Dé oplossing, mijn dier leeft in een kist!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:11

Ayasha schreef:
Ach en nog steeds is het normaal om een paard in 3*3 op te sluiten. We zijn sowieso hypocriet als het op onze eigen pleziertjes aan komt. Ik betwijfel of je wat gaat bereiken met je verhaal.

Je kan je erbij neerleggen en je kan er wat aan proberen te doen. Ik ben heel blij met de mensen die kiezen voor het laatste. Al zijn dat er helaas maar heel weinig.

Anoniem

Re: Dé oplossing, mijn dier leeft in een kist!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:22

Je had me, ik vroeg me echt af of er uberhaupt iemand kon bestaan die zoiets doet... en toen was het een grap, gelukkig :')
Toen kocht je een goudvis en was ik net een antwoord aan het bedenken toen dat ook een grap bleek :')

Het is een goede eye-opener hoop ik... Mijn goudvissen krijgen ook een enkeltje vijver, ze zijn te groot in de bak :=

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:02

ik heb dierenpolitie aan t klagen gehad...
mijn 2 paardjes staan buiten,ja de wei is nu nat,en die man stond tegen een andere man te vertellen dat t echt belachelijk was dat ze buiten stonden...
Mijn paard is erg gevoelig voor stof en hoest heel snel,verder is t een echt buiten paard,verder onbeperkt hooi en water....
stoom kwam zo n beetje uit mn oren.....paarden die 24/7 in een box staan,dat is belachelijk!
Maar nee, ze zien paarden onder de blubber buiten staan en huppakee wat sielugh!!Bah!

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:13

Haha leuk stukje.

Heb je nog een goudvis vriendje nodig. Alleen is natuurlijk zielig. Hij past in een envelop. :+

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:28

Wij hebben ook 1 goudvis (eerst 2 gehad, kochten telkens nieuwe als r 1 dood was maar bouwen nu af) in een volgens mij te kleine kom. Maar volgens mijn ouders is het ''allemaal wel oke''.
Onze konijnen lopen om de dag buiten, de ander zit dan in het hok. Ze gaan zelf standaard om 10 uur s'avonds hun hokje in om te slapen, de ochtend erna mag de ander los en degene die de dag ervoor buiten liep mag dagje in het hok. Met buiten bedoel ik uiteraard de tuin :-)

Naar mijn mening hebben de konijnen het wel goed. We gaan netjes naar de dierenarts, spelen met ze,g even ze genoeg te eten, verschonen elke week de hokken (soms 1x in de 2 weken, hangt van viesheid af). Ze zitten beiden alleen, maar ook daarmee willen mijn ouders afbouwen. Dus komen geen nieuwe bij.

Wel sinds kort een kitten, die blijft absoluut. Kan lekker rennen, spelen, heeft krabpaal, enz. We hebben er maar 1 omdat het gezin waarbij het beestje mocht wennen duidelijk merkte dat die echt totaal geen behoefte had aan andere kattenvriendjes. Oke voor 1 keer, maar niet constant elke dag.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:04

_Forgetten schreef:
Wij hebben ook 1 goudvis (eerst 2 gehad, kochten telkens nieuwe als r 1 dood was maar bouwen nu af) in een volgens mij te kleine kom. Maar volgens mijn ouders is het ''allemaal wel oke''.
Onze konijnen lopen om de dag buiten, de ander zit dan in het hok. Ze gaan zelf standaard om 10 uur s'avonds hun hokje in om te slapen, de ochtend erna mag de ander los en degene die de dag ervoor buiten liep mag dagje in het hok. Met buiten bedoel ik uiteraard de tuin :-)

Naar mijn mening hebben de konijnen het wel goed. We gaan netjes naar de dierenarts, spelen met ze,g even ze genoeg te eten, verschonen elke week de hokken (soms 1x in de 2 weken, hangt van viesheid af). Ze zitten beiden alleen, maar ook daarmee willen mijn ouders afbouwen. Dus komen geen nieuwe bij.

Wel sinds kort een kitten, die blijft absoluut. Kan lekker rennen, spelen, heeft krabpaal, enz. We hebben er maar 1 omdat het gezin waarbij het beestje mocht wennen duidelijk merkte dat die echt totaal geen behoefte had aan andere kattenvriendjes. Oke voor 1 keer, maar niet constant elke dag.

