Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:50

Ik ben niet tegen het gebruik van een bench, maar zodra mijn pup volwassen begon te worden is de bench er zo snel mogelijk uit gegaan :)
Ik snap dat het niet leuk is als je spullen worden gesloopt of je kans loopt dat je hond zich ergens aan verwondt, maar ik snap niet waarom mensen die veel van huis zijn zich dan een border collie aanschaffen! Neem dan een rustig, klein ras. Ik vind bordercollies prachtig, maar voor ons gewoon niet geschikt omdat we beide werken en geen uren per dag de tijd hebben om de hond moe te krijgen. Dus heb ik gekozen voor een rustige en onafhankelijke hond. Anders krijg je gewoon een vicieuze cirkel waarbij de hond alleen maar meer gaat slopen door de opgekropte energie en daardoor alleen maar vaker in de bench moet.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:51

Ik heb een kruising border bij iemand vandaan die regelmatig op visite ging ver weg, waar hij niet welkom was en hij moest dan in de bench, vaak wel 12-13 uur achter elkaar, zonder voer, water of uitlaten. Nou bij mij heeft hij het super, zit überhaupt maximaal eens 5 uurtjes alleen en vaak zorg ik dan nog dat hij wordt uitgelaten door iemand als hij niet mee kan, hij zit trouwens niet in de bench, maar gewoon een grote woning, en ik heb een eigen uitlaatservice, dus vaak gaat hij de hele dag met me mee zelfs. Snap echt niet dat mensen dan een hond nemen hoor!!!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:52

Tooske schreef:
Toen onze hond pup was zat hij s'nachts ook in de bench hoor dan zit je al gauw aan 8 uur in de nacht.
Ik vind dat wel acceptabel als je er genoeg mee doet zijn ze dan ook echt moe en of ze dan 8 uur in een mand slapen of 8 uur in de bench zie ik weinig verschil in.

honden slapen over het algemeen vrijwel nooit aan een gesloten, maar vaak in stints van een paar uur (slaapcyclus van een hond is volgens mij zelfs maar 20 minuten, vaak trekken ze daarna ook zelfs 1 oog open voor ze m weer met een flinke vaart sluiten om zich in een nieuwe droom te storten).. daartussen door zie je ze vaak even ronddrentelen, poten strekken en na een slok water met een diepe zucht weer gaan liggen.

voor wat betreft pups en rust van een eerdere reactie..
leer je daarmee dat je pup in zijn bench rustig moet zijn..
of leer je je pup rustig te zijn waar dan ook en wanneer dan ook?

heb met die van mij (en dat is een parsson jack, dus niet het meest dociele type hond en vooral koppig als ze iets wil).. twee weken lang iedere keer gewoon teruggestuurd naar haar mand.. eerst met een trainingsriempje eraan.. gewoon mee terug nemen 'welterusten' en verder gaan..
daarna had ze 'plaats' onder de knie.. ze was toen nog geen 3 maanden oud.

daarna heeft ze geleerd dat bij mij 'plaats' inhoud dat het iedere willekeurige plek mag zijn die haar is 'toegewezen' (hondenkleed, mand, riem, handdoek, slaapzak, theedoek of een theezakje).. 'plaats' betekent dat ze iets moet zoeken naar eigen keuze wat ik haar heb toegewezen als 'plaats' en daar rustig gaan liggen. mand = eigen plaats..

hierdoor kan ik haar ook gewoon meenemen naar vrienden.. al gooi ik een theedoek of haar riem in een hoek met de melding 'plaats' dan weet ze gelijk waar ze heen moet als ik het verlang.. Dat is met een bench toch heel wat lastiger, ervanuitgaande dat je die niet overal mee naar toe neemt (niet iedereen heeft er ruimte voor of behoefte eraan als je dat ding meezeult als je een middag en avond op bezoek gaat)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:52

Een bench is een plek, waar de hond zich veilig moet voelen.
Dit moet op een rustige plek, waar de hond zichzelf kan ontdoen van de drukte om zich heen.
Zodra hij dit weet, gaat hij zelf, wanneer hij het te druk vind, in de bench liggen.
Wanneer de hond dit doet? Met rust laten.

Maar dit kan ook met een mand, of een hoek, een plek.

