Hondentoilet voor overdag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:23

Roosch schreef:
Ik vind dat er hier echt onredelijk gedaan wordt tegenover TS. Ze denkt hartstikke goed na over de gevolgen en mogelijkheden.

Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen die hier schreeuwen 'dat kan echt niet' fulltime (moeten) werken om rond te kunnen komen. Hoeveel mensen alleenstaand zijn en toch een hond hebben. En hoeveel mensen in de situatie van TS hadden gezegd 'nee ik doe het niet', ook al wilden ze zo graag die hond.

Ook mensen die alleenstaand zijn en fulltime moeten werken willen misschien graag een hond. Probeer elkaar een beetje te begrijpen hier.

Onzinnige argumenten, alsof het hebben van een hond een soort mensenrecht is wat je ook moet kunnen uitoefenen als je eigenlijk geen plaats hebt voor een hond in je leven (om wat voor reden dan ook).
En daarbij als je graag een hond wil en bijvoorbeeld full time werkt is er altijd nog de optie voor een volwassen hond te gaan die al gewend is redelijke perioden alleen te zijn, of zelfs zoals hierboven vermeld twee.
De TS neemt een behoorlijk risico dit zo te gaan proberen, misschien lukt het maar de kansen zijn imo láág. De zorgeloze indruk "dit gaat wel lukken" die ze maakt, geeft me de impressie dat ze niet echt bewust is van de problemen die dit management voor de opvoeding en het latere karakter van de hond kunnen gaan opleveren.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:25

Mag ik vragen waarom het besluit voor een kennel in de tuin? Kan hij niet gewoon los in de tuin?

Hoevaak per dag kun je hem uiteindelijk echt uitlaten/wandelen? En hoelang?

In principe gaat er niks in de tuin stinken toch? Ik ken meerdere dieren die voor of na hun wandeling hun behoeftes even in de tuin op het gras doen.. Gewoon even opruimen dan is er toch niks aan de hand? Maar kan ik niet garanderen..

Shiloh

Re: Hondentoilet voor overdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 12:30

Oneside, omdat ik geloof dat een hond de ruimte moet krijgen die hij nodig heeft. Een pup heeft simpelweg geen hele tuin nodig, naar mijn mening. Dat is te snel, teveel vrijheid. Hij moet leren wat zijn plekje is en waar hij helemaal veilig is. Binnen gaat hij ook niet meteen de hele tijd de hele woonkamer krijgen, maar gaat hij ook regelmatig in de play pen. De grootste fout die puppy eigenaren maken is het niet controleren van de omgeving van de pup en te snel te veel vrijheid. Ik vind het bijzonder onverstandig om een pup alle ruimte te geven als hij nog niet geleerd heeft hoe hij zich in die ruimte hoort te gedragen.

Naar mate hij ouder wordt en zijn wereld denkbeeld ruimer wordt, krijgt hij ook meer ruimte. Kennel is echt een tijdelijke situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:12

Moderatoropmerking:
Graag wil ik jullie verzoeken om de adviezen en tips ontopic te houden. De discussie over wel of niet een hond houden met een fulltime baan zou in een nieuw topic kunnen. Het is natuurlijk wel toegestaan om nog andere tips te geven waar TS misschien niet aan gedacht heeft. Alvast bedankt.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:32

Tips heb ik niet, vind het ontzettend sneu voor je toekomstige pup, heb een DH van net 2 en een labrador van anderhalf rondlopen, die mij nog zo nodig hebben. Je bent er eenvoudig weg niet met een paar weekjes vrij en dan pup klaar maken voor hele dagen alleen. Verdiep je toch aub ook eens in hoe ze begeleid moeten worden naar volwassenheid toe. Ik laat mijn kind toch ook niet met anderhalf alleen thuis achter. Vind het jammer dat je je niets van andere hondenbezitsters aantrekt die je adviseren dit niet te doen. Een hond kost zeker de eerste 2 jaar heel veel tijd. Denk niet alleen aan jezelf, maar ook aan de ontwikkeling van je toekomstige hond.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:34

Volgens mij weet ze dat nu wel en heeft ze een hele andere vraag gesteld en verzoek gedaan om on topic te blijven.

Dus.........als je het zielig vindt..........klik het topic weg en ga iets anders doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:14

Shiloh schreef:
Oneside, omdat ik geloof dat een hond de ruimte moet krijgen die hij nodig heeft. Een pup heeft simpelweg geen hele tuin nodig, naar mijn mening. Dat is te snel, teveel vrijheid. Hij moet leren wat zijn plekje is en waar hij helemaal veilig is. Binnen gaat hij ook niet meteen de hele tijd de hele woonkamer krijgen, maar gaat hij ook regelmatig in de play pen. De grootste fout die puppy eigenaren maken is het niet controleren van de omgeving van de pup en te snel te veel vrijheid. Ik vind het bijzonder onverstandig om een pup alle ruimte te geven als hij nog niet geleerd heeft hoe hij zich in die ruimte hoort te gedragen.

