Ik wordt gek van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Re: Ik wordt gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 09:58

Ik ben overigens ook tegen het straffen van katten omdat ik ervan overtuigd ben dat het meer kwaad dan goed doet. Maar ik ben nu een beetje ten einde raad. Dat miauwen kan ik nog wel negeren, maar tegen de (gloednieuwe) Tv springen niet.

Bedankt voor alle tips, zal er zeker rekening mee houden! Het plan was overigens sowieso om er niet mee te fokken, er zijn al meer dan genoeg katten en kittens ;)

De ander vind het trouwens wel geweldig! Charlie is de hele tijd chagrijnig met zijn staart aan het slaan waardoor de ander zijn staart continu aanvalt. Dan hoor je weer zo'n geïrriteerde miauw en begint het weer van voor af aan :')

Ik zal morgen laten weten hoe het is gegaan bij de dierenarts. We gaan vanmiddag lekker twee uur het bos in met hem zodat hij hopelijk een beetje rustiger is. Pakketje met voerpuzzel en speeltjes komt morgen dus hopelijk scheelt dat ook al iets.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 10:11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even wat foto's van de rotzakjes! ^^

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:59

Jemig wat een ettertjes! Ze hebben zelfs de kerstmuts afgepakt van de kerstman! :D {:)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 10:35

Net even gebeld met de dierenarts, ze gaan hem om half 2 castreren(dat moest sowieso gebeuren), en dan controleren ze ook meteen zijn gezondheid. Als het gedrag aanhield dan moesten we terugkomen voor bloedtesten, maar ze waren ervan overtuigd dat het was omdat hij nog niet gecastreerd was. Ik zou zeggen: Charlie, geniet nog heel even van je mannelijkheid :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:36

Dus het blijkt dat je "gewoon" een grote kerel met teveel praatjes in huis hebt.... Sterkte voor Charlie, hopelijk houdt hij zijn snater na de ingreep.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:38

Alles goed gegaan met zijn donatie aan de ballenbak? :D

Het kan nog wel een paar weken duren voor je verandering in zijn gedrag gast zien hoor.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 18:58

Nee helaas niet :(
Ik werd gebeld dat ze waren gestopt met de ingreep omdat hij zich continu aan het verzetten was met zijn pootjes. Ze wilde hem niet verder open maak omdat er anders kans was dat zijn darmpjes voor een deel eruit kwamen. Wat dus voor meer leed zorgde dan nodig. Hij is nu lekker thuis, over een maand gaan ze het opnieuw doen. Ben wel blij met een dierenarts die liever het zekere voor het onzekere neemt. Gelukkig was zijn gedrag al aan het afnemen(poes is niet meer krols denk ik?) dus ik denk dat het wel houdbaar wordt.
Ben allang blij dat ik hem weer terug heb, voelde zo slecht om hem daar te laten. Miste hem al meteen!

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 05:53

das eigenlijk ook raar ze zijn toch gewoon onder narcose tijdens de castratie >;)

Hoe is het nu met hem en wanneer word hij nu gecastreerd?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 06:34

3 februari wordt hij nu gecastreerd. Hij doet het nu eigenlijk nog nauwelijks, dus het was waarschijnlijk gewoon een poes die krols was.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 07:30

Kuggur schreef:
Wat je eraan kan doen? Niets, katten zijn boosaardig. Je had een hond moeten nemen, nu is het te laat.

_/-\o_

Wij hebben ook een kat die gelijkaardig gedrag vertoont. Deze is wel al jaren gecastreerd en komt nooit buiten. Bij hem is het erger, hij klaagt gewoon een god-ganse-hele-dag-lang. Verschrikkelijk. Dat miauwen stopt gewoon nooit :')

Ps: het gebeurt nog wel eens bij katten dat ze zich hard verzetten tijdens een verdoving. Onze kat deed dit ook vroeger, was moeilijk om te verdoven zonder de straffe dosis (en dan nog). Maar een dierenarts vermijd normaal gezien die straffe dosis bij katten.
Hopelijk volgende keer beter! Goed dat je dierenarts liever zeker voor onzekere nam idd.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 07:35

FjordHorse schreef:
Kuggur schreef:
Wat je eraan kan doen? Niets, katten zijn boosaardig. Je had een hond moeten nemen, nu is het te laat.

