Hond hier laten komen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:50

_Micha_ schreef:
Hand gesloten is een goede tip, ben alleen bang dat hij dan binnen no time weer weg is omdat hij het koekje dan niet meer ziet en ergens anders dingen gaat zoeken. Maar ik ga het meenemen.

Eigenlijk is dit de cue dat je hond het principe van een gesloten hand nog niet snapt. De spanningsboog is zo kort & krijgt het brokje (naar zijn zin) niet snel genoeg, dat je hond maar wat anders gaat doen.

Dit kan je thuis mooi oefenen. Je legt een brokje in je hand, dit kan je hond zien, je sluit je hand en laat je hond 't snoepje zoeken (dus nadenken waar het brokje gebleven is). Gevonden= brokje geven :) en zo kan je langzaam de wachttijd uitbouwen.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 10:51

Een jachthond of windhondachtige zijn en blijven uitdagingen wat dat betreft. Mijn ervaring met mijn honden is dat ze weten dat als we ergens heen gaan ik altijd dat ene speciale bij mij heb. Je kunt in de winkel ook zalmkoekjes kopen. Mijn advies is om echt even te zoeken naar De Trigger bij jouw hond.

Raar dat hersenwerk afgeraden is, juist voor honden met een hoog energie niveau is dat DE manier om ze op een rustige manier aan het werk te zetten en te laten denken en uitvinden hoe ze dat lekkers kunnen pakken. Ze zijn vaak na een puzzel veel vermoeider dan na een uur lopen....

Ben je lid van Facebook? Op Facebook heb je namelijk een groep waarin je kunt zien wat er allemaal aan hersenwerk is en hoe je dat op een vrij simpele manier zelf kunt maken, dat met die flessen is er 1 van (Hersenwerk voor honden heet het geloof ik).

Mijn honden kunnen in het bos niet los, in parken kunnen ze niet los, op het strand en de Soesterduinen dan weer wel. Maar ik heb dan vers vlees bij mij of frikandel etc. Sommige honden zijn stapel op komkommer!! probeer dat ook eens. En inderdaad op cursus had ik altijd 3 verschillende soorten beloningen bij mij zodat ik kon afwisselen. Kaylah had anders ook zoiets van ja daaaaaaaag doe het zelf lekker! :))

Ook heb ik een "noodcommando" wat over het algemeen goed werkt. Bij mij is dat "Kijk eens". Die twee woorden spreek ik alleen uit als ik een beloning bij mij heb, met andere woorden "kijk eens" is bij mij ten alle tijden de jackpot voor de hond. Dat weten ze

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 19:11

Ik heb er goed overna gedacht of ik deze reactie zou plaatsen omdat er waarschijnlijk veel mensen zijn die dit afkeuren. Toch denk ik dat het een nuttige reactie is en dat het misschien mensen kan helpen.

Alle tips die waren gegeven hebben we allemaal geprobeerd, langdurig niet maar een keer. Maar helaas hielp het allemaal niet. Meneer had totaal geen focus op mij, vond niets lekker als er andere honden in beeld waren en wist ook ontzettend goed dat ik hem niet kon corrigeren als hij niet kwam.

Ik heb er voor gekozen om een elektronische halsband te bestellen om te kijken of dit wel zou werken. Deze halsband heeft een geluidje (vogeltjes), een trilling en een schok(je). Natuurlijk heb ik van te voren zelf gevoeld om te kijken hoe hard het is. Ik ben eerst aan de lange lijn gaan trainen met het hier komen, wanneer hij niet kwam kreeg hij een correctie (eerst de trilling uit geprobeerd dit voelde hij totaal niet). Meneer had dit zo ontzettend snel onder de knie dat ik het ook los heb geprobeerd. En nu lopen we al weer twee weken zonder lijn in het bos. Het gaat perfect, ik hoef de correctie maar heeeel zelden te gebruiken, als ik hem roep komt hij zelf al, hij heeft zijn aandacht op mij. Zelfs wanneer hij met andere honden heeft gespeeld rent hij niet meer mee maar kan ik hem gewoon roepen en hij komt.

Ik hoop na een langere tijd de band helemaal af te kunnen doen, maar ik ben al ontzettend tevreden met dit resultaat. En Viktor die is ook happy, die kan weer rond rennen als een echt konijn :D