Zo hebben wij dat, gek genoeg, naast de bank. Daar ligt zijn kleed. En daar is zijn rust.
Maar ook heeft hij een eigen buiten en binnenverblijf. Van 3 x 3 en 3 x4 (Laatste is buiten)
Wanneer het druk is, vlucht hij daar letterlijk in weg.

Geen mens, ook wij niet, mag er komen van ons. Het is zijn manier om zich van de drukte te ontdoen.

Hier slaapt hij in, vanaf pup af aan.
En omdat wij met zijn 2en in totaal meer thuis zijn dan weg? (man werk, vrouw studie) zit hij er maximaal 5 uurtjes in.

Gaan wij op visite? Regelen wij, dat hij naar de "oppas" kan, zodat hij niet alleen is. OF hij gaat mee.

Maar 16 uur in een bench?
Jij wil ook niet 16 uur op je slaapkamer zitten toch?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:53

jeetje met verbazing zitten lezen zeg...dat diegene het nog neer durft te zetten, me nekharen gaan omhoog. Wij hebben ook een bench. Eerst zat onze oudere hond van 17 erin maar die kon zijn plas niet meer ophouden zodra ze ging wandelen in de nacht. Door de bench bleef ze droog. Nu hebben we een pup en die gaat om 23u de bench in tot 7u maar daarna zit ze los in de huiskamer. Is de bedoeling dat ze uiteindelijk zonder bench kan.

Heeft diegene daarna nooit meer gereageerd??

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:53

Maar als een hond die 8 uur toch slaapt, waarom moet ie dan opgesloten worden?
Ik ben ook anti bench als de hond erin word opgesloten..
Mijn hond, Jack russel van 1 jaar sloopt ook ondanks genoeg botjes/2 maatjes. Maar geen haar mn hoofd dat ik hem ga opsluiten.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:54

Bench = kooi.

En het is de laatste jaren enorm in zwang. Bij ons geen kooien voor honden. Vind het echt enorm hypocriet dat paarden minimale boxmaat moeten hebben, (terecht!), knaagdieren uiteraard ook, maar de hond? Die kan in een altijd véél te kleine kooi. Ronduit raar. :(

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:54

Ik heb voor mijn pup destijds een bench gekocht als eigen plek waar je haar met rust moet laten als ze daar in ligt. Inmiddels is ze bijna 6 en heb van het voorjaar de bench opgeruimd omdat hij me danig in de weg stond. Overigens heb ik nog nooit het deurtje dicht gedaan. De bench stond in de hal en daar kon niets gesloopt worden. Nu hebben de honden de hele beneden verdieping als ik weg ben.

Honden opsluiten voor zo lang en verwachten dat ze zich keurig gedragen als ze eruit komen is van den zotte. Dat kun je niet van een hond vragen die moeten ook hun energie kwijt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:55

maralyn schreef:
Een bench is een plek, waar de hond zich veilig moet voelen.
Dit moet op een rustige plek, waar de hond zichzelf kan ontdoen van de drukte om zich heen.
Zodra hij dit weet, gaat hij zelf, wanneer hij het te druk vind, in de bench liggen.
Wanneer de hond dit doet? Met rust laten.

Maar dit kan ook met een mand, of een hoek, een plek.

Zo hebben wij dat, gek genoeg, naast de bank. Daar ligt zijn kleed. En daar is zijn rust.
Maar ook heeft hij een eigen buiten en binnenverblijf. Van 3 x 3 en 3 x4 (Laatste is buiten)
Wanneer het druk is, vlucht hij daar letterlijk in weg.

Geen mens, ook wij niet, mag er komen van ons. Het is zijn manier om zich van de drukte te ontdoen.

Hier slaapt hij in, vanaf pup af aan.
En omdat wij met zijn 2en in totaal meer thuis zijn dan weg? (man werk, vrouw studie) zit hij er maximaal 5 uurtjes in.

Gaan wij op visite? Regelen wij, dat hij naar de "oppas" kan, zodat hij niet alleen is. OF hij gaat mee.

Maar 16 uur in een bench?
Jij wil ook niet 16 uur op je slaapkamer zitten toch?

Ik vergeleek het zelfs bij desbetreffende topic met 16 uur op de WC zitten, maar uiteraard was die vergelijking weer uit denk boze want dat was appels met peren vergelijken. :o?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:58

Voor de mensen die het leuk vinden om het topic te lezen, dit is hem. Mijn antwoorden missen, die heb ik verwijderd.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:59

Wc is inderdaad ook een goede vergelijking!
En dan naa gaan, dat de hond zich amper kan strekken in de meeste benches?

