hond zit verstopt (poept niet)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 07:36

Wat een valse opmerkingen. Omdat ze adviezen van willekeurige mensen op een forum niet op stel en sprong opvolgt is ze meteen een dierenbeul?
Jullie kennen de hond en hebben de wijsheid in pacht? Zou de dierenarts geen warm badje hebben geadviseerd als hij dacht dat dat de oplossing zou zijn?

pipo

Re: hond zit verstopt (poept niet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 07:41

Hoe is het met die klysma afgelopen?? Die hebben jullie toch opgehaald?? Ik zou m ook niet in bad doen hoor, veel te veel stress als ze dat niet gewend zijn. Maar een kruik of pittezak zou ik wel geprobeerd hebben. Arm ding. Ik heb zelf ook 3 van die mini's en ja het is zeer fragiel allemaal.
Sterkte, ik hoop dat er verdere actie ondernomen word... zo is het ook niks voor hondlief.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 07:45

Hier een andere richting om eens naar te kijken, dit is mijn ervaring met mijn hond die niet kon poepen:

Mijn hond poepte ook slecht (reu), wel steeds in de poephouding, en maar duwen en er kwam niks. Soms aan het einde wel, maar vaak ook niet. Maar we vertrouwden het niet en dus naar de dierenarts. Dierenarts heeft hem nagekeken, en zijn prostaat is te groot. Dit kan zomaar gebeuren door de hormonen. Nu is mijn hond 9 jaar en niet gecastreerd. Doordat zijn prostaat te groot is, had hij steeds hard moeten persen en had hij zijn linker anaal klier kapot geperst.
Nu moest hij gecastreerd worden en 'maakten' ze zijn spier weer. Mijn hond kan weer fijn poepen!

Dat zijn prostaat te groot is, heeft de dierenarts anaal met een vinger opgevoeld. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, om het in meer richtingen te bekijken.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 07:45

Het enige wat ik hier niet 'opvolg' is een warm bad. Volgens mij ben ik nog steeds geen hond en hoef ik dus ook geen commando's op te volgen, maar no hard feelings. Ik heb uitgelegd waarom ik hem niet in een warm bad doe en ook verteld dat ik ervan overtuigd ben dat wat ik nu doe het juiste is. Ik ga ervanuit (bel straks de DA weer) dat hij vandaag geopereerd gaat worden, de snelste en meest effectieve manier om de ontlasting z.s.m. weg te krijgen. Wat ik al zei, ik doe alles wat in mijn macht ligt, ga hem niet onnodig pijn laten bezorgen en kijk naar de snelste oplossing

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 07:49

De klysma heeft helaas weinig tot niks gedaan. We zijn na de klysma naar buiten gegeaan en na 10 minuten kwam de klysma eruit met nog een draadje slijmpoep maar geen keutels of lekkere diarree.. vandaar dat ik op de bank bij de honden heb geslapen om hem vannacht in de gaten te houden en om half 9 de dierenarts weer ga bellen

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:37

Vreselijk :(
Balen dat met de klysma niks mee kwam.
Zit het toch hoger denk ik.
Sterkte

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 09:52

Weer terug van de DA. Hij is nu opgevoelt en aan de achterkant zat niks meer, komt dus toch iets los... hij heeft pijnstiller gehad, omderhuids vocht ingespoten gekregen en wederom een klysma. Die klysma is nu 3 kwartier geleden en zit er nog steeds in, terwijl hij gisteren na 15 minuten al ging zitten... er was nu trouwens een andere DA die hem onderzocht heeft. Onze eigen DA gaf aan dat de andere DA misschoen nog een ander idee had.... maar nee dus, iig zit hij niet meer zo vol als op de röntgen van zaterdag te zien was. Ook hebben ze de temperatuur nog gemeten, maar hij heeft geen koorts, dus dat was positief.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:56

Hou je ook in gedachten dat bibberen ook van de pijn kan zijn? ;)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 10:03

Uiteraard!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:07

Wat zal je je zorgen maken!
Ik duim voor je dat alles goed komt, sterkte! :(:)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:14

Wat zielig :( zo erg als je niet weet wat je kan doen voor zo n beestje. Heb je toevallig een pittenzak die je warm kan maken? Dat verzacht ook vaak heel erg
Hopen dat ie snel beter is!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:23

Ik weet niet welke klysma je hondje heeft gehad, maar ik zou nu kiezen voor een 'hoog opgaand' klysma.
Bij voorkeur Colex, eventueel een katheter gebruiken om hoger in de darm te komen.
Uiteraard moet dit wel door een DA gedaan worden.
Het is een humaan geneesmiddel dus met een recept bij een gewone apotheek te verkrijgen.
Tevens zou ik tijdelijk bisacodyl gebruiken, om de darmlavage te stimuleren en op gang te helpen.
Veel beterschap!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 10:51

Hij heeft microlax gisteravond door ons en vanmorgen door de DA gekregen. Nu net kwam de klysma eruit en wel wat slijmerige ontlasting, maar niet heel veel. Hij heeft nog steeds zn rugje bol staan en zwakke achterpoten (lijkt op ataxie) verder hadden we zaterdag laxulon meegekregen wat hij 3 x dgs krijgt en waarvan de ontlasting zacht moet worden. Heb hem net een mergpijpje gegeven want daar kauwt hij tenminste op. Zn brokjes slikt hij zo door. De pijnstilling slaat wel aan want hij vind het alweer wat 'leuker' om te wandelen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:54

