Vervelende hond in de buurt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:57

Als jij jouw honden aanlijnt zoals het hoort... En die man doet dat ook... Dan is er toch helemaal geen probleem?
Hier zijn ook 2 honden waar die van mij niet mee overweg kunnen. Totaal geen probleem, want wij lijnen ze gewoon aan.

Anoniem

Re: Vervelende hond in de buurt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:02

Mijn lab kan niet overweg met een dalmatiër die hier in het dorp woont. Ooit eens met elkaar gevochten, toen die van mij pup was.

Sindsdien is het echt mis tussen dir 2. Dus gewoon aanlijnen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:05

Je kan ook niet verwachten dat alle honden elkaar leuk en lief vinden.
En ergens vind ik ook dat je als honden-eigenaar verplicht bent jouw hond aan te lijnen als de ander dat ook is. Of eigenlijk sowieso aanlijnen, want dat is verplicht.

Je weet niks van die andere hond. Misschien is die wel niet zo lief. Of misschien is die herstellende van een operatie. Je weet het niet...

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:07

Citaat:
Mijn eigen ervaringen met eigenaren van kleinere honden hoef niet te betekenen dat jij ook zo bent. Ik merk alleen zelf dat eigenaren hiero vaak al snel gewoon hun hond hun gang laten gaan omdat hij toch zo makkelijk tegen te houden is. Dan gaat er bijvoorbeeld een Chihuahua helemaal uit zijn stekker gaat zodra mijn (grotere) hond in beeld is. En vervolgens hun hond niet corrigeren en dan mij wel vuil aankijken dat ik vervolgens mijn handen vol heb om mijn hond die eerst niets deed, tegen te houden. Kijk hij vreet die Chihuahua zowat op maarja :+

Ik hoop alleen dat jij niet zo bent en dat je je hond wel corrigeert ;) :j

Dus dit! Ik heb een dwergpincher en een labrador. Lab is 10 maanden nu pincher is 3. Pincher is 3 kilo maar ik heb er werkelijk een hekel aan om zo'n klein krengetje blaffend en idioot naast me te hebben. Is gewoon opgevoed als een grote hond. Nou moet ik ook zeggen dat ik niet beter wist en altijd labradors om me heen heb gehad en die pincher is ook zo opgevoed. Maar bij ons in het gebouw wonen twee chihuahua's die compleet uit hun stekker gaan op het moment dat mijn lab aankomt, wordt in d'r poten gebeten, en die staat dan echt te kijken van wat maak jullie je druk zeg. Heb ook al eens gezegd, dat ze mazzel heeft dat het zo'n goeierd is maar als ze dit bij de verkeerde hond doen het foute boel is. Dus het is gewoon onzin dat elk klein hondje zo moet zijn, die van mij rent met de grote mee, door de blubber, door de bagger, hij zwemt en speelt mee met de labradors in volle vaart. Dus het hoeft niet! Maar ik snap je frustratie haha.

En ik zou gewoon jouw honden aangelijnd houden overigens. Niets zo vervelend als twee honden die elkaar niet mogen. Het is al fout gegaan bij de eerste kennismaking (Door jouw hond begreep ik?) En dat komt alleen met een hoop tijd en aandacht nog goed. Misschien is het een idee om eens op neutraal terrein af te spreken en niet in de buurt? En samen eens een stuk te gaan lopen. Eerst alle honden aangelijnd en dan doen wat goed aanvoelt. Dat is meestal wel een goede oplossing. Zo introduceerden wij ook altijd honden van buitenaf in de roedel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:10

HorseTopShop schreef:
En ergens vind ik ook dat je als honden-eigenaar verplicht bent jouw hond aan te lijnen als de ander dat ook is. Of eigenlijk sowieso aanlijnen, want dat is verplicht.

Je weet niks van die andere hond. Misschien is die wel niet zo lief. Of misschien is die herstellende van een operatie. Je weet het niet...

Ik lijn standaard mijn honden aan trouwens. Behalve bij honden die ik ken en waarvan ik weet dat de eigenaar het niet erg vind dat ze even spelen.

Sowieso lijn ik mijn honden aan als ik andere mensen tegen kom. Want er zijn mensen die al voorbaat gillen dat ik een valse hond heb (mechelse herder)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:14

love_western schreef:
HorseTopShop schreef:

Ik lijn standaard mijn honden aan trouwens. Behalve bij honden die ik ken en waarvan ik weet dat de eigenaar het niet erg vind dat ze even spelen.

