HELP! Mijn valkje vloog net weg!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:40

:9 Wat fijn. Je valkje is misschien wel net zo blij.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 21:51

Icecrystal schreef:
Super wat fijn!!! Hadden deze mensen hem in huis genomen? En allang? Wat fijn dat ze je hebben gebeld. Was het in asten?

Ze hadden hem 3 dagen geleden gevonden, helemaal verzwakt en bijna dood gevroren :(:) ze hebben hem laten aansterken en overal flyers op gehangen maar geen enkele reactie. Toen is ze op marktplaats gaan kijken en zo kwam ze bij mij! :) hij is dus 3 maanden weg geweest en 20 km verder op is hij weer gevonden.

En idd de vogel uit Asten, hoezo? :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:59

love_horse1 schreef:
Ind wat Lollieloes zegt!
Maak de geluidjes die je normaal ook tegen hem maakt
Mijn vriendins parkietje is nu al 2/3 x ontsnapt maar doordat ze de geluidjes ging maken en hem riep kwam hij terug!

Hopelijk komt hij gauw terug! :(:)

Jezus wat onoplettend en onvoorzichtig ! |o
Ik heb mijn valkjes nu 4 jaar en zijn nog nooit weggevlogen. Alles zit potdicht als ze los vliegen elke dag. Er komt dan ook echt niemand in of uit :oo
Zou er niet aan moeten denken.. %)

Wat onwijs fijn dat je je valkje terug heb TS!! Echt een mazzel, 9 vd 10 mensen zien hun vogeltje niet meer terug..
Heb er 1x 1 gevonden en via het ringnummer de eigenaar achterhaald, die waren ook zóó ontzettend blij! :D

Iris82

Re: HELP! Mijn valkje vloog net weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:03

Jemig wat een verhaal! Ik ben echt heel erg blij dat je m weer terug hebt. :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:06

Wat super!!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 22:10

Ik ook, en meneer ook <3
Maja nu heb ik dus 3 valkjes en dat was niet helemaal de bedoeling :')
Ik heb namelijk van iemand 2 valkjes gekregen omdat zij er geen tijd meer voor had, ze wilde ze eigenlijk niet weg doen alleen bij zeeer goed huis en die heb ik ze kunnen bieden haha

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:20

Druppie7711 schreef:
Icecrystal schreef:
Super wat fijn!!! Hadden deze mensen hem in huis genomen? En allang? Wat fijn dat ze je hebben gebeld. Was het in asten?

Ze hadden hem 3 dagen geleden gevonden, helemaal verzwakt en bijna dood gevroren :(:) ze hebben hem laten aansterken en overal flyers op gehangen maar geen enkele reactie. Toen is ze op marktplaats gaan kijken en zo kwam ze bij mij! :) hij is dus 3 maanden weg geweest en 20 km verder op is hij weer gevonden.

En idd de vogel uit Asten, hoezo? :)

Wat een verhaal! :). Nee ik bedoelde, of die mensen zelf ook in Asten wonen. Maar hij is dus 20 km van huis gevonden, arm dier. :(:)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 23:37

Ja idd arm dier! Papa liep net met hem op zn schouder richting keuken en hij vloog meteen in paniek weg.. Niet heel gek aangezien hij via de achter deur ( waar je dus alleen komt via de keuken) is weggevlogen.. :(:)

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:44

Supergoed nieuws dit! :D

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:44

WoW na zo'n lange tijd teruggevonden?! Ben iig blij voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 07:20

Tessa_93 schreef:
love_horse1 schreef:
Ind wat Lollieloes zegt!
Mijn vriendins parkietje is nu al 2/3 x ontsnapt maar doordat ze de geluidjes ging maken en hem riep kwam hij terug!

Ik heb mijn valkjes nu 4 jaar en zijn nog nooit weggevlogen. Alles zit potdicht als ze los vliegen elke dag. Er komt dan ook echt niemand in of uit :oo

Wat onwijs fijn dat je je valkje terug heb TS!! Echt een mazzel, 9 vd 10 mensen zien hun vogeltje niet meer terug..
Heb er 1x 1 gevonden en via het ringnummer de eigenaar achterhaald, die waren ook zóó ontzettend blij! :D

Voortaan geen conclusies trekken als je niets van de situatie weet, ja? Bedankt.

Wat fijn dat hij weer thuis is, TS! :):) Hij heeft het wel onwijs lang uitgehouden, gelukkig is hij net op het juiste moment teruggevonden. :)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 07:23

Jaa idd! Alleen heeft meneer zich het geluid van een auto allarm aan geleerd, die hoorde hij thuis int dorp nooit >;) :')

Vét irritand :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 07:35

Nouja beter een auto-alarm-geluid dan dat hij niet thuiskwam, toch. :)

Is hij alweer een beetje gewend?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 08:44

Jaa hij voelt zich weer lekker thuis! En idd liever een auto alarm dan niet meer thuis komen

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:40

Wat fijn dat hij er weer is.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:46

love_horse1 schreef:
Ind wat Lollieloes zegt!

