Wie heeft er nog meer een asielhond of kat en waarom??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:49

Citaat:
AntjeVip, wauw raskatten dus, hoe komen die toch in het asiel terecht??

Die Ragdoll is tot zover normaal. De zwarte (ook Ragdoll?) heeft een vreemd karakter, die kan van poeslief ineens keihard uithalen. En er zat nog een Maine Coon kitten, die is helaas ingeslapen wegens darmproblemen. Er is ook nog een rode Maine coon zonder staart en die terroriseert andere huisdieren.

Daihyo

Re: Wie heeft er nog meer een asielhond of kat en waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 06:07

Mijn eerste kat kwam van Marktplaats. Moest weg omdat iemand in het gezin allergisch bleek te zijn.
Bommel was een whiskaskat van toen 4 jaar oud. Kruising brits korthaar, silvertabby. Helaas heb ik van haar geen digitale foto's. Ik heb haar in moeten laten slapen toen ze 7 was wegens nierfalen.

Nasty heb ik uit het asiel gehaald. Kruising siamees, 3 jaar oud. Zat inmiddels al 2 jaar in het asiel, was doof door een eerdere oorontsteking en had daar ook een hersenbeschadiging van opgelopen. Ze hield altijd haar kop scheef en had af en toe een epileptische aanval. Maar verder was het een schatje. Tot ze ziek werd, ook nierfalen. Ondanks dat ik al een tijdje vers voerde. Ik heb altijd gezegd dat ik met haar niet ging dokteren, omdat ze al zo gehandicapt was en helemaal niet tegen stress kon. Dus ook haar heb ik laten gaan, ze was toen 8. Ook van haar kan ik even geen foto vinden.

Mijn huidige katten zijn allemaal als kitten hier gekomen. De oudste 2 via een nestje van bokkers.
De 3e is een raskat en heb ik echt bij de fokker uitgekozen. Nog voor ze geboren was, wist ik dat ik een kitten van haar katten wilde.
En de laatste aanwinst is een zwerfkatje. Gevonden tijdens een buitenrit 2 maanden geleden en nog steeds niet opgehaald. Zal ook niet meer gebeuren denk ik... Ondanks alle meldingen en internetberichten. En naar het asiel doen kon ik niet. Dus mag ze blijven.
Ze is nu ongeveer een half jaar oud.
Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:06

ja hier ook 2 asielhonden :)
Ik heb altijd herplaatsers en al kost het altijd veel tijd en geduld, ik vind het zelf het mooiste wat er is.
Ik heb nu 2 honden die ik een jaar na elkaar uit 2 verschillende asiels heb gehaald.
1 asiel ben ik niet over te spreken en heeft me de hond verwaarloosd, ongezond, vol medische problemen en met zwaar traumas meegegeven zonder dat wij daarvan iets afwisten.
Van deze hond was wel het verleden bekend maar werd ons niet verteld en heb ik zelf na zoeken via internet en een oproep op een boxerforum kunnen achterhalen.
De witte boxer was amper 9 mnd oud en wij waren inmiddels al het 4e(bekende) baasje.

De bruine boxer x bullmastiff(waarschijnlijk) is geen verleden over bekend aangezien hij in de volle zomer gedumpt was in het bos met gezondheidsproblemen(o.a. cherryeye)
Zijn leeftijd werd geschat op 5/7 mnd toen

Beide honden hebben letterlijk bloed, zweet en tranen gekost en het waren en zijn echt vrij moeilijke honden maar toch zijn ze mijn alles.
Wij kunnen er mee lezen en schrijven en ze gewoon geweldig en knap <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:25

Afbeelding

Een kruising Main Coon uit het asiel, inmiddels 9 jaar bij mij en ze was 4 maanden toen ik haar ophaalde.
Er is/was echt niks mis mee en karakter is top.
Weet niet hoe ze in het asiel terecht kwam.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:32

Ik! ik heb 2 katten uit het asiel! een jongen en een meisje uit het zelfde nest! ze zijn nu een jaar of 4 denk ik,
Yoshi is een heel erg aanhankelijke kater.
Bengel is een vroegere mishandele poes, Ze is nog erg schuw want zij is waarschijnlijk vroeger mishandelt maar het gaat steeds beter! :)
ik zal proberen of ik vanmiddag een foto kan uploaden! :)
Vragen zijn altijd welkom! :D

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:38

Vooralsnog al mijn beesten of uit het asiel, 'van internet', of 'via via anders moet ze naar de slacht'.

Mijn eerste poes uit het asiel, stond daar omschreven als 'schuchter' en ze zeiden nog dat ik me moest voorbereiden dat ze allicht de eerste 3 dagen niet onder de bank uit zou komen... die zat bij het openen van het mandje direct op het aanrecht, en toen dat niet bleek te mogen op schoot spinnend en al.
schuchter; niet echt.

