Vers vlees hond, welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Re: Vers vlees hond, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:53

Ik bestel altijd wat mee, lamspens (stinken!), zeeforel (moest ie eerst ff aan wennen), eerst kippennekjes en inmiddels kipkarkas, soms runderkraakbeen. En heb altijd bonkje in huis liggen, loopt ie halve dag mee door t huis :P

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:52

Mijn vriend heeft vandaag een heel zalmkarkas meegekregen van de visboer. Inclusief een aantal koppen. Mijn hond heeft alvast een paar stukken van de buik gegeten, ze vond het heerlijk! Ben benieuwd wat ze van de koppen gaat vinden :)
Maar nu vroeg ik me af, kun je wel verse vis geven of kan je het beter eerst een tijdje invriezen ivm mogelijke parasieten?
En ik las op de site van Lotgering dat je niet meer dan één keer per week vis mag geven. Klopt dat? En zo ja, waarom is dat dan?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:38

Nikass schreef:
Mijn vriend heeft vandaag een heel zalmkarkas meegekregen van de visboer. Inclusief een aantal koppen. Mijn hond heeft alvast een paar stukken van de buik gegeten, ze vond het heerlijk! Ben benieuwd wat ze van de koppen gaat vinden :)
Maar nu vroeg ik me af, kun je wel verse vis geven of kan je het beter eerst een tijdje invriezen ivm mogelijke parasieten?
En ik las op de site van Lotgering dat je niet meer dan één keer per week vis mag geven. Klopt dat? En zo ja, waarom is dat dan?

Verse vis inderdaad het liefst een aantal weken invriezen, uit mijn hoofd 3 weken. Mag wel vaker als 1 keer per week, maar niet meer als 10% van de week hoeveelheid voer. Vooral omdat er in een aantal vissen een stofje zit wat bij een hoger percentage voor verlammingsverschijnselen kan zorgen. Zalm hoort daar niet bij, maar daar is wel een reden voor. Ik ben druk voor je aan het zoeken, want ik heb het pas nog gelezen. ;)

EDIT: Als je vaker vis voert, krijg je een probleem met vitamine B1 en E. Gekweekte zalm zit vaak vol met AB. Maar ik zoek verder ;)
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 31-10-14 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:43

Ik voer hem barff voeding. Ik stel het zelf samen, en is ook nog eens goed voor de tanden!
Zijn hier nog nooit eerder zo schoon geweest.

Kvv heb ik geen verstand van kan je wel helpen om barff samen te stellen.
Vind barff persoonlijk fijner, omdat je precies weet wat je geeft.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:47

Hier carnibest en daar doet onze corgi het super goed op.

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:51

Bij ons in het tuincentrum op de dierenafdeling staat altijd een vrieskast met allemaal vers vlees voor honden erin, misschien zou je naar zoiets eens kunnen kijken! En ik weet dat mijn tante haar hond altijd gekookte kip geeft ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:11

MyWishMax schreef:
Nikass schreef:

Verse vis inderdaad het liefst een aantal weken invriezen, uit mijn hoofd 3 weken. Mag wel vaker als 1 keer per week, maar niet meer als 10% van de week hoeveelheid voer. Vooral omdat er in een aantal vissen een stofje zit wat bij een hoger percentage voor verlammingsverschijnselen kan zorgen. Zalm hoort daar niet bij, maar daar is wel een reden voor. Ik ben druk voor je aan het zoeken, want ik heb het pas nog gelezen. ;)

EDIT: Als je vaker vis voert, krijg je een probleem met vitamine B1 en E. Gekweekte zalm zit vaak vol met AB. Maar ik zoek verder ;)

Dan krijgt ze daar dus teveel van binnen begrijp ik. Dank voor je uitzoekwerk :)
Ik geef in basis carnibest, maar vind het leuk om af en toe wat grover te voeren en mijn hond is echt gek op zalm (je kunt echt niet normaal sushi eten met haar in de buurt :D ) dus dit leek me wel wat voor haar haha

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:36

Carnibest en s avonds een handje smolke brokken. Verder van die geperste kauwbotten.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:52

