beatje schreef:[***] schreef:Bedankt voor alle reacties. Ik wist niet dat het vooral angst en onzekerheid was ipv dominantie. Dit is wel een ding om rekening met te houden dus, ik wil dan ook meer positief met haar gaan trainen. Ik heb net mijn rondje met haar gedaan, en ik ben met haar gaan fietsen. Ze heeft dit namelijk wel geleerd, maar we doen dit niet vaak. Het ging redelijk goed, dus ik wil wat vaker met haar gaan oefenen, ook omdat ze dan even wat energie eruit kan gooien. Toen we thuis waren heb ik haar buiten even laten wachten terwijl ik mijn fiets in de schuur zetten, en dat deed ze heel braaf dus toen heeft ze wat lekkers gekregen. Daarna heb ik haar geborsteld, wat ze niet echt leuk vind, en daarom sprong ze op het eind weg. Na veel roepen kwam ze achter de bank vandaan maar wou ze niet naar mij komen, dus heb ik het commando 'blijf' gegeven, en kon ik haar zonder grommen pakken en heb ik haar iets lekkers gegeven. Ze is echt heel enthousiast als ik laat zien of tegen haar zeg dat ze iets lekkers krijgt, als ik dan bijvoorbeeld zeg 'op je kleed en lig' vliegt ze er meteen naartoe en ploft ze neer. Net alsof ze dagen geen eten heeft gehadDit moet ik dan in ieder geval in mijn voordeel gebruiken.
Ik ga vanavond ook eens zoeken naar makkelijke hersenspelletjes.
Eén tip nog,roep één of twee keer,maar niet blijven roepen.Uiteindelijk is ze niet doof ,dus als ze niet direkt komt heeft roepen geen zin.Wat je wel kan doen is haar naam roepen komt ze niet dan ga je iets doen wat ze leuke vind,je stuitert met een balletje,piept met een piep popje of schud met een doosje brokken.Of je gaat springen als een malloot.Gewoon even kijken waar ze op reageert.
Geerke heel fijn dat jou hond alleen voor een aai werkt,maar dat werkt nu eenmaal voor veel honden niet.
Ik zeg zelf altijd, ik zou ook niet gaan werken als ik geen loonzakje krijg aan de eind van de maand.Ik ga echt niet werken omdat mijn baas mij zo aardig vind.
Een dier ,hond ,paard wat dan ook ,doet iets omdat het hem wat oplevert.
ik heb al heel wat honden gehad in mijn leven,en heb er op het moment vijf...allemaal herplaatsers.Zonder koekjes opgevoed.Een hond wil niets liever dan zijn baas een plezier doen.Een aai en lief woord is vaak genoeg.Tenminste bij die 30 honden die ik heb gehad en ook nog redelijk verknipt kwamen
Dit moet ik dan in ieder geval in mijn voordeel gebruiken.