Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Magrathea schreef:Caesar schreef:Misschien kun je eens rondkijken naar een oudere politiehond. Dan hoef je niet te beginnen met een pup en heb je in ieder geval op de korte termijn wat hulp. En ze zijn gewend om in actie te komen als er echt wat is.
Ik zou zekers niet als 1e hond een Ex politie hond aanschaffen. Ik heb een mix van Stabij x Golden R, als pup in huis genomen; mijn hond die beschermt mij in elke directe situatie. Dus pin je niet te veel vast aan een bepaald ras, het is puur de opvoeding en training die je de hond geeft. Wel zou ik een middelmaart tot grotere hond kiezen, met gemakkelijk leer karakter.

) naar huis mee namen. Hij was denk ik 4/5 maanden. Mijn ene kat ging sinds die dag voor 4 jaar boven wonen, en dan via daar door het kattenluik, en mijn andere kat overleed daarna, maar dat lag niet aan de hond. Maar toen Wolf 3,5 jaar was dnek ik zo, namen we er een kitten bij die nu echte vriendjes met hem is, en zij heeft ook kittens gekregen waarvan we er 1 hebben gehouden die samen met hem is opgegroeid die nu ook besties met hem is haha. We zijn nu verhuisd en nu de kat die eerst boven leefde geen mogelijkheid meer heeft om naa rboven te gaan gaat het prima samen met de hond, deze loopt ook niet meer achter ze aan etc.
hij is ook echt een kindervriend en ik kan gewoon op de grond naast hem gaan liggen en dan likt hij me helemaal onder haha.