Onredelijke eisen asiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:06

daffodil schreef:
Wat een bespottelijke test......en wat een raar verhaal MyWishMax, jemig zeg! Als er iemand geschikt is voor een hond ben jij het wel! Ik ben ook al eens aangelopen tegen rare eisen die een asiel stelt en ben daar ook over in discussie gegaan. Ik had te maken met een persoon die erg van zijn eigen opvattingen overtuigd was en kreeg er geen speld tussen, gevalletje hopeloos! Uiteindelijk viel ik voor een hondje uit Spanje via zo'n bemiddelingssite en ik heb haar nu al 14 jaar.

Ook slechte ervaringen van mijn vader met het asiel in zijn regio, die waren absoluut niet eerlijk over de hond in kwestie waardoor zijn vrouw tot twee keer toe fors gebeten is. En geen toestemming om de hond in te laten slapen, nee die staat vervolgens gewoon weer op de site zonder enige vorm van waarschuwing......

Gelukkig ook goeie ervaringen met het asiel in Gouda maar ik ben bang dat dat hetzelfde asiel is waar jij geweest bent MwM???

:n Ik had redelijk specifieke eisen en jammer genoeg zaten er geen honden die daaraan voldeden in Gouda uit mijn hoofd.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:09

Ha, en ik heb een huis met een tuin, denk jij dat die honden in de tuin gaan hollen? No way!! Ja als ik naar buiten ga. Dan is het pas leuk :) Jaren lang op een flat gewoond, liep ik ook 4 x per dag met de honden en toen ik verhuisde ook.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:10

Deze test is te onzinnig om in te vullen.
Het is natuurlijk wel zo dat het in het belang van het dier is dat hij goed terecht komt.
Daarom zou ik direct naar het asiel gaan en daar in gesprek.
Dat geeft al een hele andere toon en daar kun je het een en ander uitleggen.
Maar slapen in een flat met lift en overdag lekker mee ik denk dat menig hond er jaloers op word.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:13

Ik scoorde 68% op de test. Ik wilde geen hondentraining volgen. Nee want we hebben er hier 2 lopen die prima luisteren. Komen wanneer je ze roept, ergens afblijven als je dat zegt, gaan zitten en wachten wanneer dit verwacht word etc. (buiten de jolige buien waarin de oortjes even dicht zitten) Lijkt me niet nodig toch?
Nee, ik neem geen poepzakje mee want gebruik ze toch niet. Onze beide hondjes zijn klein en gaan altijd ergens achterin een bosje. Misschien asociaal maar ik heb nooit het plan gehad om achterin de bosjes rond te kruipen :')

1 a 2 uur echt aandacht vind ik meer als zat. Neem aan dat de hond de rest van de dag niet alleen zit. Maar tussen echt aandacht geven en alleen zitten zit nog een heel gat.

Ik denk dat zoals de test in elkaar is gezet niemand geschikt is voor een hond. Als ik lees wat jij (ts) een hond te bieden hebt lijkt me er niet veel aan de hand. Gewoon lekker een hond nemen!
De hele dag op stal rondlopen zal even wennen zijn voor de hond maar ik denk dat hij het dan fijner heeft als die 2 kleine mormels die wij hier thuis hebben in een rijtjeswoning.
Als je ervaring met honden hebt omdat je bijv. opgegroeid bent met ze lijkt me cursus een beetje overbodig maar ach, vind de test heel vreemd in elkaar gezet.

daffodil

Re: Onredelijke eisen asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:17

Dat van die training is ook belachelijk, net of je alleen dan goed zou zijn voor een hond......het is een erg kortzichtige test, opgesteld voor oerdomme mensen denk ik, jammer want als ze daar iets meer aandacht aan hadden besteed, had daar veel meer uitgehaald kunnen worden.

Ik ben nu hele dagen thuis en ik heb vier honden. De ouwe wil continu naar buiten en gilt vanzelf als ze weer naar binnen wil maar de rest ligt toch echt de hele dag te pitten......Ik nam mijn twee oudste honden ook altijd overal mee naar toe en die waren gewoon blij als ze een daagje thuis waren, lekker uitrusten :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:19

Die test is echt je reinste onzin, heb 'm ook wel eens gedaan en zodra je dus inderdaad neerzet dat je geen cursus hoeft te doen (sorry, vind ik echt kul, heb genoeg ervaring met honden en corrigeer ze ook soms wel eens voor vrienden) dan ben je ongeschikt. Formaat van je huis doet er tot op zekere hoogte wel toe, maar een groot huis is absoluut geen garantie voor een goed leven :n.

