Kat aan de schijt, hele huis verdorven!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Kat aan de schijt, hele huis verdorven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:01

Die heb ik laatst gegeven om giardia bij voorbaat te behandelen ivm diarree bij m'n katten en ik een nieuw kitten had gekocht.

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:08

Zonnetje81 schreef:
Die heb ik laatst gegeven om giardia bij voorbaat te behandelen ivm diarree bij m'n katten en ik een nieuw kitten had gekocht.

Heb ik ook gedaan maar de 2 kittens die wij kregen hadden zo'n heftige besmetting dat ik ze 4 x heb moeten behandelen en een zware ab kuur heb moeten geven om ervan af te komen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:47

Kitten zelf had niks maar mijn twee anderen werden na een week ziek. Eentje at niet meer en ging ook nog naast de bak plassen en overgeven. Ik dacht blaasontsteking door de diarree, lekker met een lange vacht :+ dus zij heeft toen in de bench gezeten. Toen zag ik dat ze niet at. Met AB en die worm pillen kwam alles weer goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 08:49

Voordat je er allerlei zooi in gaat stoppen zou ik gewoon willen weten waarom je er iets in moet stoppen :P

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:38

suggie schreef:
De beste wormenkuur voor katten is panacur die pakt ook evt. Giardia besmetting aan

Maar ook niet bij eenmalig gebruik. Daarvoor is een onderzoek bij de dierenarts verstandig zodat je weet wat je doet en het goed doet.

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:50

Wilawander schreef:
suggie schreef:
De beste wormenkuur voor katten is panacur die pakt ook evt. Giardia besmetting aan

Maar ook niet bij eenmalig gebruik. Daarvoor is een onderzoek bij de dierenarts verstandig zodat je weet wat je doet en het goed doet.

Heb ze ook uitvoerig laten nakijken Door de dierenarts en diverse ontlastingsonderzoeken laten doen.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:05

Ik zou gewoon een stoppen met die zakjes. Mijn katten krijgen ook af en toe wat mindere poep nadat ze die hebben gehad.
En verder gewoon ff lekker afwachten. Katten zijn heel gehecht aan hun woonruimte en hij is nu ineens verhuisd. Laat hem wennen en kijk het ff aan. Ik zou zo'n beestje niet meteen met van alles en nog wat vol gaan proppen. Zeker niet als hij het niet gewend is, dan maak je het misschien alleen maar erger.

Al die horror verhalen hier meteen. Zo'n beestje moet wennen en dat speelt op zijn darmen. Laat hem ff met rust en geef hem tijd om rustig aan zijn nieuwe omgeving te wennen. Zeker zo lang hij verder wel veel energie heeft en fit overkomt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:05

Ik zie geen horror verhalen :-). Katten met diarree, het kan vanalles zijn. Als je 1 kat hebt is het iets makkelijker.

Joolien: ik moest anders poep apart verzamelen en 35 euro per kat betalen aan onderzoek giardia. Aangezien ze dat wormenmiddel toch moesten hebben, heb ik bij voorbaat dat spul gegeven en dat kon volgens de da geen kwaad. :-) ipv 3 dagen moet je dan 5 dagen het geven. Dus niks schokkende gelukkig. :-)

Ik denk in geval van TS dat het een combi van goedkoper voer / zakjes met gelei / stress / niet ondergraven is.