Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:Mijn vriend heeft vandaag een heel zalmkarkas meegekregen van de visboer. Inclusief een aantal koppen. Mijn hond heeft alvast een paar stukken van de buik gegeten, ze vond het heerlijk! Ben benieuwd wat ze van de koppen gaat vinden![]()
Maar nu vroeg ik me af, kun je wel verse vis geven of kan je het beter eerst een tijdje invriezen ivm mogelijke parasieten?
En ik las op de site van Lotgering dat je niet meer dan één keer per week vis mag geven. Klopt dat? En zo ja, waarom is dat dan?

MyWishMax schreef:Nikass schreef:Mijn vriend heeft vandaag een heel zalmkarkas meegekregen van de visboer. Inclusief een aantal koppen. Mijn hond heeft alvast een paar stukken van de buik gegeten, ze vond het heerlijk! Ben benieuwd wat ze van de koppen gaat vinden![]()
Maar nu vroeg ik me af, kun je wel verse vis geven of kan je het beter eerst een tijdje invriezen ivm mogelijke parasieten?
En ik las op de site van Lotgering dat je niet meer dan één keer per week vis mag geven. Klopt dat? En zo ja, waarom is dat dan?
Verse vis inderdaad het liefst een aantal weken invriezen, uit mijn hoofd 3 weken. Mag wel vaker als 1 keer per week, maar niet meer als 10% van de week hoeveelheid voer. Vooral omdat er in een aantal vissen een stofje zit wat bij een hoger percentage voor verlammingsverschijnselen kan zorgen. Zalm hoort daar niet bij, maar daar is wel een reden voor. Ik ben druk voor je aan het zoeken, want ik heb het pas nog gelezen.
EDIT: Als je vaker vis voert, krijg je een probleem met vitamine B1 en E. Gekweekte zalm zit vaak vol met AB. Maar ik zoek verder
) dus dit leek me wel wat voor haar haha love_western schreef:Ik heb het idee dat mijn labje allergisch reageert op graan.
Dus nu wil ik hem graag overzetten op kvv of barf. Alleen dat laatste lijkt mij al helemaal moeilijk. En ik kan weinig verkooppunten vinden in omgeving Hoogeveen.
Maaaarije schreef:Bedankt voor alle reacties, inmiddels eet de hond het vlees van lotgering. Hij heeft goede ontlasting, zijn vacht ziet er al beter uit en voelt ook al zachter.
en bovendien, hij eet het heel goed!
.
Haas geef ik heel weinig, ze kunnen de smaak hier niet echt waarderen, plus de karkassen meestal erg kaal en hard zijn. MyWishMax schreef:Ik geef bijna geen prooidieren meer, omdat de ene het slecht eet. Maar toen ze het nog wel at, kreeg ze gewoon een heel dier en paste ik de volgende dag de hoeveelheid er op aan. Maar zij was al gewend om maar 1 keer per dag te eten en dan dus af en toe een dag te vasten. Als het echt te groot was, hakte ik het doormidden en kreeg ze de andere helft of de volgende dag of de week daarna.
De tanden eten ze vaak niet op, maar als ze het wel doen, ik heb nog nooit gemerkt dat ze er last van kregenHaas geef ik heel weinig, ze kunnen de smaak hier niet echt waarderen, plus de karkassen meestal erg kaal en hard zijn.
Eerst doordat ze zelf muizen vangt en opeet en nu dus door het vinden van een haas (ze had al eens eerder een konijn gevonden maar toen gaf ik haar geen toestemming om het op te vreten haha)Nikass schreef:MyWishMax schreef:Ik geef bijna geen prooidieren meer, omdat de ene het slecht eet. Maar toen ze het nog wel at, kreeg ze gewoon een heel dier en paste ik de volgende dag de hoeveelheid er op aan. Maar zij was al gewend om maar 1 keer per dag te eten en dan dus af en toe een dag te vasten. Als het echt te groot was, hakte ik het doormidden en kreeg ze de andere helft of de volgende dag of de week daarna.
De tanden eten ze vaak niet op, maar als ze het wel doen, ik heb nog nooit gemerkt dat ze er last van kregenHaas geef ik heel weinig, ze kunnen de smaak hier niet echt waarderen, plus de karkassen meestal erg kaal en hard zijn.
Dank!
Ik heb het nog nooit echt gevoerd, maar kom er gaandeweg achter dat mijn herder hier helemaal blij van wordtEerst doordat ze zelf muizen vangt en opeet en nu dus door het vinden van een haas (ze had al eens eerder een konijn gevonden maar toen gaf ik haar geen toestemming om het op te vreten haha)
Wat voor dieren gaf jij dan?
Dat heb ik zo'n 2 jaar gedaan, voordat mevrouw besloot barf te intensief te vinden en stopte met eten.