Hondenvoer Lidl, ervaringen!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:31

Jaar geleden was er op tv een programma over kattenvoer voor katten

Iedereen raad goedkoopste voer af en duurste als aller beste

Wat bleek goedkoopste was beste , in voer zat alles wat kat nodig had

Ook werd verteld dat dierenvoer mooier wordt verkocht omdat wij als mensen vergelijken

In bepaalde kattenvoer zat fruit wat kat totaal niet nodig had

Ook hadden testen gedaan in asiel, wat katten daar liefst aten

Je raad al goedkoopste en niet duurdere

Hier voeren wij onze honden al jaren cavon en elke dag vers vlees erbij of smuldier

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:33

love_western schreef:
Staat toch perongeluk.... B-)

oww ,ja...ze eten hier ook weleens iets wat niet naar binnen had moeten gaan waarvan ze winderig kunnen zijn,maar dat heeft dan verder niets met hun eigenlijke voeding te maken :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:47

Voeding voor een hond is en blijft een discussie.

Farmfood zou perfect zijn. Mijn DH deed het er súper op! Mijn BC krabde zich aan alle kanten open.

Toen overgestapt op Prins. Ik was eerlijk gezegd niet van plan om 2 verschillende voedingen te voeren. Gelukkig eten ze het beide graag en hoorde toen over vers vlees. Nu krijgen ze Naturis. Over het algemeen 4 tot 5 verschillende dieren per week.

De DH zit nu lelijk in haar vacht omdat ze in de rui zit en de BC is eindelijk wat aangekomen en glimt als een spiegel. De DH normaal ook.

Qua ontlasting ruikt het lekker. Nee, gekheid. Ze hebben mooie droge, harde keutels die ik (als ik zou willen) zo kan oppakken zonder vieze handen te krijgen. Ze hebben geen moeite en poepen vaak 1 of 2 keer dag en héél weinig!

Ze krijgen hier 3 keer daags.

Dik tevreden dus!

melanie0906

Re: Hondenvoer Lidl, ervaringen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:44

Onze trimmer zegt dat er bij Lidl voer veel te weinig voedingsstoffen in zitten en ze veel te veel voer nodig hebben om iets binnen te krijgen en ze kan inderdaad ook heel goed ruiken wat voor voer ze krijgen. Ook is het zo dat ze na bijv. een wasbeurt weer sneller gaan ruiken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 08:35

sporten schreef:
Jaar geleden was er op tv een programma over kattenvoer voor katten
Iedereen raad goedkoopste voer af en duurste als aller beste
Wat bleek goedkoopste was beste , in voer zat alles wat kat nodig had
Ook werd verteld dat dierenvoer mooier wordt verkocht omdat wij als mensen vergelijken
In bepaalde kattenvoer zat fruit wat kat totaal niet nodig had
Ook hadden testen gedaan in asiel, wat katten daar liefst aten
Je raad al goedkoopste en niet duurdere

Hier voeren wij onze honden al jaren cavon en elke dag vers vlees erbij of smuldier

Dat het voldoet aan de getallen uit dit boek:
http://www.nap.edu/catalog/10668/nutrie ... s-and-cats

En dat is op zich prima. (even voor de duidelijkheid, dit is de voedingsbijbel voor honden en katten) Behalve dan dat je niet alles letterlijk kan nemen. Voldoen aan is het niet hetzelfde als optimaal zijn. En alle voedingsstoffen aanwezig is niet hetzelfde als dat alle voedingsstoffen opgenomen kunnen worden. Er zijn dingen die per se in vivo getest worden om er een werkelijk oordeel over te kunnen geven. En dat is bij die test niet gedaan en ook bij heel weinig voersoorten wordt dat überhaupt gedaan. Mars heeft een testcentrum voor honden- en kattenvoer (zie er top uit, gigantische verblijven, honden/katten krijgen individueel aandacht. Met de honden wordt geclickerd): http://www.mars.com/netherlands/nl/brands/petcare.aspx
zijn de merken. Maar ook tussen die merken zie je honden veranderen als ze van een goedkoper voer (pedigree) naar een duurder voer gaan (Nutro en RC).