De andere kat zocht ik erbij, als gezelschap voor onze poes. Die vond ik op marktplaats of die zo snel mogelijk weg moest want ze hadden te veel katten zelf opgevangen. Dus direct maar opgehaald. Die was in dat gezin al erg makkelijk, en ook bij ons een goedzak. Soms een beetje té... niet van schoot af te krijgen en spint de hele dag.

Toen mijn paard, ik was 'voor de lol, voor over een half jaar ofzo' opzoek naar een paard, merrie, onbeleerd en bekeek dus vooral jonge paarden. Toen werd er via via een foto toegestuurd met de boodschap: "niet jouw kleur (Wilde echt geen witte), mss ook niet jouw leeftijd (10 jaar maar onbeleerd) maar wel een te gek paard die een goede kans verdient wanneer ga je d'r halen?"
Die heb ik bijna van de foto gekocht, ben nog net wel gaan kijken, want dat was een goed excuus voor een reisje Spanje, ze stond in Madrid. Maar voor in het vliegtuig in stapte wist ik al dat ik haar zou kopen.

Toen de hond, ik was 'voor de lol, voor als er iets op mijn pad komt' open voor honden, een teef, pup zodat ze overal aan kon wennen, niet uit het buitenland (want dat is helemaal niet nodig). Toen kwam mijn beste vriendin met de hond die we nu sinds ruim een week hebben: "deze is volgens mij echt te gek, maar ik kan nu geen hond opvangen en mijn ouders willen ook nog niet", het heeft toen nog even geduurd, want ze kwam wel uit het buitenland en ik zou haar niet kunnen zien voor ik d'r kocht. Maar ook deze van een foto (en op aanraden) gekochten en past nu al perfect bij ons.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:21

Ik heb ook een hondje uit het asiel, opgehaald toen ie 11 maanden was. Wij zijn de 3e eigenaar en t was een hoopje ellende die nu helemaal tot bloei is gekomen en een heerlijk beest is. Hij kan nog wel wat onzeker zijn in sommige situaties maar je zou niet meer denken dat het dezelfde hond was. Hij is nu bijna 2 jaar bij ons :)

Ik wou altijd al een hondje uit het asiel omdat ik graag een leventje wou 'redden'.
(En er zitten ook voordelen aan, op zon leeftijd zijn ze al zindelijk :P )

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:04

Ik spam ook maar even :P

Sinds ik uit huis ben bewust voor asielkatten gekozen, dieren horen daar simpelweg niet thuis en verdienen echt een tweede kans :j

Afbeelding
Nele, toen ik nog thuis woonde kwam ze als kitten op een dag aangelopen.
Eten gegeven, toen ze de volgende dag 1 straat verderop liep mocht ze blijven van mijn ouders *D
Ze is 9 geworden.

Afbeelding
Jimmy (zwart) en Mini (lapjeskat)

Afbeelding
Mowsi

Toen we een aantal maanden samenwoonden vonden we het tijd voor een kat.
Dus, op naar het asiel. Ik vond Jimmy leuk, mijn vriend was helemaal weg van Mowsi.
Het asiel stelde voor om ze allebei te nemen zodat ze elkaar gezelschap konden houden als wij waren werken :')
Helaas is Mowsi na 3 maanden opeens niet meer thuis gekomen, en zo kwam Mini bij ons terecht.

Afbeelding
Gaya.
Mijn schoonvader was ook een echte kattenman en had een oudje uitgezocht in het asiel.
Toen hij kwam te overlijden stonden we voor een dilemma, naar het asiel of zelf houden.
We vreesden dat ze in het asiel weinig kans zou maken gezien ze al 11 was, en zo hadden we opeens 3 katten.
Helaas hebben we onze knuffel vorig jaar laten inslapen, na 13 jaar was haar lijfje toch echt op ;(

Afbeelding
Tijger. (ja echt :') )
Na lang zeuren hebben we sinds 3 weken weer een 3e.
Volgens het asiel een echte knuffel maar dat laat hij hier nog niet echt zien.
De rangorde met de andere 2 is nog niet helemaal bepaald dus hopelijk komt dat nog :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:06

Hier 2 asielkatten (naja, al 7 jaar bij mij, maar ooit kwamen ze uit het asiel) en 1 spaans opvangertje. Het zijn de liefste en dankbaarste dieren die er zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:13

rocymax schreef:
Flew, wat een lieve gedachte, het lijkt me ook juist dat asieldieren of herplaatsers veel dankbaarder zijn voor alles :)

Mywishmax, moeilijke opgave hoor, om het vertrouwen van Tessa te winnen. Toch is het gelukt toch??

