wat voor dier op kleine kamer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 12:20

Elise_K

Re: wat voor dier op kleine kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:17

Brrr, ik moet er niet aan denken, dan ligt al snel je hele kamer vol met strootjes en zaagsel. Ik was heel blij toen ik was overgestapt van een traliekooi naar een gerbilarium, ik kon om de dag gaan stofzuigen!

Daarbij denk ik dat konijnen al snel een urine/poepgeur geven, bij ons stonden ze in de schuur vroeger en dat rook je echt wel...

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:29

Een oudere kat uit asiel of opvang. Een beestje dat niet veel eisen meer heeft en gewend is alleen te zijn.
Zo'n oudje geeft zoveel liefde en is heel dankbaar voor een eigen plekje.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:32

Femia schreef:
Een oudere kat uit asiel of opvang. Een beestje dat niet veel eisen meer heeft en gewend is alleen te zijn.
Zo'n oudje geeft zoveel liefde en is heel dankbaar voor een eigen plekje.

maar is dat dan niet heel unfair om hem op 9 m2 te houden? tuurlijk kan ik mijn muur rondhangen met loopplankjes maar verder. mijn oude kat sliep heeel de dag maar die 5 minuten benen strekken buiten vond hij toch wel fijn.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:17

unihorses schreef:
als konijn, zou dit genoeg ruimte zijn voor 2? http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
en dan iedere dag eruit als ik er ben
of dit voor hem..
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

( ja konijnen zijn toch zoo leuk haha.. na de dierenwinkel .. )

Nee dat is niet groot genoeg. Konijnen horen met zn 2en en hebben minimaal 2m2 nodig. Aan 1 oppervlakte dus geen hoogte. Een konijn moet altijd zijn benen kunnen strekken dus niet alleen wanneer jij er bent. Begin aub niet aan Konijnen. Daar heb je de ruimte niet voor. Een hamster of ratjes lijkt me dan beter

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:55

wandelende takken?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:01

Ik raad ook gerbils aan! Zijn heel leuk om naar te
kijken, kunnen heel tam worden (zijn alleen geen
knuffeldieren), weinig werk aan en kunnen met genoeg eten en drinken paar dagen alleen zijn :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:02

Een rattenslang? Okee, heel erg aan je hechten zullen ze waarschijnlijk niet :') Maar heel veel ruimte hebben ze ook niet nodig en ze kunnen best erg handzaam worden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:04

Ik zou bedwantsen nemen. Ieder ander diertje vind ik zielig in zo'n hokje.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:08

Tarantula? Hebben ook een vachtje, maar aaien is wellicht niet heel handig :P

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:09

Ik heb zelf een syrische/goudhamster gehad op mijn kamer. :) Ik ben overdag veel weg dus een avond/nachtdier kwam mij ideaal uit! Je hebt wel een ruime kooi nodig maar ze zijn zeer leuk. Mijne was ook zindelijk, ging op het toiletje (bakje chinchilla zand) zijn plasjes doen. Dus die kan je mooi leegscheppen net als een katten bak De kooi blijft dus lang schoon. Ik vind hamsters en de kooien ook niet zo stinken. Konijnen vond ik alweer sterker ruiken voor op mijn kamer. :)

In vakanties en lange weekenden ging hij gewoon mee naar huis, had daar een extra kooi. Ging prima. Anders bleef hij in het weekend op mijn kamer.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:10

Vergeet trouwens niet dat je naast de ruimte voor de kooi ook nog ruimte nodig hebt in de opslag van hooi en zaagsel enzo. Ik had me daar wel aardig in vergist ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:38

Ratjes zijn ideale diertjes maar vergeet niet dat je dagelijks werk aan de kooi moet verrichten om geen last te krijgen van de ammoniakluchtjes (al had k daar ook wel weer een foefje voor.) op je slaapplek :P

Nadeel van ratjes is dat ze niet erg oud worden.

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:46

een valkparkietje!!!:D
super leuke beeste knuffelig en aandachtzoekend!! persoonlijk kortwiek ik mijn pruimkopparkiet meer omdat ie dan geen spullen sloopt en zichzelf verwond verder zit hij de hele dag los en is gewoon echt me maatje!

verzorging is makkelijk, ze stinken niet!

enigste minpuntje aan vogels is, is dat het stoffige beesten zijn dus zal je keertje extra moete stofzuigen thats all!

naast een valkparkiet kan ik ook een pruimkopparkiet, een grasparkiet of als de prijs niet uitmaakt een phyrura ( die laatstw moet je alleen wel goed opvoeden haha)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:50

Geen valkparkiet! Sowieso helemaal geen vogels doen! Een vogel moet je altijd met z'n tweeen houden (alleen is gewoon enorm zielig) en zeker op zo'n klein oppervlak gaat dat niet werken. Bovendien lijkt me een vogel niet handig in een studentenwoning. Je kunt nou eenmaal niet verwachten dat ze hun snavel houden en dat kan voor anderen erg hinderlijk zijn. En dan heb ik het nog niet over de troep en stof die ze maken.
Echt niet aan beginnen. Het zijn leuke dieren maar helaas worden ze te snel aangeschaft zonder je te realiseren dat er meer zorg aan zit dan je denkt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-01-15 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwi64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:51

