Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:35

Ook hier een restaurant medewerkers die vindt dat rennende en krijsende kinderen erger dan zijn honden. Ik ben ook vaak degene die vraagt of de hond misschien ook wat water wil :)
Zolang hij maar gewoon blijft liggen, maakt het mij niet uit of hij nou groot of klein is.
Wel heb ik een collega die als de doods is voor (voornamelijk grote) honden en altijd iemand anders vraagt om naar die tafel te gaan

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:35

Hond mee naar een restaurant vind ik persoonlijk niet prettig. Toch wel onhygiënisch vanwege de rond dwarrelende haren. Brr, je zult ze maar in je eten terug vinden.

Maar het belangrijkste voor mij; ik ben er hartstikke allergisch voor. Zodra ik in een ruimte ben waar ook honden zitten, heb ik er daarna nog minstens 1-2 dagen last van.

LadyMadonna

Re: Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:39

Rond dwarrelende haren vliegen niet van de hond zo pardoes naar jouw bord drie tafels verderop ;)

Dat je er allergisch voor bent is natuurlijk ontzettend vervelend, weet ook eigenlijk niet wat ik zou doen als ik na een heerlijke wandeling lekker aan een warme choco met slagroom zit en iemand komt me vragen of ik mijn hond wil weg halen omdat ze allergisch is....
Aan de ene kant denk ik dan: jammer , maar dat is niet mijn probleem...
Aan de andere kant heb jij net zoveel recht als ik om daar te zitten...

Goh... Lastig

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:39

Voor mij een don't.

Ik heb zelf een hond.
1. ga ik dat dier er niet mee vervelen.
2. Mensen kunnen allergisch zijn.
3. Je hond kan onrustig worden of niet lekker.
4 een restaurant behoord hygiënisch te zijn.

Terrasje pakken tijdens een wandeling lijkt me geen probleem. Maar in een restaurant. Nee

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:41

TurboTinker schreef:
Voor mij een don't.

Ik heb zelf een hond.

Ik ben allergisch voor kinderen.
Die kunnen ook onrustig of niet lekker worden...
Maar daar wordt ook geen rekening mee gehouden
}:)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:42

LadyMadonna schreef:
romyloverrr schreef:
mee eens. Net als van die mensen die de hond door de hele bus laten wandelen. Bah.

Je kan ook overdrijven. Hond mag nu eenmaal in de bus. En als je geen auto hebt en een dagje naar strand/bos wil heb je niet altijd keus.

Ik heb het eerder in een dergelijk topic gezegd: gewoon rekening met elkaar houden.
Niet honden liefhebbers moeten niet overal om zeuren en wel honden liefhebbers kunnen er best rekening mee houden dat niet iedereen op hun viervoeter zit te wachten....

Dat klopt, maar je hoeft je hond niet door de hele bus te laten lopen. Soms laten mensen ook honden ongevraagd aan je spullen ruiken. Bah. Dat je in de bus bent met je hond is óke, maar je moet hem wel bij je houden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:42

Goof schreef:
Nee. Ik vind het smerig en niet nodig. Die paar uurtjes dat je uit eten bent kan je hond ook wel alleen thuis blijven.

Ander verhaal vind ik bijvoorbeeld strandtenten en cafe's oid bij een bos waar je na een wandeling komt om even wat te drinken. Maar een restaurant waar je uitgebreid gaat zitten eten, nee.

Zo denk ik er ook over.
We laten onze honden ook altijd thuis wanneer we uit eten gaan, vinden we ook netjes en niet meer dan normaal.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:43

Die allergie kan ik me voorstellen.
ik vind krijsende kinderen ook vervelend in een restaurant.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:45

Ik zou niet weten waarom een goed opgevoedde grote viezer zou zijn dan een goed opgevoedde kleine, ik pak mijn hond niet mee omdat ik haar daar geen plezier mee doe maar als ik het moet laten omdat mensen zich er aan ergeren/niet voor honden zijn laat dan de kinderen ook maar thuis.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:46

