Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MyWishMax schreef:Een dierenarts heeft niet uitgebreid geleerd voor voedingsadviezen, dus nee ik ga er niet zomaar van uit dat een da dat weet. Daarnaast is het beter om niet teveel zout te voeren, dus liever zelf koken dan uit blik.
Yipee schreef:MyWishMax schreef:Een dierenarts heeft niet uitgebreid geleerd voor voedingsadviezen, dus nee ik ga er niet zomaar van uit dat een da dat weet. Daarnaast is het beter om niet teveel zout te voeren, dus liever zelf koken dan uit blik.
Mee eens (ik studeer zelf ook diergeneeskunde) maar jij kan niet zien of deze dierenarts wel wat meer interesse heeft voor voeding en er al meer over weet dan de gemiddelde DA. Ik zou dus een advies van de DA niet zomaar afslaan.
Echter zou ik zelf ook niet uit blik geven, simpelweg omdat die al slap gekookt zijn hihi. En het vocht geeft ook onnodige smaak af en toevoegingen. De bonen dienen 1 doel: dat is een vol gevoel geven. Zelf heb ik wel wat neer interesse in voeding. Scheer dus niet alle DA's over 1 kam.
Dat opent de ogen waarschijnlijk wel.Mizora schreef:Omdat het bokt is, betekent niet dat er geen experts zitten. Het betekent wel dat niet iedereen experts zijn.
Ik zou sperziebonen uit blik ook niet aanraden, wel zelf gekookt (diepvries of vers), uit blik in ieder geval uitspoelen om zo veel mogelijk zout te verwijderen. Sommige dierenartsen blijven erg in het verleden hangen. Pas ook een dierenarts die lammetjespap in geitenmelk aanraadde bij een hond die afviel. Niet na verschillende dingen geprobeerd te hebben, maar als eerste. Dat zou niet mijn eerste keuze zijn (en ja, ik kan het mijn mijn studie onderbouwen. Vanuit mijn studie komen er een hoop mensen bij bedrijven als Mars (van Pedigree, Nutro Choice, Royal Canin, Sheba, Wiskas, Perfect Fit en Cesar o.a.) bij de diervoeding terecht. En Agrobs, Agruniek-rijnvallei, etc).) Dat maakt dat advies niet fout, maar in mijn ogen niet de beste keuze.
Nini1992 schreef:Mizora schreef:Omdat het bokt is, betekent niet dat er geen experts zitten. Het betekent wel dat niet iedereen experts zijn.
Ik zou sperziebonen uit blik ook niet aanraden, wel zelf gekookt (diepvries of vers), uit blik in ieder geval uitspoelen om zo veel mogelijk zout te verwijderen. Sommige dierenartsen blijven erg in het verleden hangen. Pas ook een dierenarts die lammetjespap in geitenmelk aanraadde bij een hond die afviel. Niet na verschillende dingen geprobeerd te hebben, maar als eerste. Dat zou niet mijn eerste keuze zijn (en ja, ik kan het mijn mijn studie onderbouwen. Vanuit mijn studie komen er een hoop mensen bij bedrijven als Mars (van Pedigree, Nutro Choice, Royal Canin, Sheba, Wiskas, Perfect Fit en Cesar o.a.) bij de diervoeding terecht. En Agrobs, Agruniek-rijnvallei, etc).) Dat maakt dat advies niet fout, maar in mijn ogen niet de beste keuze.
Dat zeg ik ook niet, maar iedereen weet het altijd beter als een ander.
MarlindeRooz schreef:Nini1992 schreef:
Dat zeg ik ook niet, maar iedereen weet het altijd beter als een ander.
Nini1992 schreef:MarlindeRooz schreef:Die spelling zorgt er wel voor dat mensen je serieus nemen.
Wat een onzin. Daarmee zeg je eigenlijk dat iemand die dyslectisch is nooit serieus genomen kan worden? Lekker kortzichtig
Nini1992 schreef:MarlindeRooz schreef:Die spelling zorgt er wel voor dat mensen je serieus nemen.
Wat een onzin. Daarmee zeg je eigenlijk dat iemand die dyslectisch is nooit serieus genomen kan worden? Lekker kortzichtig

MarlindeRooz schreef:Die 2 fouten die ik gevonden heb, waarvan ik niet geloof dat jij ze ook gevonden hebt zijn er uit gehaald. Maar leuk dat je mijn profiel leest!
Ik had trouwens een vraagje, is rodi veel beter dan smuldier of andersom? Dat verkopen ze hier namelijk beide...
Ook heb ik het idee dat er meer 'rommel' in rodi zit dan Smuldier, net als de worstvariant van hun.
in verhouding prijs/ kwaliteit is het goed voer. Al zijn er andere merken die beter zijn, maar die zijn ook duurder per kg.