Basenji pups in de planning!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: Basenji pups in de planning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:42

Oooh hoe leuk ! <3

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:31

Lief!!! <3

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 18:48

De Basenji crew is alweer drie weken oud!
Ze zijn zo ontzettend leuk, ze spelen en knuffelen en het is een feest om er elke dag van te mogen genieten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:58

Geweldige pups.
Zelf heb ik vroeger ook een Basenji gehad, zonder papieren maar wel rechtstreeks uit Afrika.
( Een vriend van mij had hem meegenomen toen hij besloot in Nederland te komen wonen )

Lopen jou honden wel eens op de renbaan???? ( Aller eerste foto )
Stoer!!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:19

Wat een schatjes allemaal!!
Die eerste foto is echt heel gaaf zeg!!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:35

Leuke pups <3 Erg mooi ras ook!

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 20:46

RaafSmits schreef:
Geweldige pups.
Zelf heb ik vroeger ook een Basenji gehad, zonder papieren maar wel rechtstreeks uit Afrika.
( Een vriend van mij had hem meegenomen toen hij besloot in Nederland te komen wonen )

Lopen jou honden wel eens op de renbaan???? ( Aller eerste foto )
Stoer!!

Ohh wat gaaf!!! Dat is onze droom, uiteindelijk willen we er ooit zelf ook een importeren...
Ons doel is terug naar de roots te fokken, steeds meer afrikaans bloed en dus vers bloed!

Toen we nog in NL woonden liepen ze graag op de renbaan ja!
Hier gaan we in de lente ook weer rustig rondkijken wat mogelijk is al heb ik het idee dat het vooral coursing is wat ze hier doen.
Maar zowel renbaan als coursing vinden ze geweldig!!
Ik zie later altijd die pretbekkies terug op de foto's, heerlijk om te zien!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:38

Wat een gave honden! :)
Nog nooit van het ras gehoord, maar als ik zo kijk is het dus een soort kat-hondenras? Beetje vergelijkbaar met de Shiba-Inu?

Heb je voor alle pups uit het nest al een baasje gevonden?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:40

ooewww, die worden mooi <3 !!!
Ik moet en zal volgen!! :)

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 13:03

Blinnii schreef:
Wat een gave honden! :)
Nog nooit van het ras gehoord, maar als ik zo kijk is het dus een soort kat-hondenras? Beetje vergelijkbaar met de Shiba-Inu?

Heb je voor alle pups uit het nest al een baasje gevonden?

Klopt, het is een heel zelfstandig ras dat kattentrekjes heeft soms. De shiba wordt weleens genoemd in vergelijkingen inderdaad qua gedrag!
We hebben nog één pup over, er is veel interesse maar we zijn redelijk selectief op de eigenaars omdat er veel mensen zijn die puur vallen voor zeldzaamheid of totaal geen idee hebben dat er zo een pittig karakter achter zit. Er gaan er ook drie naar Nederland, deze drie blijven dus 6 weken langer bij ons ivm de nieuwe importeisen voor Nl... we hoeven dus niet meteen afscheid te nemen van allemaal!

KingYasFenn schreef:
ooewww, die worden mooi <3 !!!
Ik moet en zal volgen!! :)

Dankjewel! :D

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:22

Dat is fijn zeg :) kun je nog even genieten!
Kan me inderdaad voorstellen dat je selectief kiest. Stel iemand uit NL heeft interesse, hoe bekijk je dan of ze geschikt zijn? Je kunt moeilijk even naar Zweden overvliegen om kennis te maken natuurlijk :) Kun je dan bij een fokker in NL kennismaken met het ras?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:33

Hoezo ts, mogen puppies niet eens meer gekozen worden op zelfdzaamheid ? :D
Nee hoor groot gelijk dat je selectief bent ! Ik vind de honden erg mooi, maar denk dat het karakter idd te pittig zou zijn voor mij. Het zou denk ik niet eerlijk zijn tegenover de pup, mocht ik er eentje van jou willen overnemen.

