help, honden blijven maar piepen en blaffen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: help, honden blijven maar piepen en blaffen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:38

Kugger ik kan prima lezen ze zijn van haar vriend.Als je voor elkaar kiest kies je ook voor de bijbehorende lusten en lasten.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:42

beatje schreef:
Een volwassen hond in zijn nekvel pakken is gewoon medisch niet verantwoord.je kan de daaronder gelegen spierlagen kapot scheuren.

Het is een beetje jammer dat jezelf nog altijd niet wilt inzien dat je niet juist met de hondjes omgaat en gewoon de makkelijkste weg kiest.Het zou voor de hondjes haast eerlijker zijn ze te herplaatsen als bij iemand te zijn die ze eigenlijk als een overbodige last beschouwt.

Mischien schrijf je het anders dan je het bedoelt,maar er komt zo'n 0% liefde uit je berichten over.

" maar het heeft gewerkt en nu kan ik lekker met die honden op de bank knuffelen "

Dit vind ik nu niet bepaald liefdeloos.
Nekvel kan je misschien iets anders voor bedenken, maar als het werkt, werkt het.
Even een time out voor zo'n hond en duidelijk zijn, heb ik geen probleem mee.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:45

Haha, welkom tot de wereld van de Teckels!

Dit hoort bij het ras en zit erin gefokt. Heeft geen zin om het af te leren want dat druist tegen hun natuur in. Dan moet je dit type hond gewoon niet in huis nemen...

Dit is zo gefokt omdat Teckels holen van ratten en konijnen in moe(s)ten om deze eruit de krijgen. Om boven de grond te kunnen horen waar ze zijn, hebben ze dat piepen erin gefokt. Dat is een stukje veiligheid. De baas kan ze op elk gewenst moment uit de grond trekken.

Jack Russels hebben die neiging ook, alleen deze blaffen vaker/meer dan Teckels.

Enjoy!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:46

beatje schreef:
Kugger ik kan prima lezen ze zijn van haar vriend.Als je voor elkaar kiest kies je ook voor de bijbehorende lusten en lasten.

Dus ze moet automatisch van zijn honden houden? wat een kul (en vergeet niet het gaat hier om tekkels.. }> )

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:49

Wij gooide altijd een schoen in hun richting :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:50

Kala schreef:

Dit hoort bij het ras en zit erin gefokt. Heeft geen zin om het af te leren want dat druist tegen hun natuur in. Dan moet je dit type hond gewoon niet in huis nemen...

Dit is zo gefokt omdat Teckels holen van ratten en konijnen in moe(s)ten om deze eruit de krijgen. Om boven de grond te kunnen horen waar ze zijn, hebben ze dat piepen erin gefokt. Dat is een stukje veiligheid. De baas kan ze op elk gewenst moment uit de grond trekken.

Jack Russels hebben die neiging ook, alleen deze blaffen vaker/meer dan Teckels.

Enjoy!

Je zou de blog van terrierman eens moeten lezen, die schrijft heel interessant over deze materie.
En je "trekt je hond niet op elk gewenst moment uit de grond". Je graaft hem op, en je localiseert hem met behulp van een locator halsband. Het blaffen is belangrijker om de prooi te intimideren ondergronds, en aan te geven dat het tijd wordt om te zweten voor de baas.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:57

Billy schreef:
Wat is er mis met IS HET NOU POTVERHIERENGUNTER AFGELOPEN STELLETJE TUIG!!!!!!

DE buren!!!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 19:03

jackyline schreef:
Billy schreef:
Wat is er mis met IS HET NOU POTVERHIERENGUNTER AFGELOPEN STELLETJE TUIG!!!!!!

DE buren!!!

hahaha nou..... Die hoor ik ook maar dan op een minder leuke manier :')

Het probleem is dat dat niet werkte, nu wel dus!! Ikke blij!!

Even over de discussie honden weg doen, niet genoeg van houden en blablabla.. Het zijn idd niet mijn honden, dan had ik waarschijnlijk voor een ander ras gekozen of een andere opvoeding zodat het beter bij mij past. Dus in dat opzicht zijn het niet mijn honden. Maar ze zijn echt super leuk hoor!!! Ik ben er echt wel stapel gek op en weet je; ik mis het ook wel als ik thuis kom en ze zijn er niet. Nu het goed gaat weet ik ook wat er mis was: zij hadden de leiding en bepaalde de regels in huis wat ik niet trok. Nu zijn de rollen omgedraaid *\o/*

Dat van het nekvel wist ik dus serieus niet! Anders doe ik dat niet natuurlijk, beetje jammer dat mensen hier serieus het idee hebben dat ik die honden wat aan doe ofzo :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 19:03

Kala schreef:

Enjoy!

super handig dit!! Ik zal ook eens meer opzoeken over het ras, misschien ga ik het dan beter begrijpen :)