Nou, Tessa is niet dankbaar. :') We noemen haar regelmatig ondankbaar stuk vreten, dan is mijn pup (okee, anderhalf nu) veel dankbaarder. _O-

Vertrouwen is er voor een groot gedeelte wel, maar ze sluit zich nog wel heel snel af. Op zo'n moment kan je niks en als je wel door probeert te gaan, blijft ze in haar eigen wereld hangen. En het gevaar dan is dat de redirectie gedrag vertoont. Zo zijn er dagen dat ze met geen mogelijkheid mee uit wil en omdat ze ruim 2 jaar in een tuin alles mocht doen (ze kwam er niet uit) is de tuin voor haar veilig en wil ze op zo'n moment alleen in de tuin poepen en plassen. Ze besluit soms ook dat ze de auto niet in wil, wij laten haar op een grasveld op industrie uit vanwege angstagressie. Dan kan ze ook even fijn rennen, zonder stress. Het zijn dus leuke dingen die ze gaat doen met de auto, maar soms gaat ze in de remmen en wil ze absoluut niet mee. Het eerste anderhalf jaar hebben we haar veel dingen verplicht, maar sinds we daar vanaf gestapt zijn wordt ze heel langzaam ietsjes makkelijker. Als ze niet mee wil, gaan we niet. En we kunnen geen vliegen doodslaan met een krant, want dan verstopt ze zich een aantal dagen. Net als vuurwerk, zodra de kerstboom er staat verstopt ze zich daaronder, tot de week na O&N.

Pas sinds een maand of 3 gaat ze echt spelen, normaal daagde mijn jonge hond haar uit en dan ging ze liggend een beetje stoeien. Nu is ze de halve dag speelbuigingen aan het maken en aan het rondrennen. Ook begint ze veel meer te kwispelen, tot die 3 maanden geleden kwispelde ze als je haar riep heel rustig en voorzichtig, maar als ze dan bij je was, stopte ze. Nu valt die staart er soms bijna af. Heel fijn om te zien na 3 jaar. Maar hoe het komt? Geen idee, we hebben een GT erbij gehad, maar dat is al anderhalf jaar geleden voor het laatst.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:20

Jeetje wat een engelengeduld heb je MyWishMax, respect!

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:41

Wat mooi dat ze langzaamaan uit haar schulp kruipt MywishMax en wat een geduld heb jij!

Hier hebben we ook asieldieren, twee katten. Dit heb ik eigenlijk vanuit huis uit meegekregen en ook wel gemakzucht, dieren zijn in principe gezond. Mijn vriend was niet gewend aan dieren, heb hem echt moeten overhalen om uiteindelijk 1 kat in huis te nemen. Maar 1 alleen vonden we ook maar zielig dus kwam er na een half jaar een tweede :D.

De eerste was Poezel, expres een wat oudere kat uitgezocht omdat we beide werken. Hoe oud ze precies is is een raadsel.
Afbeelding

Daarna kwam Mormel, in het begin hebben ze heel wat heibel gehad, maar nu toch echt vriendjes voor het leven :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:56

Een van onze katten hebben we rechtstreeks uit een nestje en onze andere kat hebben via marktplaats overgenomen. Zij kon in die buurt niet meer naar buiten en als ze langer binnen is, wordt ze een echte draak. Waar we eerst woonden kon ze zo ongeveer onbeperkt naar buiten, nu alleen als wij ook thuis zijn.

Als zij er niet meer zijn denk ik dat ik weer eerst markplaats af ga kijken :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 20:15

Er komen echt weer geweldige verhalen voorbij :) Echt genieten :j

Ik heb ook nog even een vraagje. Onze paarden, 2 katten en 2 hondneen kunnen heel erg goed met elkaar overweg en zijn helemaal in harmonie met elkaar. Nu wil het geval dat er al een half jaar een teckel van 8 jaar bij de organisatie waar we Fauno en Mokka vandaan hebben zit, hij is daar gewoon gedumpt door de eigenaren omdat ze hem zat zijn. Hij kan goed met andere dieren opschieten,en ik zou hem wel graag erbij willen hebben , maar ik ben een beetje bang dat het misschien de relatie tussen de dieren zou verstoren, nu kent ieder immers zijn plekje en respecteren ze elkaar. Of zie ik misschien beren opde weg?? wat is jullie mening??

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:51

Ik denk dat het wel kan, als je zo'n stabiele 'kudde' hebt aan dieren vind ik dat je een onstabiel dier best kun introduceren. Die zal dan zijn plaats vinden. Hier zijn ook beesten erbij gekomen, waar andere mensen witte raven zagen had ik zoiets van het is het proberen waard. En wat denk je? Nog steeds een super stabiel huishouden! De katten slapen zelfs op de vogelkooi zonder dat het de vogels interesseert.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 12:04

Wat een heerlijk dieren komen hier allemaal voorbij! Zo blij dat er mensen zijn die tweede kansen bieden.

