Dalmatier puppy`s verwacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMaritt

Re: Dalmatier puppy`s verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:21

Oeh wat leuk! Kennissen van mij hebben dit jaar ook een nestje gefokt, kon het natuurlijk niet laten om even op puppy knuffel bezoek te komen :D
Ben benieuwd wat voor mooie puppies hieruit komen!

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:27

Oooooh Dalmatiërs <3 Prachtige honden hoewel ik ze nog maar zelden in het echt heb gezien!
Ik volg even mee, ben erg benieuwd!

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:32

Wanneer is ze uitgerekend?

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 16:15

Rond 28e

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:15

Hoe gaat het nu met haar?

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 21:32

Ja prima! Ze wordt niet heel erg dik. Mijn gevoel zegt 6. Ze doet het verder rustig aan. Ik denk dat het zo rond volgende week dinsdag wordt

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:36

Loraine1985 schreef:
jaaaah leuk!!! Stipje

stipje .... een heleboel stipjes

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:53

Ben benieuwd naar de pups! Hoe is het nu met mams?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:01

maar 6 pups? -O- nu ja, als ze allemaal gezond en wel zijn is dat het voornaamst.
Begint wel stilaan af te korten hé

Klasgenootje van mij had vroeger ook een dalmatiër en deze had naar mijn idee toch ook meer "negatieve" trekjes dan de gemiddelde dalmatiër en ook iets fijner. Maar dat was wel in de jaren net na de film...
Dacht dat vnl doofheid en kans op nierstenen "rasgebonden" waren

Ikzelf zou nooit een dalmatiër gekozen hebben. Ik vond de vlekken niet mooi en zeker de bruine niet. En wat heb ik nu? Juist een bruine dalmatiër :+
Hij is een beetje atypisch qua karakter in de zin dat hij op vreemde "indoor" locaties volledig dichtslaat en hulpeloos grommelt en huilt. Maar heeft in zo'n situatie nog nooit uitgehaald oid naar vreemden.
Energie voor 10, maar kan zich mits voldoende kans deze energie kwijt te geraken, zich in huis voorbeeldig gedragen (niet op bed, niet in de zetel, niet continu op mijn hielen volgen,...) Maar het liefst komt hij half op schoot om je uitvoerig te wassen en knuffels te krijgen. In de tuin is hij vrij waaks en ruw in z'n spel. TS zal wrschlk al wel filmpjes gezien hebben op fb :D

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:11

Aah kriebels! :) Wat had ik er graag een van je gekocht, maar met 4 dagen werk is dat niet haalbaar. :|

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 19:01

petitparis schreef:
maar 6 pups? -O- nu ja, als ze allemaal gezond en wel zijn is dat het voornaamst.
Begint wel stilaan af te korten hé

Klasgenootje van mij had vroeger ook een dalmatiër en deze had naar mijn idee toch ook meer "negatieve" trekjes dan de gemiddelde dalmatiër en ook iets fijner. Maar dat was wel in de jaren net na de film...
Dacht dat vnl doofheid en kans op nierstenen "rasgebonden" waren

Ikzelf zou nooit een dalmatiër gekozen hebben. Ik vond de vlekken niet mooi en zeker de bruine niet. En wat heb ik nu? Juist een bruine dalmatiër :+
Hij is een beetje atypisch qua karakter in de zin dat hij op vreemde "indoor" locaties volledig dichtslaat en hulpeloos grommelt en huilt. Maar heeft in zo'n situatie nog nooit uitgehaald oid naar vreemden.
Energie voor 10, maar kan zich mits voldoende kans deze energie kwijt te geraken, zich in huis voorbeeldig gedragen (niet op bed, niet in de zetel, niet continu op mijn hielen volgen,...) Maar het liefst komt hij half op schoot om je uitvoerig te wassen en knuffels te krijgen. In de tuin is hij vrij waaks en ruw in z'n spel. TS zal wrschlk al wel filmpjes gezien hebben op fb :D

nou, met 6 ben ik ook blij hoor....heb ook wel eens nesten van 12 gehad maar voor moeder en de drukte, is wat minder toch wel prettiger vind ik.

