Mijn meisje is mis je... Waar ben je toch *Update pag. 5*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Mijn meisje is mis je... Waar ben je toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:16

Hoop dat je de kat snel terug vind.
Goede flyer zo.
Je hebt ook verschillende facebook sites voor vermiste dieren!
Inderdaad amivedi enz.
Hoop dat de buurt ook meer weet.
Misschien willen ze in hun schuren en zolders kijken.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 12:24

Had goede hoop vanmorgen. het is namelijk vuilnisbakken dag. Maar helaas nog geen Moos.
Ga straks weer even rond en neem de hond ook mee naar mijn oude adres.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:22

Ik weet niet hoe ver je oude adres is? Mijn kater was ook terug gelopen naar onze vorige woning. Onderweg is hij, waarschijnlijk vanwege honger, blijven hangen bij huizen die hem te eten gaven. Dit hebben ze 15 maanden! gedaan. Lief, maar ze hadden helaas niet de dierenambulance gebeld. Tot er in de omgeving een andere zwarte kat vermist werd, toen belden ze wel en werd de chip gecontroleerd. Na 15 maanden kreeg ik een telefoontje dat mijn lieve Paco weer thuis kwam...

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 18:28

mijn oude adres is niet heel ver weg max 5 kilometer.
heb weer een rondje instantie's gebeld maar nog steeds niks

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 22:13

Nieuwe Flyer gemaakt

mis ik nog belangrijke details? wil deze morgen gaan laten drukken

Afbeelding

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:07

Flyer ziet er goed uit. Ik hoop met je mee en duim dat je haar binnenkort weer in je armen kunt sluiten

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:09

Misschien kan je er dingen nog bijzetten die tekenend zijn voor haar? Misschien een rare vlek ergens?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:15

Ik zou het zelf iets korter en compacter houden je tekst, maar dat is persoonlijk.

"Moos woont aan de Kapelstraat in Uden, maar maakte graag haar rondje rondom deze straat (Lidl, het centrum, Jan Linders etc)."

Zelf kijk ik wel altijd even als er een flyer hangt, maar ga nooit lappen tekst lezen. :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:20

Zijn dit je tweede flyers of heb je het uitgesteld?
Ik zou er nu in ieder geval wel haast mee maken, des te meer kans heb je dat je wat hoort of dat ze gezien wordt en je meldingen krijgt..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:33

Meid, wat afschuwelijk..
Ik heb helaas geen verdere tips voor je..
Fijn dat een kennis overleden katten nakijkt op een chip..ik bel na 3 jaar vermissing van ons vriendje nog steeds geregeld de gemeente..in de hoop dat ze mij niet vergeten..

Weet niet of jullie een kanaal in de buurt hebben, waar hij over het ijs overgestoken kan zijn en nu niet meer terug kan? Zoja, check dan ook aan de andere kant van dat kanaal en hang daar ook flyers op aan de lantaarnpalen.

Nog steeds kan ik er verdrietig om worden. Inmiddels 2 woningen verder in hele andere pronvincie en regio, dus ben zo bang dat hij voor ons oude huis staat en daar zijn de mensen niet zo diergericht om het maar even zo te zeggen :(

Overal flyers, kranten gemaild en die hebben zijn foto geplaatst..elk jaar rond zijn vermissings periode laat ik de krant wat plaatsen..supermarkten, dierenartsen in wijde omgeving mails met foto's gestuurd en de asielen..en elke maand een advertentie op MP, is gratis en daar komen erg veel reacties op. Zijn zowat het hele land al doorgereis omdat er een kat op hem leek, waar de geen chip van was gevonden. Onze andere kat was nl de chip onleesbaar geworden, verloren of defect, geen idee wat er gebeurd is. Ik zoek dus ook op aangemelde katten op amivedi zonder chip.
Dat advies kan ik je nog wel meegeven, zoek niet alleen op chipnr.

Toch..ook al zijn we ruim 3 jaar verder heb ik de hoop niet opgegeven..het was een erg mooie kat en ben bang dat iemand hem in huis heeft genomen (was ook winter, erge vrieskou toen) en heeft 'gehouden' als eigen kat..dan hoop ik maar dat hj gelukkig is en dat hij per ongeluk weer op ons pad komt..

Hij is 2 keer eerder weggeweest..1 keer bijna 1 week..kwam thuis als een voddebaal en zijn nageltjes helemaal kapot. Bleek hij bij een huis wat verbouwd werd in de zomer naar binnen gepiept te zijn en die mensen waren er niet die periode..én 1 keer bijna 3 weken. Ontroostbaar was ik, zoveel gehuild...en toen opeens, zat te bellen, hoorde ik zijn miauw bij de achterdeur. Wat er dan door je heen gaat os onbeschrijvelijk. Mager, onder de teken en hij net zo gelukkig als ik, ging zelfs mee naar de wc, haha.

Veel sterkte en ik duim dat je Moos snel weer thuis is!