Sowieso lijn ik mijn honden aan als ik andere mensen tegen kom. Want er zijn mensen die al voorbaat gillen dat ik een valse hond heb (mechelse herder)

Hier hetzelfde probleem. Mijn molossers zijn goedzakken. Maar het komt regelmatig voor dat mensen, zodra ze ons zien, gillen, de hond optillen en wegrennen.
Nergens voor nodig, want ten eerste heb ik ze aangelijnd (behalve in de losloop gebieden natuurlijk) en ten tweede zijn ze gewoon opgevoed en luisteren ze.

Maar ik zal never nooit mijn hond loslaten als een andere hond aangelijnd is. En zelfs in de losloopgebieden roep ik mijn honden bij me als er andere honden in de buurt zijn.
Ik weet niks van die andere honden. Waarom zou ik die van mij dan bewust in gevaar brengen?

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:14

@ingeborg: ja het zijn ze gelukkig niet allemaal maar helaas wel te veel :n
Maar ik herken die soort eigenaresse waar jij het over hebt. De mijne pakt ze dus wel. Helaas leren sommige eigenaren er niet van. De mijne heeft ze wel is te pakken gehad maar nooit echt doorgebeten. Dat doet hij gelukkig niet. Maar het gaat ooit een keer fout en dan ben ik de eigenaar met de valse hond _-:(

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:24

Ik vind het altijd fijn als mensen hun hond aanlijnen als ik dat ook doe. Dat lijkt nog niet goed door te dringen bij de meeste hondenbezitters. Vaak genoeg 'maar hij doet niks hoor' te horen gekregen, vervolgens kwam het beest toch gezellig met mijn hond snuffelen die hem greep.
Ook al doet je hond niks, AANLIJNEN bij mensen die hun hond ook aangelijnd hebben. Kleine moeite en het bespaard zo veel ellende....

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:08

Dus het enige probleem is dat die man doorliep?
Wie weet was hij wel verstandig om de honden zo even uit elkaar te houden.
Jullie stonden er met z'n 3en bij. Dan kan je beter even rust in de tent creeëren ipv zenwuachtig te gaan staan wijzen wie nou fout is, dan wordt er vaak helemaal niet meer op de signalen van de hond gelet
Maar nogmaals je schrijft zelf dat je hond vaker dreigt en jij hem er dan wel door praat.
Niet handig om dan niet aan te lijnen.
Draai het eens om, die man wandelt met zijn hond en die wordt ineens gegrepen, volgende keer komen jullie elkaar weer tegen en wordt de schuld vereffend en weer een incident, 3e keer wacht hij netjes aan de zijkant en wéér haalt het hondje uit en wordt hij nog nageschreeuwd ook.........

Ik denk dat in dit geval de titel dan ook op je eigen hond slaat, hoe vervelend dat zo is.
Je kan niet andermans hond als vervelend bestempelen terwijl jou hond de aanstichter is, ik vind dat wel iets te makkelijk

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:19

Als ik het goed lees,
1 ste keer liep die van jou los en viel aan. Man wordt niet boos
2 de keer viel zijn hond die van jou aan, ( niet zo vreemd volgens mij) man werd niet boos, jullie wel
3 de keer, gebeurt er uiteindelijk niets, maar jullie worden boos???

Affijn, volgens mij gewoon je hond aanlijnen en het niet groter maken dan het is.
Zo bouw je alleen maar spanning op, wat de honden ook voelen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:28

Jouw hond is hier de eerste aggressor..
op de een of andere manier is jouw leiderschap niet helemaal op orde, waardoor ze verkeerde signalen uitzenden, maar ook andere honden willen aanvliegen.

Na de eerste keer probeer je eigenlijk de fout bij de andere eigenaar te leggen.. Het feit dat de situatie tussen jullie beiden geescaleerd is, is in mijn ogen de ongefilterde wijze van communiceren van je vader. Ook al was het niet netjes van de andere eigenaar om weg te lopen nadat zijn hond verhaal had gehaald.. Ook zijn leiderschap is niet op orde.