Heb je al gedacht aan fretten? Zijn speelse diertjes en kunnen eventueel mee in een reismandje!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:51

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:56

Een fred? Leuke dieren en rustig, kooi kan ook in de hoogte :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:57

Ook fretten hebben best heel wat ruimte nodig....
Ik snap niet dat mensen hier maar van alles roepen zonder erbij na te denken dat het gewoon echt niet gaat lukken in zo'n kleine kamer?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:02

Ik weet dat het vaak gezegd is maar ik wil het ook nog maar eens bevestigen: ratjes, hamsters of gerbils. Waarbij ik ratjes :+: toch echt veruit de leukste en knuffeligste vind. :j

Chinchilla's kan je echt niet met zo weinig ruimte en op een studentenkamer houden! En knagen aan álles.

Degoes zijn niet knuffelig en hebben ook veel ruimte nodig. Bovendien schijnen het ook enorme slopers te zijn.

Gerbils zijn super gemakkelijk in onderhoud en geweldig om naar te kijken, bovendien hebben ze niet zo veel ruimte nodig. Maar ze zijn niet echt knuffelig.

Met een hamster moet je geluk hebben; de ene wordt super tam en de andere blijft een bijtertje.

Ik zou in jouw plaats echt voor ratje gaan.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:07

Fretten kan echt niet, die hebben veel ruimte nodig. En ook minimaal met z'n tweeen. Ze ruiken ook erg voor zo'n kleine kamer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:20

Reptielen!!
Baardagaam of luipaard gekko's. Heb ze beiden. Baardagaam lag vaak in mn nek te slapen. Luipaard gekko's zijn heel zacht ondanks dat ze geen vacht hebben. Beide zijn makkelijk tam te maken. Ze eten vanalles, wasmotlarven(zijn heeeel zacht) meel/moriowormen,sprinkhanen en krekels(zelf geen fan van maken herrie) en baardagamen eten ook veel fruit en groente. Hoeven beide niet dagelijks voer.. Dus je kan makkelijk een paar dagen weg. Zolang je een tijdschakelaar voor licht en temperatuur hebt. En voor baardagamen hebben ze plantjes dis ze mogen eten die je evt. Als je een paar dagen weg bent.

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 01:38

Cayenne schreef:
Geen valkparkiet! Sowieso helemaal geen vogels doen! Een vogel moet je altijd met z'n tweeen houden (alleen is gewoon enorm zielig) en zeker op zo'n klein oppervlak gaat dat niet werken. Bovendien lijkt me een vogel niet handig in een studentenwoning. Je kunt nou eenmaal niet verwachten dat ze hun snavel houden en dat kan voor anderen erg hinderlijk zijn. En dan heb ik het nog niet over de troep en stof die ze maken.
Echt niet aan beginnen. Het zijn leuke dieren maar helaas worden ze te snel aangeschaft zonder je te realiseren dat er meer zorg aan zit dan je denkt.

spijt me maar ik vind dit echt totale onzin... ik heb al jaren maar 1 parkiet en dat beesie komt geen aandacht te kort is ook zeker niet vereenzaamd! vooral in mijn studente jaren in mijn studenten apartement genoot dat beest overal van... met genoeg aandacht en speel attributen zal een vogel niet vereenzamen of zielig zijn... het is inderdaad waar dat het stoffige dieren zijn maar zolang je ze africht dat ze niet contstant door je kamer vliegen valt het met de stront ook wel mee ;) wat lawaai betreft heb dat heb jezelf in de hand mijn pruimkop is still wanneer ik hem aanheeft dat ie ze snavel moet houden!!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 01:43

overigens kan het beestje een redelijk grote kooi hier krijgen hoor. uit gemeten kan de kooi voor welk dier dan ook 1,5 meter bij 90 cm. mijn cavia thuis moet het met heel wat minder doen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 02:44

Ik zou voor gerbils of raten gaan...
Ik ga nu ook even kijken naar wat een tijdelijke oplossing zou kunnen zijn voor mij omdat ik dus nu helemaal geen huisdier heb en ik vereenzaam hier :+ tijdelijk in de zin van tot ik een poes heb, dan blijven ze wel natuurlijk, maar dan heb ik iig een paar levende wezens thuis die op me wachten xD ik ga denk ik coor gerbils, ratten hebben vaak toch meer behoefte aan aandacht lijkt me? Ik heb overigens wel gewoon een benedenwoning, dus van ruimtegebrek geen last.

Kun je niet op marktplaats kijken of iemand vanwege verhuizing ofzo afstand moet nemen van zijn knaagdieren?