_/-\o_

Wij hebben ook een kat die gelijkaardig gedrag vertoont. Deze is wel al jaren gecastreerd en komt nooit buiten. Bij hem is het erger, hij klaagt gewoon een god-ganse-hele-dag-lang. Verschrikkelijk. Dat miauwen stopt gewoon nooit :')

Ps: het gebeurt nog wel eens bij katten dat ze zich hard verzetten tijdens een verdoving. Onze kat deed dit ook vroeger, was moeilijk om te verdoven zonder de straffe dosis (en dan nog). Maar een dierenarts vermijd normaal gezien die straffe dosis bij katten.
Hopelijk volgende keer beter! Goed dat je dierenarts liever zeker voor onzekere nam idd.

Precies, het is een hele fijne dierenarts! Bovendien zijn katten met point aftekening zoals de Siamees en ragdoll gevoelig voor medicijnen, dus alleen maar goed dat daar overal rekening mee wordt gehouden. Ik heb liever een klagende gezonde kat dan complicaties tijdens de operatie ;)

Het klagen is wel een stuk minder geworden. Hij springt nog maar een paar x per avond op de tv en dan haal ik hem gewoon weer er vanaf. Succes met je klagertje! Ze vinden hunzelf altijd zo zielig :')

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 07:43

Ik weet nog toen we onze kat gingen castreren dan zei de dierenarts tegen zijn assistente: "ah, ze komen die jodelaar eindelijk halen" en tegen ons "ik vind katten leuke dieren, maar wat een verschrikkelijk lawaai komt er uit die van jullie, het gaat hier wel heerlijk stil zijn zonder hem". Moet er wel nog steeds mee lachen, echt iedereen wordt zot van het lawaai dat uit die kat komt, hoe een grote dierenvriend het niet is. Verschrikkelijk dier is het :'). Denk dat die een afwijking heeft in zijn stembanden, is de enige uitleg voor het lawaai dat die produceert }>

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 07:49

foxy80 schreef:
Ik word gek van ...dt-fouten _O-
Je vraagt best een mod om je topic titel aan te passen ;)

Je bent me voor, ik had precies dezelfde tekst in gedachten :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 07:52

FjordHorse schreef:
Ik weet nog toen we onze kat gingen castreren dan zei de dierenarts tegen zijn assistente: "ah, ze komen die jodelaar eindelijk halen" en tegen ons "ik vind katten leuke dieren, maar wat een verschrikkelijk lawaai komt er uit die van jullie, het gaat hier wel heerlijk stil zijn zonder hem". Moet er wel nog steeds mee lachen, echt iedereen wordt zot van het lawaai dat uit die kat komt, hoe een grote dierenvriend het niet is. Verschrikkelijk dier is het :'). Denk dat die een afwijking heeft in zijn stembanden, is de enige uitleg voor het lawaai dat die produceert }>

Hahahaha! Nu maak je me nieuwsgierig of het echt zoveel erger is dan hier(het geluid dan xD). Neem het eens op, hahaha.
Hoe doe je dat 's nachts eigenlijk dan?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:18

FjordHorse schreef:

Dit verklaart wel je avatar! *D

Wat vervelend dat de castratie niet ging ts, ik hoop dat het de volgende keer wel lukt.
Verder kan ik je geen tips geven, mijn htk kat miauwt alleen als hij ons kwijt is, het etenstijd is of als hij in de auto mee moet.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:54

Haha,en nu ik erover denk, het grappige is dat de kat van mijn avatar er ook wel heel hard op lijkt toen hij nog klein was (raggdoll, dus spierwit als kitten, nu point)

's nachts is hij wel kalm, hij doet het alleen als er mensen zijn, pure aandachtzoekerij is het ja :')