Heb het zelf nog aan de hand gehad dat iemand die ik ken de ruimte, het geld en de tijd ervoor had, maar dat het beestje zat weg te kwijnen, die heb ik tijdelijk in huis genomen en die heeft bij mij even volop de aandacht en nog wat training gehad en dat terwijl ik fulltime werk en dus eigenlijk geen tijd heb voor een hond. Beestje is gelukkig nu ergens anders geplaatst.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:19

U heeft 65% gescoord
Of u geschikt bent voor het houden van een hond is twijfelachtig. Misschien is het voor u beter om er eerst nog eens goed over na te denken. Wij adviseren u te informeren bij deskundigen en andere hondenbezitters over onderstaande aandachtspunten.

Aandachtspunten
• Hondentraining hoeft niet van u. Om problemen te voorkomen heeft een hond echter een goede (honden)opvoeding nodig. Daarbij is deskundige begeleiding onontbeerlijk.
• U besteedt tussen de een en twee uur aandacht per dag aan uw hond; dat is aan de schrale kant voor een goede baas-hondverhouding.
• U regelt pas vakantieopvang en dergelijke als het zover is. Er valt echter teveel te regelen om dit op het laatste moment aan te laten komen. Als je je hond naar een pension wilt brengen, zul je dit tijdig moeten reserveren.
• U woont alleen en wilt gezelschap van een hond. Maar als u weg bent, dan is uw hond alleen. Dit is voor de hond toch niet prettig?

Dit is mijn uitslag. Tja heb eerder honden gehad. En ook nog nooit een training gedaan. Daarnaast vindt ik inderdaad de vraag over aandacht een beetje vaag. Ze gaan uit van de aandacht die je hem geeft zoals echt aaien of spelen. Tja sorry maar dat gaat echt geen hele dag lukken. Vindt dat hier ook lopen en dergelijke bij hoort.

Volgens mij kan je deze test alleen goed slagen als je weinig tot geen werk hebt, en dus een groot gedeelte of de hele dag thuis bent, en dan natuurlijk met de hond bezig bent.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb ook de test voor een kat gedaan

U heeft 85% gescoord
Gefeliciteerd! U bent volgens de test geschikt voor het houden van een kat. Ga dan in elk geval naar het asiel voor een leuke kat.

Aandachtspunten
• U maakt zich geen zorgen over de toekomst van uw kat; toch is het goed daar over na te denken om mensen- en dierenleed te voorkomen.
• U regelt pas vakantieopvang voor uw kat als het zover is. Er is echter teveel te regelen om dit op het laatste moment pas te doen. Als je je kat naar een pension wilt brengen, zul je dit tijdig moeten reserveren

Hierbij vond ik de vragen teveel opgesteld voor een poes (krols zijn, nestjes) en teveel op binnenhuis houden (kattenbak, dingen kapot maken).
Ook hierbij hebben wij altijd katten gehad, die altijd buiten hun behoeften doen, in huis hangen ze niet in de gordijnen of broekspijpen. zelfs niet als jonge katten. Oke er wordt per ongeluk wel eens iets omgeduwd, maar dat gebeurt mij ook wel eens.
Heb op de eerste vraag als antwoord gegeven : wie dan leeft, wie dan zorgt. Is in mijn opzichte ook gewoon zo. Stel ik val morgen van mijn paard of krijg een ongeluk, dan zullen automatisch mijn ouders de kat op zich nemen.

In beide gevallen vindt ik dit een onzin test, ondanks dat ik op het katten gedeelte goed heb gescoord. Er komt veel meer bij kijken dan deze vrij standaard en niet complete vragen. Die dan een compleet andere uitkomst zullen geven.
Laatst bijgewerkt door sanne1992 op 17-10-14 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:24

Jeetje jantje, wat een belachelijke test. :n

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:44

Deze test is echt puur voor de niet nadenkende medemens en menig asiel kijkt vaak wel verder. (Behalve degene hier in de omgeving die er ook wat aparte 'eigen' regeltjes op nahoudt waardoor ik weiger ooit nog te kijken naar een asielhond en bij eventueel overlijden van mijn hondjes gewoon weer voor een mp herplaatser ga)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:45

Nayomie schreef:
Dus omdat ik zeg dat mijn hond het goed heeft, zeg ik er per direct mee dat ik vind dat heel veel hondeneigenaren die het zeggen, gelijk hebben? Nee. Ik had het over mijn eigen hond, niet over het algemeen.