Naar mate hij ouder wordt en zijn wereld denkbeeld ruimer wordt, krijgt hij ook meer ruimte. Kennel is echt een tijdelijke situatie.

Die theorie heb ik nog nooit van gehoord.Maar moet ook toegeven dat ik een praktijkmens ben.
Ik dacht om aan te raden de hele tuin te geven omdat de pup dan vanzelf ook meer ruimte heeft om zijn behoefte te doen,dus een hondentoilet ook niet meer nodig zou zijn.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 14:20

Hmmm, zit net trouwens te denken dat de buren nog een hele lading zand in de tuin hebben liggen van hun "tuin verbouwing", volgens mij is dat zand over. Wellicht zou ik er wat van over kunnen nemen, dat zou een mooie goedkope oplossing zijn. Ik denk dat een strookje kunstgras wellicht toch de beste oplossing is, met er onder een goede lading zand. Mocht het toch niet werken, kan ik het altijd nog vervangen voor iets anders. Een klein stukje kunstgras moet toch wel ergens als restantje op de kop te tikken zijn.

Ik denk dat zand of grind toch niet zo handig is, er lopen hier veel katten (voornamelijk van de buren). Nu is natuurlijk de vraag of die met een hond uberhaubt nog in de tuin durven komen, maar hond is natuurlijk ook niet altijd in de tuin. Heb niet zo'n zin om ook de behoeftes van de buurkatten op te moeten ruimen (meer dan ik nu al doe)

Dat hij overal in de tuin zijn behoefte gaat doen wil ik júist niet, ik vind dat niet fris. 1 beheersbare plek is te overzien, maar niet overal en daarbij zoek ik dan dus een oplossing die makkelijk schoon te houden is. Het is een hond ook makkelijk aan te leren om het op 1 plek te doen, dus daar voorzie ik niet zoveel problemen in.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:23

Even een practische vraag...stel hij blaft de hele dag?Dan kun je dat niet corrigeren en hebben de buren er veel last van.
(mijn honden poepen wel in de tuin,ik ruim dat dagelijks op.Maar dat is vrij groot,ik ruik zelden wat)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:32

Shiloh schreef:
Hmmm, zit net trouwens te denken dat de buren nog een hele lading zand in de tuin hebben liggen van hun "tuin verbouwing", volgens mij is dat zand over. Wellicht zou ik er wat van over kunnen nemen, dat zou een mooie goedkope oplossing zijn. Ik denk dat een strookje kunstgras wellicht toch de beste oplossing is, met er onder een goede lading zand. Mocht het toch niet werken, kan ik het altijd nog vervangen voor iets anders. Een klein stukje kunstgras moet toch wel ergens als restantje op de kop te tikken zijn.

Ik denk dat zand of grind toch niet zo handig is, er lopen hier veel katten (voornamelijk van de buren). Nu is natuurlijk de vraag of die met een hond uberhaubt nog in de tuin durven komen, maar hond is natuurlijk ook niet altijd in de tuin. Heb niet zo'n zin om ook de behoeftes van de buurkatten op te moeten ruimen (meer dan ik nu al doe)

Dat hij overal in de tuin zijn behoefte gaat doen wil ik júist niet, ik vind dat niet fris. 1 beheersbare plek is te overzien, maar niet overal en daarbij zoek ik dan dus een oplossing die makkelijk schoon te houden is. Het is een hond ook makkelijk aan te leren om het op 1 plek te doen, dus daar voorzie ik niet zoveel problemen in.

Je kunt eens vragen bij een (tuin)bedrijf dat kunstgras legt, die hebben vaak wel afvalstukjes of restantjes die je met een beetje geluk zo mee mag nemen.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:40

Shiloh schreef:
Ik heb er tientallen voorbeelden van in mijn omgeving met stabiele, niet verveelde, gelukkige honden die allemaal op een dergelijke manier als pup zijn opgevoed.

Wat hebben die "voorbeelden" dan voor oplossing voor het "hondentoilet-probleem"?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:41

geerke schreef:
Shiloh schreef:

Die theorie heb ik nog nooit van gehoord.Maar moet ook toegeven dat ik een praktijkmens ben.
Ik dacht om aan te raden de hele tuin te geven omdat de pup dan vanzelf ook meer ruimte heeft om zijn behoefte te doen,dus een hondentoilet ook niet meer nodig zou zijn.

Heb ik ook nog nooit van gehoord. Hier hebben ze de beschikking over de gehele tuin en huis. Zie ook het nut van kleiner maken niet in. Dat soort honden hebben de ruimte nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:52

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek om geen moderatoropmerking te negeren. Gelieve ontopic te blijven en voor overige discussies mag er een nieuw topic aangemaakt worden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 14:54

Shirley schreef:
Je kunt eens vragen bij een (tuin)bedrijf dat kunstgras legt, die hebben vaak wel afvalstukjes of restantjes die je met een beetje geluk zo mee mag nemen.

Goede tip! Zal zeker eens gaan rondvragen.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:57

oneside schreef:
Mag ik vragen waarom het besluit voor een kennel in de tuin? Kan hij niet gewoon los in de tuin?

