Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SFC schreef:Jildau schreef:De reden dat ze nog nooit ziek zijn geweest is natuurlijk ook onzin. Dat is net als rokende mensen die zeggen dat ze ook iemand kennen die rookt en 90 is geworden.
En inderdaad zoals Yipee zegt, komt dat waarschijnlijk doordat de meeste mensen wel enten. Daardoor worden de niet geënte honden ook minder snel ziek. Als er steeds meer mensen besluiten om niet te enten komen de ziektes wel weer terug.
Ja maar zolang alle niet-bokkers lekker blijven prikken, en alle wel-bokkers hun dieren niet volspuiten met entingen is het toch prima.
Roken en niet-enten met elkaar vergelijken vind ik onzin, waarom. Roken is een schadelijke stof in het lijf stoppen en niet ziek worden, niet-enten is niks schadelijks toevoegen en nog niet ziek worden.
Waarom zou ik mijn dieren moeten enten als ze zonder enting niet ziek worden? Waarom zou ik er dan wat in laten spuiten? Vertel het eens.
Als er een probleem komt dat ergens een ziekte begint te verspreiden en het lijkt een risico voor onze dieren, dan krijgen ze een enting.
Mag dus ieder jaar de griepprik halen.

jaleesa89 schreef:Ja ik versta daaronder ieder jaar alles enten. Dus de grote cocktail.
Ik vind het wel heel interessant allemaal en heb ook weer dingen bijgeleerd, mede door goed beargumenteerde berichten. Dus ben blij dat ik dit topic heb geopend.
Ik ent wel ieder jaar, maar niet ieder jaar de grote cocktail dus. Lous schreef:Ik ent mijn katten niet. Katten komen nooit buiten en zijn ook nooit buiten geweest (tenzij per ongeluk even snel naar buiten gelopen, en daarna weer meteen binnen gehaald). We wonen zeven hoog.
Mochten we ooit in een gewoon huis wonen waar de katten ook in de tuin mogen komen, zullen we ze wel weer enten.