Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Yipee schreef:Mooi hok! Ben blij dat je gelijk al voor een mooi formaat kooi kiest! Neem idd 1 hamster en geen twee. Geeft alleen maar ellende maar ik las dat je dit al wilde doen.
Verder kan er in deze kooi een Syrische hamster ook wel goudhamster genoemd en natuurlijk de kleinere Russische dwerghamster. Ik raad je aan een hamster bij een fokker te kopen. Ze zijn dan al heel erg tam vaak en meestal ook een stuk gezonder. In de dierenwinkel is het toch altijd afwachten wat je krijgt en een bijtertje is niet zo leuk en een drachtig vrouwtje al helemaal niet.
Een syrische hamster heeft echter wel een loopwiel van minimaal 30cm doorsnede nodig. Anders loopt hij krom en dit gaat uiteindelijk erg pijn doen.
Succes!
@Balthazar3: Dan heb je echt mazzel gehad. Het is niet leuk om stukjes hamster in je kooi te vinden kan ik je zeggen. Hamsters zijn solitaire dieren, waarom zou je daarin tegen hun natuur in willen gaan? Neem dan muisjes, ratten, cavia's of konijnen.
LauLauu schreef:Dat is geen probleem , maand geleden hebben we uit de DW 2 gerbils gaan halen en ze zijn inmiddels zo mak dat ze meteen op ons hand klimmen als ze die zien !
[BB-ITP] Nieuwe gezinsleden : gerbild Mini en Mouse !
alice0cullen schreef:Een hamster van welke soort dan ook.
En ik vind hem veel te klein voor een Goudhamster. Ik zou het risico niet lopen met twee aangezien dat vreselijk fout kan gaan.
love_western schreef:alice0cullen schreef:Een hamster van welke soort dan ook.
En ik vind hem veel te klein voor een Goudhamster. Ik zou het risico niet lopen met twee aangezien dat vreselijk fout kan gaan.
Deze hok te klein voor elke soort hamsters? 80 cm is groot genoeg.
In die tijd dat ik hamsters hield. Was 60 bij 40 voldoende voor een syrtje. Krijg het idee dat de maten van hokken elk jaar extremer worden.
LauLauu schreef:Heb al vaker hamsters samen gehouden..maar is een hele poos geleden, die zaten wel al eerder samen.
Was ook van plan om min 2 aan te kopen die al samenleven.
Dus dan kan er toch niets mis gaan of wel?
kusvoorjou schreef:waarom word er dan in de dierenwinkel meerdere hamsters in 1 glazen bak gedaan? als ze solitair zijn?