de gouden tip voor stoute pup :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Re: de gouden tip voor stoute pup :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:06

Geduld is er zeker nodig, maar dat is altijd toch met dieren trainen? De mensen met het meeste geduld bereiken het meest. Met boos worden en straffen bereik je veel minder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:57

tess_84 schreef:
8nnemiek schreef:
Als je je hond iets verbiedt dan weet die dondersgoed dat dat ook niet mag als je weg bent.
Maar idd, corrigeren door nee te roepen werkt dan niet, vandaar dat ik het telefoonalarm voorstelde :) Dan wordt de hond toch gecorrigeerd. Werkt heel goed.

Nee, dan weet de hond dat die het niet mag als jij er bent. Baas weg = echt een héél andere situatie hoor. Voor ons misschien niet, maar voor de hond wel. Dus dan moet je hem leren wat hij wel moet doen, net zoals Borisje heel mooi heeft uitgelegd in één van de bovengaande posts.

Heb ik dan gewoon zo'n slimme hond? :+
Ik hoef maar een keer te zeggen dat ze er af moet blijven, dat het van mij is, en dan is het ook goed.. Ik zie het direct als ze iets heeft gepakt wat niet van haar is als ik thuis kom.. dan staat ze in een hoekje alsof ze wil zeggen 'dat heb ík niet in mijn mand gelegd hoor!' :') terwijl ik haar nooit achteraf heb gestraft of wat dan ook..
Heb laatst nieuwe sloffen gekocht.. Madam is gék op knuffels, die moeten direct kapot! Maar mijn pluizige knuffelsloffen heb ik laten zien, toen ze wilde happen zei ik 'nee', en toen was het goed. Ze staan 's nachts in de kamer, en overdag als ik weg ben, en ze leven nog steeds :Y)
Honden zijn best slim hoor.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:21

Ik denk dat de hond van TS zich verveeld en zich dit soort dingen aan leert. Wordt nog beloond ook met eten en aandacht.
Waarom niet naar een leuke club ?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:41

8nnemiek schreef:
tess_84 schreef:
Nee, dan weet de hond dat die het niet mag als jij er bent. Baas weg = echt een héél andere situatie hoor. Voor ons misschien niet, maar voor de hond wel. Dus dan moet je hem leren wat hij wel moet doen, net zoals Borisje heel mooi heeft uitgelegd in één van de bovengaande posts.

Heb ik dan gewoon zo'n slimme hond? :+
Ik hoef maar een keer te zeggen dat ze er af moet blijven, dat het van mij is, en dan is het ook goed.. Ik zie het direct als ze iets heeft gepakt wat niet van haar is als ik thuis kom.. dan staat ze in een hoekje alsof ze wil zeggen 'dat heb ík niet in mijn mand gelegd hoor!' :') terwijl ik haar nooit achteraf heb gestraft of wat dan ook..
Heb laatst nieuwe sloffen gekocht.. Madam is gék op knuffels, die moeten direct kapot! Maar mijn pluizige knuffelsloffen heb ik laten zien, toen ze wilde happen zei ik 'nee', en toen was het goed. Ze staan 's nachts in de kamer, en overdag als ik weg ben, en ze leven nog steeds :Y)
Honden zijn best slim hoor.

Dan heb jij inderdaad een uiterst slimme (of juist domme, net hoe je het ziet) hond die niet uitprobeerd, of dat soort dingen gewoon niet zo belangrijk vind.
Mijn hond is ook enorm slim (leert iets in 10 seconden bij wijze van), maar ze discrimineerd ook. Dus situatie van brood op tafel en baasje op de bank is totaal iets anders dan brood op tafel en baasje in de tuin (dus uit zicht). En zo zijn 9 van de 10 honden.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:08

Mijn kleintje is verre van dom. Alleen, ze heeft ook een aardige will to please haarzelf ;)
Ze luistert perfect en doet niks wat niet mag, tot ik er niet ben. Dan kan het lekker wel. Ze had een punt vind ik :)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:44

Ik zou het vanuit de hond gezien 'dom' vinden om niet dat lekkere broodje van tafel te pakken als de baas het toch niet ziet :') juist slim. Alleen vinden wij dat niet 'slim'.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:52

Borisje schreef:
Ik zou het vanuit de hond gezien 'dom' vinden om niet dat lekkere broodje van tafel te pakken als de baas het toch niet ziet :') juist slim. Alleen vinden wij dat niet 'slim'.

Wij vinden dat vooral irritant en onbeleefd :D Maar ja, eigenlijk is het gewoon slim :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 07:02

Borisje, die van mij dat was vroeger echt een terrorpup :') grommen, bijten en enorm veel uitproberen en grenzen opzoeken := Maar ik ben eigenlijk van begin af aan heel erg consequent geweest, en nooit ons eten laten proeven of op onze bank laten zitten. Ging jaren goed, totdat ze bij mijn ouders wel op de bank mocht en eten van tafel kreeg.. Toen ging ze hier ook weer uitproberen. En ja,als ik dan weer even laat merken dat het hier echt not-done is dan gaat t weer goed :)
Ze weet dat wij haar belonen als ze braaf is geweest, en negeren als ze iets heeft gepikt, dus daarom doet ze het niet snel..

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 07:12

Zet maar eens een bord neer met een boterham met een hele dikke laag sambal :D
Dan komt ze er niet meer aan hoor !en als je het dan ziet flink corrigeren met vooral je stem verzwaren

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 07:28

Ze zal het net lekker vinden, die sambal :') dan baal je, dan heb je het gedrag weer versterkt. (Beetje labrador trekt zich niks aan van sambal)