Rindin schreef:Nou, heel wat reacties. Als ik vergeet ergens op te reageren, moet je me daar even op wijzen.
De manier van houden is ook niet mijn manier, maar dat is nu eenmaal zo en daar is nu geen invloed meer op. De honden zijn redelijk sociaal naar mensen toe, maar dan moet je wel zelfverzekerd zijn. Ze grijpen hun kans als je zwakte toont. Voorbeeld; de eigenaar is eens gestruikeld en lag op de grond en in no time stonden alle honden over hem heen te dreigen. Het zijn dus niet echt gedomesticeerde dieren, maar ook niet helemaal wild natuurlijk.
Volgens mij is alles gecastreerd, anders kon het natuurlijk niet bij elkaar in...
Als de honden eruit worden gehaald (wordt nog wel eens gedaan), dan zie je ze stokongelukkig zijn. Daar zijn ze gewoon te onzeker voor. Terwijl ze wel vriendelijk en vrolijk zijn als je bij ze in de kennel komt.
De manier van houden... Tsja, dat is zo ontstaan, het nest was een "oeps" want ma is gekocht als "geholpen". Het is dus ook jaren goed geweest. Maar pa wordt nu zwakker (oud, is al 14!!) en zoonlief ziet dat als kans.
Ik leg jullie tips aan de eigenaren voor! Bedankt
Ik snap dat het niet jouw manier van honden houden is. Maar zeggen, het ging vijf jaar goed is meer geluk dan wijsheid. Saarloos zijn gewone honden die dicht bij de wolf staan qua uiterlijk. Indien je ze via een erkende fokker koopt dan word je aardig door de mangel gehaald om te kijken of je er wel mee om kunt gaan(aantal jaren geleden iig) Dat zal bij deze mensen niet gebeurt zijn want die hebben de honden op uiterlijk uitgezocht om zgnd een wolf in de achtertuin te hebben. Zonde van deze prachtige honden maar dit had bij elk ras kunnen gebeuren als je ze zo laat verwilderen en in een roedel laat leven. Die eigenaren hebben nu problemen en de oplossing die ze bedacht hebben zorgt voor meer problemen en dit geeft mij al aan dat ze er eigenlijk de ballen verstand van hebben. Deze dieren zullen niet weer samen geplaatst kunnen worden zonder dat één hond het onderspit delft dus word gedood want verjagen lukt niet zoals in de vrije natuur. Heel banketstaaf opmerking maar dit soort mensen zouden geen honden moeten houden en al helemaal niet een ras als de saarloos, zo zonde van deze prachtige honden.