hond met baknijd te herplaatsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:22

Pff ik ga hier even over nadenken, mits jij mij met zekerheid kan zeggen dat deze hond goed sociaal is geweest tegenover andere honden.
Wij wonen en lopen namelijk altijd in het bos en op de heide, dus het uitvallen naar andere moet af te leren zijn, anders heeft hij hier geen toekomst.

Ik, en wij thuis, hebben wel veel ervaring met onzekere honden en ik ook met baknijd, dus dat is geen probleem.

Maar als deze hond het niet in zich heeft om een gezellige sportbonden en lange wandelingen hond (onaangelijnt!!) te worden, kan het sowieso niet.

Uiteraard zit hier eerst veel werk achter, maar als het niet in de hond zit kan je werken wat je wil natuurlijk.

_Aurora_

Re: hond met baknijd te herplaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:10

Bedankt voor je reactie!! Tot 2 maanden geleden ging het hier goed met andere honden. Tot hij zelf gebeten is en nu zelf heel angstig is. Ik heb geen idee of het eruit gaat of dat het de hormonen zijn. Wij leiden hem nu af maar geen idee of het weggaat.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 12:09

Ik wilde toch iedereen hier ook even op de hoogte houden :) as zondag komt er een bokker naar hem kijken! We zijn benieuwd :D

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:23

Baknijd zou voor mij echt geen reden zijn tot inslapen. Met veel verstand van wat je aan het doen bent en eventueel een GT erbij kun je dit beheersbaar houden.

Anyways, ik zie dat er een bokker komt kijken. Het zou super zijn als hij bij iemand terecht komt die open en eerlijk van zijn 'gebruiksaanwijzing' afweet +:)+ ik zal mee duimen!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:24

Ik moet me helaas terugtrekken. Ik woon nog thuis en mijn ouders staan niet achter een hond met baknijd, en aangezien we er wel met zijn allen 100% achter moeten staan, lijkt het me geen goed idee. Helaas.
Ik hoop echt van harte dat zich een goeie baas voor deze hond meldt, inslapen is echt niet nodig, deze hond kan echt nog een lieve sociale huishond worden.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:25

oh -O-

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:28

Nee ik ben niet de bokker die kwam kijken hoor haha :P

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:29

oh hihi *\o/*

En anders TS; kan ik hem . misschien (als ik toestemming van het modteam daar krijg je mag er niet zomaar herplaatsers opzetten) op een site plaatsen waar mensen zitten die echt veel kennis in huis hebben. Stuur me dan maar een pbtje mocht je daar meer over willen weten :)

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 13:27

Ooh dat is heel erg lief!! Ik houd het in mijn achterhoofd :D dankjewel! Nee een andere bokker komt kijken haha. Die heeft ook veel ervaring met herders en heb gisteren met haar gebeld en er een heel goed gevoel aan over gehouden. Ze weet van alle problemen en alles en wil er graag tijd in investeren. Hopen dat het klikt zondag!!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 14:04

Helaas heeft de bokker door prive omstandigheden moeten afzeggen. Dus we gaan weer op zoek!

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:02

Ik vroeg me af hoe het nu gaat? Is de hond al herplaatst?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:36

morgen komt er als het goed is, iemand langs uit Drenthe. Daar kan hij een super plekje krijgen en diegene heeft al een soortgelijke hond gehad en altijd herders. We hebben een heel leuk contact tot nu toe dus we zullen zien!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:40

Ben benieuwd dan komt ie onze kant op :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:48

8nnemiek schreef:
Heb je al eens gekeken naar de afleveringen van Cesar over voernijd?
Ik weet dat veel mensen er tegen zijn om de hond te storen tijdens het eten en het voer tussendoor weg te pakken, maar als ik moest kiezen tussen dat als laatste redmiddel of een spuitje dan wist ik het wel ;)

Bedoel je hiermee dat mensen dat na moeten doen?
Is niet verstandig, want Cesar weet wat hij doet en weet hoe hij op de kleinste aanwijzingen die de hond geeft moet reageren. Aanwijzingen die heel veel andere mensen niet zien. Ook heeft Cesar de flexibiliteit zich aan elke hond aan te passen, en ook dat is voor veel mensen (ook mensen die denken iets van honden af te weten) te moeilijk.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:49

Wat fijn dat dit topic toch helpt om te herplaatsen. Ik kan me voorstellen dat het wel veilig moet blijven, maar ik hoop dat hij snel een fijn plekje vind.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:04

