. Mn vriend en ik werken beiden in de zorg, onze diensten overlappen elkaar dus vaak. Op deze manier zitten onze honden dus niet zo vaak alleen. En als dat wel eens een dagje voorkomt overleven ze dat ook wel weer
. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RedPassion schreef:Ik denk niet dat het kan als je (nagenoeg) fulltime werkt en alleen bent. Of beter: Het kan vast wel, maar ik vind het niet eerlijk naar het dier toe. Sowieso vind ik 1 hond nemen niet eerlijk, het zijn roedeldieren die je dus het beste met minimaal 2 houdt. Zeker als je zelf veel weg bent.Maaaarije schreef:Dat betekend dat de hond 2 a 3x per week een dag alleen thuis is.
We hebben bewust voor een hond gekozen die al volwassen is en alleen thuis zijn gewend was.
Maar kan de hond dan zijn behoefte al die tijd niet doen? Of is er een buitenren/uitloop?
sem722 schreef:Er zijn genoeg mensen die heel de dag thuis blijven voor de hond en waarbij deze minder aandacht of wandeluren krijgt als mijn mina
Cayenne schreef:Hoe werkt zo'n uitlaatservice eigenlijk? Onze buren aan de overkant maken ook gebruik van zo'n service, maar de hond is nooit meer dan een half uurtje weg. Zijn die looptochtjes dan zo kort?
Cayenne schreef:Hoe werkt zo'n uitlaatservice eigenlijk? Onze buren aan de overkant maken ook gebruik van zo'n service, maar de hond is nooit meer dan een half uurtje weg. Zijn die looptochtjes dan zo kort?
LadyMadonna schreef:Snachts slaapt mijn hond gewoon en zit dan echt niet op aandacht te wachten
). En de derde is blij als ik er ben, want dan kan hij zijn waakdienst even laten en in coma raken
.Citaat:Als ik hierboven dan lees dat de eigenaar 's ochtends alleen een plas en poeprondje doet voor het werk, dát snap ik dan niet helemaal. Dan werk je al fulltime en komt de hond er wel erg bekaaid vanaf. Dat de hond dat 'gewend' is is een dooddoener. Er zijn ook paarden gewend om 23 uur pd in de box te staan. Daarmee is het nog niet goed?!
BelleTessa schreef:LadyMadonna schreef:Snachts slaapt mijn hond gewoon en zit dan echt niet op aandacht te wachten
Ja, dat zullen de meeste honden doen, maar dan komt de tijd dat ze overdag zitten toch ook nog bij. Ik zou er ook niet gelukkig van worden als hond zijnde om van 08.00-17.30 alleen thuis te zijn, baasje komt thuis en boodschappen doen/gaat eten maken/sporten of whatever, en om 22.00 is de aandacht al weer afgelopen want dan is het bedtijd. Ik noem maar wat tijden hè.
Ieder z'n keuze hierin.
Gea99 schreef:Onze honden zijn nooit de hele dag alleen. Wel een paar uur. Als we een hele dag niet kunnen uitlaten, gebeurt dus bijna nooit, vragen we de buren.
Maar even een knuppel in het hoender hok gooien; al die mensen die het zo zielig vinden voor de hond?
Als je zelf de hele dag fultime werkt en het heel druk hebt, zelf ben je dan niet zielig?
de hond gaat lekker relaxt liggen vakantie vieren. Tenminste dat doen die van ons.
En als het zonnetje er is zoals nu liggen ze heerlijk voor het raam te genieten.
En als de uitlaat service ook nog eens komt om ze uit te laten, zie ik geen probleem.
. Ik zie dat veel mensen het creatief weten op te lossen! En ik ben het er wel mee eens dat de kwaliteit belangrijker is dan de kwantiteit, maar met een uurtje per dag volle aandacht ben je er toch nog niet helemaal denk ik.
. Anders had ik de hond gewoon naar hen toe kunnen brengen.
. Agility doen, zwemmen, en die heerlijke oplettendheid van ze!
Goof schreef:Sheran schreef:Jouw hond klinkt wel ideaal, Goof.
Ik heb de makkelijkste hond van de wereld.
Mocht zij er niet meer zijn weet ik niet of ik weer een hond neem of kan nemen want ik geloof nooit dat ik weer zo'n makkelijke hond zou kunnen vinden.
Maar ze bestaan kennelijk
Gea99 schreef:Onze honden zijn nooit de hele dag alleen. Wel een paar uur. Als we een hele dag niet kunnen uitlaten, gebeurt dus bijna nooit, vragen we de buren.
Maar even een knuppel in het hoender hok gooien; al die mensen die het zo zielig vinden voor de hond?
Als je zelf de hele dag fultime werkt en het heel druk hebt, zelf ben je dan niet zielig?
de hond gaat lekker relaxt liggen vakantie vieren. Tenminste dat doen die van ons.
En als het zonnetje er is zoals nu liggen ze heerlijk voor het raam te genieten.
En als de uitlaat service ook nog eens komt om ze uit te laten, zie ik geen probleem.