Sinds we een Bull Terrier met huidproblemen hebben gehad, ben ik overgestapt naar KVV. Ik voerde haar Carnibest, want daar deed ze het het beste op. Van een hond die kaal en rood gekrabt was onder beide oksels en haar hele hals, kregen we binnen een half jaar er een hond MET haar en zonder jeuk voor terug. Onze huidige Bull Terrier hebben we daarom van begin af aan meteen op KVV gezet. Wel wat goedkopere dan de Carnibest. Ik voer nu Smuldier en Rodi. Ze lust echter ook gewoon brokken, dus als we op vakantie gaan, dan krijgt ze gewoon een paar weken brokken op haar logeeradres.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:57

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:01

Wij voeren onze hond vlees van Lotgering. Hij doet het er erg goed op, en heeft een mooie glanzende vacht, en is lekker actief. Ook is het niet duur :)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:03

hier ook goede ervaringen met lotgering , we bestellen met de hele buurt , dan blijven de kosten lekker laag . ook de knabbels en botten van lotgering zijn erg gelieft , en niet duur . ze kunnen er lekker mee spelen en kauwen. en het is veeeeeel goedkoper dan in de dierenwinkel/ plastic speeltjes. hier een allergie hondje die het super doet op het voer.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 10:14

Bedankt voor alle reacties, inmiddels eet de hond het vlees van lotgering. Hij heeft goede ontlasting, zijn vacht ziet er al beter uit en voelt ook al zachter.
en bovendien, hij eet het heel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:29

Ik heb het idee dat mijn labje allergisch reageert op graan.

Dus nu wil ik hem graag overzetten op kvv of barf. Alleen dat laatste lijkt mij al helemaal moeilijk. En ik kan weinig verkooppunten vinden in omgeving Hoogeveen.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:35

love_western schreef:
Ik heb het idee dat mijn labje allergisch reageert op graan.

Dus nu wil ik hem graag overzetten op kvv of barf. Alleen dat laatste lijkt mij al helemaal moeilijk. En ik kan weinig verkooppunten vinden in omgeving Hoogeveen.

Ik woon in Frieschepalen, daar heb ik veel adresjes in de buurt waar ik mijn voeding haal voor barff. Ik zou eventueel dingen voor je kunnen mee nemen, dan kun je het ophalen in frieshepalen, als je dat niet te ver vind??
Je mag me altijd pb doen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:43

Maaaarije schreef:
Bedankt voor alle reacties, inmiddels eet de hond het vlees van lotgering. Hij heeft goede ontlasting, zijn vacht ziet er al beter uit en voelt ook al zachter.
en bovendien, hij eet het heel goed!

Wat fijn!

Hier gister ook weer grote doos binnen gekregen, heeft hond weer voor paar maanden eten :D.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:32

Mijn hond vond vandaag een aangevreten haas in het weiland. Ze mocht hem van mij opeten: was nog de kop met een stuk lijf en de voorpoten. Ze vindt dat echt helemaal geweldig en er blijft niets over. Behalve wat vragen bij mij, zoals: kan zo'n haas ziektes over brengen? Wat doet mijn hond met het gebit van die haas? is het niet gevaarlijk als ze een paar scherpe tanden inslikt? (dat vroeg mijn vriend zich af)

Geeft iemand hier zijn hond wel eens een haas? Hele of gedeelte? Ik weet dat ze die bij Lotgering hebben, maar waar komen die hazen vandaan? En hoe doe je dat met hoeveelheden? Een heel prooidier weegt natuurlijk een stuk zwaarder dan wat mijn hond normaal eet (2 x 2 ons Carnibest) Het in afgepaste porties hakken is ook niet echt te doen + het effect van heel prooidier eten is dan natuurlijk ook zoek.

Graag jullie ervaringen met het voeren van hele/halve prooidieren :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:15

Ik geef bijna geen prooidieren meer, omdat de ene het slecht eet. Maar toen ze het nog wel at, kreeg ze gewoon een heel dier en paste ik de volgende dag de hoeveelheid er op aan. Maar zij was al gewend om maar 1 keer per dag te eten en dan dus af en toe een dag te vasten. Als het echt te groot was, hakte ik het doormidden en kreeg ze de andere helft of de volgende dag of de week daarna.

