de kerstboom en katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 00:05

Mijn Noorse Boskatten kunnen de hele dag door naar buiten en hebben daar de beschikking van een heus bos. Daar kunnen ze rennen, klimmen, springen en jagen naar hartelust. Van een kerstboom in huis zijn ze dus echt niet meer onder de indruk. Binnen slapen en eten ze of komen even een knuffel halen.

Toen ze in het begin nog even binnen moesten blijven was wel alles speelgoed voor ze. Dus als ze buiten de uitlaatklep niet zouden hebben hadden ze waarschijnlijk wel in de kerstboom gehangen! :D

Ik zie ze er soms wel heel geïnteresseerd naar kijken met tussen de spleetjes van hun oogleden door. Volgens mij vinden ze het wel gezellig. ;)

MamaMiesje

Re: de kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 00:10

Ik heb de boom gisteren opgezet, maar sinds er vandaag ballen in hangen vinden mijn 3 Bengalen het wel rrrrreuze interessant :')
Dus ballen worden er uit getikt (allemaal plastic, dus maakt niet uit), er wordt aan de siersnoeren getrokken >;) en ook een favoriet: het kleedje, dat om de poot van de boom zit, omwoelen en verslepen :roll:

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 00:14

We hebben 2 jonge katten in huis en we waren verbaasd dat ze het niet interessant vonden :D Onze andere kat daarentegen vindt het de perfecte slaapplaats, om dan vervolgens zo te kijken als je haar betrapt :')
Afbeelding

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 01:28

Hahahahah leuke foto's!! En bedankt iedereen voor de ervaringen! Ik hoop dat onze boef de boom nog even laat staan.. en de ballen met rust laat..

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 03:18

Hier twee htk katten die de boom reuze interessant vinden. Ze gaan samen spelen om de standaard heen waardoor de boom om valt. Hij staat 2 weken en heb hem al 3 keer opnieuw kunnen op tuigen. Leuk he, katten haha. Verder zijn ze lief hoor!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 03:54

Hier is de (kleine) kerstboom zelf gewoon niet interessant gelukkig. Ik woon tegen/half in een bos en heej, in de bomen die daar staan kan je véél hoger klimmen! :):)
Mijn jongste kat (bijna 4) vindt de slingertjes die er in hangen wel heel leuk en ze kan zich ook prima onder de boom verstoppen als ze mijn andere kat wilt 'aanvallen', in een poging tot spelen. Verder vindt ze de lichtjes ook wel wat hebben, als il ze net aan doe. :D Daar blijft het gelukkig bij!

@ ElenaMM77 Ik moet altijd zó lachen om jouw beeldende verhalen over je diertjes! Ik zie het echt al helemaal voor me! :')

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 11:20

Katten zijn o zo leuk! Hihi... T is echt een schat hoor mn kleine vriendje, maar die boom... :+ of de ballen zijn te aanlokkelijk hahaha

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:47

Duss... >;)

Afbeelding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:17

Wij hebben een neppe kerstboom en een kitten van 6 maanden. Dit is hier geen goede combinatie. De andere kat kijkt niet naar de boom, ligt er wel graag onder maar meer niet. Het kitten kruipt er echt in waardoor de ijzeren takken omplooien. Ook versieringen eruit halen is super leuk voor hem. Wanneer we zien dat hij er in kruipt, straffen we met de plantenspuit. We hadden ook zo'n busje sssscat eronder staan, maar dit is inmiddels op.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:18

Ik zeg: vastbinden die boom :')

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:30

Wat vorige katten van ons wel deden was plassen en /of poepen in de aarde waar de boom met zijn kluit in stond. Dus voor ons geen bomen met kluit meer.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:42

Herkenning :+

Aantal jaren terug echt een hele dure prachtige boom gekocht. Compleet met lampjes en zo'n 10seconden opzet systeem. De ballen hadden we expres al zeer goed vastgemaakt.

Katten gingen helemaal op in de boom, helemaal op de takken liggen.
Helaas al na het eerste jaar zijn er een heel aantal takken lam geworden daardoor. Kan de boom nog gebruiken maar hij is niet helemaal gaaf meer.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 13:31

De laatste foto.. Oeps! De kat is nog aant kijken naar zn "werk" zover is ie van ons nog niet gegaan gelukkig! Wij hebben een kunst boom dus geen last van plassende katten tegen de kuit of iets...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:14

Ik zag vandaag mijn 18-jarige bonbonnetje langkachelen met een sliert zilver over haar heen.. Blijkbaar toch even onder de kerstboom doorgelopen en een loshangende sliert meegenomen in haar vacht.. Zag er wel komisch uit. (van die zilveren en rode slierten (metalic) die je door de boom kunt 'kammen' en speels blijven hangen. Wat je vroeger met engelenhaar kon doen)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:20

Onze kat is een paar jaar geleden één keer met vier pootjes wijd in de kerstboom gesprongen, maar ontdekte toen heel snel dat die dennennaalden best wel scherp zijn. Toen was het gelijk over. Wij kopen dus ook altijd een 'scherpe' kerstboom :)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 08:00

Hahaha.... Nou die van ons staat nog, maar de ballen zijn nog steeds erg interessant!!