Pup zindelijk maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:27

Jennyxx schreef:
Vanaf 1 jaar. Dus nee, de kans is aanwezig dat ze over 2 maanden nog niet helemaal zindelijk is. En dat is normaal :D

Dan heb ik dus nog even..
fingers crossed!

Een plasje is niet erg, maar het moet toch wel minder gaan worden. Lijkt me

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:30

Dagmar80 schreef:
Zo oud is 19 weken nog niet, de ene pup is nou eenmaal sneller zindelijk dan de ander. Ik heb zelf een pup van nu 7 maanden oud. Ik heb hem vanaf de leeftijd van 16 weken, hij was afgestaan in het asiel waar ik vrijwilliger ben. Hij was nog niet zindelijk toen. Niks bijzonders gedaan qua zindelijk maken. Inderdaad wat hier al genoemd werd: naar buiten en iets van 'plasje doen' zeggen en belonen bij het plassen buiten. Toch een plasje in huis gedaan, meteen even buiten neerzetten. Nou heb ik een achtertuintje die omheind is, dus dat is/was wel makkelijk. Dan hoefde ik hem niet steeds in het tuigje te hijsen om even een plasje te laten doen.

Ik stond wel vroeg op om hem uit te laten, eerst even snel in de tuin en dan een rondje lopen. 's Nachts uit bed heb ik niet gedaan en hij is toch vrij snel zindelijk geworden.

Doet hij wel een plasje in huis, niet straffen, kan nou eenmaal gebeuren. Vooral goed op de klok letten en probeer die plasjes/poepjes in huis voor te zijn!

Succes met je pup! Komt vast goed, de aanhouder wint!

Wat goed van je dat je die pup op je hebt genomen,
zo te lezen, zijn we dus op de goede weg maar moeten we gewoon doorgaan!
Wellicht is een optie om er 's nachts nog een keer uit te gaan, maar ze meld zich niet,
Al licht er wel vaak een poepje, en zeker een plasje in haar bench, als we binnen komen in de ochtend.
Sinds deze week, proberen we haar voor te zijn, als ze nog slaapt, wakker maken en mee naar buiten nemen, want dan gaat het goed... Maar ben je net 5 min te laat in de kleren, of heb je haar niet op tijd in het tuigje dan mag je dweilen,

luffwinny

Re: Pup zindelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:38

Je zou haar toch vaker uit moet laten, een hond vervuild niet snel zijn eigen bed. Ik zou er s'nachts een keer uitgaan en smorgens heel vroeg en dan de tijd dat jullie er normaal uitgaan . Probeer het echt voor te zijn . Beter 10 x voor niks eruit dan 1 keer te laat. Smorgens snel alleen ochtendjas aan doen en snel naar buiten .

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:40

Onze beagle was na 3 maanden al zindelijk, is nu 5 maanden. Heerlijk.

Kwestie van vaaaaak naar buiten zodra hij wakker was, niet om de 3 uur maar naar zijn behoefte!! Weinig ongelukjes gehad op die manier... Hoewel het wordt afgeraden toch gemopperd wanneer hij binnen zat te plassen en dat heeft echt wel gewerkt!
Hoeven er in de nacht nooit uit trouwens.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:42

luffwinny schreef:
Je zou haar toch vaker uit moet laten, een hond vervuild niet snel zijn eigen bed. Ik zou er s'nachts een keer uitgaan en smorgens heel vroeg en dan de tijd dat jullie er normaal uitgaan . Probeer het echt voor te zijn . Beter 10 x voor niks eruit dan 1 keer te laat. Smorgens snel alleen ochtendjas aan doen en snel naar buiten .

We gaan morgens al om 07.00 eruit, en we gaan liggen vaak pas om 02.00 op bed, uiterst, maar 9 van de 10 x nu zo rond 00.00/01.00 uur ,, wegens enorme drukte.

Helaas is de ochtendjas geen optie, aangezien we tegen over onze vorige werkplekken wonen, en hun een zo geheten Buitengroep zijn. (we werken in de zorg)
Dus niet echt een optie. :oo

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:43

Lein_ schreef:

Kwestie van vaaaaak naar buiten zodra hij wakker was, niet om de 3 uur maar naar zijn behoefte!! Weinig ongelukjes gehad op die manier... Hoewel het wordt afgeraden toch gemopperd wanneer hij binnen zat te plassen en dat heeft echt wel gewerkt!

Wat lijkt me dat toch heeeeerlijk,
Maar nu is een Beagle ook niet echt te vergelijken met onze Primrose haha!
Maar wel heel fijn voor jullie,

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:44

Als ze haar bench smorgens heeft bevuild ben je te laat , je zou om 4 uur s'nachts kunnen proberen en dan kijken of ze dat volhoud tot 7 uur , misschien is haar nood dan niet zo hoog meer .

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:45

luffwinny schreef:
Als ze haar bench smorgens heeft bevuild ben je te laat , je zou om 4 uur s'nachts kunnen proberen en dan kijken of ze dat volhoud tot 7 uur , misschien is haar nood dan niet zo hoog meer .