Citaat:
Hij stond stil terwijl wij passeerden. De hond begon te blaffen en Teule deed een poging tot aanvallen maar omdat ze aangelijnd was heb ik haar bij me gehouden. De man begon schaapachtig naar me te lachen en zei: 'zo jou honden luisteren wel goed!' Ik heb boos terug geroepen dat die van hem dat niet deed.

in dit commentaar, zit jij precies verkeerd.. Hij bedoelde het sarcastisch.. Jij hebt ze aangelijnd, maar nog probeert je hond aan te vallen... je hond luistert dus feitelijk voor geen meter op dat moment. Je kon de aanval stoppen, maar het heeft niets in het gedrag opgelost... Zijn hond deed op dat moment niets (?), dus feitelijk 'luisterde' zijn hond wel naar zijn leiding.

Ik denk dat je met beide hondjes het beste zelf naar een gedragsdeskundige voor honden kunt gaan, je honden moeten leren hoe ze andere honden negeren, ook als deze negatieve energie uitstralen. Als jouw honden kunnen stoppen met het uitstralen van aggressie (waarom vloog de hond de jouwe aan de tweede keer? stonden toen ook de nekharen overeind of grommen?) dan zal die hond hoogstwaarschijnlijk ook niets meer doen..

feit is zeker dat ook bij zijn hond wat hapert, maar de problemen bij jouw hondjes zijn groter.. wellicht mede doordat ze een duo vormen (die denken dat ze veel groter zijn dan dat ze zijn beide).

wat je kunt doen is deze man eens vragen om samen met hem te wandelen met slechts 1 hond mee van jouw kant.. kijken wat ze dan doen.. maar het is een groeiend probleem bij jouw honden, waar je zeker wat aan moet gaan doen.. anders worden ze straks echt een keer goed gepakt door de verkeerde hond

Citaat:
Ik zal het even duidelijk uitleggen: Mijn hond die dit gedrag vertoond loopt altijd aan de lijn behalve waar ze los mag. Daar laat ik haar gewoon los. En als mijn hond zich bedreigd voelt mag ze uitvallen, toen ik de hoek omkwam nam het andere hondje een agressieve houding aan en mijn hond is niet bang om hierop te reageren.

dit is de meest verkeerde instelling en ligt waarschijnlijk ook aan de basis van je probleem.
Je leert de hond daarmee keer op keer dat hij zelf de situatie mag inschatten en zelf mag beslissen wat hij mag doen.. Hij moet echter leren dat jij de leider bent, dat hij moet vertrouwen dat jij het namens hem zult afhandelen en dat jij hem veilig houd.. Een hond een aggressieve houding aanneemt hoort hij het te negeren en zich op jou te richten.. niet op de andere hond..

feitelijk gebeurt er namelijk dit dan:

vreemde hond: * ik weet niet of ik jou mot, robbertje vechten?
jouw hond: Ja, kom maar op, ik ben niet bang om te vechten..

dit zou de communicatie moeten zijn:
vreemde hond: * ik weet niet of ik jou mot, robbertje vechten?
jouw hond: ik zie er het nut niet van in, ik ben met mijn baas aan het wandelen en heb niets te winnen met een robbertje vechten.

als jouw hond andere uitdaagt, betekent dit niet dat je haar buiten altijd aan de lijn moet doen behalve op losloopgebieden.. dit is simpelweg wetgeving die voor alle honden geldt, uitgezonderd eigenlijk die honden die niet sociaal reageren op andere honden, deze zou je beter aangelijnd kunnen laten totdat ze wel op een goede manier met andere honden kunnen omgaan.. In jouw stukje zeg je eigenlijk dat ok is dat honden overal mogen loslopen, behalve als ze aggressie vertonen, dan alleen op losloopveldjes. maar je hondje veranderd daar toch niet door, het lijkt alleen maar steeds meer voor te gaan komen toch?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:34

even een aanvullende vraag,

wat nu als iemand net zo'n hond heeft als de jouwe, maar dan een grote bouvier.. Maar die heeft hetzelfde denkbeeld.. als mijn hond bedreigt voelt mag hij uitvallen..

jouw hondje bedreigd blijkbaar steeds als eerste.. Dus dan mag in jouw optiek de bouvier hierop uitvallen? weet je wat de kaken van een bouvier met een klein hondje doen?

En is het eigenlijk ook niet precies wat gebeurde in het tweede incident, jouw hond bedreigd een andere hond (of dat nu toen was, of een dag ervoor), en de andere hond viel daarop uit..

volgens jouw eigen optiek is dat toch volkomen ok dan?

