Wanneer je het aan de lucht laat drogen gaat het trekken en trekt het open. Zeker op zo'n bewegelijke plek. Aan te raden is (ook om infectie te voorkomen) elke dag de wond zeer licht in de masseren met een honingzalf om de wond soepel te houden zodat de genezing bevorderd word.
Gezien het dramaqueen en beweeglijkheids gehalte van mijn hond. Zijn mijn mikkunsten onvoldoende vrees ik. Het zit dus na het smeren overal. In de wond, op de randen en er naast :p.
Het is wel wat verdikt nu en vrij smerig maar last heeft het niet. Zal straks nog eens een foto maken.
Wat erg goed helpt bij dergelijke Wonden, is heel ouderwets een mengsel van poedersuiker en iso betadine. De betadine ontsmet, de poedersuiker trekt het vuil eruit. Rauwe honing ( kun je daar wel gemakkelijk kopen) is nog beter en heeft hetzelfde effect. Ik had ooit een konijn op het werk die zijn hele rug ontveld had. Ergens vast gezeten ofzo. Je kijk echt op het stukje vlees dat op je bord ligt. Zes weken dagelijks ingesmeerd met het suikermengsel, perfect genezen. Ooit ook een veulen die gebeten was door een ezel. Bloed was afgeknepen blijkbaar,en die kwam er uiteindelijk met een ontveld stuk van 20 op 10 op de hals eruit. Ook letterlijk het vel eraf. Met poedersuikermengsel, op aanraden vd dierenarts, zie je er niks meer van...
essiesilly
Geplaatst: 06-10-14 14:42
Mijn hond had een keer een flink gat in haar borst, zat er waarsch al langer omdat het onder de haren zat niet direct opgevallen dus kon niet meer gehecht worden. Dag 1 zag het er zo uit Goed schoon gemaakt met betadine, droog deppen en honing er op Binnen 4 dagen was het helemaal uit zichzelf prachtig dicht