facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:39

Ik ben het helemaal met yentl2010 eens: deze honden horen in pricincipe niet in de maatschappij thuis...Dat het aan de baasjes ligt zal wat mij betreft worst zijn.
Dan kunnen we iedereen ook wel een vuurwapen geven, tenslotte schiet het wapen ook niet uit zichzelf en zit er een mens achter de trekker...

Als je zo´n hond wilt prima..maar dan gebonden aan zeer strenge regels en na bepaalde examens.

Dat mensen hier ook echt zich afvragen waarom het altijd de bullies zijn? Mijn god zeg..hopelijk geen bull in huis. Het verschil tussen een teckel en een bull mag wel duidelijk zijn toch?

StalNollie

Re: facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:41

Er was ooits een wet voor deze rassen hoor, maar er waren hierdoor niet meerforel minder bijtincidenten dus war wil je met een examen erg bereiken ?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:42

Wat een geluk dat de honden het kind niet hebben aangevallen! :oo

Wat moet iemand nou in hemelsnaam met 7 van dit soort honden? En dan ook allemaal tegelijk meenemen zonder aanlijnen? Zelfs ik, met mijn boerenverstand en geen honden, snap nog wel dat de innerlijke wolf naar boven komt bij zo'n grote roedel. De labrador had gewoon geen schijn van kans! Ik hoop dat het snel voorbij was voor het dier!

En de eigenaar van deze dieren moesten ze afschieten, werkelijk waar!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:42

yentl2010 schreef:
Daarom dus en ik lees het te vaak
Nog niet zolang geleden in Amsterdam 2 op hol geslagen stafjes
Die zijn afgeknald en ik hoop dat deze 6 ook een spuit krijgen

Nou stel mijn hond pakt een andere hond en ik geef haar een mep dan schrikt ze echt en haal ik haar er zo vanaf
Maar bij dit soort honden gaat dat niet die gaan voor de Kill

(Ik heb een labrador)

wat is gebeurd, is echt verschrikkelijk. Wij hebben ook een lab en ik voel me ook echt naar dat dit gebeurd is, zeker het besef hoe erg de hond geleden heeft :n.
Ik vind dat ze in het algemeen strengere regels moeten opzetten voor honden en dat honden niet meer los mogen lopen, behalve op afgezette gebieden. Het gaat te vaak mis en dan zijn dieren of mensen het slachtoffer, dat moet stoppen.
Het probleem zit hem vaak bij de baasjes. Honden die gefokt werden voor het vechten, hebben een bepaald instinct en kunnen agresiever zijn, maar een goed baasje weet daar ook mee om te gaan.
En niet alleen bij vechthonden is dit zo, vrijwel bij alle honden hangt toch wel veel af van het baasje.
Niet altijd, maar een capabele baas ziet dat dan ook in en zoekt er hulp bij.
Aangezien het niet kan om elke hondeneigenaar te gaan keuren, vind ik daarom dus dat er een aanlijnplicht overal moet komen.
Nu zijn er bepaalde losloopgebieden voor honden, maar deze gebieden zijn open en honden rennen er 9 van de 10 keer uit.
Of het betreft een strand of bos waar ze sowieso vrij rondlopen.
Om dit soort gruwelijke taferelen tegen te gaan en andere minder gruwelijke, maar nog steeds hele nare, taferelen, ben ik dus helemaal voorstander van een algemene aanlijnplicht en geen losloopgebieden meer, tenzij deze geheel met hekken worden afgesloten. (En een poortje erin uiteraard :+ )

Dat jij vindt dat deze honden maar een spuit moeten krijgen, vind ik best erg.
Deze honden hebben iets gruwelijks gedaan, maar beseffen dat zelf niet. Het zijn immers geen mensen.
Wie weet kunnen deze dieren bij andere baasjes worden geplaatst met de juiste opvoeding en toezicht, waardoor zij ook nog een fijn leven kunnen hebben. Dat hoop ik echt. Elk leven is er een.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 23:45

Misschien een rare vergelijking maar ik las het ergens en dacht ja zit wel wat in

Ze zeggen een staff oftewel klapkaak word niet agresief geboren toch?