Ik bedoelde meer dat het feit dat jij niet vind dat je slecht voor je hond zorgt eigenlijk niets zegt, dat vind iedereen. Het is een niet onderbouwd argument om die test maar onzinnig te vinden, Tenminste voor jouw is het dan natuurlijk duidelijk dat de test onzinnig is en waarom maar de rest van de wereld kan daar toch niets van afleiden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:46

liedje89 schreef:
Nayomie schreef:
Dus omdat ik zeg dat mijn hond het goed heeft, zeg ik er per direct mee dat ik vind dat heel veel hondeneigenaren die het zeggen, gelijk hebben? Nee. Ik had het over mijn eigen hond, niet over het algemeen.

Ik bedoelde meer dat het feit dat jij niet vind dat je slecht voor je hond zorgt eigenlijk niets zegt, dat vind iedereen. Het is een niet onderbouwd argument om die test maar onzinnig te vinden, Tenminste voor jouw is het dan natuurlijk duidelijk dat de test onzinnig is en waarom maar de rest van de wereld kan daar toch niets van afleiden.

Gelukkig weet ik beter :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:49

Jij wel ja, de rest heeft niets aan die informatie zonder dat je het verder uitlegt dat was het hele punt :)* .

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:50

Het ligt een beetje aan het asiel, sommige geven ze makkelijker mee dan anderen. Er zitten dus ook asiels tussen met honden die er al jaren zitten, en dat zijn geen mega probleemhonden maar ze vinden bijna niemand goed genoeg voor zo'n dier.
Op zich is het wel goed dat er naar gekeken wordt, maar je kan ook overdrijven. Een flat is geen probleem, tenzij je een mega hond neemt die ook nog eens trappen moet lopen.
Die van ons leeft ook op maar 50m2, eerder zelfs minder, ze kan in de tuin maar dat doet ze zelden :') . Zolang ze hun energie buiten kwijt kunnen is er niks aan de hand, dan liggen ze toch vooral te slapen binnen.

Ik denk dat de test zo overdreven is omdat er toch helaas nog een hoop mensen zijn die het hebben van een hond onderschatten en hem dan weer terug brengen. Als jij vindt dat je prima een hond kan houden en je hebt daar goede argumenten voor, dan denk ik niet dat er veel asiels zijn die moeilijk gaan doen.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:53

Vind sommige tests ook erg raar hoor, had net een test gedaan en vanwege "allergie" ben ik niet geschikt, nou ja sorry maar wat kriebels in mijn ogen vind ik nou niet bepaald storend hoor, kan ik gerust mee leven. Een vriendin van mij heeft een klein hondje in een flat, gaat prima hoor. Die test weet niet alles van je leefomgeving en neemt alles dus heel letterlijk op.
Laatst bijgewerkt door Doef op 17-10-14 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:54

Zo'n domme test weerhoudt domme mensen er echt niet van om een hond te nemen hoor...die rukken ze gewoon van marktplaats ipv dat ze naar een asiel gaan!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:56

Een huis, met een tuin waar een paard in principe terecht zou kunnen. Veel aandacht van huisgenoten, gaat naar puppycursus. Echter, als er een hond uit het asiel komt kijken we eerst hoe hij zich gedraagt. Verder hebben we 2 pups groot gebracht dus we weten ondertussen wel hoe we moeten handelen. Hond kan niet 24/7 in de tuin lopen ivm met kippen die loslopen en niet compleet afgezet, wél heeft die een buitenren en gaat ze naar buiten als dat kan. Overdag als niemand thuis is, zit ze in de bench (weliswaar te slapen), 's avonds is ze eruit. Ivm dat ze nu nog jong is en sloopt, kunnen we haar nog niet uit de bench halen. Gaat er 4 a 5x eruit voor een wandeling van een een half uur tot een uur.
Echter, op de test kreeg ik 16% := Terwijl ik denk dat menig andere hondeneigenaren hier wel wat van kunnen leren.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:58

Tsja ik zeg ook niet dat het werkt, maar ik denk dat dat het idee erachter was. :P

En misschien zit er toch een enkeling tussen die erover na gaat denken of een hond nemen wel zon goed plan is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:10

@Nayomie: Dat is inderdaad wel een hele lage score en rare uitslag voor de beschreven situatie.