Neemt niet weg dat ze ongelooflijk cute zijn en ik de volwassen exemplaren wel knap vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:50

Ohhwww zie het nu pas <3 , wat een heerlijkheden! Weleens van het ras gehoord , was dit niet bijna uitgestorven ooit? Wel erg snoezig stel!

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 15:06

Blinnii schreef:
Dat is fijn zeg :) kun je nog even genieten!
Kan me inderdaad voorstellen dat je selectief kiest. Stel iemand uit NL heeft interesse, hoe bekijk je dan of ze geschikt zijn? Je kunt moeilijk even naar Zweden overvliegen om kennis te maken natuurlijk :) Kun je dan bij een fokker in NL kennismaken met het ras?

We hebben zelf 1 stel dat al voor onze verhuizing op de lijst stond, dit zijn vrienden van ons dus daar wisten we hoe de vork in de steel zat.
De andere twee komen via een andere Nederlandse fokker die ze doorgestuurd heeft naar ons.(en waar ze dus al zijn langsgeweest) Onze reuen komen bij deze fokker vandaan en daaruit weet ik dat ze ook goede eisen stellen. De evt andere mensen die ver weg wonen en die we niet kennen, die mogen kiezen, bij ons langskomen onder voorbehoud of verder zoeken... Klinkt misschien cru, maar wij willen verantwoordelijkheid nemen voor onze pups zolang ze leven en verwachten dit ook van de nieuwe baasjes... Je moet je als nieuwe baas goed voelen bij de fokker en hun manier van fokken en als fokker willen we ons goed voelen bij de nieuwe baas..

Rebecca schreef:
Ohhwww zie het nu pas <3 , wat een heerlijkheden! Weleens van het ras gehoord , was dit niet bijna uitgestorven ooit? Wel erg snoezig stel!

Er zijn er nog steeds niet heel veel, maar ze zijn altijd te vinden geweest in de jungle in Afrika.
Hier wordt dus ook steeds regelmatig nieuw bloed vandaan gehaald door te importeren.

jokari schreef:
Hoezo ts, mogen puppies niet eens meer gekozen worden op zelfdzaamheid ? :D
Nee hoor groot gelijk dat je selectief bent ! Ik vind de honden erg mooi, maar denk dat het karakter idd te pittig zou zijn voor mij. Het zou denk ik niet eerlijk zijn tegenover de pup, mocht ik er eentje van jou willen overnemen.
Haha ik lees echt zeldzaamheid :D
Ze zijn ontzettend leuk, je moet je weg erin vinden qua samen leven met ze... Wel altijd gegarandeerd humor in huis.. dat wel :)

Neemt niet weg dat ze ongelooflijk cute zijn en ik de volwassen exemplaren wel knap vind.

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 15:49

En ze zijn alweer vier weken!!! <3

Ze beginnen lekker speels eigenwijs te worden, Enya geniet ervan en ligt graag op haar zij terug te spelen.. 6 pups tegen 1 mamma. tis toch niet eerlijk :+
Pap en pupmelk vonden ze niet interessant... toen ik er geweekte pupbrokken in deed gingen er 6 neusjes omhoog en zijn ze als gekken gaan eten.. ze vinden het heerlijk!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:39

Ooooh nu zijn ze op hun leukst ! Stop de tijd ! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:40

Awh wat super zoet <3

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:24

Oh wat zijn ze geweldig!!!

Ps: wist niet eens dat er in de Basenji's ook een Brindle variant bestond? Heel mooi hondje! Vaders en moeders ook uiteraard!

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 13:32

Evelien__ schreef:
Oh wat zijn ze geweldig!!!

Ps: wist niet eens dat er in de Basenji's ook een Brindle variant bestond? Heel mooi hondje! Vaders en moeders ook uiteraard!

