Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tess_84 schreef:8nnemiek schreef:Als je je hond iets verbiedt dan weet die dondersgoed dat dat ook niet mag als je weg bent.
Maar idd, corrigeren door nee te roepen werkt dan niet, vandaar dat ik het telefoonalarm voorsteldeDan wordt de hond toch gecorrigeerd. Werkt heel goed.
Nee, dan weet de hond dat die het niet mag als jij er bent. Baas weg = echt een héél andere situatie hoor. Voor ons misschien niet, maar voor de hond wel. Dus dan moet je hem leren wat hij wel moet doen, net zoals Borisje heel mooi heeft uitgelegd in één van de bovengaande posts.
terwijl ik haar nooit achteraf heb gestraft of wat dan ook..
8nnemiek schreef:tess_84 schreef:Nee, dan weet de hond dat die het niet mag als jij er bent. Baas weg = echt een héél andere situatie hoor. Voor ons misschien niet, maar voor de hond wel. Dus dan moet je hem leren wat hij wel moet doen, net zoals Borisje heel mooi heeft uitgelegd in één van de bovengaande posts.
Heb ik dan gewoon zo'n slimme hond?![]()
Ik hoef maar een keer te zeggen dat ze er af moet blijven, dat het van mij is, en dan is het ook goed.. Ik zie het direct als ze iets heeft gepakt wat niet van haar is als ik thuis kom.. dan staat ze in een hoekje alsof ze wil zeggen 'dat heb ík niet in mijn mand gelegd hoor!'terwijl ik haar nooit achteraf heb gestraft of wat dan ook..
Heb laatst nieuwe sloffen gekocht.. Madam is gék op knuffels, die moeten direct kapot! Maar mijn pluizige knuffelsloffen heb ik laten zien, toen ze wilde happen zei ik 'nee', en toen was het goed. Ze staan 's nachts in de kamer, en overdag als ik weg ben, en ze leven nog steeds![]()
Honden zijn best slim hoor.

juist slim. Alleen vinden wij dat niet 'slim'.
grommen, bijten en enorm veel uitproberen en grenzen opzoeken
Maar ik ben eigenlijk van begin af aan heel erg consequent geweest, en nooit ons eten laten proeven of op onze bank laten zitten. Ging jaren goed, totdat ze bij mijn ouders wel op de bank mocht en eten van tafel kreeg.. Toen ging ze hier ook weer uitproberen. En ja,als ik dan weer even laat merken dat het hier echt not-done is dan gaat t weer goed
dan baal je, dan heb je het gedrag weer versterkt. (Beetje labrador trekt zich niks aan van sambal)