Teckel weggeschopt in Zwijndrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:31

wyko schreef:
Wat zou het verschil zijn tussen teckel of pitbull in dit verhaal?

Dan was ie natuurlijk een held geweest want pittbuls komen altijd "schuimbekkend" en met slechte bedoelingen op iemand af ;(

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:32

geerke schreef:
Magrathea schreef:
Naar mijn weten doet het hondje het momenteel goed op morfine := dus hij zal het hopelijk redden. Was wel even spannend, hij was in shock, bloedingen overal... Maar ze moeten het dus nog zien.

jee,die heeft flink hard getrapt dan :7 Waarom liep die hond los?

Omdat het een losloopgebied was. Hondje heeft overigens een hernia gehad en is daaraan geopereerd, misschien kans dat 'ie daarom extra last heeft? Als je 'm net verkeerd raakt hoeft het nog niet eens zo hard te zijn...
Heb trouwens niks over bloedingen gelezen.

geerke

Re: Teckel weggeschopt in Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:34

maar die eigenaar laat de hond blaffend op iemand afrennen dan?En wat doet een man,die waarschijnlijk geen echte hondenvriend is in een hondenlosloopgebied?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:35

Als dat bekend was dan was er wss geen discussie geweest ;) ik zou het ook niet weten :D

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:44

Wat naar van dat hondje , lijdt nu onder de fouten van de mensen . Hond hoort natuurlijk niet keffend op of achter iemand aan te stormen , opvoeden heet dat. En de man had misschien iets milder kunnen reageren ( Als er natuurlijk echt een flinke trap na is gegeven wat niet nodig was geweest omdat het hondje al gestopt was )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:51

Was het niet gewoon een parkje waar mensen nu eenmaal van punt A naar punt B doorheen lopen, en je toevallig ook honden los mag laten lopen?

Dat is natuurlijk nog wat anders dan een afgeschermd gebiedje met een hek er omheen dat echt alleen bedoeld is voor mensen met honden :)

Daarbij klinkt het alsof de eigenaresse er zelf ook niet bij was maar het verhaal van haar moeder heeft gehoord.... dus dan hebben we al het verhaal van TS die zegt dat ze het verhaal vertelt van de eigenaresse, die het dan weer heeft van de moeder....dikke kans dat het zo van mond-tot-mond steeds een graadje wordt aangedikt.

Verhaal van in de krant klinkt al een stuk neutraler, en verhaal van de betreffende man zal wellicht weer wat anders zijn....

Sowieso blijft het typisch dat iemand de kans krijgt om een loslopende hond tot 3x toe met oplopende intensiteit te kunnen schoppen.... je zou toch denken dat hond dan kansen genoeg heeft gehad om op te hoepelen of de begeleider van de hond al tijd genoeg heeft gehad om in te grijpen maar daarin gefaald heeft.

Of die man was inderdaad een rotzak die gewoon zin had om even een hond dusdanig achterna te zitten dat hij meerdere keren kon schoppen, gewoon omdat 'ie daar zin in had :j

Maar dat lijkt me niet de meest logische verklaring :(:)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:17

geerke schreef:
maar die eigenaar laat de hond blaffend op iemand afrennen dan?En wat doet een man,die waarschijnlijk geen echte hondenvriend is in een hondenlosloopgebied?

Omdat niet iedereen zonder honden weet waar losloopgebieden zijn?

Het natrappen, als dat echt zo gebeurd is, vind ik echt absurd. Een schopje geven aan een op je af stormende blaffende hond begrijpelijk, dat doe ik ook als ze niet weggebruld kunnen worden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:22

Het is geen afgezet gebied. Er loopt gewoon een pad langs het water daar en de honden mogen er los.
Niet heel gek dat er ook anderen lopen.

Sneu genoeg is vanmorgen in het park ernaast een hondje doodgebeten.
Nare berichten.

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:40

Judass schreef:
Rowenah schreef:
Bij een pittbull had hij het vast niet gedurfd!! Bah zeg! Ga dan niet op een losloop gebied wandelen en doe voor de verandering een keer niet zo aggressief! Sommige mensen tegenwoordig! Bah! Bah! Bah!

Dit soort opmerking slaan echt kant nog wal, net alsof pittbulls vleesetende monsters zijn :').
Tevens kunnen teckels ook erg hard bijten.

Haha nee sorry ik doelde meer op de bouw en grootte. Ik had net zo goed een dobermann of een rotweiler als voorbeeld kunnen noemen. Ik vind pittbulls namelijk niet zo zeer groot maar meer heel erg gespierd. Heb echt niks tegen pittbulls!

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:46

vuurneon schreef:
Rowenah schreef:
Bij een pittbull had hij het vast niet gedurfd!! Bah zeg! Ga dan niet op een losloop gebied wandelen en doe voor de verandering een keer niet zo aggressief! Sommige mensen tegenwoordig! Bah! Bah! Bah!

Je hebt gelijk, die vrouw had er inderdaad niet met haar hond los hoeven lopen :j want zij liet de honden los terwijl ze ze niet onder appèl had staan.

Ik heb ook een schurft hekel aan van die onopgevoede loslopende honden die maar keffend op je af stormen; moet ik dan maar thuis blijven omdat hun eigenaar die ze dan zo leuk los laat? Omgekeerde wereld, moet niet gekker worden :')

En ja ook die kleine opdonders kunnen hard bijten! Teckels zijn ook jachthonden en zijn vaak bloedfanatiek :=

Klopt zeker heel fanatiek! Ik vind de reactie naar de hond echter wel erg overdreven. En zeker een hond natrappen vind ik niet kunnen. Ik loop nooit op hondenlosloopgebieden omdat ik weet dat heel veel honden (vaak ook uit enthousiasme) rennend op je af rennen. Kunnen de honden niks aan doen en soms de eigenaren ook niet. Dan luisteren ze altijd maar dan zijn ze gewoon te gefocust op andere dingen. Erg vervelend maar ja, dat kan. Zeker op een losloopgebied verwacht ik het dan ook maar... Niet dat het leuk is hoor... Maar het is wel een beetje te verwachten in zo'n gebied.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:27

@Rowenah gaat alleen niet helemaal op hier, schijnbaar is het gewoon een wandelpad en geen afgezet gebied.

Goof schreef:
Het is geen afgezet gebied. Er loopt gewoon een pad langs het water daar en de honden mogen er los.
Niet heel gek dat er ook anderen lopen.

Sneu genoeg is vanmorgen in het park ernaast een hondje doodgebeten.
Nare berichten.

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:58

O dat heb ik even over het hoofd gezien! Sorry!

Maar dan nog een teckel half dood trappen is weer een heel ander uiterste...