Busuitlaat service gestolen Arnhem met honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Re: Busuitlaat service gestolen Arnhem met honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:06

Ok .... super!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:30

Ondertussen ook de collega van de uitlaatservice gesproken, bus is terug en alle honden weer bij de eigenaren, niemand heeft er wat aan over gehouden (op de energie en de jaren van t leven na dan)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:46

geerke schreef:
Busje is vast al richting Polen in sneltreinvaart :+

Serieus..... dat mensen dit serieus als eerste roepen als er een busje ontvreemd is en iedere andere informatie nog ontbreekt .... :r

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:24

Goof schreef:
geerke schreef:

Serieus..... dat mensen dit serieus als eerste roepen als er een busje ontvreemd is en iedere andere informatie nog ontbreekt .... :r

serieus....begrijp jij geen smileys?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:31

Zeker wel, maar de opmerking werd in dit topic vaker gemaakt. Ik heb de eerste gepakt om te quoten.
Ik vind het ziek dat dit de eerste gedachte is die mensen tebinnen schiet bij een bericht als dit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:32

Goof schreef:
Zeker wel, maar de opmerking werd in dit topic vaker gemaakt. Ik heb de eerste gepakt om te quoten.
Ik vind het ziek dat dit de eerste gedachte is die mensen tebinnen schiet bij een bericht als dit.

dat het jouw humor niet is wil nog niet zeggen dat het ziek is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:38

Ik snap Goof wel. Het kwam nogal onnodig generaliserend en kortzichtig over. Smiley of niet, sommige dingen zeg je niet.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:38

Gelukkig dat de honden terecht zijn!
Wat een nachtmerrie al zou je je hond zo verliezen!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:40

Cayenne schreef:
Er was toevallig gisteren een item op Hart van Nederland over de overlast van hondenuitlaatservices.
Ik wil niet speculeren ofzo, maar misschien even bij de gemeente oid checken of de bus is weggesleept? Was de bus onbeheerd achter gelaten? Of was het te warm in de auto?

Is dat zo Cayenne? Op wat voor manier dan overlast?
Ik zie soms ook dat collega-uitlaatservices de motor laten draaien terwijl ze een hond ophalen of afzetten. Dan lijkt het me niet zo moeilijk om in te stappen en weg te rijden met honden en al. Ik weet natuurlijk niet of dat zo gebeurd is, maar tijdens het werk blijft zo'n bus eerlijk gezegd nooit lang onbeheerd als er honden in zitten?
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 11-11-14 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:42

Ze had de sleutel op het contact gelaten, hoe ontzettend stom ben je dan?! Nouja zeg! Blij dat die honden weer terug zijn bij hun eigenaar, mag hopen dat de uitlaatservice voorlopig geen werk meer heeft. Als je zo dom bent als je met het dierbaarste bezit van andere mensen omgaat. :n

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:46

Hoe weet jij dat KimD? Als dat zo is, vind ik dat inderdaad niet erg zorgvuldig. Dat kan hooguit alleen als je direct zicht houd op de auto, dus voor de deur waar je de hond in/uit het huis laat lijkt me.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:49

DatBenIkNou schreef:
Hoe weet jij dat KimD? Als dat zo is, vind ik dat inderdaad niet erg zorgvuldig. Dat kan hooguit alleen als je direct zicht houd op de auto, dus voor de deur waar je de hond in/uit het huis laat lijkt me.

Staat ongeveer in ieder nieuwsbericht. Ze was een hond afzetten aan de voordeur en had de sleutel 'even op contact gelaten'. In deze tijd weet je toch dat zoiets niet meer kan, zeker niet als je andermans eigendom bij je hebt. Ook in het zicht niet, iemand is sneller ingestapt en weg dan jij bij de auto.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:11

Fijn dat de bus en honden weer gevonden en veilig zijn.

Enne as we speak, mijn auto staat voor t huis met ik vermoed de sleutels er ook nog in...... Ik vergeet altijd mijn sleutels eruit te halen zelfs bij de supermarkt, kan dus wel in deze tijd

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:09

Mwaa, dat vind ik wel een iets andere (privé)situatie. Daarbij woon jij in Friesland, ik zou dat bij mij voor de deur niet aanraden. ;-)
Als bedrijf heb je wel een bepaalde verantwoordelijkheid natuurlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:22

DatBenIkNou schreef:
Cayenne schreef:
Er was toevallig gisteren een item op Hart van Nederland over de overlast van hondenuitlaatservices.
Ik wil niet speculeren ofzo, maar misschien even bij de gemeente oid checken of de bus is weggesleept? Was de bus onbeheerd achter gelaten? Of was het te warm in de auto?

Is dat zo Cayenne? Op wat voor manier dan overlast?
Ik zie soms ook dat collega-uitlaatservices de motor laten draaien terwijl ze een hond ophalen of afzetten. Dan lijkt het me niet zo moeilijk om in te stappen en weg te rijden met honden en al. Ik weet natuurlijk niet of dat zo gebeurd is, maar tijdens het werk blijft zo'n bus eerlijk gezegd nooit lang onbeheerd als er honden in zitten?

http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... s-utrecht/

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:39

Thanks!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:40

saskiaojan schreef:
Fijn dat de bus en honden weer gevonden en veilig zijn.

