Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Femek2902 schreef:Ik kan niet zien of dit dier nog geniet van een aai, bedelt om aandacht etc. Maar ik lees dat het dier ontzettend bedelt om eten, voor mij genoeg om te zeggen geef hem lekker eten en geniet nog ff van hem. Want een dier dat niet meer geniet van zijn leven eet echt niet meer, en zal al helemaal niet bedelen.
Goed, gelukkig is het niet onze taak om te zeggen dat de hond er genoeg van heeft, ja of nee. Dat is aan de Ts. Maar het feit dat ze er zo ontzettend aan twijfelt zegt mij genoeg. Als ik zo zou twijfelen dan zou ik het nog even lekker laten. Voor je het weet ligt hij de volgende morgen dood in de kamer, dan weet je in ieder geval zeker dat het genoeg was. Want ik zou het niet kunnen om een hond zomaar in te laten slapen. Zeker niet een waar ik al 13 jaar aan gehecht ben.

MiVita schreef:Ik begrijp je helaas ook heel goed, maar kan geen raad geven want ik zit zelf in precies dezelfde situatie.
Mijn hond is pas 7jaar (sint-bernard dus wel een groot ras) en heeft ook artrose in beide heupen. Wandelen kan bijna niet meer, op goede dagen lukt een blokje rond nog net. Als ze tijdens het wandelen uit blijschap eens een sprintje trekt dan sukkelen we verder tot thuis.
Ze is met regelmaat incontinent, waardoor er overal waar ze loopt druppeltjes urine liggen, in combinatie met kleine kindjes die vaak op de grond zitten te spelen is dit eigenlijk geen doen![]()
Ze vertoont ook regelmatig tekenen van beginnende dementie, laten we haar buiten om te plassen staat ze je dom aan te kijken om dan vervolgens bij het binnenkomen in huis te plassen, begint soms uit het niets te janken...
Ik weet ook echt niet wat ermee te doen, het lijkt zo egoistisch om haar in te laten slapen...
Konden ze maar zelf zeggen wat het beste zou zijn