Honden terug omruilen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Re: Honden terug omruilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:35

Pffff gaan we weer......wie ruilt er nou zijn hond om, je maatje....dat doe je toch niet. En toen je hond kocht wist je toch dat hij groter werd of heb je uberhaubt niet nagedacht bij de aankoop van je hond. Ik word er zo triest van hoe makkelijk en raar mensen soms met dieren omgaan. Een dier koop je voor zijn leven of dat nu een paard of een hond is, een konijn of een parkiet.... Het is geen wegwerp artikel, een kind ruil je toch ook niet :? Echt weer om te huilen dit....

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:48

nou, TS hoe denk je er nu over??

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:02

Ik kan misschien nog begrijpen dat je afstand moet doen van je hond om een bepaalde reden (zoals in dit geval, klein huis, wellicht geen mogelijkheden om het voor de hond tot een goede omgeving te maken) en dat je een huisje zoekt voor je hond waarin dit wel kan worden geboden.

Ik kan ook begrijpen dat je misschien besluit om een hondje te nemen die wel past bij je huidige situatie.

Maar in dit geval is er geruild, wat in mijn ogen sowieso al vragen om moeilijkheden is, zoals eerder ook al werd genoemd is de kans dat dit naar iedereens tevredenheid verloopt zo klein dat ik het risico niet zou willen nemen. Dat ruilen zelf daar krijg ik wel een beetje de kriebels van, net alsof het om een ding gaat in plaats van een dier, maar goed, TS zal er goede bedoelingen mee hebben gehad ga ik vanuit.

Echter wat er daarna gebeurt daar kan ik me echt niet in vinden. Uiteindelijk zijn nu de dieren het slachtoffer ervan. Getouwtrek over wat er met de American Bulldog moet gaan gebeuren, eigenaar 1 wil hem niet terugnemen en eigenaar 2 kan er niks mee. Uiteindelijk zal hij dus wel naar eigenaar 3 gaan en wie weet wat er daarna gebeurt of waar het eindigt. Al die verhuizingen en veranderingen doen over het algemeen een hond zeker geen goeds. Hoe moet dat dier hier nog iets van begrijpen en hoe moet hij zich voelen straks?

Dat er hier mensen een hond gaan vergelijken met een paard vind ik ook een vergelijking tussen een appel en een peer. Een paard zal makkelijker tegen een verhuizing kunnen dan een hond, omdat een hond zich hecht aan zijn baas en een paard meer aan soortgenoten. Het paard kan daarin makkelijker schakelen, wanneer er op de nieuwe plek weer soortgenoten zijn (al willen sommige mensen misschien graag anders geloven).

Tja TS, wat je nu het beste kan doen is lastig.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:07

Ik leer mijn kinderen VAN RUILEN KOMT HUILEN.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:17

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen omruilen en je hond weg doen en een nieuwe kopen? In mijn ogen is dit het zelfde, alleen nu heeft ze die nieuwe 'gekocht' van de persoon waaraan ze haar oude 'verkocht' heeft..

Als je je auto inruilt kun je daarna toch ook niet zomaar op terug komen.. je hebt je auto in zekere zin verkocht en de garage heeft je betaalt in de vorm van een andere auto of korting op die andere auto..

Mijn vader heeft zelfs op die manier eens met iemand van huis 'geruild'..
nu zijn auto's en huizen op papier vast gelegd en deze hond niet.. er is echter wel een transactie geweest, dan niet in de vorm van geld maar in de vorm van een hond

TS ik vind het knap dat je je hond een beter plekje gunde dan op je appartement.. dat is nog eens in het belang van de hond gedacht! Het is alleen jammer dat het zo gelopen is.. als jij je oude hond terug wilt nemen en een nieuw plekje wilt zoeken kun je dat doen.. maar in mijn ogen ben je daar absoluut niet toe verplicht

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:28

Ook grote honden kun je in kleinere woningen houden, mits je er genoeg tijd in steekt. Maar dat moet je wel willen natuurlijk.

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 17:40

Ik ga niet eens verder lezen, mij god wat een reacties.

ten 1 ik vraag hier niet om meningen wat mensen van een hondenruil vinden.
Ik vraag of ze hier iets mee kon doen(de dreigementen)

Ik vind het niet normaal dat vele van jullie uitgaan van het verhaaltje wat je te lezen krijgt.
En verder niet eens verder vraagt hoe het zit of wattan ook dat zegt ook genoeg over jullie zelf maar dat ten zeide.

