Hoe houden jullie vandaag de honden rustig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:50

lolove schreef:
Geen aandacht aan besteden, als jij gewoon normaal doet dan weet de hond dat het niks engs is. Zodra jij hem gaat aaien en "Och hondje toch" etc doet, weet hij dat er iets aan de hand is en dan blijft hij bang. Geen aandacht aan geven. Desnoods doe je hem/haar in de bench met een kleedje er overheen. Bij ons heeft de fokker van een afstand, ballonnen laten knappen. Erg fijn, net was er een harde knal.. Meneer keek niet op of om en sliep gewoon lekker door :).

Dit werkt misschien als je hond alles wel best vind, maar niet als je hond al bang is of bang aangelegd is. Honden kunnen ook bang zijn als wij ze negeren, vind het altijd een beetje rare redenatie, negeren dan worden ze vanzelf niet meer bang, tsja, zo werkt dat dus 9 van de 10 keer niet.

Tuurlijk moet je niet bij vuurwerk je hond gaan aaien met een hoog stemmetje 'achossie was het zo eng arme hond ja dat enge vuurwerk', ja dan denkt de hond inderdaad; het is idd eng. Als je gewoon je hond bij je laat zitten, aai over zijn kop, even gerust stellen 'het is goed zo', daar krijgt je hond niks van, behalve vertrouwen in jou.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:57

Zoals ik al zei, in de bench (Mits ts deze heeft) Met een kleedje er over, afleiden met een speeltje, misschien heeft ts een kamer waar het goed afgesloten is en waar er minder geluid komt, daar rustig met hem gaan zitten.

Verder echt niet teveel aandacht aan geven. Natuurlijk een aai over zijn bol kan altijd, maar zolang jij je normaal gedraagt alsof dit elke dag gebeurt en de normaalste zaak van de wereld is, heeft de hond echt wel door dat het allemaal veel minder eng is dan het allemaal lijkt.

Maar goed, ieder zijn eigen manier. Maar dit heeft bij ons altijd gewerkt.

_Alarm_wlkp

Re: Hoe houden jullie vandaag de honden rustig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:01

Hier 2 Duitse herders die veeeeeel gewoon zijn.
Die gaan vanavond gewoon mee vuurwerk bekijken :)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:01

Onze honden zij gelukkig niet bang. 1 ligt te maffen , de andere zit voor het raam naar buiten te kijken.
Maar mochten ze besluiten de hele dag onder de bank te kruipen, moeten ze dat vooral doen. Ik besteed zo min mogelijk aandacht aan hun gedrag en de dag is niet anders dan andere dagen.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:06

Pup vind het allemaal wel best.
Eerder heb ik een hele bange hond gehad en dan is het toch even anders als er een enorme knal buiten is en de pup lekker voor de deur ligt te slapen, haha.

Vanavond gaat hij ook gewoon mee kijken voor het raam. Ik laat hem niet alleen thuis

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:07

Hier 1 die het niet leuk vind maar gelukkig niet bang is. Pup vind alles prima, en de andere hond vind het juist heel mooi. Vooral als ik een sterretje opsteek, vind ie geweldig. Pup is ook not impressed, die vind het wel leuk.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:36

Mijn hondje was tot vanavond niet bang, ze was even in de tuin om een poepje te doen toen er een keihard pijl boven onze tuin afging. En nu ligt ze alleen maar te hijgen en te trillen pfffffffff

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:53

Hier valt het alles mee!
Buren zijn lekker aan het knallen maar de hond ligt op z'n rug met z'n poten wijd te slapen :+
Om kwart over twaalf even buiten wezen kijken en de hond moest en zou mee vond ie zelf. Die heeft even rustig zijn geplast naast een groep jongeren die rotjes aan het afsteken waren.
Hond keek niet op of om.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:04

Onze hond ligt eigenlijk gewoon te slapen of tv te kijken. Had ik niet verwacht, hij kwam zwaar getraumatiseert uit Spanje en houdt echt niet van harde knallen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:06

Hier ook een hond die enorm bang is.
Negeren doe ik niet aan. Hond mag bij mij zitten en ik leg een hand op haar. Ik heb ook een thundershirt voor haar, dat helpt ook wat.
Wij vluchten altijd met de hond ergens heen waar het zo min mogelijk knalt.
Onweer is hier ook een probleem.
Volgend jaar ga ik denk ik eens aan de Bach bloesems beginnen.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:11

