Poes aka Daphne is helemaal gezond verklaard en al 0.7 kg aangekomen! Blijkbaar is zij een exotic, dat verklaard waarom haar vacht veel minder pluizig is haha.
Kater aka Maddox is veel minder aangekomen, maar is ook erg veel haar kwijt, dus wellicht vertekend dat iets, maar ook die gaat de goede kant op. Zijn oog is genezen, maar hij heeft nog wel diarree dus ik heb nu andere ontworming meegekregen tegen een parasiet waarvan ik de naam niet meer weet.
Tevens is de afspraak bij de trimster gemaakt, volgende week gaan ze kaal! Of tenminste, Maddox gaat kaal, bij Daphne gaan we kijken of we misschien afkunnen met ontwollen. En anders als dat het mooist wordt toch ook maar kaal. De dierenarts: "Ze zien er nu uit alsof de door de ratten aangevreten zijn." Tja, meer kan ik er ook niet van maken...
Ze blijken in elk geval pas 4 jaar te zijn. Over Daphne kon ik meer vinden dan over Maddox, zij is met goed gevolg op shows geweest, ik vond zelfs foto's. Met beide katten is een nestje gefokt maar voor zover ik kan zien zijn ze daarna geholpen en herplaatst. Ze hebben dus helemaal niet zo lang bij hun vorige eigenaren gewoond, ongeveer 2 jaar voor zover ik kan beoordelen.
Ze worden wel echt heel leuk! Beide willen lekker fanatiek spelen inmiddels en Daphne is heel kletserig en aanhalig, die kruipt bijna in me als ik bij ze ben