Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Majabeestje schreef:Zo lang mijn hond nog steeds de meest gore dingen naar binnenwerkt (stront (maakt niet uit van welk beest of mens), dooie beesten, rotte vis, kots etc) maak ik mij niet druk om de brokjes die hij krijgt en waar hij keurige keutels van poept.
en mijn honden krijgen gewoon de goedkoopste brokken die ik bij de groothandel/diervoerders kan halen
Als het echt zulke slechte zooi zou zijn, zou geen enkele hond er oud op worden imo. Ik vind het allemaal maar onzin.
kimmie261 schreef:de rendac ( kadaverophaaldienst) maakt ook vleesmeel wat gebruikt wordt in honden/kattenbrokken,tja...kan me voorstellen dat ze dan niet helemaal weten hoeveel slachtbijproducten van runderen/paarden en varkens door het vleesmeel zit.
Zelfs als het vee wel naar de slacht gaat, komt een deel nog altijd bij het destructiebedrijf terecht: van elk geslacht dier is ruim 25 procent, de 'slachtbijproducten', ongeschikt voor menselijke consumptie. Rendac verwerkt de bijproducten tot eiwitrijk vleesmeel en vetten voor mengvoeder en honden- en kattenvoer. Ook dient de bijproducten als meststoffen voor de champignonteelt.
bron : http://www.volkskrant.nl/economie/destr ... r~a724674/
iets in mij begrijpt best wel waarom brokkenmakers dit nu niet hét visitekaartje van hun "wij gebruiken het beste vlees voor uw hond zijn brokken" vinden...
overigens worden hier de dode paarden in duitsland ook opgehaald door de vleesmeelfabriek...hier toch al 2 paarden dood gegaan door euthanasiemiddel welke dan toch ook mee gaat de vleesmeel in,lijkt mij...
8nnemiek schreef:Hoe zit het dan met kvv? Is dit wel goed per diersoort uitgezocht? Want er hoeft maar een klein beetje varken tussen te zitten en een hond kan er dood aan gaan.. Lijkt me niet dat ze daar gewoon een container met afval voor kunnen gebruiken..
8nnemiek schreef:Hoe zit het dan met kvv? Is dit wel goed per diersoort uitgezocht? Want er hoeft maar een klein beetje varken tussen te zitten en een hond kan er dood aan gaan.. Lijkt me niet dat ze daar gewoon een container met afval voor kunnen gebruiken..
essiesilly schreef:Ik weet niet in hoeverre rendac levert voor diervoeding want bij de paarden schapen en koeien die hier opgehaald worden hebben ze werkelijk nooit gevraagd waar die dood aan zijn gegaan welke medicijnen ze hebben gehad etc.. Dus al is er iets met een gekke ziekte gek gezwel of wat dan ook dood gegaan weten zij dat niet en zou het dus zo in de voeding komen?.. :s
Ik vind het ook ernstig verdacht dat niemand mee wil werken.. Zegt mij genoeg