--

deze vraag is puur bedoelt om te proberen om jouw idee over welk hondengedrag ok is hopelijk te veranderen.. want met name jouw hondje is de aggressor, ook al is ie nog zo klein.. als je het akkoord vind dat een bedreigde hond uitvalt, ben ik bang dat jouw hondje uiteindelijk een keer echt gepakt wordt, omdat hij feitelijk het eerste signaal van aggressie uitstraalt.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:44

Mijn hond mag zeker niet uitvallen als hij zich bedreigd voelt. Als er echt iets aan de hand is en ik vind dat ook, dan mag hij eerst naar mij kijken of het mag. En dan nog heb ik liever niet dat mijn hond leert dat hij uit mag vallen.

Ik snap je situatie wel. Ik heb zelf ook een kleine hond, een onzekere kleine hond. Daarom laat ik hem ook niet zomaar los bij vreemde honden, die kunnen op zijn lichaamstaal reageren en dan gaat het mis. In de buurt woont echter iemand met een Stafford die altijd losloopt en totaal niet luistert. Dit beest rent dan ook altijd met een rotgang op mijn hond af. Vervolgens verstijft mijn hond en wordt de Stafford agressief. Tegenwoordig kijk ik altijd even of ik ze ergens zie, zoja dan ga ik de andere kant op, zo nee dan loop ik door. De eigenaar kan het ook helemaal niets schelen, die lijnt zelfs z'n hond niet aan, maar kijkt er een beetje naar of loopt verder.

Gewoon uit de weg gaan, met zoiets kun je toch niets.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:45

Ik denk maar zo dat Rooney en Teule een gigantisch ego hebbe, niet gecorrigeerd worden door hun baasjes en dat het daarom allemaal niet goed gaat. Dat Rooney niet fysiek aanvalt, betekent niet dat hij niet uit kan dagen.
Daarbij vind ik het idioot dat die gewoon altijd losloopt omdat hij zgn zo goed luistert...
Hou die hond gewoon aan de lijn, scheelt een hoop ellende

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:53

2 van de 3 incidenten zijn door jouw hond veroorzaakt, maar die man is fout...en zijn hond vervelend...omgekeerde wereld dit.

Doet me denken aan die keer dat ik een man tegenkwam met een hondje, Ik liep ook met de hond. Zijn hondje valt uit, grauwend en snauwend. MIjn hond blaft terug; op dat moment ook niet al te vriendelijk want getriggered door de agressie van die wandelende zwabber.
Kreeg ik toegesnauwd dat ik mn valse hond bij me moest houden 8)7 Die overigens gewoon aan de riem zat en direct werd gecorrigeerd.
Ben toen ook zonder er op te reageren door gelopen.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 14:54

gohya schreef:
TS hier ga ik sommige honden ook uit de weg,ik weet welke honden er door mijn krengetje uitgedaagd worden.Zie ik ze aankomen,dan maak ik een grote bocht er omheen of ik neem een andere weg.Sommige mensen zeggen dan: hij doet nix hoor.Nee maar de mijne wel,zeg ik dan.

En zo kan jij het ook doen,weg zijn de problemen en je kan weer genieten van het uitlaten van je hondjes.
\

Dankjewel voor de tip! Ga ik zeker doen

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 15:18

Billy schreef:
Ik denk maar zo dat Rooney en Teule een gigantisch ego hebbe, niet gecorrigeerd worden door hun baasjes en dat het daarom allemaal niet goed gaat. Dat Rooney niet fysiek aanvalt, betekent niet dat hij niet uit kan dagen.
Daarbij vind ik het idioot dat die gewoon altijd losloopt omdat hij zgn zo goed luistert...
Hou die hond gewoon aan de lijn, scheelt een hoop ellende

Ik kan je verzekeren dat Rooney goed luistert, dat ik hier en daar een paar steekjes heb laten vallen in opvoeding, snap ik! En ik corrigeer ze echt wel, mijn vader ook. En Rooney is meestal de hond die het negeert, dat kan ze prima. Loopt hier ook een hond in de buurt die niet met andere honden kan, als ik de vrouw zie loop ik er van weg en dan gaan mijn honden er niet eens op af. Dus in dat punt heb je ongelijk. Rooney loopt inderdaad altijd los. Wat Teule betreft, ze is geen makkelijk hondje en inderdaad, misschien komt ze een keer de verkeerde tegen. Ik corrigeer haar waar ik kan, maar ik ben ook weleens bezig met foto's maken e.d. en dan let ik even niet op.