Even voor de duidelijkheid:

Het meisje waar ik de bull tegen geruild heb is een vriendin van me zus dus het is een bekende!
ze heeft zelf een stafford en wilde graag een maatje voor haar hond.

Ik woon in een bovenwoning samen met mijn vriend en met 2 kleine honden(met de ruil dus 3 kleine honden).

Ik vind dat ze hier in mijn bovenwoning te weinig ruimte heeft, en het andere huisje klonk perfect.. een tweede grote hond waar ze haar ei kwijt kan, ze woont in een groot huis met koopwoning dus vandaar de RUIL.

Ze is verder goed voor haar honden dus begrijp me niet verkeerd, maar ze merkt zelf dat ze niet op haar plek is.. Ik heb het gister met haar uitgesproken voor de nieuwsgierige onder ons en die niet gelijk een mening klaar hebben.. ze heeft haar excuus aangeboden en we gaan samen kijken wat we voor de bull gaan doen, ze is zelfs bereid om professioneel hulp te zoeken om het eerst zelf te proberen.

Dus daar ben ik wel blij om dat we hier toch fatsoenlijk uit kunnen komen zonder dreigementen en ect.

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 17:54

En ik heb er zeker gevoel voor natuurlijk.. ik probeerde het even kort uit te leggen en ik zat dus midden in die discussie en ik wilde zo snel mogelijk antwoord hebben natuurlijk na haar dreigementen.

Het was helaas niet anders dat we moesten verhuizen dus ik had geen andere keus.. Dus dit leek me perfect.. ze stuurt ook regelmatig filmpjes en foto's daar ligt het ook niet aan.

Maar omdat ze er weinig mee gedaan hebben is ze blijkbaar dit soort gedrag gaan tonen want bij ons heeft ze dit nooit gehad.. zoals sommige hier al zeggen het gaat om een Amerikaanse bulldog en een beetje kenner weet dat dit werk honden zijn.

Ze geeft zelf ook veel om de bull dus zoals hierboven gezegd ze wilt het eerst zelf proberen om het zelf op te lossen en anders gaan we samen voor een oplossing kijken.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:04

Sommige reacties hier.... Een heleboel mensen ruilen ook hun pony/paard in tegen een ander. Waarom is dat dan wel oke?? Wat ontzettend naief.

overigens ruil ik geen paarden en geen honden omdat ik dit niet zou kunnen maar je ziet mij toch ook niet ontzettend geschokt zijn dat andere mensen hun paard kunnen ruilen. Dus voor een hond vind ik dat ook niet zo schokkend, hoewel het minder gebruikelijk is.

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 18:07

@Silversomali, ja precies.. Ik zeg ook niet dat iedereen daar mee eens moet zijn maar ik vraag daar niet om en dan gaan ze van een kort verhaaltje uit maargoed.
Anders had ik wel geschreven wat vinden jullie van hondenruil maar nee dat vroeg ik niet!

In elk geval bedankt voor de andere reacties!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:18

melkeasy schreef:
@Silversomali, ja precies.. Ik zeg ook niet dat iedereen daar mee eens moet zijn maar ik vraag daar niet om en dan gaan ze van een kort verhaaltje uit maargoed.
Anders had ik wel geschreven wat vinden jullie van hondenruil maar nee dat vroeg ik niet!

In elk geval bedankt voor de andere reacties!

Ben jij blij met de hond die geruild hebt?
Zoja, zou ik de dreigementen lekker negeren en het zo houden.
Zonee, kan je altijd terug ruilen en alsnog een geschikt huisje zoeken voor de hond. Want ook een hond die hapt kan een goed tehuis krijgen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:29

Alsof een hond persé veel ruimte en een tuin nodig heeft? Je moet ermee naar buiten gaan en dingen ondernemen, in huis slaapt de hond toch echt het merendeel. Ik heb een behoorlijk groot huis, maar zie mijn honden nooit een wandelingetje maken voor wat beweging door het huis. Nee, die liggen gewoon waar ik ben te slapen dus zijn ook nooit in de tuin, behalve als ik daar ben.
Maar nu dat ruilen toch al gebeurd is, vind ik het voornamelijk haar probleem en niet meer de jouwe. Of jij of de ander nu op zoek gaat, een andere eigenaar komt er dan toch. Hooguit kan je haar daarbij proberen te helpen en kijken of je iemand kan vinden.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:34

Al zou ik in een schoenendoos moeten wonen, mijn 2 grote honden zouden nooit weggaan. Zolang ze liefde en beweging krijgen maakt het ze niet uit waar ze moeten slapen hoor! Bovendien praat je erg afstandelijk over de Bull en een hond (zoals in de openingspost). Vind het een raar verhaal, en nu je je aangevallen voelt is alles ineens weer goed. Nouja probleem opgelost dan he.