Van krijsende kinderen heb je geen dagen daarna nog last... :D

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:50

Ligt aan de situatie of we de hond meenemen :j

Na een strandwandeling en we gaan iets drinken/(ijsje) eten dan wel ja. Gepland uiteten in een (luxe) restaurant gaan we eigenlijk nooit, maar dan zou hij niet meegaan.
Als wij op vakantie zijn gaat hij wel overal mee naar toe, zo is hij in het museum en kamp Westerbork geweest, maar gaat hij ook mee als we een hapje eten. Buiten op het terras welliswaar en vaak wordt dan zelfs nog gevraagd of je een bakje water voor de hond wilt. Een van de laatste kerenzaten we net en begon het onverwachts te waaien en regenen. Wel eerst gevraagd of we naar binnen mochten met de hond en dit was geen probleem.
Onze hond kan tijdens het wandelen best enthousiast zijn, maar als wij gaan zitten gaat hij liggen en hoor je hem niet. Hij pastzich gemakkelijk aan en ligt de gehele tijd (ook binnen) rustig op de grond :) hij vind alles prima zolang hij maar bij ons is, alleen in een vakantie/vreemd huisje maakje hem niet gelukkig mee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:50

Marcato schreef:
Van krijsende kinderen heb je geen dagen daarna nog last... :D

Jij niet. Ik dus wel.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:51

Ikzelf heb 2 Duitse herders. In de zomer gaan ze beide mee, winters enkel de reu.
Mijn reu is van pup af aan overal mee naartoe genomen, ook op restaurants.
Ze zijn welgemanierd en rustig, heb je geen last van. Zelfs de reden dat mensen een positieve babbel aan gaan.
Heb vaak genoeg gehoord dat ze bewondering er voor hebben en vaker last hebben van kinderen :')
De reden waarom ik geen 2 mee neem in restaurant is gewoon opdat ze zoveel plaats in nemen _O-
Mijn teef komt van heel ver qua meegemaakt hebben, die vertrouwd ik niet alleen en met te dicht opeen zittende mensen (terras geen probleem).

Maar goed in het algemeen ben ik viezer van mensen, zeker kinderen :Y) dan van dieren :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:52

_Alarm_wlkp schreef:

Als hij OP het restaurant zit heb ik er ook geen last van nee.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:53

Wij nemen onze hond bijna altijd mee eerlijk gezegd. We vragen sowieso bij het reserveren altijd op voorhand of ze mee mag of niet. Want als het niet mag, kiezen we bijna altijd een ander restaurant uit _O- En als we naar een stad gaan, shoppen of gewoon een dagje uit, en we gaan dan een hapje eten, hebben we haar sowieso al mee.. Onze hond maak je nergens gelukkiger mee dan overal mee naar toe te nemen en heeft er niets op tegen om een tijdje op de grond aan tafel te liggen. Ze blijft ook gewoon de hele tijd rustig liggen en verroert geen poot tot wij opstaan om te vertrekken :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:54

Ik verbaas me erover dat vele hier geen probleem mee hebben maar veel mensen wel een probleem hebben met baby's die bv krijgen in restaurants.
Nu is dat natuurlijk een hele andere discussie maar vind het wel vreemd.
Want een hond hoort niet aan tafel of bij de tafel tijdens eten.

Ik vind honden niet vies maar ze horen niet bij het eten,

Ik vraag me ook af wat de meerwaarde is om je hond mee te nemen alsof ze daarop zitten te wachten
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 17-01-15 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

LadyMadonna schreef:
TurboTinker schreef:
Voor mij een don't.

Ik heb zelf een hond.

Ik ben allergisch voor kinderen.
Die kunnen ook onrustig of niet lekker worden...
Maar daar wordt ook geen rekening mee gehouden
}:)

Is een kwestie van opvoeden

Heb vijf jaar in restaurants (en terras) gewerkt en eigenlijk nooit last gehad van irritante kinderen (ook niet van honden).
Dat waren ook geen koudekak restaurants of zo, alle soorten mensen (met kinders) kwamen daar.
Het enige kind waar iedere collega gestoord van werd was een zware autist die gigantisch in de weg liep... en die was er heel erg vaak met zijn moeder. Maar dat is dan ook weer zielig om wat van te zeggen, hij kan er ook niets aan doen.
Misschien heb ik geluk gehad haha. Voordat ik zelf een kind kreeg had ik er ook een bloedhekel aan, maar nu heb ik wel wat meer begrip voor brpaalde situaties :')