Ik heb trouwens ook wel het idee dat sommige asiels een beetje raar bezig zijn. Ik zag gister bijvoorbeeld een advertentie voor een hond die waarschijnlijk iedereen met de mogelijkheid zo in huis zo nemen. Mooie herder kruising, nog niet zo oud, kon met kinderen, katten etc, kon alleen zijn, kent alle basiscommando's, braaf enzovoort en zo verder, zat ie der al een jaar. Klopt de beschrijving van die hond dan niet of is er nu echt niemand die een leuke makkelijke brave herder wil. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat die hond niet te plaatsen zou zijn (puur omdat hij dan wat groter is?) :o?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:12

Gillbo schreef:
Bij punt 1 dacht ik al gelijk en terecht. Een hond hoort niet op een flat
Punt 2. 1 tot 2 uur per dag aandacht aan je hond. Dat is toch triest wat moet de hond de andere 22 uur van de dag dan aandacht vandaan halen.

Werk jij op een stal omdat je aangeeft dat de hond de hele dag meegaat naar stal? Ik denk dat dat ook onder aandacht valt aangezien de hond dan wel de hele dag in jou buurt is en beweging krijgt, toch

Oh jee, ik breng mn hond morgen dan wel naar het asiel toe, het arme beest woont op een flat van 80 m2...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:19

liedje89 schreef:
@Nayomie: Dat is inderdaad wel een hele lage score en rare uitslag voor de beschreven situatie.

Ik heb trouwens ook wel het idee dat sommige asiels een beetje raar bezig zijn. Ik zag gister bijvoorbeeld een advertentie voor een hond die waarschijnlijk iedereen met de mogelijkheid zo in huis zo nemen. Mooie herder kruising, nog niet zo oud, kon met kinderen, katten etc, kon alleen zijn, kent alle basiscommando's, braaf enzovoort en zo verder, zat ie der al een jaar. Klopt de beschrijving van die hond dan niet of is er nu echt niemand die een leuke makkelijke brave herder wil. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat die hond niet te plaatsen zou zijn (puur omdat hij dan wat groter is?) :o?

Ik vind het niet gek, nav mijn ervaringen. Herders wil lang niet iedereen, wij juist wel. Wij zochten een Duitse Herder (of kruising) teef, van 1 jaar tot 5 jaar oid. Alleen zijn was handig, maar geen dealbreaker, sociaal met andere dieren ook. Geen extreme agressie en waar we leuk mee konden sporten. Hoefde geen commando's te kennen, mocht wel. Dus eigenlijk 3 eisen, DH (x), teef en geen extreme agressie. Daar pasten dus een hele hoop honden bij, alleen wij werden afgewezen op woonomgeving zonder verdere vragen, of leeftijd zonder verdere vragen. Bij andere werden we afgewezen vanwege het sporten, want ze wilden geen hond in de africhting.

We woonden in een appartement van 50m2, maximaal 3 uur alleen en dat maar 1 of 2 dagen per week, oppas geregeld mocht de hond er problemen mee hebben, veel wandelen, fietsen en hardlopen, jong stel met ervaring met honden, geen andere dieren of kinderen in huis, alleen een sociale reu bij het oppasadres. En we wilden ermee gaan sporten, graag de africhting, mocht dat niet gaan, dan een andere sport, net wat de hond leuk vond.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:34

Jeetje wat eens rare test, (ik heb hem ingevuld met de situatie van onze hond nu) het sociaal wenselijke antwoord is er wel overduidelijk uit te pikken steeds. Sommige antwoorden die als goed worden bestempeld vind ik ook erg bijzonder, zoals die met de hond is mijn levensgezel. Uhm nee, mijn hond is mijn hond, ik heb er veel voor over ze krijgt alles wat ze nodig heeft, zowel aandacht als materieel, maar ze is niet mijn levensgezel of mijn kind of wat dan ook. (Sorry als ik iemand beledig, maar ik vind het heel raar en een beetje eng als mensen tegen hun hond zeggen, 'kom maar bij mama' oid) Ze slaapt ook niet bij mij in bed en gezellige 'kusjes' in mijn gezicht hoeven ook niet van mij.