Enne as we speak, mijn auto staat voor t huis met ik vermoed de sleutels er ook nog in...... Ik vergeet altijd mijn sleutels eruit te halen zelfs bij de supermarkt, kan dus wel in deze tijd

Met MIJN auto op MIJN verantwoordelijkheid wel ja. Bij de paarden laat ik ook meestal de sleutel in het contact. (Overigens draait de auto dan niet.) Maar als jij 15 honden van andere mensen in je auto hebt, dan vind ik het echt not-done. Ik had diegene dan bij het terug brengen van de hond een kopje kleiner gemaakt. Bedankt en tot nooit meer, vind het zéér onverantwoordelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:44

KimD heb je er wel eens over nagedacht dat ze de motor laat draaien om ventilatie in de bus te houden?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:49

Nee sorry, vind ik geen reden. Sowieso lijkt het me sterk dat deze bus speciaal geventileerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:53

KimD schreef:
Nee sorry, vind ik geen reden. Sowieso lijkt het me sterk dat deze bus speciaal geventileerd is.

Volgens mij staat dat in het nieuwsbericht.
Hoe dat precies weet ik niet maar ik vind dat je wel erg hard oordeelt.
Of het nou handig is of niet, ze is zich zelf ook kapot geschrokken en dan ook nog hopen dat ze geen klanten meer krijgt gaat me wat te ver.
Ze hadden gewoon van de bus af moeten blijven, of die nou draaide of niet.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:00

Goof schreef:
geerke schreef:

Los van de smiley vind ik de opmerking niet zo vreemd hoor. Ja, het is generaliserend. Iets wat ons allen niet vreemd is overigens als ik topics lees op bokt. Het is blijkbaar het 1e wat er in mensen opkomt, waaronder ook bij mezelf.

Dus je mag pas iets roepen, denken of zeggen als alle informatie compleet is? Zullen we dan nieuws items pas 'openbaar' maken voor reacties als alle nieuws feiten bekend zijn? Feit is gewoon dat veel gestolen auto's en zeker ook busjes een geliefd item zijn bij autodieven die de auto's vervolgens z.s.m. over de grens proberen te krijgen. En nee, dat is niet vaak de grens naar België of Frankrijk, maar toch wel heel vaak richting Polen, Roemenië etc.

Maar goed, blij dat de hondjes terecht zijn. Sleutel in contact laten zitten is anno 2014 niet heel erg slim nee. En voor ventilatie hoef je met dit weer niet je motor te laten draaien tenzij je echt 10minuten weg bent o.i.d. Maar goed. Denk dat mevrouw dat ook niet snel meer zal doen na deze ervaring.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:33

dees_daan schreef:
KimD schreef:

Volgens mij staat dat in het nieuwsbericht.
Hoe dat precies weet ik niet maar ik vind dat je wel erg hard oordeelt.
Of het nou handig is of niet, ze is zich zelf ook kapot geschrokken en dan ook nog hopen dat ze geen klanten meer krijgt gaat me wat te ver.
Ze hadden gewoon van de bus af moeten blijven, of die nou draaide of niet.

Als die bus moest blijven draaien voor ventilatie moeten ze met zijn tweeën honden terug brengen. Wat nou als een hond terug moet naar de 12de verdieping van een flatgebouw? Ook maar laten lopen dan?

Nee mijn twee honden zijn mijn dierbaarste bezit, feit is dat ik de zorg niet uit handen geef. Maar als dit met hun was gebeurt had ze wel het nodige kunnen verwachten ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:47

Als als als.. We weten niet waarom de bus bleef draaien, deze hond hoefde niet naar de 12e verdieping, ik neem aan dat ze bus wel op slot doet als ze echt ver weg moet.
Ik geef mijn honden niet mee aan een uitlaatservice, had ik dat wel gedaan en er was zoiets gebeurd dan zou ik al lang blij zijn dat ze ongedeerd terug zijn en haar er op dat moment niet nog een keer op aan vallen, ze is zelf behoorlijk geschrokken en zal zich sowieso heel schuldig voelen dus een trap na lijkt me niet op z'n plaats.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:53

Gevalletje blaming the victim. Mensen hebben gewoon van andermans spullen/ bus/ whatever af te blijven, ook als iemand eens even vergeten is de sleutels eruit te trekken (of om een andere reden ze erin heeft laten zitten). Je kan dat hooguit onhandig noemen. De crimineel is nog altijd de dief!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:57

Nou dat vind ik ook hoor.

Het wordt steeds gekker.
Je kan zelf je achterdeur niet meer op een haakje hebben.
Straks zeggen ze nog moet je maar niet op een haakje hebben als je in de huiskamer zit als ze zo binnenkomen. Of mijn kat meenemen die alleen in de achtertuin komt.
Mensen moeten met hun handen van andermans spullen afblijven.
Maar ja het zal steeds erger worden. Niks is meer veilig.
En bescherm jij je tas of eigendom word je wel in elkaar getrapt omdat ze het willen hebben.

Misschien wil iedereen hier die zo actief zijn deze pagina ook delen.
Deze hond wordt nog steeds gezocht naar een geweldadige overval!!

[BB] Tarkan vermist na gewelddadige overval.

Dit speelt nog steeds!!!