Kat wilt niet meer weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:36

dierenambulance, voor een perfect gezond ogend dier ? Ze zullen eens lachen hier in België. :=
Jongens, zo koud is het heus niet, mijn zus woont in Noorwegen en die kat woont daar ook buiten hoor. Beestje komt af en toe eens binnen maar dat is het dan ook.

Fijn dat ie buiten is, Snollygoster.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:47

Waarom geen contact gezocht met het dierentehuis. ? Wellicht had er iets ondernomen kunnen worden om de katten te vangen en onvruchtbaar te maken. Geheid dat je komende lente nog meer zwervers hebt om maar te zwijgen over het aantal het jaar erop. Erg jammer dat het zo gaat.

meisje2000

Re: Kat wilt niet meer weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 06:28

Een ding snap ik niet, Nu word ts verantwoordelijk gehouden door een paar dat de kat niet word gevangen en gecastreerd.
Sorry dat ik het zeg maar als we bij iedere verwilderde kat of poes (als die een keer bij iemand binnen is geglipt of niet ) moeten bellen en of zelf moeten vangen om hem of haar te kunnen laten castreren dan blijf je bezig want dan moet je op den duur ook gaan bellen en vangen als je buiten een ziet lopen.
Spreek dan de mensen aan die hun katten en poezen ongecastreerd buiten lopen en zo allemaal jonge katten veroorzaken.
Bij ons lopen ook veel katten en poezen buiten waarvan een groot deel niet een huis heeft maar om nou voor al die beesten te gaan bellen en zorgen dat ze gecastreerd worden nee dank je daar pas ik voor.
Mijn katten zijn netjes gecastreerd en ik heb mijn plicht gedaan door te verkomen dat mijn katten ongewenste nesten maken. Moet ik dan ook nog voor andere katten dat gaan regelen.

En wat als zo'n beestje per ongeluk wel een baasje heeft maar niet is gechipt en jij zorgt er voor dat hij wel gecastreerd word, zal dat baasje blij mee zijn.

Nu zal ik half bokt wel over me heen krijgen maar zo denk ik er over.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 06:50

Nog een tip: laat je vriend de katten niet meer voeren.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 07:11

Ach, beter TS dan een vrouw hier in de buurt... Die zet serieus wekelijks katten op de weggeefhoek als gevonden, alles is hongerig, mager en zielig... Ze houd ze gerust in huis tot de eigenaar zich meld en heel toevallig is de dag van vermissing, ook de dag dat zij de kat gevonden heeft :+ Maar ze geeft ook gewoon toe dat ze de katten naar binnen haalt en ze voert... Maar dat kun je haar niet kwalijk nemen, want haar kat nodigt ze uit -O- (Ja serieus :') )

Pas zelfs een kat met halsbandje om... Die had ze in huis gelaten en de nacht bij haar in huis gelaten. Eigenaar bleek 2 straten verderop te wonen en die was niet zo blij :n

En ik heb zelf op de ambulance gewerkt. En dat zwerfkatten laten helpen is echt niet zo mooi als het klinkt... Heb regelmatig moeten rijden voor zwervers, maar op het moment dat ze een knipje in het oor hadden, mocht ik niks meer voor ze doen. Heb vaak genoeg gedaan alsof ik twijfelde of het knipje niet van een gevecht kwam oid, maar ze werden er bij het asiel gewoon weer uitgeknikkerd. Ook dieren die hulp nodig hadden.
Sowieso waren die katten totaal niet geschikt voor het 24/7 buitenleven, beesten zijn wss gewoon achtergelaten op de camping waar ze nou wonen. Gelukkig zitten er een paar gezinnen met eigen huisje, die de katten voeren en verzorgen... Maar een zwerfkat die de hele winter in een vakantiehuisje doorbrengt, slapend op schoot, kan best herplaatst worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:18

Juist. Zoals meisje 2000 ook zegt; het is niet de verantwoordelijkheid va TS.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 11:33

Fijn dat de meerderheid het hier met me eens is. Sorry dat ik hier niet gedaan heb wat enkelen suggereerden, maar die katten zijn niet mijn verantwoordelijkheid. Katten naar het asiel brengen doe ik ook niet aan mee aangezien iemand enkele jaren terug mijn EIGEN kat naar het asiel heeft gebracht omdat hij er "verwilderd" uitzag, sterker nog, deze persoon heeft toen mijn kat gewoon op het muurtje voor mijn huis weggeplukt.

Zoals ik al eerder zei, ik maak me geen zorgen want deze katten zien er uitstekend uit, moesten ze er ongezond uit zien zou ik waarschijnlijk wel stappen ondernemen. Maar ik ga mijn tijd heus niet verspillen aan een paar gezonde katten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:49

Het gaat er ook niet om dat ze gezond zijn. En ook niet om het geen wat jou is overkomen met jou kat. Dat is eerder de schuld van de opvang die hadden chip moeten lezen, bandje om moeten doen en zeggen dat ze niet zomaar een kat kunnen opvangen. In dit geval gaat het meer om de voortplanting van deze dieren. Maar als het jou niet interesseert en je wilt er geen tijd insteken houd het op.
Ieder zijn ding. Wel jammer dat het overschot zo erger word.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:07

Cowgirl, moet zij dan elke kat die er ook maar wat verwilderd uit ziet laten helpen. Li mikt mij niet haar verantwoording toch. Ik doe dat ook niet terwijl er hier genoeg katten rondlopen die er verwilderd uitzien. Begin dan bij de eigenaren die hun ongecastreerde katten en poezen laten rondlopen met alle gevolgen van dien. En anders de gemeente informeren want hetzij niet t haar taak om dit te doen.dus kunt haar niet die verantwoording in de schoenen schuiven. Durf te wedden dat jij ook niet elke kat laat helpen waarvan jij denkt dat hij geen baasje hebt. Dan zou je er bijna een dagtaak aan hebben.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:49

als iedere katteneigenaar zijn eigen dieren eens liet helpen hé, dan moesten andere mensen zich daar überhaupt niet mee bezig houden. Vindt het echt van het zotte dat TS hier commentaar op krijgt. :n Ik ga serieus niet elke verwilderde maar gezond ogende kat vangen en naar het asiel brengen hoor, dan heb je hier niets anders te doen. Mocht het dier er nu echt ziek uitzien, dat is wat anders. Maar ik geef TS groot gelijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:54

Cowgirl, je mag altijd goed voor dieren zijn, je mag ze altijd helpen als je dat wilt (jij wilt dat waarschijnlijk doen) maar het hoeft niet. Het is geen must. Jij zou het wel doen. TS niet. Ieder zijn of haar ding.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:57

Inderdaad... Laat je eigen katten helpen of hou ze binnen als ze nog in tact zijn.

Mijn kater is geholpen, mijn poes niet. Ze komen niet buiten ( woon op een flat) dus niemand die daar last van heeft.