Dan zou ik wel een poema of een tijger willen .is veel stoerder dan een stafje Ennn worden ook niet agresief geboren

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:45

Aanlijnplicht? No way. Omdat er mensen zijn die hun hond niet aan kunnen en dat zelf niet inzien? Als je hond aangelijnd moet zijn hoor je dat te weten en daar naar te handelen. Ik zou niet weten hoe onze hond zijn energie en speelsigheid kwijt zou moeten aan de riem

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:45

StalNollie schreef:
Er was ooits een wet voor deze rassen hoor, maar er waren hierdoor niet meerforel minder bijtincidenten dus war wil je met een examen erg bereiken ?

Meer of minder bijtincidenten zegt als conclusie niet zoveel. Ik zou het onderzoek willen inzien en inzicht in de omstandigehden rondom de bijtincidenten.Dan pas is er een redelijke conclusie te trekken.

StalNollie

Re: facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:48

Ik zou zeggen Google is je beste vriend (RAD wet )

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:49

Van mij mogen deze honden verboden worden. Echt, ik ben hondenliefhebber pur sang, heb vier Cane Corso's, een Friese Stabij en drie chihuahua' s, maar met de Stafford en Pitbull gaat het gewoon te vaak mis.
Ik heb geen hekel aan het ras, ik weet dat ze voor mensen helemaal geweldig zijn, maar voor andere honden zijn ze gewoon levensgevaarlijk. En aangezien het gros daar niet mee om kan gaan, zijn deze honden gewoon niet geschikt voor deze maatschappij.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 23:50

Cinderella schreef:
yentl2010 schreef:
Daarom dus en ik lees het te vaak
Nog niet zolang geleden in Amsterdam 2 op hol geslagen stafjes
Die zijn afgeknald en ik hoop dat deze 6 ook een spuit krijgen

Nou stel mijn hond pakt een andere hond en ik geef haar een mep dan schrikt ze echt en haal ik haar er zo vanaf
Maar bij dit soort honden gaat dat niet die gaan voor de Kill

(Ik heb een labrador)

wat is gebeurd, is echt verschrikkelijk. Wij hebben ook een lab en ik voel me ook echt naar dat dit gebeurd is, zeker het besef hoe erg de hond geleden heeft :n.
Ik vind dat ze in het algemeen strengere regels moeten opzetten voor honden en dat honden niet meer los mogen lopen, behalve op afgezette gebieden. Het gaat te vaak mis en dan zijn dieren of mensen het slachtoffer, dat moet stoppen.
Het probleem zit hem vaak bij de baasjes. Honden die gefokt werden voor het vechten, hebben een bepaald instinct en kunnen agresiever zijn, maar een goed baasje weet daar ook mee om te gaan.
En niet alleen bij vechthonden is dit zo, vrijwel bij alle honden hangt toch wel veel af van het baasje.
Niet altijd, maar een capabele baas ziet dat dan ook in en zoekt er hulp bij.
Aangezien het niet kan om elke hondeneigenaar te gaan keuren, vind ik daarom dus dat er een aanlijnplicht overal moet komen.
Nu zijn er bepaalde losloopgebieden voor honden, maar deze gebieden zijn open en honden rennen er 9 van de 10 keer uit.
Of het betreft een strand of bos waar ze sowieso vrij rondlopen.
Om dit soort gruwelijke taferelen tegen te gaan en andere minder gruwelijke, maar nog steeds hele nare, taferelen, ben ik dus helemaal voorstander van een algemene aanlijnplicht en geen losloopgebieden meer, tenzij deze geheel met hekken worden afgesloten. (En een poortje erin uiteraard :+ )

Dat jij vindt dat deze honden maar een spuit moeten krijgen, vind ik best erg.
Deze honden hebben iets gruwelijks gedaan, maar beseffen dat zelf niet. Het zijn immers geen mensen.
Wie weet kunnen deze dieren bij andere baasjes worden geplaatst met de juiste opvoeding en toezicht, waardoor zij ook nog een fijn leven kunnen hebben. Dat hoop ik echt. Elk leven is er een.