Maar nogmaals het is allemaal een kwestie van opvoeden. Zowel bij honden als bij kinderen, het moet ook niet te lang gaan duren voor beide

MissBmx

Relaxed schreef:
Kinderen mogen ook mee en daar heb je vaak meer last van dan een hond :+ Dus als het iom het restaurant akkoord is, waarom niet?

|o serieus vergelijk je kinderen met een hond?
Ik vind een hond een stuk onhygiënischer dan een kind. Mens en dier is een heel groot verschil, iemand die roept een hekel te hebben aan kinderen is vast zelf ook nooit kind geweest maar gelijk als een zeer wijze(ahum) volwassenen geboren
Sjonge ga het niet eens uitleggen wat het verschil is maar in ieder geval een vergelijking die nergens op slaat,

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:57

Gillbo schreef:
Relaxed schreef:
Kinderen mogen ook mee en daar heb je vaak meer last van dan een hond :+ Dus als het iom het restaurant akkoord is, waarom niet?

Ik vind een hond een stuk onhygiënischer dan een kind.
Sjonge ga het niet eens uitleggen wat het verschil is maar in ieder geval een vergelijking die nergens op slaat,

Ik vind een hond vaak smakelijker, en dat zeg ik als 100% kinderliefhebber. Kinderen eten uit hun neus, hebben mega snottebellen, eten met hun mond open, smakken, smeren zichzelf helemaal onder met eten, laten scheten en boeren en noem het maar allemaal op :')

Ik zou mijn hond niet zo snel meenemen, maar dat komt omdat mijn hond stinkt en veel scheetjes laat := :=

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:59

Goof schreef:
_Alarm_wlkp schreef:

Als hij OP het restaurant zit heb ik er ook geen last van nee.

Zeggen jullie dat niet zo? Ben van België :)

En ja ik vergelijk mijn honden ook vaak genoeg met kinderen.
En zoals al is gezegd, ik vind ze viezer :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:02

Werecat .. :') :') :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:07

Zolang de hond is opgevoed en netjes bij de baas blijft en naast of onder de tafel gaat liggen, heb ik er helemaal geen problemen mee. Ik vind het altijd wel gezellig, maar ja, ik ben een echte hondenliefhebber en mijn hond gaat dan ook zo veel mogelijk mee. Als honden niet zijn toegestaan, ga ik er niet eten.

(En niet omdat ik het stom vind, het is het goed recht van het restaurant, maar ik wil gewoon graag mijn hond bij me hebben.)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:09

Gillbo schreef:
Relaxed schreef:

Ik vind een hond een stuk onhygiënischer dan een kind. Mens en dier is een heel groot verschil, iemand die roept een hekel te hebben aan kinderen is vast zelf ook nooit kind geweest maar gelijk als een zeer wijze(ahum) volwassenen geboren

Weet je hoe vies kinderen zijn? Overal aanzitten met hun handen, snotneuzen die overal aan af worden gesmeerd, eten dat overal zit, kwijl, moeders die hun kinderen op de tafel verschonen, kinderen die hun handen niet wassen na plassen/ poepen.

Weet je wat voor troep het gemiddelde gezin achterlaat na een een etentje? Echt vies hoor. Vieze doekjes die onder t kwijl / snot zitten... Doe mij maar een brave hond.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:13

Ik denk dat het in beide gevallen een kwestie van opvoeden (en opletten) is :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:15

romyloverrr schreef:
Dat klopt, maar je hoeft je hond niet door de hele bus te laten lopen. Soms laten mensen ook honden ongevraagd aan je spullen ruiken. Bah. Dat je in de bus bent met je hond is óke, maar je moet hem wel bij je houden.

Het gangpad van een bus is nog geen meter breed, dus je hebt dan niet heel erg veel keuze.
Ik vind jouw reactie hierin dus onder de zeuren om niks mensen vallen.
Met mijn vorige hond (middenslag)ging ik weleens met de bus. Deze hond was keurig opgevoed en niemand tot last. Met de bus in gaan hield ik haar gewoon kort, zocht een plaats en liet haar bij mijn voeten zitten of liggen. Aangezien het pad zo smal is zal ze heus weleens aan een ras gesnuffeld hebben. Gaat je tas niet dood van.
Je kan ze heel goed opvoeden, maar het zijn wel dieren, geen machines