PS, mn collega belde vorig jaar..dat ze een telefoontje kreeg van het asiel uit het westen (130 km verderop voor haar) dat ze haar kat hadden. Dat kon niet zei ze..want die was al 5 jaar vermist..zij erheen en het was hem..na ruim 5 jaar!!!! Ik heb mijn hoop opzo'n verhaal gevestigd ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:38

Afschuwelijk..Ik ken het gevoel. Hier lagen de flyers na 2 weken klaar en Ja hoor daar kwam meneer. Heb je al met snoepjes rondgelopen? Veel sterkte. Ik duim mee.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:40

Ik vind het zo genoeg informatie.veel succes met het zoeken :(:)

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 00:52

die is de tweede flyer omdat de eerste toch wat informatie miste.
Ben nu aan het printen en aan het plastificeren zodat ik ze ook buiten kan hangen. Al is mn inkt nu bijna op.
Ga voor in de buurt een korte versie maken misschien tekst in foto en kleiner formaat met als tekst kijk alstublieft even in de schuur. Hoop nog altijd dat ze weer thuis komt. Al was mijn hoop haar vandaag te zien ivm vuilnisbakkendag. Moos is helaas niet meer in bezit van een chip dus dat is wel even dikke pech. Gelukkig heeft ze wel een aantal herkenningspunten waaronder dat streepje onder haar neus.
Heb gisteren op dierenasiels katten gezocht en daar stonden er 2 op die heel erg op moos leken alleen miste ze het streepje. dat was wel even pijnlijk.

Voor nu blijf ik zeker goede hoop houden en hou het in het dorp ook zeker wel actueel.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:12

Oh wat vreselijk zeg!! Ik weet precies hoe je je nu voelt.

Ze is dus ook al meer dan een week weg :(:)
Troost je met de gedachte dat er katten zijn die soms wel maanden weg zijn en er dan ineens weer zijn. Zeker als je net verhuisd ben is die optie echt wel aanwezig.

De kat van mijn nicht vonden ze na maanden 20 km verder op. Ze was ook net verhuisd en de kat liep terug. Hij raakte echter de weg kwijt. Heel dom was ie niet want hij kwam aanlopen bij de dierenartsenpraktijk :+

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:52

wat naar !!

mijn oom en neef waren een keer buiten in hun tuin, toen kwam er een kat aan lopen, mn neef zei: wat is dit voor kat ? en toen realiseerde mn oom dat het een kat van hun was, die was rond 10 jaar geleden weg gelopen bij hun. en die is dus na 10 jaar terug gekomen om te sterven, vond het wel bijzonder.

ik hoop dat je de kat weer terug vind !
wie weet is ze er volgende week weer !

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:05

Wat vreselijk!
Helaas woon ik niet in de buurt, anders was ik graag helpen zoeken.
Ik hoop dat ze snel weer terug komt. Sterkte! :(:)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:11

He bah wat naar.
Hang ook bij de dierenarts pamfletten op !
Mensen brengen soms ook de kat naar de dierenarts ipv asiel.

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:19

Hebben misschien een kanaal in de buurt? Of een meertje/riviertje? Misschien zit ze daar aan de overkant, dan was ze over het ijs gelopen? Ik hoop maar dat ze snel terug komt! Kat van iemand die ik ken was ook weggelopen, ik weet niet of die nu al terug is, maar zij was met snoepjes rond gaan lopen, ook een handige tip! Kijk ook even in bomen anders, misschien is ze daar in angst voor een grote hond of iets in geklommen en komt ze er niet meer uit.

In elk geval veel sterkte en ik hoop dat je d'r terug vind! :(:)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:27

Heb je al bij de dierenambulance geinformeerd?
Hier worden dode katten door de dierenambulance opgehaald,2 weken bewaard en dan gaan ze naar de destructie.
Ook staan hier alle gevonden dieren op de website.

Hopelijk vind je haar snel (levend) terug.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:35

Idd lees ik nergens of je de dierenambulance ok hebt gebeld. Die van mij was ook weg en doordat ik de dierenambulance gebeld had, heb ik hem weer terug. Die hadden hem bij een dierenarts zien liggen. Was onder de auto gekomen.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:57

Het is al een tijdje stil bij je. Ik hoop geen slecht nieuws! Ik hoop zo dat ze vandaag wee thuis is gekomen. Ik blijf duimen voor.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 00:33

Update. Heb een postbode bereid gevonden mijn flyers te posten in mijn wijk. De supermarkten hangen vol met flyers en de dierenambulance is van het asiel bij ons. Dierenartsen heb ik al benaderd en daar gaan morgen ook de nieuwe flyers heen.

Heb inmiddels 2 tips gekregen waarvan 1 zeer bruikbaar. Die vrouw omschreef Moos precies en waar zij haar gezien heeft is dicht bij mijn huis. Er is dus zeker hoop. Alleen weet ik dat er in de buurt een kat loopt die veel op Moos lijkt.

Dus of Moos is dwars en wil (nog) niet naar huis of het was Moos niet.

Vannacht heb ik wel ergens achter mijn huis 2 katten horen vechten. Ik naar buiten op blote voetjes Maar helaas niks kunnen zien. Moos geroepen geen reactie.

Voor alsnog hou ik hoop en controleer ik extra op de 2 locaties waar ze mogelijk gezien is toch hopend dat ze vandaag of morgen weer op d'r stoel ligt alsof er niks gebeurd is.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 03:04

Wat heftig dit.
Ik neem eigenlijk nooit de moeite om zulke flyers te lezen wanneer er een kat vermist is in de buurt, maar nu ik het achterliggende verdriet lees ga ik dat wel doen!

Succes met zoeken!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 03:19

Ik hoop echt dat je der vind!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 06:10

Mijn kat is een keer een half jaar weggeweest, dacht ook die zie ik niet meer terug.
En toen ik s' avonds de paarden binnen ging zetten hoorde ik gemauw.
En daar stond ze. *\o/*

Sterkte TS, hoop dat het bij jou ook zo gaat, alleen niet een half jaar duren natuurlijk.