Doofheid is inderdaad iets wat aan dit ras gelinkt is, maar ook andere rassen met een witte vacht, zoals de Argentijnse dog, Bull Terrier, Engelse Setter,en nog wel wat rassen, zij worden ook getest.
Het heeft te maken met het Piebald gen en is de cochleaire doofheid. Totaan een week of 6 kunnen zijn nog doof worden.
Kans op nierstenen is ook een dalmaat eigen eigenschap horend bij het aparte urinewegstelsel (vergelijkbaar bij de mens) omdat zij bepaalde urinezuren niet kunnen omzetten.

Daarnaast af en toe vachtproblemen komen voor.
HD wordt op getest maar zijn vaak goede scores.
In het verleden kwam er wel eens epilepsie voor, maar momenteel weinig.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 19:01

Sanne_Visser schreef:
Aah kriebels! :) Wat had ik er graag een van je gekocht, maar met 4 dagen werk is dat niet haalbaar. :|

:)

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:57

Zijn ze er al? :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:03

Oh wat leuk stippelbabies... (al duurt het idd eventjes voor de stippen komen... is het niet een week of iets in die richting??)

Ik vind het een mooi ras om te zien, maar ik denk niet dat ze geschikt zijn voor mij :')
En daarnaast komt er toch niks in huis hier (mams regels -O- ) dus ik ga gewoon smelten van de foto's hier zodra ze er zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:12

Ooh wat leuk! Ik volg.
Heb kort geleden na 12 jaar mijn liefste dalmatiër in laten slapen. Ben nog steeds gek van het ras maar wel van mening dat het absoluut geen beginnershonden zijn. En wat een enorm verschil met de werkhonden (herders) van mijn vader. Maar zo leuk. <3

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:10

Doofheid kun je laten testen toch?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:11

Zijn er al pups? :D

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 16:10

Ze zijn er inmiddels! wat later dan verwacht en een lange rit....Helaas keizersnede geworden maar wel goed dat we dit gedaan hebben. Alles verliep volgens het boekje, alleen het persen bleef uit.
De eerste bleek al even dood te zijn en hield de boel op. Uiteindelijk 3 over (verwachtten al geen groot nest) allemaal dames....moeder en pups doen het goed. 2 zijn wat kleiner, maar ze zijn allemaal sinds de geboorte aangekomen. Moeder is heel zorgzaam, beetje over bezorgd soms. Als er 1 piept is ze heel alert...We zitten er momenteel even dag en nacht bij, ook voor moeder. Vind zo`n keizersnede altijd maar niets :(
Foto`s post ik nog even

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 16:13

Amandavd schreef:

De doofheid kan je inderdaad laten testen, dit gebeurd op de leeftijd vanaf 6 weken. Tot die tijd niet, omdat het gehoor nog kan afbreken.
Er zijn 4 klinieken in NL waar het getest kan worden.
Op mijn site staat bij gezondheid wel een submenu met uitleg daarover voor wie dat leuk vind.

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:15

Gefeliciteerd met 3 gezonde pups!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:15

Ah wat jammer van de vierde , gelukkig is de rest gezond!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:55

Wat vervelend dat het een keizersnede moest worden. Gelukkig maken mams en de drie pups het goed. Wel jammer van de vierde, maar zo te lezen was die al eventjes dood.

Hopelijk knapt mams snel op van de operatie en kunnen jullie gaan genieten van de kleine wormpjes :j

Ik ben benieuwd naar de foto's :D

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:13

Gefeliciteerd met 3 pups :D ! Fijn zeg dat jullie ook goed op mams passen .. Hier ook heel benieuwd naar de foto's <3

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:24

dalmarieke schreef:
Amandavd schreef:

De doofheid kan je inderdaad laten testen, dit gebeurd op de leeftijd vanaf 6 weken. Tot die tijd niet, omdat het gehoor nog kan afbreken.
Er zijn 4 klinieken in NL waar het getest kan worden.
Op mijn site staat bij gezondheid wel een submenu met uitleg daarover voor wie dat leuk vind.

Ja in Eersel doen ze het ook. Heb wel eens meegeholpen.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:01

Wat jammer dat het niet helemaal probleemloos ging.
Wel fijn dat het verder goed lijkt te gaan met mams en de pups. Ben benieuwd naar de foto's die nog gaan komen :)