Help! Overgevende kat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jessdaniels

Re: Help! Overgevende kat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 22:38

Nogmaals, ze is niet 3 jaar lang zo extreem ziek geweest als nu. Het was gewoon een beetje kwakkelen, en de ene week wel overgeven en dan weer een paar weken helemaal niet, het heel erg ziek zijn en het heel veel overgeven is van de laatste maand. (sinds de jaarwisseling ongeveer)

Ik verander nu niets aan het dieet, morgen zeul ik haar eerst mee naar de dierenarts ;)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:17

En als de DA geen bloedonderzoek wil, moet je een bloedonderzoek EISEN.
Zijn ze nou helemaal!?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:58

Realiseer je ook dat als je van voer wisselt je dit minimaal 6 weken vol moet houden om de effecten te kunnen beoordelen.

Bloedonderzoek lijkt me idd zeker geen overbodige luxe :) Veel succes!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 06:33

Jasmijn159 schreef:
Realiseer je ook dat als je van voer wisselt je dit minimaal 6 weken vol moet houden om de effecten te kunnen beoordelen.

Bloedonderzoek lijkt me idd zeker geen overbodige luxe :) Veel succes!

Zes weken minimaal ook binnen houden!! Die zes weken zijn niet eens het belangrijkst. Allerbelangrijkste is dat kat of hond NIKS maar dan ook echt NIKS anders eet, nog geen kruimel.

maar eerst bloedoz doen nu.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:42

jessdaniels schreef:
Nou Cowgirl, met welke 10 praktijken werken jullie dan samen ;) mischien krijgen dan nog iets nuttigs uit je sneer.

Is niet relevant omdat ik (helaas) niet in jou regio zit.

Sneer? Nee ik moet lief antwoorden omdat je je kat laat uitdrogen. Velletje overeind is niet binnen een uurtje gebeurd. Misschien moet je je eigen bericht eens terug lezen.

Volg de tips van de andere bokkers uit je regio op en zorg dat je zo snel mogenlijk bij een dierenarts komt...mocht poes deze ochtend nog leven.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:30

Ik ga nu naar huis om de kat op te halen, en naar een dierenarts te brengen die me aan de telefoon heeft beloofd om een bloedonderzoek en echo te doen :j

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:36

Misschien dat Emmaa_ het merk Prins bedoeld? Die hebben in ieder geval een aantal dieetvoedingen.

Om te zorgen dat je kat meer gaat drinken raad ik je een drinkfontein aan (katten houden van stromend water).

Succes bij de DA!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:43

Heel veel succes TS!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:15

Succes TS! Mag ik vragen naar welke da je gaat?

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:43

Succes! Hou ons op de hoogte!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:47

Hopelijk gaan ze iets vinden en is het minder ernstig dan het klinkt, ik duim dat poes goede hulp krijgt na dit bezoek en snel opknapt :(:)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:49

Hopelijk weet je straks meer!! ( en wij ook )
Heel veel succes en ik hoop dat het met een sisser afloopt.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:21

Succes TS! Laat je even weten waar je bent geweest en wat de uitslag is?

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 18:31

Zo, poes is weer veilig thuis op de echo was zo snel niets te zien, bloedonderzoek word ik deze week voor gebeld!
Ze heeft gisteren al wel weer beter gedronken en was al een stuk minder "droog" maar de dierenarts het toch nog een beetje vocht toegedient.
We moeten ook gewoon door blijven voeren wat we nu doen totdat we meer weten. De DA vond haar er in elk geval niet uitzien alsof ze elk moment dood neer kon vallen gelukkig :')

Bedankt voor de steun allemaal!
Ik zal morgen eventjes een beter verslag typen... moet nu weer verder werken.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:55

Maar er is toch wel al bloed afgenomen?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:56

Waarschijnlijk uitslag bloedonderzoek

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:58

Ja, want anders zou ik serieus een andere DA overwegen. Ik snap dat niet iedere DA zijn eigen lab heeft, maar wel spuit + naald :+

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:03

Onze DA doet zelf bloedonderzoek. Urine onderzoek ook tot op zekere hoogte...
Dit is een sterkliniek & de DA heeft meerdere malen per jaar cursus. Soms gaan ze samen, soms apart afhankelijk van wat er die cursus besproken wordt.

