Dagmar80 schreef:Zo oud is 19 weken nog niet, de ene pup is nou eenmaal sneller zindelijk dan de ander. Ik heb zelf een pup van nu 7 maanden oud. Ik heb hem vanaf de leeftijd van 16 weken, hij was afgestaan in het asiel waar ik vrijwilliger ben. Hij was nog niet zindelijk toen. Niks bijzonders gedaan qua zindelijk maken. Inderdaad wat hier al genoemd werd: naar buiten en iets van 'plasje doen' zeggen en belonen bij het plassen buiten. Toch een plasje in huis gedaan, meteen even buiten neerzetten. Nou heb ik een achtertuintje die omheind is, dus dat is/was wel makkelijk. Dan hoefde ik hem niet steeds in het tuigje te hijsen om even een plasje te laten doen.
Ik stond wel vroeg op om hem uit te laten, eerst even snel in de tuin en dan een rondje lopen. 's Nachts uit bed heb ik niet gedaan en hij is toch vrij snel zindelijk geworden.
Doet hij wel een plasje in huis, niet straffen, kan nou eenmaal gebeuren. Vooral goed op de klok letten en probeer die plasjes/poepjes in huis voor te zijn!
Succes met je pup! Komt vast goed, de aanhouder wint!
Wat goed van je dat je die pup op je hebt genomen,
zo te lezen, zijn we dus op de goede weg maar moeten we gewoon doorgaan!
Wellicht is een optie om er 's nachts nog een keer uit te gaan, maar ze meld zich niet,
Al licht er wel vaak een poepje, en zeker een plasje in haar bench, als we binnen komen in de ochtend.
Sinds deze week, proberen we haar voor te zijn, als ze nog slaapt, wakker maken en mee naar buiten nemen, want dan gaat het goed... Maar ben je net 5 min te laat in de kleren, of heb je haar niet op tijd in het tuigje dan mag je dweilen,