Ik zeg niet dat het niet goed gaat met mijn honden. Want het is alleen met deze hond. Ik heb ook altijd Rooney haar riem bij me omdat inderdaad, als ik een andere aangelijnde hond zie lijn ik haar aan, of ik til haar even op. Dit is een punt wat ik echt wel snap. En nee, ik ga niet naar een gedrag deskundige voor honden. Waarom niet? Omdat dit niet nodig is want als ik de honden uit de weg ga waarvan ik weet dat het fout kan gaan is er niks aan de hand.

Ik zeg niet dat ik niet fout ben geweest, ik noem die hond ook nergens vals o.i.d.

Mijn honden zijn niet onzeker, Rooney is namelijk heel sociaal met andere honden en geeft zich altijd over of gaat spelen. Teule wil inderdaad nog weleens onzeker zijn maar dan gaat ze aan me been lopen om mij als ondersteuning te hebben. Als ik zeg dat het goed is, is het goed.

En ElenaMM77:

Ik vind niet dat dit mag gebeuren, ik vind ook niet dat ze mag uitvallen, verkeerd verwoord, maar ze mag zich wel verdedigen! Als mijn hond wordt aangevallen door een andere en ik ben er niet optijd bij om haar te corrigeren? Dan vind ik dat ze zich mag verdedigen. Ik haal ze wel altijd meteen uit elkaar om alle gevolgen te voorkomen.

Over het tweede incident, met mijn ouders erbij dus: Nee, Rooney daagde niet uit, die ging erheen om te snuffelen en ging op haar rug liggen en toen werd ze aangevallen.

En over mijn vader; die is er achteraan gelopen ja. Ik vond het ook niet normaal dat hij niet even vroeg hoe t met mijn piepende hond ging die dus 3 dagen mank heeft gelopen. Natuurlijk kan hij dat niet weten, maar interesse naar mijn hond had wel gemogen. Als jou hond wordt gegrepen als ze zich overgeeft, de man loopt weg met de andere hond zonder ook maar een woord te zeggen, zou jij niet boos worden? Ik wel.

De hond deed wel degelijk iets ElenaMM77, het hondje groeide 10 centimeter toen Rooney de hoek om kwam en achter me vriend ging staan. Dus nee, de hond luisterde ook niet naar zijn leiding. Ik weet dat ik ook schuldig ben hier, en ik heb haar gecorrigeerd en toen we verder liepen was ze het ook weer kwijt.

Ook stralen mijn honden geen agressie uit. De hond vloog de mijne aan toen ze zich overgaf? Rooney ging erheen om gewoon te snuffelen, had haar oren naar achter en stond er onderdanig bij.

En inderdaad, ze zijn een duo en soms denken ze ook dat ze de grootste helden zijn, daarom laat ik ze vaak ook apart uit. Maar ik vind het ook weleens leuk om de twee grootste maatjes samen uit te laten, moet ik ze dat dan maar ontnemen? Vind ik niet.

En de hond die uitdaagd ( Teule ) is wel altijd aangelijnd, ook als ik andere honden zie, in elk geval, behalve de eerste door een verkeerde inschatting zat ze vast.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:28

Toothless schreef:
Ik vind niet dat dit mag gebeuren, ik vind ook niet dat ze mag uitvallen, verkeerd verwoord, maar ze mag zich wel verdedigen! Als mijn hond wordt aangevallen door een andere en ik ben er niet optijd bij om haar te corrigeren? Dan vind ik dat ze zich mag verdedigen. Ik haal ze wel altijd meteen uit elkaar om alle gevolgen te voorkomen.

Als jij er niet op tijd bij bent, betekend dat dat je jouw hond los laat lopen en niet oplet wat er verder omheen gebeurd. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
En heel banketstaaf, maar als jouw hond echt een keer goed gegrepen wordt door bijvoorbeeld een grote hond, dan haal je ze echt niet zomaar uit elkaar.

Ik heb meerdere keren tussen vechtende honden gestaan en geloof mij: Dat ga je echt niet leuk vinden.
Zeker niet als het een grote hond betreft waar je niks tegen doet.

Ik snap sowieso niet waarom je jouw hond(en) persé los moet laten lopen. Dat gaat duidelijk niet goed.
Dus wees verstandig en houd je gewoon aan de wet. Hou je honden aangelijnd.
Wie weet wat voor trauma de hond van die man nu opgelopen heeft door het toedoen van jouw hond.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:37

ik denk dat je het beste iemand in kan schakelen. het aanlijnen van de uitdager is eigenlijk geen echte oplossing slechts het voorkomen van erger. Het kan zelfs zo zijn dat de ander schuldig is, zonder dat je het door hebt.

als ze afleren om zich op te stellen alsof ze verwachten dat een andere hond direct aanvalt, dan zullen er ook minder incidenten voorkomen.

dat de andere hond 'groeide' denk ik dat mede komt door het eerdere incident.