We halen 's avonds het water weg na 22.00 uur, dat hebben we altijd al gedaan, zodat ze bij de eerst volgende wandelin(gen) nog de kans heeft om te plassen.
Aangezien we zo laat op bed gaan, en zo vroeg er weer uit, zou ze het toch vol moeten houden..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:46

Nooit water weghalen :)
Waarom zou je dat doen?

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:48

Ik leer het onze honden altijd zo, en geef dit ook mee aan de pupkopers: Leer de cyclus herkennen.

Als ik wakker wordt, moet ik plassen en heb ik energie om te spelen, door het spelen krijg ik honger en moet ik eten. Van eten/ drinken moet ik weer plassen en poepen en krijg ik nog beetje energie om te spelen. Dan ben ik weer moe van het spelen en ga ik weer slapen......etcetc......

Een jonge pup KAN simpelweg zijn plas en ontlasting nog niet goed onder controle houden en zo lang ophouden als een volwassen hond.

Zoals eerder genoemd is, het ook een stap voor proberen te zijn, zodra je ziet dat er gesnuffeld wordt of ze lopen een keer richting de deur, hup eruit. Beter een keer te vaak dan te weinig. En flink belonen.

Mocht ze snachts toch steeds wat doen in bench, dan zou je de wekker kunnen zetten. Voor de zekerheid er even uit, en dan de tijd van je wekker steeds verder doorschuiven.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:48

Inderdaad , geen water weghalen . Een hond moet gewoon kunnen drinken . Ze is nog jong en houd het dus niet vol, dat betekend er vaker uit .

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:50

Machie schreef:
Nooit water weghalen :)
Waarom zou je dat doen?

Omdat ze toch snachts in de bench zitten, en dan niet bij het water kunnen,
We hebben ook een bakje water (van die speciale bench bakjes, die je aan de tralies kan draaien) geprobeert, verschillende moddellen,
maar dan had ik een waterfestijn in de ochtend..

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:52

Nogmaals:
Ze toon geen enkele symptoon dat ze uberhoud moet plassen of poepen,
het is al lopend, dat ze het doet, er is geen gesnuffel, rondjes gedraai, of gepiep of geblaf,
In wat dat betreft, een vrij rustig hondje.
Dus heel lastig om te zien of ze moet,.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:06

@Horseland93: Dat meteen naar buiten doen herken ik wel ja. Niet eerst even dit of dat, maar meteen de hond naar buiten, anders had ik in het begin wel een plasje in de gang of keuken liggen ja... Hij was dan zó blij dat ik op was, dan werd er al gauw geplast :p Ik had toen ook alleen nog een tuigje, echt geen uitvinding om bij enthousiaste frummel pups om te doen... Dus altijd meteen in de achtertuin neergezet en daarna wandelen.

Uiteindelijk gaat het steeds beter, misschien eens een keer nog een ongelukje, of een 'slechte' dag, maar dat is normaal bij zo'n pup.

Inmiddels doet Toby vaak niks in de tuin 's morgens, kan ik eerst de katten brokken geven en zijn brokken klaarmaken en dan gaan we daarna wandelen.

Lastig dat ze niks aangeeft. Toby ging op een gegeven moment echt naar me toe lopen en kijken, zo van: hallo ik moet plassen! :p En tja, soms deed hij dat ook niet, hihi. Maar inmiddels is hij alweer een aardige poos zindelijk :)

Dat water weghalen deden mijn ouders volgens mij ook bij de honden die we hadden toen ik nog thuis woonde. Bij Toby nooit gedaan eigenlijk. Toch wel sneu als ze dorst hebben en niet kunnen drinken.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 22:16

Dagmar80 schreef:
@Horseland93: Dat meteen naar buiten doen herken ik wel ja. Niet eerst even dit of dat, maar meteen de hond naar buiten, anders had ik in het begin wel een plasje in de gang of keuken liggen ja... Hij was dan zó blij dat ik op was, dan werd er al gauw geplast :p Ik had toen ook alleen nog een tuigje, echt geen uitvinding om bij enthousiaste frummel pups om te doen... Dus altijd meteen in de achtertuin neergezet en daarna wandelen.

Uiteindelijk gaat het steeds beter, misschien eens een keer nog een ongelukje, of een 'slechte' dag, maar dat is normaal bij zo'n pup.

Inmiddels doet Toby vaak niks in de tuin 's morgens, kan ik eerst de katten brokken geven en zijn brokken klaarmaken en dan gaan we daarna wandelen.

Lastig dat ze niks aangeeft. Toby ging op een gegeven moment echt naar me toe lopen en kijken, zo van: hallo ik moet plassen! :p En tja, soms deed hij dat ook niet, hihi. Maar inmiddels is hij alweer een aardige poos zindelijk :)

Dat water weghalen deden mijn ouders volgens mij ook bij de honden die we hadden toen ik nog thuis woonde. Bij Toby nooit gedaan eigenlijk. Toch wel sneu als ze dorst hebben en niet kunnen drinken.

