Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Mijn eigen ervaringen met eigenaren van kleinere honden hoef niet te betekenen dat jij ook zo bent. Ik merk alleen zelf dat eigenaren hiero vaak al snel gewoon hun hond hun gang laten gaan omdat hij toch zo makkelijk tegen te houden is. Dan gaat er bijvoorbeeld een Chihuahua helemaal uit zijn stekker gaat zodra mijn (grotere) hond in beeld is. En vervolgens hun hond niet corrigeren en dan mij wel vuil aankijken dat ik vervolgens mijn handen vol heb om mijn hond die eerst niets deed, tegen te houden. Kijk hij vreet die Chihuahua zowat op maarja
Ik hoop alleen dat jij niet zo bent en dat je je hond wel corrigeert![]()
HorseTopShop schreef:Je kan ook niet verwachten dat alle honden elkaar leuk en lief vinden.
En ergens vind ik ook dat je als honden-eigenaar verplicht bent jouw hond aan te lijnen als de ander dat ook is. Of eigenlijk sowieso aanlijnen, want dat is verplicht.
Je weet niks van die andere hond. Misschien is die wel niet zo lief. Of misschien is die herstellende van een operatie. Je weet het niet...
love_western schreef:HorseTopShop schreef:Je kan ook niet verwachten dat alle honden elkaar leuk en lief vinden.
En ergens vind ik ook dat je als honden-eigenaar verplicht bent jouw hond aan te lijnen als de ander dat ook is. Of eigenlijk sowieso aanlijnen, want dat is verplicht.
Je weet niks van die andere hond. Misschien is die wel niet zo lief. Of misschien is die herstellende van een operatie. Je weet het niet...
Ik lijn standaard mijn honden aan trouwens. Behalve bij honden die ik ken en waarvan ik weet dat de eigenaar het niet erg vind dat ze even spelen.
Sowieso lijn ik mijn honden aan als ik andere mensen tegen kom. Want er zijn mensen die al voorbaat gillen dat ik een valse hond heb (mechelse herder)

Citaat:Hij stond stil terwijl wij passeerden. De hond begon te blaffen en Teule deed een poging tot aanvallen maar omdat ze aangelijnd was heb ik haar bij me gehouden. De man begon schaapachtig naar me te lachen en zei: 'zo jou honden luisteren wel goed!' Ik heb boos terug geroepen dat die van hem dat niet deed.
Citaat:Ik zal het even duidelijk uitleggen: Mijn hond die dit gedrag vertoond loopt altijd aan de lijn behalve waar ze los mag. Daar laat ik haar gewoon los. En als mijn hond zich bedreigd voelt mag ze uitvallen, toen ik de hoek omkwam nam het andere hondje een agressieve houding aan en mijn hond is niet bang om hierop te reageren.
Die overigens gewoon aan de riem zat en direct werd gecorrigeerd.gohya schreef:\TS hier ga ik sommige honden ook uit de weg,ik weet welke honden er door mijn krengetje uitgedaagd worden.Zie ik ze aankomen,dan maak ik een grote bocht er omheen of ik neem een andere weg.Sommige mensen zeggen dan: hij doet nix hoor.Nee maar de mijne wel,zeg ik dan.
En zo kan jij het ook doen,weg zijn de problemen en je kan weer genieten van het uitlaten van je hondjes.
Billy schreef:Ik denk maar zo dat Rooney en Teule een gigantisch ego hebbe, niet gecorrigeerd worden door hun baasjes en dat het daarom allemaal niet goed gaat. Dat Rooney niet fysiek aanvalt, betekent niet dat hij niet uit kan dagen.
Daarbij vind ik het idioot dat die gewoon altijd losloopt omdat hij zgn zo goed luistert...
Hou die hond gewoon aan de lijn, scheelt een hoop ellende
Toothless schreef:Ik vind niet dat dit mag gebeuren, ik vind ook niet dat ze mag uitvallen, verkeerd verwoord, maar ze mag zich wel verdedigen! Als mijn hond wordt aangevallen door een andere en ik ben er niet optijd bij om haar te corrigeren? Dan vind ik dat ze zich mag verdedigen. Ik haal ze wel altijd meteen uit elkaar om alle gevolgen te voorkomen.
xxCYNNxx schreef:2 van de 3 incidenten zijn door jouw hond veroorzaakt, maar die man is fout...en zijn hond vervelend...omgekeerde wereld dit.
Doet me denken aan die keer dat ik een man tegenkwam met een hondje, Ik liep ook met de hond. Zijn hondje valt uit, grauwend en snauwend. MIjn hond blaft terug; op dat moment ook niet al te vriendelijk want getriggered door de agressie van die wandelende zwabber.
Kreeg ik toegesnauwd dat ik mn valse hond bij me moest houdenDie overigens gewoon aan de riem zat en direct werd gecorrigeerd.
Ben toen ook zonder er op te reageren door gelopen.
Ik zou er alleen wel aan werken.