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:03

Tja logisch dat honden die goedkope rotzooi verkiezen boven een goed voer.
Hoeveel kinderen verkiezen MC Donalds boven een bordje met sla ;-)

Er zit zo verschrikkelijk veel rommel in.
De vele ontlasting duid erop dat de hond niks met dat voer kan.
Hij moet er dan ook allemaal weer vanaf.

Hierdoor lijkt het goedkoop voer maar je moet er onwijs veel van geven voordat de hond er dermate uit gehaald heeft dat het hem voldoening bied.

Dure brokken met goede ingrediënten lijken veel duurder, maar je doet er zo veel langer mee.
Het merendeel wordt verwerkt door de hond en deze is daarvoor veel sneller verzadigd.
Dat een hond meer moeite heeft met de ontlasting is ook niet verkeerd.

bij mij zal een hond never nooit zulke rotzooi krijgen.
Ik ben heel secuur in het kijken wat er op de zak staat.
En dat zal je nog verbazen, zelfs de zogenaamde grote bekende merken hebben letterlijk de rotzooi op de verpakking vermeld staan.

Het valt niet mee om een echt goed voer te vinden, maar ik vind dat ik dat wel schuldig ben aan mijn hond .
En daar betaal ik met liefde en plezier goed geld voor.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:17

Drie van onze honden hebben het jaren goed op de brok van de Lidl gedaan. Echter bleek de nieuwe nummer vier wat gevoelige darmen te hebben. Het enige voer waarmee het goed gaat is de Canex fish and rice. Nu eten ze dat allemaal sinds ongeveer anderhalf jaar. Behalve dat ze nu minder poepen merk ik geen verschil, o ja toch wel, in mijn portemonnee.. Mijn honden zijn en waren gezond, vrolijk met een gezonde vacht.

Dus als je hond het er goed op doet zou ik het gewoon voeren. Ik vraag mij wel eens af of mensen net zo kritisch naar hun eigen eten kijken als naar dat van hun dieren.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:48

Voer je hond waar hij het goed op doet.....ook op de lange termijn.
Dus bekijk de samenstelling en ga na of dat geschikt is, of meer op kippenvoer lijkt.
Veel ouderdomsproblemen kunnen toegeschreven worden aan het jarenlang verwerken van onnodige afvalstoffen.

Dus als het aan mij ligt..... geen E-nummers en zo weinig mogelijk graa n en /of andere opvulmiddelen.

Dus ik voer het voer waar hij het goed en verantwoord op doet en waar ik me goed bij voel.

En hier is dat Farmfood HE geperst

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 08:06

Hoi Paintlinger :wave:
Laat je voor jezelf ook de E nummers staan? :o

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 08:17

Ik probeer er met hondenvoer rekening mee te houden met E-nummers en voor mijzelf ook. Een hond krijgt vaak zijn "hele" leven hetzelfde voer. Dat betekent dat hij de E-nummers die erin zitten ook zijn hele leven krijgt en dus een hogere dosis binnenkrijgt dan jijzelf die steeds van E-nummers wisselt door afwisselende voeding.

Maar, ja. Voor mijzelf laat ik E-nummers ook zo veel mogelijk staan. Zo veel mogelijk verse groenten, onbewerkt vlees en biologische zuivel. Zo veel mogelijk ingrediënten die zelf maar uit 1 of enkele ingrediënten bestaan.

Geen Paintlinger, wel een vergelijkbare gedachtegang (hoewel ik niet zo snel Farmfood zou voeren).

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 08:17

Sammyoo schreef:

Ik let er in ieder geval wel op. Snap niet wat er mis is met kritisch kijken naar wat je je dieren voert.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 08:56

na vele jaren honden en dus ook vele ervaringen met voer... van 'zelf koken' tot tig merken brokken... en door schade en schande wijs geworden.

goedkope voeding uit de supermarkten komt er hier ook niet meer in. De pup die er als laatste bij is gekomen kreeg 'aldibrokken', hij was ondervoed en ja... die ontlasting, vreselijk. Ze scheiden enorm veel van dat voer af. Graan kan een hond niks mee, een eiwitrijke voeding wel en dan kom je toch op een hoog gehalte aan vlees/kip/vis.