Tessa_93 schreef:

Yezzi schreef:
Voortaan geen conclusies trekken als je niets van de situatie weet, ja? Bedankt.

Wat fijn dat hij weer thuis is, TS! :):) Hij heeft het wel onwijs lang uitgehouden, gelukkig is hij net op het juiste moment teruggevonden. :)

Ik zeg gewoon wat ik vind ;) Een dier mag er niet de dupe van worden, wat de situatie ook is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 07:41

Waar is hij de dupe van geworden? Ik zat aan tafel te eten met de vogel, mijn vader had een doos met een computer in zijn handen en daarop nog 2 beeldschermen. Hij liep naar buiten, maar de vogel wilde met hem mee vliegen (Mijn vader is zijn beste vriend, hij zit áltijd op zijn schouder), maar gleed van zijn jas af en is toen naar buiten gevlogen. We hebben hem geroepen en hij is gewoon teruggekomen. Zijn we nu onvoorzichtig en onoplettend omdat we niet bedacht hadden dat hij die ene dag opeens wél mee zou vliegen en m'n vader die dag die dure computer en schermen bij zich had? Moeten we hem voortaan maar opsluiten omdat hij anders weg kan vliegen? Moeten we zo voorzichtig zijn? Alles zit hier dicht als hij los is, het beest mag doen en laten wat hij wil. Niets leek erop dat hij weg zou vliegen. Hij was met mij brood aan het eten in de keuken, en toch ging hij achter mijn vader aan. Hoe had ik dat moeten weten? Dus denk a.u.b. twee keer na voor je iemand onoplettend en onvoorzichtig noemt, want dit kan iemand kwetsen (zeker in combinatie met die smiley erachter).

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 07:58

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Wat super dat hij terug is !!!!!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:28

Yezzi schreef:
Waar is hij de dupe van geworden? Ik zat aan tafel te eten met de vogel, mijn vader had een doos met een computer in zijn handen en daarop nog 2 beeldschermen. Hij liep naar buiten, maar de vogel wilde met hem mee vliegen (Mijn vader is zijn beste vriend, hij zit áltijd op zijn schouder), maar gleed van zijn jas af en is toen naar buiten gevlogen. We hebben hem geroepen en hij is gewoon teruggekomen. Zijn we nu onvoorzichtig en onoplettend omdat we niet bedacht hadden dat hij die ene dag opeens wél mee zou vliegen en m'n vader die dag die dure computer en schermen bij zich had? Moeten we hem voortaan maar opsluiten omdat hij anders weg kan vliegen? Moeten we zo voorzichtig zijn? Alles zit hier dicht als hij los is, het beest mag doen en laten wat hij wil. Niets leek erop dat hij weg zou vliegen. Hij was met mij brood aan het eten in de keuken, en toch ging hij achter mijn vader aan. Hoe had ik dat moeten weten? Dus denk a.u.b. twee keer na voor je iemand onoplettend en onvoorzichtig noemt, want dit kan iemand kwetsen (zeker in combinatie met die smiley erachter).

Nou gewoon de deuren naar buiten afsluiten zodat ie niet naar buiten kan? zo simpel..

Edit: 1 van mijn valkjes ziet ook mijn vader als zijn partner, en als hij naar buiten gaat hou ik hem even vast tot hij buiten is en laat hem dan weer los. zijn 2 deuren maar toch, ik wil geen risico's lopen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:33

Tessa_93 schreef:
Yezzi schreef:

Nou gewoon de deuren naar buiten afsluiten zodat ie niet naar buiten kan? zo simpel..

Edit: 1 van mijn valkjes ziet ook mijn vader als zijn partner, en als hij naar buiten gaat hou ik hem even vast tot hij buiten is en laat hem dan weer los. zijn 2 deuren maar toch, ik wil geen risico's lopen ;)

Áltijd doen we de deuren dicht, áltijd. Alleen die ene keer niet. En toen was het raak. Maar om ons nou onvoorzichtig en onoplettend te noemen, nee, dat gaat er niet in bij mij. Je bedoelt het vast niet zo bot als het er staat (Of het ligt gewoon aan hoe ik het opvat :P), maar het kwam wel wat hard aan. ;)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:36

Hij is al 2/3 keer ontsnapt werd er gezegd.. :')

Via het internet komt het inderdaad altijd anders over dan hoe het bedoeld is.. :)