Dit is weer een klassiek voorbeeld van een kind met ouders die "wel denken te weten hoe het moet".
Ten eerste moet een buitenkonijn buiten blijven en een binnenkonijn moet binnen blijven. Dagelijks afwisselen is ontzettend slecht. Stop hier dus mee! Vooral in de winter!

Ten tweede, konijnen zijn groepsdieren. Dit betekent dat ze NIET alleen mogen zitten. Konijnen (en veel andere knaagdieren) alleen laten zitten is geestelijke dierenmishandeling. Jij als mens bent GEEN gezelschap voor het konijn: jij spreekt geen konijnentaal en besteedt per dag misschien een uurtje aan het konijn, waardoor hij de overige 23 uur alleen is.

Waarom zitten ze niet bij elkaar? Als ze elkaar niet mogen (wat heel goed kan bij konijnen) of je hebt een mannetje en vrouwtje, laat dan het mannetje castreren en koppel ze aan elkaar. Vinden ze elkaar niet leuk, dan kan je bijv. één konijn naar een opvang brengen en het konijn dat je wilt houden in de opvang laten koppelen aan een ander konijn.

Wat er nu gebeurt is ontzettend slecht en zielig, dus ik hoop echt dat je hier wat mee doet.
Laatst bijgewerkt door Sperziemone op 22-01-15 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:07

Een paard hoort niet 24/7 op stal.
Maar ook geen 24/7 in de nattigheid zonder fatsoenlijk stuk droog.
Kan iemand dat niet anders aanbieden is het tijd voor verkoop.
(niet persoonlijk maar als aanhaken op je bericht)

En zo is dat met alle dieren
Te weinig plaats of tijd, niet aan beginnen.

connie64 schreef:
ik heb dierenpolitie aan t klagen gehad...
mijn 2 paardjes staan buiten,ja de wei is nu nat,en die man stond tegen een andere man te vertellen dat t echt belachelijk was dat ze buiten stonden...
Mijn paard is erg gevoelig voor stof en hoest heel snel,verder is t een echt buiten paard,verder onbeperkt hooi en water....
stoom kwam zo n beetje uit mn oren.....paarden die 24/7 in een box staan,dat is belachelijk!
Maar nee, ze zien paarden onder de blubber buiten staan en huppakee wat sielugh!!Bah!

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:11

Sperziemone schreef:
_Forgetten schreef:

Dit is weer een klassiek voorbeeld van een kind met ouders die "wel denken te weten hoe het moet".
Ten eerste moet een buitenkonijn buiten blijven en een binnenkonijn moet binnen blijven. Dagelijks afwisselen is ontzettend slecht. Stop hier dus mee! Vooral in de winter!

Ten tweede, konijnen zijn groepsdieren. Dit betekent dat ze NIET alleen mogen zitten. Konijnen (en veel andere knaagdieren) alleen laten zitten is geestelijke dierenmishandeling. Jij als mens bent GEEN gezelschap voor het konijn: jij spreekt geen konijnentaal en besteedt per dag misschien een uurtje aan het konijn, waardoor hij de overige 23 uur alleen is.

Waarom zitten ze niet bij elkaar? Als ze elkaar niet mogen (wat heel goed kan bij konijnen) of je hebt een mannetje en vrouwtje, laat dan het mannetje castreren en koppel ze aan elkaar. Vinden ze elkaar niet leuk, dan kan je bijv. één konijn naar een opvang brengen en het konijn dat je wilt houden in de opvang laten koppelen aan een ander konijn.

Wat er nu gebeurt is ontzettend slecht en zielig, dus ik hoop echt dat je hier wat mee doet.

Dat je het weet, het zijn buitenhokken waar ze in en uit mogen lopen. Ben vergeten dat degene die in het hok zit ook een rennetje heeft. Mijn ouders willen de konijnen afbouwen, er komen dus gene nieuwe bij en het zijn 2 vrouwtjes die we niet bij elkaar gaan zetten. En als we dat met die opvang gaan doen, als er dan weer 1 overlijd heb je hetzelfde probleem dustja.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:42

bruintje..ter info ze staan s nachts op stal als t te nat of te koud wordt ;)