Ooit gaan testen in die voeren maanden en maanden en van farmfood ( waar de honden het ook wel goed op deden, behalve de dalmatiër) overgestapt paar jaar geleden naar Orijen en daarna Acana en dat eten ze nu al zo'n 2 jaar, ik wissel weleens in smaakjes.
Dalmatiër had op alle vorige ( graanrijke..) voeren last van haar huid en oren... met de Orijen en Acana helemaal weg. Mijn honden hebben goede ontlasting, 2x per dag.
Hoewel zo'n zak van 18 kg toch net boven de 70 euro is, doe ik er met 3 grotere honden ( 25, 30 en 43 kg) een maandje mee, 2 x per dag eten. Ze krijgen 2 keer per week iets van vers runderhart/hondenburger met een klein handje brok erbij.
Ze krijgen buiten dat een goed runderbot en runderstrips.
Liefst zou ik BARF-en met de honden maar dit vind ik praktischer en als vegetariër vind ik het al moeilijk vlees te maken voor mijn man elke dag ;-) en het is zo'n 'gedoe' om daar in te verdiepen, alles vers ergens vandaan zien te krijgen etc...
Honden zitten mooi in hun vel en hebben enorm veel energie ;-).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 09:03

@liekensancho: hier kan je acana zover ik weet het goedkoopste kopen.
http://www.food4pets.be/webshop/17928-acana-hond

De adult 18kg is 68€ (de enige waarvan 18kg zakken zijn zover ik weet). Of goedkoper als je een zak met een (afgeplakt) gaatje koopt.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 09:07

Ik ken iemand dat op de Lidl voer zit haar hond doet het goed er op is zelfs iets te zwaar huid is goed stinkt niet en ontlasting is normaal.

Maar mijn hond die kan niet tegen tegen het goedkope voer hij zit weer aan de eukanuba waar hij het super goed op doet.

Dus elk hond is anders de ene hond doet het wel goed er op en de andere hond weer niet..

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 09:16

DeMolenhoek schreef:
zanakuzies schreef:
Tja wat is goed voer, dat van de supermarkten in ieder geval niet, vol met zout, granen en rotzooi, allemaal dingen die en slecht zijn voor je hond en ze dus niet verteren en er net zo snel weer uit gooien. Het lijkt goedkoop maar je voert er meer van omdat er minder verteerbare dingen in zitten, ga maar eens in dierenwinkels kijken naar het vlees percentage van verschillende merken en neem eens een duurdere mee en ga eens uitrekenen hoeveel "goedkoper" het nu echt is. Zeker met wat je voert. Goedkoop is Duurkoop. En als je het voer te duur vind had je geen hond moeten nemen!

Leg me dan eens uit hoe het komt dat onze hond (helaas overleden) jaren een zwaar huidprobleem heeft gehad? Wat we ook voerden? Merketen, dieet voeding van de dierenarts en ga zo verder. Het duurste hebben wij gegeven. En het moment dat we het eten van de Lidl gaven was het over...

Ik weet van iemand van wie de hond allergisch was voor dierlijke eiwitten, dat deze hond het wel goed deed op Lidl voer omdat het % dierlijk eiwit veel lager is dan bij duurdere merken. Dus wellicht is dit je verklaring? Het zou mijn keuze niet zijn, maar als je hond het er goed op doet, waarom niet? Nu geef je zelf aan dat je je hond vindt stinken, dat lijkt mij reden genoeg om iets anders te voeren.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 09:27

Sammyoo schreef:

Daar probeer ik zeker bewust mee om te gaan Sammyoo.

Maar voor de hond heb ik de mazzel dat dat een stuk eenvoudiger is.