Met Zazu naar de dierenarts : help?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:28

ik wel, honden willen muilkorven die nooit een stap verkeerd gedaan hebben alleen om het imago, klaar staan met een verdoving voor een labrador die alleen maar een heupfoto nodig heeft en daarvoor zeker niet verdoofd hoeft te worden, zelfs een chihuahua die onder zeil moet om een echo te maken, want stel je voor dat die in paniek zou bijten...

labradorpup van 9 maanden in willen laten slapen na baknijd problemen, levensgevaarlijke hond, terwijl die zelf de hond nog nooit had gezien en op een verhaal af ging, die achteraf niet waar bleek te zijn, in slapen was goedkoper en sneller dan naar asiel brengen.

allemaal ervaringen met dierenartsen op basis van vooroordelen en ik heb er nog meer, dus vertel mij nou niet dat een dierenarts vast niet zou aarzelen om een geval is dit moeiteloos te weigeren

Palmera

Re: Met Zazu naar de dierenarts : help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:57

Neem van mij maar aan dat die verdoving voor een heupfoto wel nodig is. Op de rug liggen met de achterpoten gestrekt met de heup in een bepaalde hoek is niet zoiets als zit en blijf wat je thuis even oefent. Daarnaast kan het in b.v HD gevallen zeer pijnlijk zijn. Dus ja, ook mijn Boem krijgt bij een eventuele volgende foto gewoon zijn roesje.
Ik hook dat TS er inmiddels een beetje uit is met de dieren arts.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:00

Daar zal die dierenarts dan toch een reden voor moeten hebben speurneus, en die is er in dit geval niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:10

speurneusc schreef:
ik wel, honden willen muilkorven die nooit een stap verkeerd gedaan hebben alleen om het imago, klaar staan met een verdoving voor een labrador die alleen maar een heupfoto nodig heeft en daarvoor zeker niet verdoofd hoeft te worden, zelfs een chihuahua die onder zeil moet om een echo te maken, want stel je voor dat die in paniek zou bijten...

labradorpup van 9 maanden in willen laten slapen na baknijd problemen, levensgevaarlijke hond, terwijl die zelf de hond nog nooit had gezien en op een verhaal af ging, die achteraf niet waar bleek te zijn, in slapen was goedkoper en sneller dan naar asiel brengen.

allemaal ervaringen met dierenartsen op basis van vooroordelen en ik heb er nog meer, dus vertel mij nou niet dat een dierenarts vast niet zou aarzelen om een geval is dit moeiteloos te weigeren

Voor een goed te beoordelen heupfoto moet een hond gewoon slapen. Je hebt geen idee van hoe er aan de achterpoten getrokken moet worden en hoe die ingedraaid moeten worden om een goed beoordeelbare foto te maken. Daarbij moet het bekken perfect recht en symmetrisch liggen. Een dierenarts die beweert goede heupen te zien op een foto van een wakkere hond heeft gewoon geen goede foto en kan die dus niet beoordelen.
Wat het muilkorven betreft, zou je anders praten als je de ervaring had. Honden zijn nu eenmaal vaak bang of nerveus bij een dierenarts. Reacties kunnen dan in een keer heel anders zijn als wanneer de hond gewoon in zn normale omgeving is. Je doet de hond er geen pijn mee dus ik snap niet waarom je dat zo n probleem vind. Zat eigenaren die beweren hun hond prima vast te hebben. Een schijnbeweging en ze laten los. Dit al zo vaak meegemaakt. Blijft zonde dat eigenaren dit niet willen begrijpen dat een dierenarts ook liever niet de rest van zn leven rondloopt met een bij wond in zn gezicht of niet meer aan het werk kan hierdoor.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:53

En dan zegt de eigenaar: oh dat doet ie thuis nooit!
Nee thuis doe je ook niet de (soms vervelende) dingen die je bij de dierenarts doet..

Ts hoe is t nu met je hond en is t gister nog gelukt op t spreekuur?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 18:48

Op het spreekuur van een derde dierenarts stonden ze te klapperen met de oren dat ze nog geen bloedonderzoek hadden gedaan en ook dat ze nog geen antibiotica gehad had!
Zij was ook van mening dat een ontsteking geen koorts HOEFT te veroorzaken en ze heeft gelijk een flinke kuur uitgeschreven. Wonder boven wonder gaat Zazu eindelijk een beetje vooruit!

De 5 cm is inmiddels 10 cm geworden en haar oog zwelt niet meer op... Dit is dag 3 antibiotica, dus we wachten het rustig af!

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:51

Stille meelezer maar nu toch even reageren.
Wat ontzettend fijn dat jullie nu eindelijk een stapje verder zijn en dat zazu der bek weer wat verder open kan doen, hopen dat het nu de goeie kant op blijft gaan!

sterkte nog de komende tijd, vooral de stijgende lijn vasthouden! :)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:20

Fijn dat deze dierenarts goed handelt. Ik denk dat jullie zo weer naar deze zullen gaan als er weer iets los is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:24

Jolindaa schreef:
Op het spreekuur van een derde dierenarts stonden ze te klapperen met de oren dat ze nog geen bloedonderzoek hadden gedaan en ook dat ze nog geen antibiotica gehad had!
Zij was ook van mening dat een ontsteking geen koorts HOEFT te veroorzaken en ze heeft gelijk een flinke kuur uitgeschreven. Wonder boven wonder gaat Zazu eindelijk een beetje vooruit!

De 5 cm is inmiddels 10 cm geworden en haar oog zwelt niet meer op... Dit is dag 3 antibiotica, dus we wachten het rustig af!

Sjonge jonge :n
Gelukkig gaat het nu beter.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:28

Wat een bizar verhaal! Hoop dat je eindelijk duidelijkheid krijgt. Ook bizar dat ze geen simpele bloed test wouden doen, terwijl ze zelf ook radeloos waren.. pfffff

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:03

Goed dat je zo doorzet. Hopelijk heeft de Ab het goede effect.