Hoevaak per dag kun je hem uiteindelijk echt uitlaten/wandelen? En hoelang?

In principe gaat er niks in de tuin stinken toch? Ik ken meerdere dieren die voor of na hun wandeling hun behoeftes even in de tuin op het gras doen.. Gewoon even opruimen dan is er toch niks aan de hand? Maar kan ik niet garanderen..

En hoe vaak kon je de pup uitlaten en hoelang?
Je geeft aan dat je gelooft dat een hond de ruimte moet krijgen die hij nodig heeft. En geeft aan dat een hele tuin (geen idee hoe groot je tuin is btw?) teveel vrijheid is, in een te korte periode.
Waar baseer je dit op? Dus dat een pup geen grote tuin nodig heeft?

Stukje gras zou voor tussendoor plassen voldoende moeten zijn. Je zou dit ook niet aan hoeven te leren als het goed is. Honden zullen toch sneller in het gras gaan zitten dan op de tegels in je tuin, met uitzonderingen daargelaten. :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 14:59

oneside schreef:
Stukje gras zou voor tussendoor plassen voldoende moeten zijn. Je zou dit ook niet aan hoeven te leren als het goed is. Honden zullen toch sneller in het gras gaan zitten dan op de tegels in je tuin, met uitzonderingen daargelaten. :+

Dat verwacht ik ook, daarom neig ik ook het meest naar een stukje kunstgras, ipv zand of grind.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:01

Ik denk alleen dat kunstgras veel minder uitnodigend is dan echt gras. Plus dat het vies wordt als je pup eens een slappe ontlasting heeft, en dat dat lastig schoonmaken is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 15:04

Ik denk juist dat het vrij makkelijk schoon te maken is, makkelijker dan echt gras. Op kunstgras kun je toch wat ruwer zijn denk ik? Het overgrote deel zelf weg halen, vervolgens met een natte doek wrijven zodat de restjes ook weg zijn, en dan de laatste restjes wegspoelen/verdunnen met een emmer water. Ik denk dat nep gras daar een stuk beter tegen kan dan echt gras zelf. Eventueel eens per twee jaar het stukje vervangen. Maar misschien zie ik dit niet goed?

Of het meer, of minder uitnodigt weet ik niet. Volgens mij lijkt kunstgras tegenwoordig behoorlijk op echt gras, het zal wel anders ruiken. Maar dan nog is het zonder al te veel moeite aan te leren.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:14

Kunstgras kan je nauwelijks schoonmaken.

een grote bak met houtsnippers werkt denk ik beter.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:16

is een kat niet een beter idee? :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 15:19

Wilawander schreef:

Volgens mij gaat dat echt vreselijk stinken.

En als ik zo eens rond google lijkt het met schoonmaken van kunstgras erg mee te vallen eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 08-02-15 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:20

Kunstgras kun je juist prima schoonmaken!
Gewoon met een bezem, desnoods de hogedrukspuit erop, of gewoon de tuinslang natuurlijk ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:34

Wilawander schreef:

Wordt afgeraden; er zijn honden die (bijvoorbeeld uit verveling :x ) ervan gaan eten, kan gevaarlijk zijn.

Ik denk dat het verstandigst is een betonnen vloer te hebben, hygienisch, gemakkelijk af te spuiten.

Handig is de uitloop lang en relatief smal te maken, met aan de ene kant verblijf en eten- en drinkbakken; de meeste honden zullen zo ver mogelijk daarvan hun behoefte doen, dan heb je dus een vrij klein oppervlak dat je schoon moet houden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:39

Fijn dat je dit een puppy aan doet!
Ik raad het af en heb al zwaar medelijden met het dier.

Een puppy heeft juist veel tijd en aandacht nodig en vooral opvoeding en dat gaat op dit manier absoluut niet werken en brengt alleen overlast voor anderen omdat jij er niet bent, full-time baan.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:41

miszblueeyes schreef:
ik vind het jammer dat je het alleen van uit jouw kant bekijkt voor de hond, dat de puppy zoveel alleen komt te zitten lijkt je weinig uit te maken..je slaap nacht ook gemiddelt 8 uur dus hij zou 16 uur geen aandacht of niks krijgen.. en dan kies je ook nog voor een hh..

Joh jullie overdrijven wel enorm naar ts. Alsof wij allen zo braaf altijd tijd voor de hond of pup hebben. Kom op zeg en er zullen er heus zijn die hier niet reageren omdat hun hond ook vrij lang alleen zit.

Ik zit nu thuis ivm zwangerschap maar onze hond zit gerust 8 uur alleen en die hebben we al pup zo groot gebracht. Net als ts eerste weken niet maar daarna wel.

Heb niet alles doorgelezen maar hier zit onze hond regelmatig aan de ketting buiten beschikking tot hok etc. Dus geen Ren maar een ketting.

Ideaal ? Geen idee maar hij komt niks te kort, en buiten als hij zo lang alleen zit poept of plast hij niet eens

Waarom moeten mensen zo vallen over honden en alleen zitten menig hond heeft het beter als menig paard