Dat klopt, de brindle is de "oom" de echte joker van onze roedel en gék op spelen.. :)
Rood-wit zie jet het meest, gevolgd door driekleur en steeds vaker ook de brindle en zwart.
Brindle is in principe rood met zwarte strepen, maar ze zijn er ook in zwart met rode strepen, "donker brindle"De moeder van onze Chaffie (de brindle) is donker brindle en zooooo mooi!

jokari schreef:
Ooooh nu zijn ze op hun leukst ! Stop de tijd ! <3

hahaha Ze worden nu steeds leuker, nóg leuker als dit.... Volwassen zijn ze het leukst <3
Zonder gekheid, ze zijn nu inderdaad van bolle caviaatjes naar miniatuur hondjes gegaan...

Gisteren heeft Chafuko (onze brindle reu van 7) voor het eerst echt met ze gespeeld, het was ongelofelijk lief.. Ayni beet in zijn wang en maakte spelbogen met dat kleine lijfje en besprong hem zo.. Chaffie lag ondersteboven en op zijn zij met haar terug te kroelen en spelen.. heel voorzichtig met die grote tanden van hem :)
Vanmorgen even met Kuchi gekroeld, hij probeerde haar lieflijk uit te dagen omdat ze nogal impressed was, koppie tegen haar aan wrijven en wrrrrrrruf! geluiden te maken.. uiteindelijk stak Kuychi beide voorpoten in zn gezicht en zo was het ijs ook met haar gebroken.. zo lief!

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:29

Prachtpups (en de ouder dieren ook) ooit staat het ook in mijn planning, dit ras.

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 20:06

primera schreef:
Prachtpups (en de ouder dieren ook) ooit staat het ook in mijn planning, dit ras.

Dankjewel! We zijn ook heel erg trots op ze <3

Ze zijn erg speels en ik heb nog drie leuke foto's die ik jullie niet wilde onthouden! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:10

Die laatste, die oren <3 helemaal in to het pupje voor hem. Wauw.

De andere foto's zijn ook prachtig. Met je zoontje (?) en allemaal pups op schoot <3

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:17

Aaah schattig hoor <3 Ik vind het eigenlijk wel komisch dat ze zo veel rimpeltjes hebben nog :P Dat had ik niet gedacht... Als je een volwassen Basenji zit haha.

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 16:38

Thesserd schreef:
Aaah schattig hoor <3 Ik vind het eigenlijk wel komisch dat ze zo veel rimpeltjes hebben nog :P Dat had ik niet gedacht... Als je een volwassen Basenji zit haha.

Leuk he! Het zijn net shar pei's als pup met die rimpels maar ze groeien er helemaal "in" Behalve op het hoofdje dan. Daar blijft de frons.. Die gebruiken ze tegen je als ze iets voor elkaar willen krijgen ;)

djinnie schreef:
Die laatste, die oren <3 helemaal in to het pupje voor hem. Wauw.

De andere foto's zijn ook prachtig. Met je zoontje (?) en allemaal pups op schoot <3

Klopt, dat is mijn zoontje! Hij is gek op dieren, de pups boffen dus met een mensenbroertje die zo goed voor ze zorgt en lekker met ze knuffelt en speelt!

Moeder Enya speelt volop mee met Chafuko en haar pups, ze accepteert het erg goed.
Hier is Kuychi lekker "eigenwijs" en trekt de lip van Enya omhoog onder toeziend oog van trouble maker oom Chaffie...
Afbeelding

Hier zal ze plannen aan het maken zijn met Oom chaffie
Afbeelding

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:32

Vijf weken oud zijn ze alweer!!!

Het gaat zo hard, het zijn mini basenji's met een heerlijk eigen willetje die álles wel even zelf kunnen en flink ravotten met mams, en ome Chaffie.. pappa Bu is nog een beetje te bang dat hij in zn edele delen gehapt wordt (want dat vinden ze natuurlijk het leukste) dus snuffelt liggend met ze...

Ons blijverdje is Kallpay, roepnaam Nim :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding