Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vencedor schreef:Las eerder iets over muizen, ze zijn erg leuk. Maar TIP als je ze neemt NIET twee mannetjes. Die stinken echt ongelooflijk... leven ool niet gigantisch lang. De een is een jaar geworden, de andere 3, helemaal rimpelig en kaal van ouderdom.
Mizora schreef:Wat voor brok kregen ze in de dierenwinkel? Want het hangt ook wel van het type brok af. Science selective is geëxpandeerde brok van zeer hoge kwaliteit. Als je bijvoorbeeld caspers faunafood of puik everts voerde, dan snap ik wel dat de cavia's het beter doen met groenvoer dan zonder. SS is min of meer het neusje van de zalm qua voersoorten en hope farms komt daarna, samen met beaphar care+.
En een geëxpandeerde brok weegt qua volume veel minder dan een geperste brok. Dat heeft niets met kwaliteit te maken, maar puur met hoe het geproduceerd wordt.
Een hoop caviabrokken zitten eigenlijk te krap in vitamine C, of de zak is te lang open waardoor de vitamine C vervliegt. En ik zeg niet dat het in jouw dierenwinkel gebeurde, maar een hoop dierenwinkels voeren knaagdierenbrok/muesli, waarmee cavia's tekort komen en inderdaad alle groenvoer kunnen gebruiken die ze kunnen krijgen.
De soort brok maakt hierbij wel een wereld van verschil. Maar groenvoer is zeker aan te raden.
Little_Gift schreef:Science Selective is bijlange zo goed niet als beweerd wordt !
Hier een gevoelige fret en op Science Selective Ferret werd hij helemaal kaal, deed niet anders dan overgeven en was in 1 week tijd graatmager !
Terug gezet op Hill's Science Plan Kittens en in 2 weken tijd was al zijn haar terug, glansde hij als een spiegel en gaf hij niet meer over en dikte terug aan !
Dus pas op met SS... de verkoperspraat doet het errrrggg goed maar het is lang niet zo goed als beweerd wordt én dit heb ik van dierenartsen! Want zij bevestigden mijn ervaring met SS en de taaiere dieren laten meestal pas heel heel laat iets zien, als het te laat is of als ze van ouderdom ook bepaalde symptomen zouden kunnen vertonen waardoor het niet aangewezen wordt als zijnde van de SS !
Citaat:U zult snel weten of uw fretten zich thuis voelen: ze gaan eten, drinken en zichzelf wassen.
Citaat:Gevogeltemeel (43%), tarwe, geraffineerde kippenolie, vismeel, kalkoenmeel (4%), bietenpulp, aardappeleiwit, lijnzaad (2.5%), kippenlever, sojaolie, mineralen.