Ben ik niet met je eens ze hebben gemoord dat krijg je er nooit meer uit
Dus hemelen is t beste en de eigenaren? Lekker met de feestdagen in een celletje knallen en daarna toren hoge boete laten betalen

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:50

Wat is er zo zielig aan deze zes speciefieke honden afmaken?
Het is zeker voor de 2e keer dat ze bij zo´n incident betrokken zijn, gewend aan de roedel.
Misschien krijgen ze wel een leuk leven, maar waarom het risico nemen..gewoon heel humaan een spuitje. Ik snap echt niet dat bokkers hele topics vol huilen om een paard met een gebroken been, maar een lab die wordt opgevreten door een paar bullen is opeens vooral zorgelijk voor die `beesies die niet weten wat ze overkomt als ze met een riem geslagen worden´ zoals een bokker schreef...ik had ze eigenhandig de poten gebroken als ik daar was geweest en de mogelijkheid had gehad..ze staan daar een hond op te vreten..niet te schijten waar dat niet is toegestaan.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 23:51

Jeroenschot schreef:
Aanlijnplicht? No way. Omdat er mensen zijn die hun hond niet aan kunnen en dat zelf niet inzien? Als je hond aangelijnd moet zijn hoor je dat te weten en daar naar te handelen. Ik zou niet weten hoe onze hond zijn energie en speelsigheid kwijt zou moeten aan de riem

Lekker gaan fietsen met t anabooltje

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:54

StalNollie schreef:
Ik zou zeggen Google is je beste vriend (RAD wet )

Dat was een beste wet begrijp ik..ik zou als tokkie zo aan zo´n hond kunnen komen volgens de RAD wet..

Kever

Mensen kunnen tegenwoordig ook niet meer iets niet generaliseren hè.. Neem de zwartepietendiscussie, giftige slang die was ontsnapt (dus moeten alle slangen maar verboden worden) en nu weer dit. Denk je echt dat er nog nooit een labrador heeft aangevallen? Alleen maar omdat ze zo lief bekend staan. Overal zitten rotte appels tussen.
In deze situatie ben ik ook van mening dat de verantwoordelijkheid bij de baas ligt, al helemaal als je leest dat ze al een losloop verbod en muilkorf verplichting heeft gekregen, maar daar blijkbaar lak aan heeft.
Ik zeg verplicht puppy cursus bij aanschaf van, ongeacht het ras. Zou al veel ellende voorkomen. Wellicht voor deze 'moeilijkere' rassen nog een extra cursus o.i.d. (Door dan alleen al de kosten van zo'n 'moeilijk' ras denk ik dat veel mensen die ze voor het 'stoer' hebben, terugdeinzen).

Jeroenschot

yentl2010 schreef:
Jeroenschot schreef:

Lekker gaan fietsen met t anabooltje

En hem een bere conditie trainen aan lopende bandwerk waardoor die nog niet lekker uitgedaagd word? Strak plan! Als je hond niet los kan prima, dan hoor je daar naar te handelen. Daar hoefen de lieve honden niet onder te lijden toch?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:55

Jeroenschot schreef:

Ja, een aanlijnplicht ja, en mooie los lopen gebieden maken met een hek eromheen :j.
De slechten verpesten het voor de goeden, zo gaat het altijd.

