Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wilawander schreef:Zou het niet doen. De kans op slagen is zeer klein, de kans op het doorstaan van de narcose hetzelfde. Een hoop ellende voor de kip.
Maar wat heeft ze precies? is de legdarm geperforeerd of ontstoken? Bij dat laatste heb ik goede ervaringen met antibiotica. Kip heeft nog jaren geleefd en gelukkig niet meer gelegd want dat had fataal kunnen zijn.
janouk schreef:Wilawander,
Narcose blijft altijd een risico voor mens en dier.
Mijn ervaring is juist dat de kip heel snel en goed uit narcose kwam: veel sneller dan ik had verwacht.
Misschien wordt het herstellend vermogen van een kip juist wel heel erg onderschat.
Natuurlijk kan een kip niet zeggen wat pijn doet, maar dat kan een konijn en paard ook niet.
Waarom de een wel opereren en de ander niet?
Argumenten dat een nieuwe kip 10 euro kost zijn voor mij geen argumenten.
Dat iets niet veel gedaan wordt, wil nog niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Ik zou het proberen, inslapen kan altijd nog, mits de kip natuurlijk nog gewoon fit oogt, eet, drinkt en rond scharrelt. Als ze zielig ergens in een hoekje staat, volledig opgebold, zou ik het ook niet doen.
Furrow schreef:janouk schreef:Wilawander,
Narcose blijft altijd een risico voor mens en dier.
Mijn ervaring is juist dat de kip heel snel en goed uit narcose kwam: veel sneller dan ik had verwacht.
Misschien wordt het herstellend vermogen van een kip juist wel heel erg onderschat.
Natuurlijk kan een kip niet zeggen wat pijn doet, maar dat kan een konijn en paard ook niet.
Waarom de een wel opereren en de ander niet?
Argumenten dat een nieuwe kip 10 euro kost zijn voor mij geen argumenten.
Dat iets niet veel gedaan wordt, wil nog niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Ik zou het proberen, inslapen kan altijd nog, mits de kip natuurlijk nog gewoon fit oogt, eet, drinkt en rond scharrelt. Als ze zielig ergens in een hoekje staat, volledig opgebold, zou ik het ook niet doen.
Helemaal mee eens, echt jammer om te lezen dat de prijs van een dier tegenover medische hulp staat.
Alsof het een wegwerp product is omdat het goedkope dieren zijn.
Ik zou het wel doen als het resultaat het welzijn kan verbeteren.

Wendybrian schreef:Hallo allemaal![]()
Ik zoek menen di ervaring hebben met het opereren van hun kip()
Mijn kippetje , afkomstig uit de leg industrie, heeft een onstoken eier apparaat.
Nu is dit een kwaal die veel kippen krijgen als ze zoveel eieren hebben moeten leggen zoals deze kippen.
Ik he overlegd mt de vogel dierenarts en de enige optie die er overblijft om mijn kipje te redden is en operatie waarbij de buik schoongemaakt word(waarschijnlijk zitten er nu rottende eierschalen in)
Als de buik schoon is word er een stuk van het eierapparaat verwijderd en word er een inplantaat geplaatst.
Nu zit ik dus in dubio... Want ja, het is wel ' maar een kip'
En dubio twee, gaat het wel werken?
Zoals je voor kan stellen heeft de dierenarts niet zo heel veel kippen geopereerd en kon dus niet veel vertellen kwa prognose,om het nog lastiger te maken![]()
Dus misschien is er iemand hier op bokt die haar kippetje heeft laten opereren