Waarschijnlijk binnen een paar cursussen kunnen ze urine en bloed helemaal zelf onderzoeken.
Op dit moment gaat het nog naar Utrecht als ze ergens niet achter kunnen komen & dat is dan ook binnen 2 dagen binnen, waarop de DA ons altijd standaard belt :)

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 19:11

Leffroi schreef:
Maar er is toch wel al bloed afgenomen?

Ja, sorry ik bedoel de uitslag!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:14

Goed dat je naar een andere DA bent gegaan TS! Ik hoop dat de bloedtest duidelijkheid zal brengen. Overigens zijn katten notoir slechte drinkers. Als de testen niks aanwijzen kun je eventueel een waterfontein o.i.d aanschaffen om te zorgen dat poeslief meer vocht tot zich neemt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:44

Een andere mogelijkheid voor meer vocht is de brokjes 10 minuten te laten weken (met warm water) voordat je ze voert. Dan kunnen ze alleen niet langer dan een paar uur staan. Het is dan een soort blikvoer qua vochtgehalte, alleen dan betaalbaar (en makkelijker van goede kwaliteit).

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:10

Leffroi schreef:
Ja, want anders zou ik serieus een andere DA overwegen. Ik snap dat niet iedere DA zijn eigen lab heeft, maar wel spuit + naald :+

Soms kan een da die zelf bloedonderzoek kán doen, na klinisch onderzoek besluiten om een uitgebreid bloedonderzoek te doen dat naar het lab gestuurd wordt. Daar heb je (vaak) de volgende dag al uitslag van. Ik neem aan dat de da een afweging daarin heeft gemaakt. Wel gek vind ik is eerst een echo, wat ga je allemaal echoën dan? Vaak geeft uitslag bloed een richting waar je zoeken moet.
Heeft de poes nog medicijnen gehad, iets tegen braken oid?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:29

Bij een echo kunnen ze vaak goed zien hoe groot de nieren zijn, hoe dik de wand is en of er iets afwijkends aan is, dus op zich een logische stap. Een standaard bloedonderzoek is bij ons vaak met een kwartier, tot een half uur klaar. Daarin is duidelijk te zien of er iets afwijkends met de nieren aan de hand is.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:09

Leffroi schreef:
Bij een echo kunnen ze vaak goed zien hoe groot de nieren zijn, hoe dik de wand is en of er iets afwijkends aan is, dus op zich een logische stap. Een standaard bloedonderzoek is bij ons vaak met een kwartier, tot een half uur klaar. Daarin is duidelijk te zien of er iets afwijkends met de nieren aan de hand is.

Ja maar hoe weet je dat het de nieren zijn, nu weet je (als er naar gekeken is) dat het de nieren niet zijn, mss dat bloedonderzoek uitwijst dat het beestje alvleesklierontsteking heeft, is toch zonde van de kosten van de echo. Daarom zou ik het logisch vinden eerst bloz. Maar goed ik ben geen dierenarts en niet bij het consult geweest natuurlijk

Ik hoop dat ze iets vinden aan de ene kant en dat het makkelijk te behandelen is. En dat de poes snel opknapt!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 21:38

Goed, eindelijk thuis!
De echo heb ik laten doen omdat iemand in dit topic dat aangeraden heeft, en het sowieso geen kwaad kan denk ik?
Ik heb haar voor nu laten testen op een nieraandoening en bloedarmoede, als ze hier niets op vinden testen ze alsnog op schildklierproblemen..
De da vond haar vacht juist helemaal niet dof, dus mischien heb ik me dat ingebeeld? Verder is ze wel wat afgevallen sinds de laatste weging, ze woog eerst 3.1 kilo en nu 2.9, dat is dus wat minder. Ik heb net nog even zelf naar de da gebeld om te vragen naar de uitslag, maar ze vertelden dat ze waarschijnlijk vanavond zouden bellen. Ik heb niets gehoord maar mischien hebben ze naar mijn moeder gebeld, haar nummer heb ik ook doorgegeven namelijk. Drinken doet ze nu wel wat meer, en zeker na die vochtinjectie blijft de huid niet meer rechtopstaan.
Zodra ik de uitslag weet zal ik die hier posten, zelf hoop ik eigenlijk ook dat ze iets vinden, wat we op kunnen lossen natuurlijk.