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:56

gekvanfleur schreef:
Wat is er zo zielig aan deze zes speciefieke honden afmaken?
Het is zeker voor de 2e keer dat ze bij zo´n incident betrokken zijn, gewend aan de roedel.
Misschien krijgen ze wel een leuk leven, maar waarom het risico nemen..gewoon heel humaan een spuitje. Ik snap echt niet dat bokkers hele topics vol huilen om een paard met een gebroken been, maar een lab die wordt opgevreten door een paar bullen is opeens vooral zorgelijk voor die `beesies die niet weten wat ze overkomt als ze met een riem geslagen worden´ zoals een bokker schreef...ik had ze eigenhandig de poten gebroken als ik daar was geweest en de mogelijkheid had gehad..ze staan daar een hond op te vreten..niet te schijten waar dat niet is toegestaan.

Inderdaad!!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:56

Ts, sorry.. Maar wat een kortzichtig en ongefundeerd commentaar geef jij zeg..

Een WILD dier (het woord zegt het al) wordt wild geboren.. Met een jachtinstinct dus..

Een hond wordt agressief GEMAAKT.. Ofwel door gebeurtenissen, oftewel door de mens.. Dus wie is uiteindelijk schuld?

Begrijp me niet verkeerd.. Ik heb niks met staffords.. Leuke dieren, maar voor mij niet fluffy genoeg..

Maar alsjeblieft.. Verdiep je in een ras en het bijbehorende karakter voordat je iets roept..

Want in een roedel kunnen ze elkaar heel goed aansteken in hun gekte..

Zo ook labradors.. Als je er 1 rotte appel bij hebt, die op een ander afgaat en begint te bijten, dan gaat de rest mee.. En ook jij bent dan NERGENS meer..

En alles maar vrolijk afmaken.. Serieus.. Ben je wel helemaal goed in je bovenkamer?????

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:57

AnneJ1995 schreef:
Mensen kunnen tegenwoordig ook niet meer iets niet generaliseren hè.. Neem de zwartepietendiscussie, giftige slang die was ontsnapt (dus moeten alle slangen maar verboden worden) en nu weer dit. Denk je echt dat er nog nooit een labrador heeft aangevallen? Alleen maar omdat ze zo lief bekend staan. Overal zitten rotte appels tussen.
In deze situatie ben ik ook van mening dat de verantwoordelijkheid bij de baas ligt, al helemaal als je leest dat ze al een losloop verbod en muilkorf verplichting heeft gekregen, maar daar blijkbaar lak aan heeft.
Ik zeg verplicht puppy cursus bij aanschaf van, ongeacht het ras. Zou al veel ellende voorkomen. Wellicht voor deze 'moeilijkere' rassen nog een extra cursus o.i.d. (Door dan alleen al de kosten van zo'n 'moeilijk' ras denk ik dat veel mensen die ze voor het 'stoer' hebben, terugdeinzen).

Ik kan gewoon niet geloven dat mensen een lab en een bull op een lijn plaatsen.
Alleen daarom horen ze al niet in de maatschappij met zulke denkbeelden.

Nogmaals, dan allemaal ook maar aan de vuurwapens. Die doen uit zichzelf immers ook niets.

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:57

Cinderella schreef:
Jeroenschot schreef:

Ja, een aanlijnplicht ja, en mooie los lopen gebieden maken met een hek eromheen :j.
De slechten verpesten het voor de goeden, zo gaat het altijd.

Tja ik snap dat niet. Heel nederland klaagt over te hoge belastingen, wat kosten die losloopgebieden wel niet? Iemand met een hond moet gewoon zijn verantwoordelijkheid dragen. Kan je hond niet los? Doe het dan ook niet

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:58

Angeliquee18 schreef:
Ik kan me daar zo kwaad om maken, dat het altijd maar staffords / pitbull's zijn die slecht in beeld komen.
Bewijst zich maar hoeveel mensen weinig kennis hebben van honden.
Want alle andere rassen, die dagelijks in andere honden hangen, horen we niks over !

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Van mij mogen de baasjes die hun staff / pitt / jack russel / rottweiler / herder / poedel / etc. niet opvoeden ook een verbod krijgen op het houden van honden.