Beetje valium erin om de scherpte er af te halen. Hond is niet van de wereld maar wel een stuk rustiger (vooral zolang ik gewoon op de bank zit). Net voor 12 even in de bench gedaan zodat ik ook even naar buiten kon en TV goed hard. Het is een angst pisser.. Dus tussendoor steeds maar even voor de deur laten plassen. Het hoekje van de straat was dan toch te ver, maar daar kan ik mee leven. Het enige vreemde was dat ze dit jaar meer eetlust had. Normaal eet ze gewoon niet en nu bleef ze maar zeuren.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:35

We hebben sinds eind maart 2014 een herplaatser van nu 3 jaar oud. Afgelopen zomer bleek hij panisch te zijn voor vuurwerk en onweer. Sloot zich volledig af, was met niks af te leiden!!
Met cd en later thundershirt begonnen. Shirt had totaal geen effect.

Op een gegeven moment merkte ik dat hij heel erg naar mijn reactie keek. Telkens als hij vrij rustig naar me toe kwam, beloonde ik hem met een aai. Was hij in paniek, negeerde ik hem en ging ik met dagelijkse dingen verder. Ik liet m een veilig plekje opzoeken als hij dat wilde maar steeds maar een paar minuten. Dus riep ik hem na een paar minuten en verrassend genoeg kwam hij!

Sinds circa een week krijgt hij 2x per dag een druppel phosfor (homeopatisch). Dat zou de scherpe randjes eraf halen. Of dat effect heeft gehad weet ik niet. Verder hebben we hem niks gegeven vandaag. Wilde hersenspelletjes doen maar hij lag vandaag de hele avond zo lekker te slapen dat ik hem heb gelaten. Ben zo megatrots op hem!! Er was niks van paniek *\o/*

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:39

Nu waarschijnlijk al te laat maar voor volgend jaar geef geen tabletten! Veel van deze zijn vooral spierverslappers en dan is je hond dus doodsbang maar kan hij niet bewegen of iets. Je hond word er niet echt rustiger van!
hier gewoon normaal doen

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:52

Ons balloe heeft pilletjes van de DA gehad! En het was zo fijn! Geen getril meer als een rietje, niet meer 25 rondjes lopen per knal, geen angstige blik meer in zn ogen maar een ontspannen hond die lekker lag te slapen. Volgend jaar doen we het weer zo <3

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:12

liliekska schreef:
Nu waarschijnlijk al te laat maar voor volgend jaar geef geen tabletten! Veel van deze zijn vooral spierverslappers en dan is je hond dus doodsbang maar kan hij niet bewegen of iets.
Als dit jouw advies is, dan heb jij een waardeloze DA of heb je deze gehad. Elke DA die deze medicijnen nu nog meegeeft is zijn/haar beroep niet waard.
Er zijn wel degelijk tabletten die honden kunnen helpen, bijvoorbeeld Alprazolam. Een DA kan dit gewoon voorschrijven. Het geeft ontspanning, haalt de scherpe kantjes eraf zonder dat je hond er als een zombie bij loopt. En dat zijn geen spierverslappers, puur voor de rust in koppie en het lijf.

Ik wil zeker niet elke hond aan de tabletten zetten, maar als je alle mogelijke stadia voorbij bent en een panisch hyperventilerend projectiel in huis hebt, dan kan de DA je hond zeker helpen met de juiste medicatie.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:25

Nou TS, beetje goed doorheen gekomen? Wij hebben de radio heel hard aan voor onze ouwe taart. Dat helpt echt, verdoezeld de geluiden van buiten flink. Alleen rond 12u is dat verdoezelen bijna niet te doen maar als ze dan vlak bij ons mag zijn, eventueel op schoot (met haar formaat) :'), gaat het redelijk :j

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:41

Hond aan de riem, die apporteert alles wat weggegooid wordt dus ook vuurwerk. Is een dagje afzien en morgen weer gewoon los. Knallen zijn niet interessant, zowel binnen- als buitenshuis niet.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:34

Onze 8 maanden oude hond vind vuurwerk geloof ik niet zo interessant, af en toe een blafje bij een harde knal en toen om 12 uur stond ze te kwispelen en blaffen en wilde er eigenlijk het liefst op af, al kwispelend het nieuwe jaar in gegaan!