Microlax werkt alleen in het laatste stukje darm.
Zwakke achterpootjes klinkt alarmerend, kan er geen sprake zijn van een hernia iod??
Daardoor kunnen de darmen ook 'verlamd' raken.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 11:00

Hij is zaterdag op de foto gezet (hij is zo klein daar paste hij in zn geheel op) en toen was duidelijk te zien dat hij vol zat. Ook heeft de DA geconstateerd dat hij hele losse knieën heeft aan zn achterpoten dmv de foto maar niks gezegd over zn rug. Dus neem aan dat hij hem wel helemaal bestudeerd heeft aangezien we niet voor zn knieën kwamen maar hij daar wel naar heeft gekeken meteen. Vanmorgen de DA zei dat hij helemaal verkrampt was aan de achterkant en dat hij daardoor ataxie verschijnselen heeft omdat het een soort van overbelast is.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:14

Even een ander invalhoek..
Heeft je hond geen rare beweging gemaakt waardoor er een zenuw klem is komen zitten en daardoor de darmfunctie niet goed meer is?

Een klysma verweekt idd het gedeelte waar het ingespoten is.. dus als het dier zo vol zit, zal de DA met een dun slangetje via de anus verder in de darmen moeten kunnen komen..

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 11:17

Ik heb net mijn man gesproken (die is zaterdag geweest) en zijn rug was in orde daar had de DA idd ook naar gekeken. Ik wacht het nog even af, hij lijkt wat beter in zijn vel te zitten nu al komt dat waarschijnlijk door de pijnstilling. Als het vanmiddag nog niet gaat bel ik weer.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:19

Arm beestje. Je doet het heel goed hoor TS. Gewoon naar de DA luisteren en niet naar vreemden op het internet. Een badje zou verlichting kunnen geven, maar ik heb zelf ook een klein hondje en die schiet alleen maar in de stress van een warm badje. En dat is zeker niet wat je wilt.
Is het een reutje of een teefje, want dit zijn inderdaad ook wel klachten van een ongecastreerde reu en een vergrootte prostaat. Of inderdaad een hernia. Het kan zijn dat de DA er niet speciaal op gelet heeft, dus je kunt het altijd even aankaarten als je er weer bent. Vreemde voorwerpen van plastic, zoals een kinderspeelgoedje hoeven ook niet zichtbaar te zijn op een foto.
Krijgt hij nog wel eten anders kan ik me ook voorstellen dat er op een gegeven moment niks meer uitkomt :-p
Al met al, je doet wat je kan en hopelijk werpt dat snel z'n vruchten af!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:25

Bah arm dier.
Begrijp ik nu goed dat er een vreemd voorwerp in zit? Enig idee wat dat kan zijn? Zit dat niet gewoon klem waardoor de boel er niet langs kan?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 11:32

DA van vanmorgen heeft zn prostaat gevoelt, die is goed. Alleen hij is al een jaar gecastereerd dus verwachte daar ook niks vreemds aan. Maar ook dat is dus gecheckt. Hij is zaterdag de hele foto af gegaan en alles was goed, behalve zn knieën en zn ontlasting. Hij had nog expliciet tegen mijn man gezegd dat zijn rug goed was. Omdat hij wel wat beetjes gepoept heeft en dus niet meer van achteren vol zit, willen ze eerst proberen of het zonder operatie verderop in zn darmen ook los komt, het begin is er namelijk.
Hij krijgt op advies van de DA smorgens 6 brokjes en savonds 6 brokjes. Zodra zn darmen leeg zijn mag dit weer opgebouwd worden naar de normale hoeveelheid.
Op de foto was geen vreemd voorwerp te zien, alleen ontlasting. Mocht er wel wat inzitten hoeft dat niet te zien te zijn op de foto. Dus ookal zegt de foto nu dat er niks vreemds inzit, kan het zijn dat er toch wat inzit wat de boel blokkeerd.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:34

KAn hij iets gegeten hebben en nu verstopt zitten.
Mijn broer heeft dit met zijn labrador gehad. Had een cordonhaak ingeslikt die zijn darm afsloot.

O zie bovenstaande Kan iets van touw ookz ijn dat is denk ik niet te zien op rontgen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 11:43

Wat ik in mn vorige post al zei, dat het op de foto niet te zien is, wol niet zeggen dat er ook niks in zit. Dus ja het kan zijn dat hij toch iets op heeft wat de boel blokkeerd.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:52

Weet niet of je het al gedaan hebt, je hebt fotos laten maken...maar heb je ook bloed laten onderzoeken?? Heeft je hondje ook een opgezette buik of opgezette schildklieren? Heeft hij koorts?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 12:01

Geen bloedonderzoek gehad. Verder is hij helemaal nagekeken en bevoelt en daar komen geen afwijkingen uit. Ook heeft hij geen koorts

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 12:08

Inmiddels staat hij alweer 15 minuten te zonnen. Normaal als er zon op de vloer schijnt, gaat hij in de zon staan slapen. Dit heeft hij vanaf zaterdag al niet meer gedaan, hij kwam zn mand niet uit. Hij staat wel wankel op zn achterpootjes maar dat hij er al een kwartier staat is goed, want dan voelt hij zich toch 'iets' beter