Het op de rug liggen is ook niet altijd onderdanigheid overigens.. Mijn hond doet dit ook, echter o wee als ze onder haar staart komen ruiken, dan springt ze op en snauwt, eventueel een hap naast de kop om de ander terug te sturen... De mijne toont lichte angstdominantie, ik sta dan ook niet toe dat ze op haar rug gaat liggen voor anderen honden tenzij dit uitgenodigd wordt in spel, omdat ik weet wat er dan volgt vaak (ze geeft zich namelijk helemaal niet over, ze weet niet wat ze moet doen en laat zich dan maar op haar rug zakken in de hoop dat de ander niets doet.. ook niet snuffelen).

waarom ik het niet toesta:
-ze toont een positie die uitnodigd en kwetsbaar is
- iedere normale hond zal daarop ingaan door te snuffelen of zelfs een speelse por te geven
- mijn hond reageert daarop met een angst snauw
- iedere 'foute' hond kan dit beantwoorden met een knauw en zo kunnen vechtpartijen ontstaan.

----

ingrijpen op het eerste signaal is super belangrijk.. Wat dat eerste signaal is bij jouw honden kan ik zo niet zeggen van afstand, het kan zelfs uit je andere hondje komen zonder dat je het weet. Daarom iemand erbij zoeken die dat echt voor je kan bekijken en je kan helpen hoe je je dieren hiervan af kunt helpen, des te gelukkiger zullen ze zijn uiteindelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:39

xxCYNNxx schreef:
2 van de 3 incidenten zijn door jouw hond veroorzaakt, maar die man is fout...en zijn hond vervelend...omgekeerde wereld dit.

Doet me denken aan die keer dat ik een man tegenkwam met een hondje, Ik liep ook met de hond. Zijn hondje valt uit, grauwend en snauwend. MIjn hond blaft terug; op dat moment ook niet al te vriendelijk want getriggered door de agressie van die wandelende zwabber.
Kreeg ik toegesnauwd dat ik mn valse hond bij me moest houden 8)7 Die overigens gewoon aan de riem zat en direct werd gecorrigeerd.
Ben toen ook zonder er op te reageren door gelopen.

Eens.
Zo iemand loopt hier ook, hond komt grommend aan lopen, pakt de stok die mijn hond in zijn bek heeft af en als mijn hond dan een grom geeft omdat hij het er niet mee eens is dan is het nou nou.. Wat een felle hond :+
Beide honden aan de lijn dan is het opgelost, doe je dat niet TS dan zoek het probleem imo zelf op.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:49

Heel simpel, jij vindt de andere hond een vervelende hond, maar die man vindt jouw honden waarschijnlijk vervelend. Ontwijken is het makkelijkste op dit moment. :j Ik zou er alleen wel aan werken.

Ik snap alleen niet helemaal waaruit het bleek dat jouw hond zich overgaf. Je zegt dat ze op haar rug ging liggen, maar de hond heeft haar in haar rug gepakt? Op de rug gaan liggen wil trouwens niet meteen betekenen dat een hond zich overgeeft. Er zijn heel veel manieren van op de rug gaan liggen, waarvan de meeste niks te maken hebben met overgeven. Daarnaast is het ook niet zo dat geen enkele hond een andere hond niet aanvalt als die zich overgeeft. Ook in de natuur niet.

Verder, allebei de honden aanlijnen in de wijk en alleen loslaten waar het mag.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:41

Doe honden gaan voorlopig geen vrienden worden van elkaar.
Makkelijkste oplossing is aanlijnen en er met een boog voorbij lopen.

Hou je van een uitdaging, ga trainen met je honden.
Alles wat je leert is meegenomen.

Jaren terug had ik 2 cocker spaniels.
Een van hen werd gegrepen door een waterhond. Ander cocker viel hierna uit als hij die waterhond zag.
Puur om zijn roedel te beschermen.
Ik deed beide cockers aan de lijn en als we voorbij betreffende hond waren mochten ze los.

Nog wel gehad dat waterhond achter ons aankwam en wederom een hap wilde nemen van een cocker.
Stoere cocker trok, aan de lijn, zijn mond open en waterhondje droop af.