mcfly schreef:Hier ook een CC. De grootste goedsul die je je maar bedenken kan. Laat zich het kaas nog van zn brood eten.
Inderdaad zijn het erg gevoelige honden die je positief moet opvoeden. Niet straffen! enkel een stemverheffing is al genoeg. Ik ben gestopt bij onze cursus, aangezien meneer zijn middelvinger daar te groot voor was. Respect moet je verdienen, niet afdwingen.
Ik weet niet waar het fout is gegaan, maar ben er wel erg benieuwd naar.
Als een hond zich zo gedraagt als in de opening post gaat stemverheffen niet helpen denk ik
en negeren alleen ook niet, want dan kan de hond zijn gang gaan, wat gevaarlijk is voor TS haar moeder
Wat ik dus ook had met 1 van onze honden. En waar ik vervolgens een oplossing voor gevonden heb (zie paar posts terug).
Volgens mij komt het niet altijd perse ergens vandaan. Volgens mij triggert de pubertijd gewoon een bepaalde karakter eigenschap meer op dat moment. Extra uitdagen. De één heeft het wel en de ander niet. Mijn hond, die dit ook deed (zonder grommen dan) leek erg op onze oudste hond, die dit vroeger ook deed. Ze komen beide uit dezelfde bloedlijnen.
Zit gewoon een scherper randje aan denk ik. Onze andere dames uit totaal andere bloedlijnen hebben dit niet. Zijn sowieso heel anders in karakter. Bij de juiste aanpak en het volwassen worden van de hond komt het gewoon goed. Dat is mijn ervaring ten minste. Niks doen is in ieder geval een no-go vind ik, te groot risico.
Dat middelvinger gebeuren tijdens training komt me ook heel bekend voor. Slaafsheid is ver te zoeken