Brits Korthaar eigenaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Re: Brits Korthaar eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:35

Ik ben nooit naar shows geweest, omdat ie wat "mislukt" was qua zwarte strepen haha xD

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:49

Wat een leuk topic! Wat onwijs leuk om alle foto's te zien. Wij hebben 1 britse korthaar & een britse langhaar. De korte is een BlueSmoke beetje het omgekeerde van een Silvertabby en de langhaar weet ik de officiele naam zo niet van. De katten hebben wel stambomen etc maar we doen er geen shows mee. We hebben ze puur omdat we het karakter van de dieren zo geweldig vinden!

Ik ben momenteel aan het werk maar ik zal zeer zeker binnenkort even foto's spammen van mijn vriendjes :D

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:04

Ook hier sinds ong juni eigenaar van 2 Britse kortharen. Wij hebben ze van iemand over mogen nemen omdat zij een hond hadden en het niet helemaal goed samen ging. Hurley en Izzie hebben allebei een stamboekpapier en heten dus officieel ook anders(weet ik niet uit mijn hoofd :+ )
Hurley is een lilac gecastreerd mannetje en Izzieeen chocolat gegesteriliseerde dame. Het zijn broer en zus en ze zijn 5 jaar oud! We zijn nog steeds onwijs blij met ze, wat een karakter! Heerlijk!

Onze reus Hurley
Afbeelding

En prinses Izzie
Afbeelding

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:12

Nou dan meld ik me ook maar, hier 2 britse haarballen :D de grijze is Simba en de creme is Nala

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:53

Ook ik heb een halfbloedje !
Een blauw/bont poesje van nu 2,5 jaar
Mama is Brits vader is een wilde/boerderij kater.
Helaas met een verhaal gekomen maar nu de liefste knuffel ter wereld !
Ook zij heeft een overduidelijke miauw en wil altijd het laatste woord hebben.

Ontmoet Mietse :

Hier is ze een week of 6 :

Afbeelding

Afbeelding

En haar eerste nacht bij ons :

Afbeelding

Ik zal eens recente foto`s opzoeken !

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:33

Wat komen er mooie katten voorbij <3

Soloro, Ik vind hem heel mooi! Onze kat is ook een beetje mislukt x'D ze heeft oranje in haar vacht. Ze komt uit een nestje van 7 en was het enigste meisje. Haar broertjes waren op 1 na allemaal oranje.

Pien is wel heel fotogeniek maar het kost wat tijd om haar leuk op de foto te zetten omdat ze meestal gaat 'poseren' wat dus weer niet de bedoeling is.

Afbeelding
Niet zo charmant...

Afbeelding
Heel sexy!!! :') :=

Afbeelding
Ze kan het wel :D

Afbeelding
We hebben ook herten in onze achtertuin ^_^ De herten vinden Pien nog al interessant. Vooral deze.

Afbeelding

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:37

Gydja schreef:
Wat komen er mooie katten voorbij <3

Soloro, Ik vind hem heel mooi! Onze kat is ook een beetje mislukt x'D ze heeft oranje in haar vacht. Ze komt uit een nestje van 7 en was het enigste meisje. Haar broertjes waren op 1 na allemaal oranje.

Pien is wel heel fotogeniek maar het kost wat tijd om haar leuk op de foto te zetten omdat ze meestal gaat 'poseren' wat dus weer niet de bedoeling is.

[ Afbeelding ]
Niet zo charmant...

[ Afbeelding ]
Heel sexy!!! :') :=

[ Afbeelding ]
Ze kan het wel :D

[ Afbeelding ]
We hebben ook herten in onze achtertuin ^_^ De herten vinden Pien nog al interessant. Vooral deze.

[ Afbeelding ]

Haha dankje :) We hebben nu een europese korthaar, maar mis mijn britse korthaar zo erg :( 2014 begon echt enorm vervelend.. maarja het is beter voor hem ookal mis ik hem nog steeds heel erg.

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:37

Hier moeder en dochter. Paar keer een nestje gehad. (met stamboom) :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Af en toe zat er een (half) langhaartje tussen. Super pluizig <3 Hier zie je duidelijk verschil met broertje.
Afbeelding

Sperriempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:21

Woww miesie22 wat een groterd!!! Hoe zwaar is hij?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:33

Ik kom mij ook even melden :) Heb 3 Britten. 2 van 3 jaar oud Breezer en Bijou (broer en zus) en Vinnie van 1 jaar oud. Foto's staan in mijn profiel en zal morgen mog wat foto's posten van mijn kanjers :) ben ook helemaal verliefd op Britten.

Ik heb nog een creme Brit gehad, Bailey was het broertje van Bijou en Breezer, maar hij is helaas vorig jaar overleden aan FIP :( heel veel verdriet om gehad. Gelukkig maakte de kleine Vinnie een hoop weer goed.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:34

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar ik denk dat hij tussen de 8 en 9 kilo zit! Echt een grote vent!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:38

Breezer
Afbeelding

Bijou
Afbeelding

Vinnie
Afbeelding

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:42

Dit is een erg bekende houding voor ons, ze kunnen het allebei als de beste :+
Kunnen jullie Britten dit ook zo goed?

Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:43

Ja dat kunnen de mijne ook als de beste :D

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:45

En nog even een foto spam :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:05

Wat een mooie Britten komen er voorbij! Ik hou ook erg van de kleur cinnamon en Chocolate! Ben zelf trouwens meer van de effen kleuren.

Mijn Britten zijn net hondjes, lopen achter me aan en komen als ik ze roep. Miauwen kunnen ze erg goed en ze kletsen ook veel! Doen die van jullie dat ook, kletsen?

Vinnie apporteert balletjes, echt zo grappig! Hij is gek op water en gooit expres de balletjes in zijn water bak! Ze verharen helaas ook altijd! Aan borstelen hebben ze een hekel.

De mijne zijn trouwens geen schootkatten. Ze komen wel met voorpootjes op schoot en dan naast me. Ze vinden het ook fijn als je hun buikie aait. Schijnt geloof ik best raar te zijn voir katten. Bijou gaat er dan helemaal voor liggen en klemt expres mijn hand tussen haar benen zodat ik haar buik wel moet aaien :D

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 07:40

Mijn brit miauwde amper haha :P Was wel erg aanhankelijk, maar wel zeer eigenwijs beest :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:01

Ik ben ff 4 daagjes van huis..... Nu net 1 dag weg. Tuurlijk mis ik m'n man en kind ook..... Maar ik mis Bibi zo.... ;( ;( ;(
Idioot hè? Ik betrapte me er afgelopen week al op ik echt het moedersyndroom heb betreft haar: mijn poes is de mooiste, de liefste, de schattigste van allemaal......
Erg hoor, kom niet aan biebje, dan kom je aan mij! :+:

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:36

hihi, die van ons hebben dat ook met die balletjes, als je een balletje weggooit komen ze het terugbrengen en dat kan zo een hele poos doorgaan.
Ze hebben inderdaad ook wel iets met water ja, ze vinden het heerlijk om met water te klieren en speeltjes in de waterbak te gooien om dat er vervolgens weer uit te halen en dan in de brokjes bak te gooien, erg leuk altijd :(
Dat verharen is inderdaad niet zo prettig, maar die van ons vinden het heerlijk om geborsteld te worden, gaan er ook echt voor liggen en af en toe met de stofzuiger eroverheen vinden ze ook niet erg :D

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:52

Met de stofzuiger erover heen? := :))

Ik heb ook altijd heimwee naar mijn katten (en paarden) als ik met vakantie ben hoor! Zo'n 2 weken is voor mij altijd de max.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:58

Miessie, leuke foto is dat! Is het een poes of (ex)kater? Mooie katten heb je!!

Ik ben zelf wel paar keer op een show geweest. Vinnie is toen hij nog kitten was met de fokker naar een show geweest. Zelf geef ik er niet om en zou nooit met mijn katten naar show gaan. Te veel stress en risico op ziektes loop je dan vind ik persoonlijk. Ben er al 1 kwijt aan FIP en dat is echt een afschuwelijke ziekt en 100% dodelijk. Vinnie heeft trouwens niesziekte opgelopen bij de kattenshow (hij had wel net zijn 2 entingen gehad toen), meteen mijn andere 2 katten ook ziek geworden :( nee, voor mij geen shows met mijn eigen katten!

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:13

ja hoor, die van ons geven niks om de stofzuiger, ik moet ze af en toe zelfs opsluiten in de slaapkamer, anders lopen ze heel de tijd in de weg, vooral op de trap, hihi.
Shows geef ik ook niet om, vraag me ook af of ik de katten er een plezier mee doe.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:34

Die van ons zijn wel erg speels maar apporteren niet. Water is ook erg interessant en er gaat vaak een poot in de waterbak! :7

@AnneOmie Op de foto staat Hurley, het mannetje.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:38

Super leuk dat ze allemaal dezelfde karaktertrekjes hebben. Ik zie hier allemaal britjes op hun rug liggen.. precies zoals die van ons dat ook doen!
Onze heten Oliver en B.Bommel (roepnaam Bommel) ze komen gewoon buiten.. waren echt niet binnen te houden en komen nu al zo'n 5 jaar buiten. Helaas is Oliver afgelopen zomer 3 weken weggeweest, waar hij normaal een kwartier buiten is. Na die poos hadden we niet verwacht hem nog terug te vinden :( Wonder boven wonder is hij gevonden in een prullenbak.. Maar hij leefde nog. Gelukkig is hij weer helemaal bijgetrokken en is hij zelfs mooier en dikker in zijn vacht als ooit!

Ik beloof dat ik vanavond echt even een foto spam kom doen van onze britjes! Vind het onwijs leuk om alle foto's van iedereen te zien!

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:39

miesie22 schreef:
Die van ons zijn wel erg speels maar apporteren niet. Water is ook erg interessant en er gaat vaak een poot in de waterbak! :7

@AnneOmie Op de foto staat Hurley, het mannetje.

Onze langhaar tikt voor hij gaat drinken eerst altijd het bakje aan om het water te zien 'golven' Wij dachten dat hij het eerst niet goed kon zien.. Maar nu ik dit lees vind hij het water misschien wel gewoon heel leuk!