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 18:36

Nee dat snap ik nog net ook wel, Maar we hebben hier amper ruimte voor een eettafel en ik vind dat een een grote hond gewoon wel fatsoenlijk op een groot kussen kan liggen en dat past hier niet eens dus vandaar de ruil.

Nee dat klopt maar toch het is wel je hond geweest maar ze wilt het eerst zelf proberen gelukkig!
En over het happen ik snap wel dat ze natuurlijk wel herplaatst kan worden maar ik ben daar gewoon bang voor dat ze daar straks weer wordt weggedaan.. maar we kijken het eerst zo aan en dan kijken we verder.

What the fiets, dat ligt niet eraan of ik aangevallen wordt :') ik zeg het waar het op staat..

Ik was gister midden in het gesprek toen ik het plaatste en we hebben het savonds goed uitgepraat dus ik snap je punt niet..

En ik ben hier niemand een verantwoording schuldig trouwens +:)+ Dus hou je mening voor je aub

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:52

jij vraagt zelf om meningen zodra je een topic opent volgens mij ;)
Nou, die heb je nu dus.
Ik vind dat je het erg onsportief opneemt allemaal, zo maak je geen vrienden hoor.
Vragen en opmerkingen kun je nu eenmaal verwachten als je zelf ook vragen gaat stellen.

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 18:55

Ik vraag niet om de mening wat mensen van een ruil vinden..
ik vroeg de mening of ze er werk van kon maken.. Ik neem het niet onsportief over maar ik kan er niet tegen als mensen altijd hun woord en mening klaar hebben terwijl ze mij en het verhaal niet helemaal kennen dat is toch logisch?

Maar hier kunnen we wel 1000jaar over blijven discussiëren maar dat heeft geen zin, zoals ik zeg ik zeg niet dat mensen het er mee eens moeten zijn maar kunnen hun mening gewoon voor zich houden anders had ik er wel naar gevraagd.

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 18:56

probleem opgelost dus dan is t nu klaar toch.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:02

Misschien had je dan het hele verhaal op moeten schrijven als je geen meningen op een half verhaal wilt.

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 19:04

Ja dat klopt maar vertelde toch al waarom ik het half op schreef.. lees dan ook goed ik was aan het praten met haar en wilde snel antwoord, maar zoals gezegd probleem is opgelost met de honden dus klaar dan toch.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:07

Diablo schreef:
Jouw hond om geruild voor een andere? Dat snap ik al niet. Wie ruilt er nu zijn hond om voor een andere hond?
Als ik het dan al toch zou doen en ik hoorde later dat het dier daar niet op zijn plek zit, kwam het linea recta weer terug bij mij.

Helemaal mee eens.
Een hond is geen roodje kaas......zucht

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:14

maar je zegt dat je de bull ruilde omdat je geen ruimte zou hebben maar nu heb je nog wel 3 kleine honden met de ruilhond erbij dan had je net zo goed de bull aan kunnen houden..! het gaat er een hond niet om de ruimte die die heeft maar wat je er mee doet

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 19:16

Ja klopt ik had de bull en me 2 andere honden al in mn andere huis maar die was een stuk groter.. Ik vind het wel een verschill of 3 kleine hondjes of 2 kleine hondjes en een grote snapje.. Maar ik snap je punt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:20

Moderatoropmerking:
Ik zou jullie willen verzoeken ontopic te reageren. Ts vraagt niet naar meningen over de honden-ruil, maar hoe ze met deze huidige situatie om moet gaan. Over de ruil is voldoende gezegd nu, dat is enkel herhalen van al offtopic berichten. Bedankt!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:50

Fijn dat het inmiddels opgelost lijkt te zijn TS. Hulp is nooit weg dus goed gedaan :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 10:45

melkeasy schreef:
Ik vind het niet normaal dat vele van jullie uitgaan van het verhaaltje wat je te lezen krijgt.
En verder niet eens verder vraagt hoe het zit of wattan ook dat zegt ook genoeg over jullie zelf maar dat ten zeide.

Ik vind dit wel grappig, want het is JOUW verhaal die je plaatst, waarom zouden wij daar dan niet vanuit mogen gaan? :')

Maar het lijkt opgelost, gelukkig maar.