Gelukkig nieuwjaar! *\o/*

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:37

Grit schreef:
liliekska schreef:
Nu waarschijnlijk al te laat maar voor volgend jaar geef geen tabletten! Veel van deze zijn vooral spierverslappers en dan is je hond dus doodsbang maar kan hij niet bewegen of iets.
Als dit jouw advies is, dan heb jij een waardeloze DA of heb je deze gehad. Elke DA die deze medicijnen nu nog meegeeft is zijn/haar beroep niet waard.
Er zijn wel degelijk tabletten die honden kunnen helpen, bijvoorbeeld Alprazolam. Een DA kan dit gewoon voorschrijven. Het geeft ontspanning, haalt de scherpe kantjes eraf zonder dat je hond er als een zombie bij loopt. En dat zijn geen spierverslappers, puur voor de rust in koppie en het lijf.

Ik wil zeker niet elke hond aan de tabletten zetten, maar als je alle mogelijke stadia voorbij bent en een panisch hyperventilerend projectiel in huis hebt, dan kan de DA je hond zeker helpen met de juiste medicatie.

Ik denk inderdaad als je bij de dierenarts speciaal pilletjes ervoor haalt dit inderdaad kan helpen. Maar pilletjes met spierverslappers zou ik mn hond nooit geven. Maar als het pilletje echt voor rust in het koppie zorgt en de hond het verder gewoon mee maakt hoor je mij niet klagen. Voor mensen bestaan er toch ook pilletjes waar je wel dergelijk rustig van word, dus ook voor honden lijkt mij.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 11:08

Wij hebben idd Alprazolam gegeven :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:29

Ach wat sneu, al die bange hondjes :(:)

Die van mij vond het prachtig :D
Voor 12 uur al aan t rennen van deur naar deur om al die mooie lichtjes te bekijken, en om 12 uur zijn we buiten gaan kijken en heeft ie als een doldwaze door de tuin gecrost om de lichtjes te vangen :')

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:03

Onze 11 maanden oude hond heeft er geen kick om gegeven, hij zat gewoon een beetje dom naar het vuurwerk te kijken. En om 12 uur lag meneer languit te slapen volgens mij heeft ie het niet eens mee gekregen :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:20

Onze honden hebben 5voor 12 ieder een runderoor gehad en hebben daar een half uur op liggen sabbelen en knabbelen. Keken nergens van op.
Onze oudste was wat angstig nadat er bij mijn ouders een giga knal af ging waarvan de ruiten bijna sprongen. Daarna een paar jaar bij mijn schoonouders geweest waar het hiet zo hard klinkt. Dit jaar voor het eerst thuis in ons nieuwe huis, dus was even afwachten, maar ze hebben het beide top gedaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:31

Mijn hond had nog een volle pens van het halve blik om 21.30h die trok wel even de oren in haar nek en een flinke frons boven haar ogen in paniek, maar ze zat te vol om onrustig te gaan drentelen.

mijn oude kat sliep gewoon door rofl.. trok 1 oog open en deed m weer dicht.
Mijn andere kat (zenuwpees normaal, maar buiten gaf ze weinig om het vuurwerk overdag), lag ook lekker ontspannen tot iemand iets zwaars in de voortuin liet ploffen om 00.00.30h. Dat was een enkeltje achter de kerstboom..

zakjes voer te voorschijn getoverd en blijkbaar was zakje nat voer toch interessanter dan vuurwerk.. Nog een keer schrok ze en verdween ze weer.. maar ohh ohh dat luchtje. Dus om 00.05h kwam ze definitief achter de kerstboom vandaan, vrat zich vol en ging liggen uitbuiken op dezelfde stoel als waar ze in de eerste instantie vanaf vluchtte.

ik moet zeggen dat het in deze wijk ook erg meeviel qua vuurwerk.. maar wij zijn er dus goed doorheen gerold voor de verandering.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:37

Hier alprazolam incombi met advocaat.... Niet te zuinig. 4 honden (3groot en 1kleine). Er zijn 2,5 flessen doorgegaan ;) :D
De coordinatie was hilarisch, maar toen de eenmaal hun roes uitsliepen héél fijne ontspannen hondjes.
Top spul! (Alleen de kater moeten ze maar op de koop toenemen :(:) )