Dit zijn Bozzio en Mido. Ze wonen sinds een kleine vier weken bij mij.
Afbeelding

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 12:11

Daar ben ik ook heel blij om!

Dit is 1 van onze katten, Senna. Ze is nu zo'n 9 a 10 jr oud.
Toen ze ong 1 was haalden we haar uit het asiel. Ze sprong gelijk op m'n schouders toen we gingen kijken <3

Afbeelding

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 12:50

Ik heb er twee uit het asiel gehaald. De oudste kreeg ik toen hij een jaar of vijf was (als gezelschap voor mijn grijze, geadopteerde kater uit Amerika. Lang verhaal :o ), een mooie grote rode kater met het liefste karakter wat je maar kunt verzinnen. Hij is inmiddels 20 jaar jong en nog net zo leuk als toen (woont inmiddels bij mijn ouders, mijn vader wilde hem niet meer laten gaan :Y) ) en de andere heb ik een paar jaar later gekregen toen ik in het asiel op zoek was naar mijn weggelopen kat (de grijze Amerikaan). Ik mocht in de hokken kijken en toen zag ik een piepklein wit katje met een rode staart zich helemaal uitrekken en mij aanstaren. En toen was ik verkocht :D Ze was ontzettend schuw, maar dat is grotendeels goed gekomen. Later dikke vrienden geworden met de grijze Amerikaan (die ik gelukkig weer terugvond na drie maanden weg te zijn geweest). Zij is inmiddels 13 jaar en ontzettend lief en bescheiden. Mijn lieve kater uit Amerika is er helaas niet meer, maar deze twee nog wel!

Sowieso ben ik voorstander van dieren uit het asiel. Er zit genoeg/teveel en ze verdienen een nieuw plekje.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:24

Leuk topic! Ik heb er ook twee uit het asiel. Waarom? Omdat er zoveel leuke, lieve en mooie dieren in het asiel zitten die een goed thuis verdienen. :)

Ze zijn nu 1 1/2 jaar bij ons.

Sorry ik krijg de foto's niet kleiner. :')

Big:

Afbeelding

Ivy:

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:33

Ja heb ik.

Mijn hondje komt uit een hongaars asiel. Daar geboren. Ze is verre van makkelijk (angstagressief) maar ohw wat een wereldhondje voor mij

Afbeelding

Afbeelding

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:13

Machie, wat een leuk hondje, prachtige ogen zeg!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:32

Wat een mooie verhalen! En stuk voor stuk prachtige diertjes.

Hier 2 asielkatten.
Waarom? Ik ben opgegroeid met katten en zodra ik groot genoeg woonde wilde ik graag een kat ik huis.
Het was toen (4 jaar geleden) erg in het nieuws dat de asiels overstroomden met kittens en we waren net groter gaan wonen dus toen was het besluit snel gemaakt.
Waarom een kitten? Ik wil ze graag zelf opvoeden en naar mijn eigen hand zetten (ze zijn inmiddels aardig afgericht :P). Het zijn echt de leukste liefste katten die ik ken, maar dat vind iedereen van zijn eigen huisdieren natuurlijk. Zou ze echt niet meer kunnen missen!

Hier als kitten (zoenen doen ze nog steeds)...
Afbeelding

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:56

Aaahhh wat een knapperds komen er voorbij <3

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:01

Ik heb sinds afgelopen februari een kat uit het asiel, gewoon omdat we graag een oudje wilden (hij is nu 13) en we toch echt een kat een beter leven wilde geven :). Nu werk ik zelf in het asiel en ik zie gewoon zoveel katten zitten die totaal niet op hun plek zitten, die veel beter af zijn bij een eigen baasje ipv in het asiel. Ik ben dus ook zeker voorstander van je kat/hond uit het asiel halen.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:02

Ik heb ook een asiel katzel! Mooiste dier wat er bestaat wat mij betreft. Ben er heel gek mee. Hij is ook super lief en aanhankelijk.
Ik heb gekozen voor een asiel kat omdat ik zelf geen ervaring met katten had, laat staan met een kitten + dat er zo veel katten in asielen zitten.

Ik heb de foto's van het asiel bewaard. Gewoon omdat ik het zo grappig vind dat hij in een asiel heeft gezeten. Daar is het totaal geen kat voor! Hij had het ook totaal niet naar zijn zin daar. Is een kat die van zijn eigen ruimte houdt.
Hij is nu de de koning thuis.
We hebben hem alweer 3 jaar.

Een klein nadeeltje. Toen we hem kregen ontwikkelde hij al snel een huid allergie. Hij is er nooit meer van afgekomen en moet nu voor altijd aan de atopica.