Hondje aan het zwerven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:39

linnie050 schreef:
Jis_ schreef:
Wat zou jij doen Kugger als het om jouw hond gaat?
Voor jou is het misschien na 2 jaar niet meer actueel maar de eigenaar is er nog steeds mee bezig.

Dat vraag ik me ook af DaisyDarling, je zou toch denken dat ze daar al wel pogingen mee gedaan hebben.

[BB] Tarkan vermist na gewelddadige overval.

Ook zo een geval.

Die loopt nu in de omgeving Bakkeveen / Siegerswoude rond.
Dus iedereen houd hier zijn ogen open.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 16:50

Is het zeker dat dat Tarkan is?

Mando

Re: Hondje aan het zwerven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:15

Volgens de berichtgeving wel en flyer die ik in de bus had

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:43

volgens de berichtgeving in die flyer stond er juist dat dit NIET tarkan was die gevonden was net over de grens duitsland met nederlandse chip

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 08:46

Op de FB pagina van Anja Quirine Heijster staat dat dit hondje eergisteren weer is gezien! Zou toch fijn zijn als ze voor de winter thuis kan zijn...

Hoop dat ze haar kunnen vangen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:12

geerke schreef:
sorry,maar kun jij mij ook uitleggen waarom die honden allemaal zo bang zijn dat ze niet te vangen zijn?Zelfs ook niet door de eigenaar?Ik begrijp daar niets van....kan aan mij liggen natuurlijk.

Mijn Jip loopt áltijd in mijn schaduw, áltijd los en luistert áltijd direct.
Afgelopen zomer hadden we een avondje aan het water gezeten, de koeien kwamen dichterbij, dus we besloten te gaan en weg was Jip. We hebben met 10 man 4,5 uur lopen zoeken! Ze hoeven maar érgens van te schrikken en ze komen niet meer terug. Ik wist niet dat Jip bang was voor koeien.

Ik hoop dat de vermiste honden snel weer thuis zijn!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:28

Onze hond rent ook naar huis hoor, die gaat veilig op de oprit liggen of als we ver van huis zijn achter me staan. Dan moet ik haar op tillen. (bijna 20 kilo hond.. :+ )

Maar ik hoop dat de hond snel gevonden wordt!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:50

nu zijn ze bang voor mensen geworden, niet ten tijde van het zoek raken. Honden blijken toch vrij snel te "verwilderen" naarmate ze geen leiding/verzorging krijgen van mensen en aangezien deze honden nu al allemaal al heel lang zoek zijn, meer dan een jaar.

bewezen is wel dat ze ook weer heel snel kunnen omschakelen naar de leiding en verzorging als ze gevangen zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:39

Nee, meerdere honden komen uit het buitenland en hebben daar jaren over straat gezworven en zijn dat gewend, stomme organisaties plaatsen zulke honden dan in Nederland bij gezinnen die niet behuist zijn om zo'n zwerver thuis te houden.
Dier is nu in zijn element en juist niet in een huis met mensen.

Wij hebben zelf jaren een windhond gehad die bang was in huis maar buiten genoot.
Nu hebben wij een redelijk erf, 2 meter hoog omheind dus hij kwam hier tot rust en na een jaar zag je hem veranderen.
Veel mensen denken dat zo'n hond wel in een paar weken/maanden bijdraaid of hebben totaal niet in de gaten dat zo'n hond de eerste tijd alleen maar op vluchtstand staat en ieder gat van de deur benut om te vluchten.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:56

de honden die nu zoek zijn...waar we het hier over hebben zijn geen "buitenlandse" zwervers die er hier vandoor zijn gegaan, zijn gewoon nederlandse en 1 duits (holy) gefokte honden die tijdens een wandeling niet meer terugkwamen

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:31

Holly is een Pondenco uit Spanje en geen Duits gefokte hond toch? Dacht ik eens gelezen te hebben, correct me if I'm wrong...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:56

Zeker als ongeveer bekend is in welk gebied deze honden zich ophouden zie ik vangkooien met aas als enige realistische optie ze te pakken te krijgen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:41

Kuggur schreef:
Zeker als ongeveer bekend is in welk gebied deze honden zich ophouden zie ik vangkooien met aas als enige realistische optie ze te pakken te krijgen.

vangkooien mogen alleen neergezet worden als er toezicht bij is en omdat daar allerlei dieren leven die verboden zijn te vangen in die kooien zouden komen zouden ze voor de wet strafbaar zijn. en het is verboden gebied.

daarbij komt dat aas eerder door een meeuw of zo opgegeten is dan door de hond waar het voor bedoeld is, dat heeft totaal geen in. er leven meer dieren in de duinen dan wij vermoeden of ooit tegenkomen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 13:45

Dat maakt het wel erg lastig om ze bij hun eigenaren terug te krijgen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:07

Jis_ schreef:
Dat maakt het wel erg lastig om ze bij hun eigenaren terug te krijgen.

klopt want ze krijgen ook totaal geen medewerking bij de instanties die bv toestemming kunnen geven o.i.d.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 15:55

-O- Snap niet dat ze geen uitzondering willen maken wat betreft het betreden van dat verboden gebied, begrijpelijk dat je dat niet moet doen tijdens het voorjaar ivm nesten/jonge dieren maar verder...

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 07:09

Hieronder wat ze allemaal hebben gedaan om Ayla te vangen. Dus behoorlijk veel.

Ayla Vermist

Vandaag is het precies een jaar geleden dat Ayla voor het laatst door Joke werd uitgelaten in de Vlietland. Een heel jaar, niet om te vieren maar om te huilen, want ze is nog steeds niet terug en waar is ze?

Er komen wel meldingen die allemaal worden nagegaan, maar of te vaag, weet iemand niet om wat voor hond het gaat, en al uren later, of in een gebied waar zoeken is als een speld in een hooiberg.

Nog iedere dag wordt gezocht ,voerplekken gemaakt, camera's opgehangen,maar tot nu toe zonder resultaat.

Zou het niet heel mooi zijn als Ayla nog voor de Kerst in haar warme mand kan liggen?

Ayla wordt steeds ..gezien.. in de directe omgeving van Leiden, in de Cronesteyn polder, De Vlietland, Bos van Bosman.. langs de N11 en ga zo maar door. Dus kijk naar haar uit, zet het telefoonnummer van het team Ayla Vermist in uw mobiele telefoon en bel als u denkt haar te zien.
..............................

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 07:52

Hoe sneu het ook voor de eigenaren is, blijkbaar redt het hondje zich al 2 jaar in het wild prima. Misschien wil het hondje ook niet anders?