Hond vreet de muur op.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 19:11

Kentaro schreef:
Ik weet natuurlijk niet of het iets met het gedragsprobleem te maken heeft, maar geadviseerd wordt vers vlees en brokken niet tegelijk te geven. Brokken en vers vlees worden verschillend verteerd. Brokken vragen een andere zuurgraad van de maag en hebben andere enzymen nodig dan vlees. Zeker als het om een dier gaat met een gevoelig verteringssysteem
Geen idee of hij daar last van kan hebben?!

Dan had hij dat al eerder moeten hebben natuurlijk, hij krijg dat al sinds dat ik hem heb.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 19:12

Sonja_vR schreef:
verhuis stukje even gemist, maar dat zal idd wel even meespelen.
zou vooral zorgen dat hondlief voorlopig veel knaagwerk, voerballen en kongetjes krijgt, dalijk na het verhuizen etc en de rust is wedergekeerd eens zien hoe hij dan gedijd.
vulling van de kong en voerbal kun je eventueel minderen op zijn dagelijkse rantsoen (doen we hier ook)
knaagwerk, hier krijgt ie varkensoren, gerookte kauwstaven etc

Hij heeft een gorillaaa die krijgt hij altijd tussen de middag gevuld met brokjes :D Maar anders doet hij er ook echt niets mee,

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:23

Stagediver schreef:
Kentaro schreef:
Ik weet natuurlijk niet of het iets met het gedragsprobleem te maken heeft, maar geadviseerd wordt vers vlees en brokken niet tegelijk te geven. Brokken en vers vlees worden verschillend verteerd. Brokken vragen een andere zuurgraad van de maag en hebben andere enzymen nodig dan vlees. Zeker als het om een dier gaat met een gevoelig verteringssysteem
Geen idee of hij daar last van kan hebben?!

Dan had hij dat al eerder moeten hebben natuurlijk, hij krijg dat al sinds dat ik hem heb.

Kan je niet helpen met het gedragsprobleem. Is zo moeilijk iets over te zeggen vanaf mijn computer. Maar ook al is het niet de oorzaak van het gedrag is brokken en vers vlees tegelijk of binnen een aantal uren na elkaar geven niet goed. Het één drijft in de maag en het ander zinkt, dus bij honden die er gevoelig voor zijn is er een grotere kans op een maagtorsie.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:23

Tja, een hoop verandering en minder uitdaging. Dat is dus stress + extra energie = probleemgedrag. Aangezien je niet zoveel aan de stress kan doen, zul je toch echt meer uitdaging moeten bieden.
Je kunt bijvoorbeeld ook wat dingen verstoppen in het huis zodat hij wat te doen heeft en 's ochtends toch echt even een lange wandeling maken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:17

akishino schreef:
Maar ook al is het niet de oorzaak van het gedrag is brokken en vers vlees tegelijk of binnen een aantal uren na elkaar geven niet goed. Het één drijft in de maag en het ander zinkt, dus bij honden die er gevoelig voor zijn is er een grotere kans op een maagtorsie.

Absolute nonsens. Je hebt een hele rare voorstelling van hoe een hond er van binnen uitziet, en hoe spijsvertering werkt.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 07:53

Zo werkt het al helemaal niet. Brokken en vlees hebben een andere zuurgraat waardoor andere enzymen aangemaakt moeten worden door het lichaam om het te verteren
Sommige honden lukt dat niet en gaan braken. En dan wordt er afgeraden om ze brokken te geven. Wij geven zoiezo maar weinig brok

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:31

Kuggur schreef:
akishino schreef:
Maar ook al is het niet de oorzaak van het gedrag is brokken en vers vlees tegelijk of binnen een aantal uren na elkaar geven niet goed. Het één drijft in de maag en het ander zinkt, dus bij honden die er gevoelig voor zijn is er een grotere kans op een maagtorsie.

Absolute nonsens. Je hebt een hele rare voorstelling van hoe een hond er van binnen uitziet, en hoe spijsvertering werkt.

Fijn dat jij het wel weet. Dan zullen er heel veel mensen met mij zijn die een rare voorstelling hebben van de hoe een hond er van binnen uitziet, waaronder mijn da.
Laatst bijgewerkt door akishino op 16-10-14 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:46

Stagediver schreef:
Zo werkt het al helemaal niet. Brokken en vlees hebben een andere zuurgraat waardoor andere enzymen aangemaakt moeten worden door het lichaam om het te verteren
Sommige honden lukt dat niet en gaan braken. En dan wordt er afgeraden om ze brokken te geven. Wij geven zoiezo maar weinig brok

Dat klopt.

Maar toch ben ik van mening dat het in de maag al niet goed is om brokken en vlees tegelijk te geven. En met mij veel andere.

Ik hoop dat je snel een oplossing hebt voor je slopende hond.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:08

akishino schreef:
Kuggur schreef:

Fijn dat jij het wel weet. Dan zullen er heel veel mensen met mij zijn die een rare voorstelling hebben van de hoe een hond er van binnen uitziet, waaronder mijn da.

Dan is die vast ook fan van barfplaats.nl, ik zou hem gauw uitwisselen...

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:41

Kuggur schreef:
Kuggur schreef:

Fijn dat jij het wel weet. Dan zullen er heel veel mensen met mij zijn die een rare voorstelling hebben van de hoe een hond er van binnen uitziet, waaronder mijn da

Jeetje Kuggur, doe eens wat vriendelijker. Discussiëren is de laatste tijd moeilijk op bokt of niet? :?

Nessah

Re: Hond vreet de muur op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:57

Maar wat is een lange tour?

Mijn honden lopen gemiddeld 3 uur per dag, als het niet meer is. Elke dag een andere route en ander gebied. Doe ik dat niet, zouden zij ook dingen slopen. Doe ik dat wel, slapen zij veel overdag en merk je amper dat je honden hebt bij wijze van spreken :)

aangezien je minder doet met je hond op dit moment en er veranderingen zijn, vind ik het geen vreemd gedrag. Je hebt een hond en die heeft uitdaging/uitlaatklep/ wandelingen nodig. dus misschien dat je iemand hebt die je hond kan uitlaten nu het voor jou een drukke tijd is?

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:00

Hoeveel beweging krijgt de hond op dagelijkse basis?

Dit klinkt namelijk als een klassiek geval van te weinig beweging wat resulteert in een gefrustreerde hond die begint te slopen...

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:22

Kuggur schreef:
akishino schreef:

@ Kuggur, Nee hoor niet nodig, ben erg tevreden over haar. En als je iemand wil overtuigen van iets of je kennis wil delen, kun je dat beter op een andere manier doen.

Ik zal het topic verlaten zodat het niet nog meer "vervuild".

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 21:07

Mijn hond loopt op normale weken.. Sochtends om half 7 kwartiertje om 9 uur laat mn vriend hem nog keer uit. Om half 2 loop ik nog keer, meestal naar strand,fietdrn, mee naar paarden, om 7 uur nog keer en om 11 uur savonds nog keer. Maar deze week was echt chaos en heb die wel gewoon 4 x gelopen maar niet zijn echte ravot uitje gehad. Gelukkig zijn wij nu klaar met alles en kan die weer lekker normaal op schema en zijn energie kwijt!

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:33

misschien wil je hond gewoon aandacht... en negatieve aandacht is ook aandacht en doet ie het daarom

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 21:17

Ja gelukkig doet hij het ook niet meer, de verhuizing zit er op en krijgt nu gewoon de volle aandacht weer :D