Vraagje over de mechelse herder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: Vraagje over de mechelse herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 08:32

Hier 2 kortharige herderkruisingen.

Mijn advies: niet kammen daarmee veroorzaak je juist meer verharing.

Maar paar keer per jaar naar de trimsalon en dan onder de waterblazer...... fantastisch!
Scheeld enorm veel haar in huis!

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 10:06

Caesar, begrijp je inderdaad. Het is ook lastig om het goede er tussenuit te vissen. Vandaar dat wij nu ook voor een jongere hond aan het kijken zijn.

Morgen hebben we een afspraak met een vrouw die door omstandigheden niet langer voor haar pup kan zorgen. Mocht het klikken hebben we vanaf morgen toch een hondje!!

Als het niet klikt zal ik nog contact met je zoeken amies100. In ieder geval bedankt.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:29

Graag gedaan, veel plezier morgen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:56

lisem94 schreef:
Caesar, begrijp je inderdaad. Het is ook lastig om het goede er tussenuit te vissen. Vandaar dat wij nu ook voor een jongere hond aan het kijken zijn.

Morgen hebben we een afspraak met een vrouw die door omstandigheden niet langer voor haar pup kan zorgen. Mocht het klikken hebben we vanaf morgen toch een hondje!!

Als het niet klikt zal ik nog contact met je zoeken amies100. In ieder geval bedankt.

Wat leuk. Maar hou er wel rekening mee dat sommige mensen liegen over waarom ze hun pup weg doen.

Ik ken iemand die heeft een pup van 6 maand overgenomen. Maar de pup was al goed verpest. Is gelukkig nu weer goed gekomen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:08

love_western schreef:
lisem94 schreef:

Wat leuk. Maar hou er wel rekening mee dat sommige mensen liegen over waarom ze hun pup weg doen.

Ik ken iemand die heeft een pup van 6 maand overgenomen. Maar de pup was al goed verpest. Is gelukkig nu weer goed gekomen.

dat was hier dus ook het geval, maar met een hoop werk en aanpassing komt dat wel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:30

Ja dat ook wel meestal. Buren verderop hebben hun mechel met 20 weken ook weer verkocht. Was ook helemaal verpest.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:34

Ik kom op mp helaas vaak pups tegen van enkele maanden die door een particulier weer worden weg gedaan ivm omstandigheden.....
Helaas verdiepen mensen zich eigen niet goed in het ras en dan vooral in de bloedlijnen uit de sport. Hondjes zijn vaak te heftig voor ze en dan "gooien" ze de pups maar weer op mp....

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:39

Ja erg jammer is dat! Ik heb mijn pups destijds ook niet zomaar aan iedereen mee gegeven. Ik kreeg reacties van mensen die vooral graag gratis een puppie wilden omdat het zo leuk voor de kinderen was. Dus toen heb ik toch maar even terug gemaild dat het absoluut geen kinderspeelgoed is en als ze al geen aanschafprijs kunnen betalen, de rest van het onderhoud van de hond ook wel een probleem zal worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:55

amies100 schreef:
Ik kom op mp helaas vaak pups tegen van enkele maanden die door een particulier weer worden weg gedaan ivm omstandigheden.....
Helaas verdiepen mensen zich eigen niet goed in het ras en dan vooral in de bloedlijnen uit de sport. Hondjes zijn vaak te heftig voor ze en dan "gooien" ze de pups maar weer op mp....

Precies.

Wij hebben ook een mechel uit de werklijnen. Maar trainen hier 2 a 3 x in de week ipo mee. Momenteel alleen speuren en appèl ivm wisselen. Pakken het weer op met een maand of 8/9

En zijn gewoon zeer consequent. Maar hij is geweldig qua karakter. Grote kroelkont. Zeer sociaal naar andere honden.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:00

Wij hebben momenteel 6 stuks, zijn of worden allemaal knpv opgeleid. Ze zijn allemaal zeer sociaal maar dienen wel consequent behandeld te worden. Zeker de jonge honden die graag uitproberen..... :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:06

lisem94 schreef:
Morgen hebben we een afspraak met een vrouw die door omstandigheden niet langer voor haar pup kan zorgen. Mocht het klikken hebben we vanaf morgen toch een hondje!!.

Hoe is het gegaan??

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 10:41

Leuk dat je informeert.

De eigenaar had afgebeld.. het zit ons niet echt mee.

We zetten het even op een laag pitje en kijken over een paar weekjes weer verder.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:55

wat balen allemaal zeg!

op ikzoekbaas.nl staan ook wel eens herders op ook pups misschien een idee om ook eens op te zoeken/kijken

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:01

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:13

Het schijnt nog niet mee te vallen om aan een leuke mechelaar te komen. Die laatste zwarte die ik je doorgegeven had via pb die is er nog wel. Die moet weg wegens tijdgebrek. Maar die is al 4 dus misschien weer iets te oud voor jullie.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 15:45

Ja naar een pupje gaat onze voorkeur nu toch wel.

We hebben geen groot budget wat betreft aankoopbedrag. (Uiteraard wel een uitgebreid potje onverwachte dierenarts kosten) dus dat helpt op dat punt ook niet mee.

Ik zal is naar de links kijken kentaro bedankt!!

Op ikzoekbaas kijk ik ook regelmatig maar aangezien we nu toch liever een pup willen valt die site toch wel af.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:48

Toevallig stonden er lastst 2op weet niet als ze er nu nog op staan

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:48

Pups staan er meer dan genoeg op marktplaats dus dat moet lukken lijkt me.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 10:14

Er staan inderdaad veel pups op marktplaats maar er blijven er niet veel over als je wat kritischer kijkt.

Vaak willen ze er wel heel graag vanaf, het maakt dan niet uit waar ze terecht komen, kom hem/haar maar even ophalen krijg ik dan te horen. Daar heb ik persoonlijk geen goed gevoel bij.

Er zullen dus wel leuke pups tussen zitten maar het is dus echt niet allemaal interessant.

Bedankt voor jullie hulp!! Ik kijk op mijn gemakje rond en dan tref ik er vanzelf wel 1.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:33

Zijn er nog vorderingen?? :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:08

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:48

Wij hebben ondertussen onze 5 maanden oude pup ook op mp staan, zeer geschikt voor de sport dus als je het iets lijkt kan ik je de link sturen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:02

puur interesse amies... wat is de reden dat je haar weer weg doet?

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 11:48

Er zijn vorderingen!

Gisteren zijn we gaan kijken bij een herder mix reu. Ontzettend lieve leuke hond, erg mensgericht.

Volgende week komt hij bij ons op proef. *\o/*

Hij is anderhalf jaar oud overigens.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:02

EmptyWords schreef:
puur interesse amies... wat is de reden dat je haar weer weg doet?

Wij doen haar niet weer weg :D , wij zijn de fokker van deze pup. We wilden eerst kijken of deze combi genoeg driften had voor de sport en gelukkig is dat zo, daarom gaat ze pas op latere leeftijd weg.

Fijn ts! Hopelijk is het een match