De tanden eten ze vaak niet op, maar als ze het wel doen, ik heb nog nooit gemerkt dat ze er last van kregen := Haas geef ik heel weinig, ze kunnen de smaak hier niet echt waarderen, plus de karkassen meestal erg kaal en hard zijn.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:27

Wij voeren Carnivoer en Smuldier.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:38

MyWishMax schreef:
Ik geef bijna geen prooidieren meer, omdat de ene het slecht eet. Maar toen ze het nog wel at, kreeg ze gewoon een heel dier en paste ik de volgende dag de hoeveelheid er op aan. Maar zij was al gewend om maar 1 keer per dag te eten en dan dus af en toe een dag te vasten. Als het echt te groot was, hakte ik het doormidden en kreeg ze de andere helft of de volgende dag of de week daarna.

De tanden eten ze vaak niet op, maar als ze het wel doen, ik heb nog nooit gemerkt dat ze er last van kregen := Haas geef ik heel weinig, ze kunnen de smaak hier niet echt waarderen, plus de karkassen meestal erg kaal en hard zijn.

Dank!
Ik heb het nog nooit echt gevoerd, maar kom er gaandeweg achter dat mijn herder hier helemaal blij van wordt *\o/* Eerst doordat ze zelf muizen vangt en opeet en nu dus door het vinden van een haas (ze had al eens eerder een konijn gevonden maar toen gaf ik haar geen toestemming om het op te vreten haha)
Wat voor dieren gaf jij dan?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 07-11-14 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:38

Ik voer smuldier aangevuld met Rodi en hij krijgt verse botten van de slager die hij helemaal opkluift

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:44

Nikass schreef:
MyWishMax schreef:

Dank!
Ik heb het nog nooit echt gevoerd, maar kom er gaandeweg achter dat mijn herder hier helemaal blij van wordt *\o/* Eerst doordat ze zelf muizen vangt en opeet en nu dus door het vinden van een haas (ze had al eens eerder een konijn gevonden maar toen gaf ik haar geen toestemming om het op te vreten haha)
Wat voor dieren gaf jij dan?

Eh, patrijs, kip, eend, konijn, kwartel en vis, lag een beetje aan het seizoen/de verkrijgbaarheid en de prijs. :D Dat heb ik zo'n 2 jaar gedaan, voordat mevrouw besloot barf te intensief te vinden en stopte met eten. :+

Maar zij kwam ook niet aan dus ik kon makkelijk een dag veel meer voeren.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:40

Hier krijgen de honden KVV van Naturis en brokken van healty dog omdat tot voor kort geen gluten vrije persbrok van Naturis was.
Voro te knabbelen krijgen ze gedroogde pens, oren (hert, konijn, rund), pezen (kalf, rund), huid, nekken (kip, eend), poten (kalkoen, kip), luchtpijpjes,...

Heb wel eens Degomeat, Rodi, Carnibest en TamRo gehad. Maar dit werd door de grootste niet goed gegeten en/of verteerd.

ivm vakantie vragen of er mogelijkheid is tot gebruik ve vriezer. Al blijven enkele kilo's in een koelbox wel een dag of 2 bevroren.
Je hebt vleesrollen die je op kamertemperatuur kan bewaren, Naturis heeft er nu "gestoomde", maar heb ook al andere merken gezien. Kan alleen de naam niet herinneren en vrees dat sommigen ook wel een vrij hoog zout of vet percentage zullen hebben.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 17:43

Dankje voor je reactie!
Met het voer komt het wel goed, het moet 24 uur ontdooien ongeveer. En aangezien dat van vrijdag en zaterdag dan sowieso al in de koelkast ligt.
Neem ik even een koeltas mee, en dan kan vrijdagavond die van zondag ook al in de koelkast.
Voor maandag krijgt hij het gewoon als we weer thuis zijn :)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:42

Hier nu bezig met hele konijnen wild te kopen om te voeren,