Poeh dat vind ik zo'n moeilijke issue.
Als het alleen baknijd betrof was herplaatsen al moeilijker, maar niet onoverkomelijk.
Maar er speelt duidelijk meer problematiek zoals angst(-agressie).
Dan vindt ik het toch een heel ander verhaal worden.
Bij ons in het asiel worden dergelijke honden eigenlijk niet herplaatst en ook niet binnen een gastgezin opgenomen, ik weet niet of andere asiels dit anders doen.
Het moelijke aan herplaatsen vind ik zo wie zo dat je iemand moet vinden die een klik heeft met een dergelijke hond maar ten allen tijde blijft de onzekerheid hoe gaat het verder met hem?
Wordt hij correct aangepakt en heeft iemand er nog een leuke hond aan, prima maar uit eigen ervaring weet ik dat het helaas ook vaak fout gaat. Ik kan zo 4 herders opnoemen die soms bij zeer kundige en soms bij minder kundige bazen zijn geplaatst en waar het toch gigantisvh fout is gegaan. Een van die herders is afgesvhoten door de politie, de andere twee zijn ingeslapen. De vierde loopt met een slip en prikketting.....
Ook wij hebben een dominant-agressieve hond gehad, die echt alles aanvloog behalve onszelf en enkele andere mensen. Na 4 jaar worstelen en diverse trainingen raakte ik in verwachting en toen kwam de moeilijke keuze wat te doen? Misschien vond hij de baby leuk, misschien niet. Maar ja dat ga je niet even uittesten (wel met een pop geprobeerd maar die verscheurde hij, ai). Dus herplaatsen? Asiel wilde hem niet want die lieten hem ook gelijk inslapen. Een andere eigenaar? Maar wat doet die? denkt die het eruit te kunnen slaan of gaat het daar wel goed mis en verwond/dood hij iemand? Voor de beveiliging was hij helaas ook niet geschikt door zijn onberekenbare karakter, dus na maanden wikken en wegen hebben we het zware besluit genomen hem in te laten slapen. Dan had hij rust in zijn hoofd, wij wisten dat hij niet slecht terecht kwam of dat iemand iets aan zou doen.

Ik hoop overigens van harte dat degene die komt kijken de klik met jullie hond heeft en hem nog een leuk verder leven kan geven!

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:13

Bmamavan2 schreef:
Poeh dat vind ik zo'n moeilijke issue.
Als het alleen baknijd betrof was herplaatsen al moeilijker, maar niet onoverkomelijk.
Maar er speelt duidelijk meer problematiek zoals angst(-agressie).
Dan vindt ik het toch een heel ander verhaal worden.
Bij ons in het asiel worden dergelijke honden eigenlijk niet herplaatst en ook niet binnen een gastgezin opgenomen, ik weet niet of andere asiels dit anders doen.
Het moelijke aan herplaatsen vind ik zo wie zo dat je iemand moet vinden die een klik heeft met een dergelijke hond maar ten allen tijde blijft de onzekerheid hoe gaat het verder met hem?
Wordt hij correct aangepakt en heeft iemand er nog een leuke hond aan, prima maar uit eigen ervaring weet ik dat het helaas ook vaak fout gaat. Ik kan zo 4 herders opnoemen die soms bij zeer kundige en soms bij minder kundige bazen zijn geplaatst en waar het toch gigantisvh fout is gegaan. Een van die herders is afgesvhoten door de politie, de andere twee zijn ingeslapen. De vierde loopt met een slip en prikketting.....
Ook wij hebben een dominant-agressieve hond gehad, die echt alles aanvloog behalve onszelf en enkele andere mensen. Na 4 jaar worstelen en diverse trainingen raakte ik in verwachting en toen kwam de moeilijke keuze wat te doen? Misschien vond hij de baby leuk, misschien niet. Maar ja dat ga je niet even uittesten (wel met een pop geprobeerd maar die verscheurde hij, ai). Dus herplaatsen? Asiel wilde hem niet want die lieten hem ook gelijk inslapen. Een andere eigenaar? Maar wat doet die? denkt die het eruit te kunnen slaan of gaat het daar wel goed mis en verwond/dood hij iemand? Voor de beveiliging was hij helaas ook niet geschikt door zijn onberekenbare karakter, dus na maanden wikken en wegen hebben we het zware besluit genomen hem in te laten slapen. Dan had hij rust in zijn hoofd, wij wisten dat hij niet slecht terecht kwam of dat iemand iets aan zou doen.

Ik hoop overigens van harte dat degene die komt kijken de klik met jullie hond heeft en hem nog een leuk verder leven kan geven!

Zo dachten wij er precies hetzelfde over toen we jaren geleden besloten om onze hond in te laten slapen.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 22:02

De hond is zojuist naar zijn nieuwe eigenaren. Super lieve mensen en hebben een hond gehad met zelfde problemen vd fokker. Hebben nu zelf nog een teefje. Om lang verhaal kort te maken, hij gaat het daar super krijgen... wij hebben het er een stuk moeilijker mee en onze andere herder zoekt hem nog heel erg. Dat zal even tjjd moeten hebben net als voor ons.

Bedankt voor alle tips en adviezen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:38

Fijn dat het goed gaat, zal wel even wennen worden zonder

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:59

Fijn dat hij een goed huisje heeft gekregen! :) Toch een mooi einde aan het verhaal.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:01

Heel fijn dat jullie en de nieuwe baasjes de hond nog een kans willen geven! Ik duim dat alles goed gaat, het zou trouwens leuk zijn als de nieuwe baasjes ons een beetje op de hoogte houden indien mogelijk? Het was toch een bokker die hem zou 'adopteren'?

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:20

Wat een fijn nieuws. Ik hoop echt dat hij daar zijn gouden mandje gevonden heeft en dat die mensen er een leuke hond aan krijgen!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 09:27

Dankjewel allemaal! Ze gaan ons op de hoogte houden en hebben al gebeld dus dat is heel fijn :)

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:28

Hoe doet de hond het in zijn nieuwe gezin? Hoop dat hij zijn gouden mandje daar heeft gevonden!