Vers vlees gaan voeren aan chihuahua

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snorkel8

Re: Vers vlees gaan voeren aan chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 12:25

oke goed om te weten :) inderdaad om die suikerspiegel op orde te houden, voor mij nooit meer een Chi dat weet ik wel. ook al is ze de allerliefste het is veel te breekbaar.

kunnen jullie mij nog laten weten hoe snel en wat voor verschil je merkte toen je over ging?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:37

Chi's hebben vaak problemen met het gebit gericht op tandplak/tandsteen. KVV kan (ja kan, want het hoeft niet. Is hond afhankelijk) daarbij helpen om het te verminderen, maar persoonlijk vind ik tandenpoetsen nog het beste werken. Mijn hond krijgt ook KVV en verschillende botjes maar blijft gewoon snel tandplak ontwikkelen. Sommige honden zijn er gewoon gevoelig voor. Ik heb diverse middeltjes en manieren geprobeerd om het te voorkomen/verminderen en ik heb ervaren dat tandenpoetsen dan toch het beste werkt.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 10-12-14 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:38

Mijn pinschertje is ijzersterk,ben in 1x overgestapt.
Maar die heeft nog nooit diarree gehad of overgegeven.
En geloof me:die vreet een hoop rotzooi op stal.
Anders zou ik het gewoon eerst mengen met brokjes.
Die van mij heeft iig beter ontlasting,steviger en moet iets minder vaak.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:40

Mbt je vraag over die diepvriesschijven van prins..

Ik merk wel verschil tov brokken. Wanneer hij brokken kreeg poepte en plaste hij meer (en langer), er moesten meer afvalstoffen uitgescheiden worden wellicht?

Hij heeft nog wel wat loopoogjes maar dit is wel al minder.
Z'n gebit is nog goed.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:57

Moretje, tegen de loopoogjes kun je eens proberen een tijdje geen kraanwater maar flesjeswater te geven. Sinds ik dat doe heeft mijn chi geen traanstreepjes meer!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:06

Overgaan op vers gewoon zo in 1 keer doen. niet mixen met brokjes. Je zou de brokken kunnen bewaren (zelfs invriezen tegen bederf) om als je s weggaat mee te nemen. Het verschil merk je gelijk in ontlasting en waterverbruik.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 13:09

ik vind het spannend hoor! maar ik heb er wel een goed gevoel bij.

hopelijk slaat het allemaal goed aan en ben ik van de darmklachten af.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:20

ik hoop ook dat je tevreden bent en je hondje lekkerder in dr velletje gaat zitten. Geeft het de tijd in ieder geval.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:27

Ik Barf met mijn Chi, daarvoor kreeg ze kvv maar had nog steeds veel tandplak door aanleg. Bella krijg qua botwerk kiprugstuk konijnkarkas, eendennek, kippennek, kwartel karkas. Geen hele karkassen, ik knip ze op juiste gewicht. Dat krijgt ze prima weg en haar gebit is top nu.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:44

Mijn kruising jack russel van 4,5 kilo krijgt ook complete diepvries schijven van prins. Ze doet het hier ontzettend goed op. Ook een tijdje renske gevoerd maar hier viel ze van af ondaks dat ze flink meer kreeg dan de aanbevolen hoeveelheid voor haar gewicht.

Ze heeft ook brokke gegeten maakte niet uit welk merk maar hier bleef ze van poepen. Met prins maar 1 keer per dag nog.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:38

Urielle schreef:
Moretje, tegen de loopoogjes kun je eens proberen een tijdje geen kraanwater maar flesjeswater te geven. Sinds ik dat doe heeft mijn chi geen traanstreepjes meer!

Dat ga ik proberen, bedankt voor de tip :j

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 20:13

Nou de eerste portie zit erin! Het was even ruiken, hapje proeven en aanvallen!!! Ze vind het echt heerlijk! Ik heb van carnivoer de lam mix gehaald

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:19

Ik heb barf voor mijn honden gebruik het nu net 2 maanden. Eerste dag wel beetje kotsen ze moeten er ook wel even aan wennen. Maar na 13 jaar brok gewoon op barf gezet en gaat prima hoor.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:05

Lekker hoor. Ben benieuwd

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:41

@Xpinoxx: Mooi dat ze het graag lust! :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 08:19

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 10:20

Vanochtend haar 2e portie gehad, nou ze schrokt het naar binnen.... echt kauwen is er niet bij haha. Ze vind het onwijs lekker, als ze het al ruikt wordt ze al gek. Dit had ik niet verwacht!

ik heb haar overigens in 1 keer overgezet, misschien een grote gok (sommige hebben hetzelfde gedaan las ik) maar ik vind het risico van vers vlees mengen met brokken te groot.

als ze hier een beetje aan gewend is ga ik toch kijken voor iets lekkers om op te kluiven, ik zag bij de winkel allemaal kleinere kluifjes (kippennekjes enzo). Volgens mij zijn die gerookt? kun je die geven?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:37

Dan zou ik naar de poelier gaan en daar wat bestellen of kipkarkasjes of lamsribben. (of via internet bestellen, maar dat is vaak duurder)
Fijn dat ze het zo lekker vind. Chi's kunnen nogal s moeilijk zijn haha
Heeft ze al gepoept? Stomme vraag misschien, maar ben benieuwd hoe je dat vind. Ze kunnen wel s iets meer moeite moeten doen omdat de drol harder is, maar dat is niet erg.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 10:51

oh ja dat is ook wel een idee, en die botten splinteren niet?
ja nou ik hield mij hard vast, ze ging echt zo ruiken, rondje draaien.... ik dacht oke dit word niks, nou toen hapje proeven en nu kan ze niet wachten tot de volgende portie.

Mijn vriend heeft haar gister avond uitgelaten en toen heeft ze wel gepoept, maar dat zal nog wel oude meuk zijn geweest. Vandaag nog geen drol gehad, maar met slecht weer wilt ze het wel eens de hele dag ophouden... {:)-:(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:06

Hahawees blij.. 1 van mij gaat wel naar buiten... gaat fijn onder de bank zitten en als ze binnen komen schijt ie ergens stiekum _O- echt een linkmiegel.. en je gelooft t of niet, maar betrappen is er echt niet bij hoor.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 11:12

hahahaha ze zijn allemaal hetzelfde :P dat kan die van ons ook, ineens haar hele ritme omgooien en dan snachts een drol neerleggen waardoor ze in de ochtend niet hoeft, dan het niet vol kan houden tot de middag.... af en toe... maar over het algemeen is ze gelukkig wel goed zindelijk maar ze heeft echt van die periodes...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:16

Ja hier net zo hoor. en weet je.. dan ben ik heel blij met vers.. dan is de drol te minste te pakken in plaats van uit te smeren :r Hier is t echt met dit natte weer. Maar ja. t is zo. eigewijsjes zijn het

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 11:21

ja idd. gelukkig gebeurd het niet vaak, mijn vriend zou gek worden, maar wel af en toe. in de sneeuw loopt ze ook niet :D

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 11:05

Wat voor groente kan ik geven als de stoelgang niet echt op gang komt? Ze poept echt nauwelijks tot niet... Ze is wel mega vrolijk en actief, eet en drinkt goed, plast wel. Ze speelt en rent rondjes dus denk niet dat ze ziek is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:31

Geen groente maar pens of orgaanvlees