Het is een feit dat staffords geen beginnershonden zijn. Het is een feit dat veel mensen zich hierin vergissen en ze ook nog te vaak in verkeerde handen terecht komen (net als eerder rottweilers en ook herdershonden). Het is echter een fabel dat je met een verbod op het houden van dit soort honden het aantal incidenten verminderd. Dan gaan de mensen die hun hond graag agressief opvoeden wel weer terug naar een ander 'stoer' ras als de rottweiler of herder.

Loop eens in een hondenuitlaatgebied en verbaas je slechts over de slechte kennis en manieren van veel hondeneigenaren. :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:59

nine1987 schreef:

Een WILD dier (het woord zegt het al) wordt wild geboren.. Met een jachtinstinct dus..

Een hond wordt agressief GEMAAKT.. Ofwel door gebeurtenissen, oftewel door de mens.. Dus wie is uiteindelijk schuld?

Begrijp me niet verkeerd.. Ik heb niks met staffords.. Leuke dieren, maar voor mij niet fluffy genoeg..

Maar alsjeblieft.. Verdiep je in een ras en het bijbehorende karakter voordat je iets roept..

Zo ook labradors.. Als je er 1 rotte appel bij hebt, die op een ander afgaat en begint te bijten, dan gaat de rest mee.. En ook jij bent dan NERGENS meer..

En alles maar vrolijk afmaken.. Serieus.. Ben je wel helemaal goed in je bovenkamer?????

Ze zijn agressief GEFOKT, omdat het van origine vechthonden zijn..het zit er gewoon in..
Of wou je zeggen dat Border Collies ook zonder drijfinstinct geboren worden, maar zo worden gemaakt door het baasje???

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:59

gekvanfleur schreef:
Ik ben het helemaal met yentl2010 eens: deze honden horen in pricincipe niet in de maatschappij thuis...Dat het aan de baasjes ligt zal wat mij betreft worst zijn.
Dan kunnen we iedereen ook wel een vuurwapen geven, tenslotte schiet het wapen ook niet uit zichzelf en zit er een mens achter de trekker...

Als je zo´n hond wilt prima..maar dan gebonden aan zeer strenge regels en na bepaalde examens.

Dat mensen hier ook echt zich afvragen waarom het altijd de bullies zijn? Mijn god zeg..hopelijk geen bull in huis. Het verschil tussen een teckel en een bull mag wel duidelijk zijn toch?

Denk je echt dat dit het enige moeilijke hondenras is wat er bestaat? :')

Wat denk je van de Akita, Tosa, Bull mastiff, napolitano, Duitse herder, rottweiler, boerboel, chow chow, cane corso, malamute en soms zelfs de rhodesian ridgeback en noem maar op :Y) het is echt aan de baas om een hond fatsoenlijk op te voeden. Helaas trekken staffords te vaak bepaalde typen mensen aan zoals al eerder gezegd hier, die het juist stoer vinden als ze zo zijn, en daar gaat het mis.

Het heeft echt geen zin om dit ras te verbieden, dan zijn ze er nog illegaal, of er zijn nog 20 andere rassen om op over te stappen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:02

gekvanfleur schreef:
nine1987 schreef:

Ze zijn agressief GEFOKT, omdat het van origine vechthonden zijn..het zit er gewoon in..
Of wou je zeggen dat Border Collies ook zonder drijfinstinct geboren worden, maar zo worden gemaakt door het baasje???

Waar is je bron??

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:04

gekvanfleur schreef:
nine1987 schreef:

agressief GEFOKT???????????????
hahah sorry maar wij hadden vroeger een york die wij zover hebben gekregen dat ze op commando 1 bepaald meisje pakte (meisje waar we een gruwelijke hekel aan hadden)
dus wat heeft dat met fokken te maken????
WIJ hadden ze zo gemaakt!!
oowja meisje heeft nooit schade opgelopen hoor