Ja erg lastig, ik ken heel veel puppies, maar die komen allemaal braaf bij de baas om te laten weten dat er iets is, of dat ze nodig moete, of ze lopen naar de deur, doet ze ook niet..
Lastig lastig.

Ondertussen heeft ze alweer 2x geplast op de mat -O- daar ging haar goede dag,
vriendlief kwam thuis, dus ik wou haar al pakken, springen achter de pc weg, vlieg als een soort superwomen zowat naar haar toe, en toch nog 1 sec te laat, en alweer lopend staat ze plassen.. Grrr

Ik snap het punt ''water weg halen''
Maar ze is er ondertussen aangewend, en dat haal ik nu liever niet ook nog eens overhoop.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:18

LZP -> BB

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 22:19

Hanmar schreef:
LZP -> BB

Sorry en bedankt! :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:30

Ga alsjeblieft geen peper strooien. Als je tenminste niet een hond wilt met een zeer irriterend reukorgaan.

Water weghalen is ook niet nodig.

Opletten en nog eens opletten. Pup gespeeld = naar buiten, pup wakker = naar buiten. Regelmatig om de 2 uur buiten zetten. En als ze buiten wat doen de hemel in prijzen. Zo hebben wij alle honden binnen 2 weken zindelijk gehad zonder problemen.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 22:35

Wilawander schreef:
Ga alsjeblieft geen peper strooien. Als je tenminste niet een hond wilt met een zeer irriterend reukorgaan.

Opletten en nog eens opletten. Pup gespeeld = naar buiten, pup wakker = naar buiten. Regelmatig om de 2 uur buiten zetten. En als ze buiten wat doen de hemel in prijzen. Zo hebben wij alle honden binnen 2 weken zindelijk gehad zonder problemen.

Hmm ,daar had ik nog niet aangedacht, dat de peper ook het reukorgaan zou kunnen irriteren.

Wat voor honden hebben jullie dan, ?
Wij zijn precies mee bezig, wat ik nu dus quote :j

Jel_R07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:45

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus misschien is dit al genoemd, maar wat bij ons heel erg heeft geholpen is een strak schema aanhouden. Onze hond leek echt maar niet zindelijk te worden, poepte en plaste serieus de hele dag door ondanks alle energie die we er in stopte.

Voor ons was het shema volgens mij zo: 07.00 uur uitlaten, 07.20 uur eten, 10.00 uur uitlaten, 13.30 uur uitlaten, 17.00 uur uitlaten, 17.30 eten, 20.00 uur uitlaten, 23.00 uur uitlaten, en dan de eerste tijd snachts nog een keer extra.

Wij zaten na een paar maanden echt met onze handen in het haar, toen heb ik dit schema bedacht en met wekkers in mijn telefoon gezet. Hij was toen binnen 1,5 week zindelijk. Dan kan je rustig af gaan bouwen naar 4x per dag uitlaten ipv 6x per dag.

Oja en als ze buiten gepoept en geplast heeft weer naar binnen gaan, dat hielp bij ons ook! Wandelen is voor poepen en plassen en niet voor spelen ;) (inmiddels niet meer natuurlijk)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:49

Horseland93 schreef:
Wilawander schreef:

Hmm ,daar had ik nog niet aangedacht, dat de peper ook het reukorgaan zou kunnen irriteren.

Wat voor honden hebben jullie dan, ?
Wij zijn precies mee bezig, wat ik nu dus quote :j

Wij hebben duitse herders

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 22:53

@Wilawander

Aah oke, ook erg mooie honden, klikte zonet nog even op je onderstaande link.
Maar het is niet echt te vergelijken met deze ultra mini van 1 kilo haha
Maar een hond = hond, en blijft hond :P

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:54

Zoals al eerder gezegd hier, vaker er uit laten en probeer te herkennen waarmee je pup aangeeft dat hij/zij moet plassen. Vaak kun je het wel aan zien komen. Rond drentelen en driftig snuffelen overal :+

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 22:56

Thesserd schreef:
Zoals al eerder gezegd hier, vaker er uit laten en probeer te herkennen waarmee je pup aangeeft dat hij/zij moet plassen. Vaak kun je het wel aan zien komen. Rond drentelen en driftig snuffelen overal :+

Dat laatste doet ze dus niet, lees maar mijn posten :D

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:59

Horseland93 schreef:
Lein_ schreef:

Wat lijkt me dat toch heeeeerlijk,
Maar nu is een Beagle ook niet echt te vergelijken met onze Primrose haha!
Maar wel heel fijn voor jullie,

Waar doel je op :)?
Beagles zouden namelijk ook zeer lastig zindelijk te maken zijn.. Maar door vaaaaak uitlaten, belonen en soms mopperen is het zo snel gegaan.
Hopelijk gaat bij jullie hondje ook Het kwartje vallen!!