Qua cursussen, uitlaten e.d. moet je imo vooral naar de hond kijken, deze hond heeft veel behoefte aan uitlaten en beziggehouden worden (speuren, werken e.d.) dus dan doe je dat ermee. Onze andere hond, herplaatser inmiddels overleden, was een echte boerderijhond. Dol gelukkig als ze uren achter een op mollenjacht was in het weiland (daarom was ze ook bij ons gekomen, hier was dat mogelijk) maar het bos en een flinke wandeling daar deed je haar geen plezier mee, prima dan doen we dat niet.

Lepeltje schreef:
Tsja ik zeg ook niet dat het werkt, maar ik denk dat dat het idee erachter was. :P

En misschien zit er toch een enkeling tussen die erover na gaat denken of een hond nemen wel zon goed plan is.

Ik vraag me echt af of deze test dat effect heeft, iemand die totaal ongeschikt is voor een hond, ziet dat denk ik ook niet in door zo'n testje.

Ik denk dat jij en de door jou beschreven situatie prima geschikt zijn voor een hond TS.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:36

Grappig zo een test, maar ik zie het meer als informatief dan een echte test.
Zoals vraag 9...elke dag de ogen schoonmaken..1x per week de oren etc :')
Nu hebben wij 2 dametjes in huis met dichtgegroeide oortjes en worden die oren idd regelmatig (soms 3x per week), schoongemaakt, maar onze vorige honden niet hoor.
Ik scoorde btw 70procent en woon in een flatje van 60-65m2.

Bij ons in t asiel kijken ze naar de mensen die binnenkomen en wordt er goed gekeken.
Indien nodig of twijfel soms zelfs een voorzorg bezoek bij diegene thuis. Ook is er een nazorg systeem.

Als je echt een hond wilt, ga dan gewoon langs bij t asiel..en doe niet zo een "testje" :P

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:47

Ik ben 4 jaar geleden naar het asiel gegaan om een kitten te adopteren.

Ik heb m niet meegekregen, omdat de kitten meer dan 2 uur alleen thuis zou zijn.. echt..belachelijk.

later terug gegaan en gezegd dat ik de hele dag thuis zit. en weetje wat? ze leeft nog steeds! 8)7

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:12

Ik werk als vrijwilliger in een dierenasiel en natuurlijk moet er wel gekeken worden of iemand een goede baas kan zijn voor een bepaald dier, maar zo super streng als ik hier lees gaat dat ook allemaal niet. Ik heb de test verder niet gedaan, maar zag een paar weken terug iets soortgelijks voorbij komen. Ik dacht, vul het even in voor de grap en er kwam uit dat mijn hond doodongelukkig zou zijn of in het asiel gedumpt zou worden??? Ik heb een hondje uit het asiel... :p Tja...

Een kitten kan ook best een poos alleen zijn, zeker als je er twee hebt of een andere kat voor gezelschap. Raar zo'n twee uurs eis, wie gaat daar nou aan voldoen? Bovendien slapen ze ook erg veel... Kunnen ze ook mooi doen als je weg bent :p

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:27

Dagmar80 schreef:
Ik werk als vrijwilliger in een dierenasiel en natuurlijk moet er wel gekeken worden of iemand een goede baas kan zijn voor een bepaald dier, maar zo super streng als ik hier lees gaat dat ook allemaal niet. Ik heb de test verder niet gedaan, maar zag een paar weken terug iets soortgelijks voorbij komen. Ik dacht, vul het even in voor de grap en er kwam uit dat mijn hond doodongelukkig zou zijn of in het asiel gedumpt zou worden??? Ik heb een hondje uit het asiel... :p Tja...

Een kitten kan ook best een poos alleen zijn, zeker als je er twee hebt of een andere kat voor gezelschap. Raar zo'n twee uurs eis, wie gaat daar nou aan voldoen? Bovendien slapen ze ook erg veel... Kunnen ze ook mooi doen als je weg bent :p

Ja, precies! daarom heb ik er ook gewoon lak aan gehad..
:)

heb al mijn hele leven katten, en er is nog nooit een kat dood gegaan omdat ik wat langer van huis was :)