(schudt nee, en blijft nee schudden, schandalig)

dito

Re: Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:01

Zucht......Soms is het maar goed dat we niet alles weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:05

Kimmie die ruimte is heel mooi maar die ruimte moet je dan wel hebben.
Nou kunnen mijn kleintjes in de lengte en de breedte prima een paar passen lopen dus ruimte zat maar die ruimte gebruiken ze eigenlijk niet eens, wat ze in de nacht doen weet ik niet maar als ik naar boven ga dan gaan ze liggen slapen en als ik s'nachts door de kamer loop en s'ochtends beneden kom liggen ze ook heerlijk.
Ik heb er een dekbed in liggen en daar liggen ze ook regelmatig in of onder.
Mijn reutje weet dondersgoed dat hij niet naar boven mag en heeft het dus ook al eens voor elkaar gekregen om zich dat halverwege de trap ineens te bedenken.. Hoe lang hij op de trap gezeten heeft weet ik niet maar ik kwam hem tegen toen ik s'ochtends naar beneden ging. (Hij durft de trap niet af te lopen, omhoog dus wel)
Dus voor de nachtrust van ons allebei gaan ze nu in de (xxl) bench, kan iedereen lekker slapen s'nachts.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:06

Wij hebben een Jack en ook ik werk. Onze meis zit als ik aan het werk ben in de bench. De bench is wel heul groot voor een Jack. Ze kan er languit in liggen en ook in rond lopen. Het is puur omdat ik niet zeker weet dat ze van onze tafelpoten en bank afblijft.
Ik werk 2 dagen van 8 uur. Ga tussen de middag naar huis voor een rondje en even een plasje of poepje. Als ik naar de paarden ga gaat ze mee.
16 uur in de bench vind ik ook veel. Waarom heb je dan een hond genomen denk ik dan maar goed iemand zijn situatie kan veranderen. Misschien had zij wel meer vije tijd voordat haar werk veranderende ... soms weet je het niet.

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:10

Ik let nu op 2 honden omdat de eigenaren op vakantie zijn, en deze honden liggen de hele dag beide apart in een ren en komen er alleen uit wanneer ze uitgelaten worden. Hier ben ik het ook absoluut niet mee eens, en vind het ook echt erg om te zien. Maar zo gaat het vaak in de hondensport. Wij zitten met onze rottweilers bij een hondenvereniging en daar hoor je helaas heel vaak dat de honden altijd in een ren zitten.. Onze honden lopen wel altijd los en hebben gelukkig geen bench of ren. Dit hebben ze alleen heel kort gehad toen ze pup waren en dan de hele tuin open graven of de keukenkastjes opvraten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:12

Herman97 schreef:
Wij hebben een Jack en ook ik werk. Onze meis zit als ik aan het werk ben in de bench. De bench is wel heul groot voor een Jack. Ze kan er languit in liggen en ook in rond lopen. Het is puur omdat ik niet zeker weet dat ze van onze tafelpoten en bank afblijft.
Ik werk 2 dagen van 8 uur. Ga tussen de middag naar huis voor een rondje en even een plasje of poepje. Als ik naar de paarden ga gaat ze mee.
16 uur in de bench vind ik ook veel. Waarom heb je dan een hond genomen denk ik dan maar goed iemand zijn situatie kan veranderen. Misschien had zij wel meer vije tijd voordat haar werk veranderende ... soms weet je het niet.

s nachts zit ze toch ook niet aan de tafelpoten? of zit ze dan ook in de bench?

als ze ook snachts in de bench zit en als je even snel boodschappen moet doen etc..

dan zit jij ook snel richting de 16 uur per dag dat de hond in de bench zit voor de dagen dat je werkt.. ook al mag ze er tussendoor uit.

als ze snachts los mag.. dan zou ik haar overdag ook gewoon los laten.. eventueel eerste keren even wat alufolie tegen de stoel en tafelpoten plakken als je het echt niet vertrouwd (smaak van metaal moeten honden niet)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:16

Ik snap sowieso de hele bench niet... Als mijn hond zou slopen zou ik hem of haar in een afgezet stuk houden, iets waar hij wat mij betreft alles kapot mag maken (wel dat het veilig is hoor). Maar in een bench houden, nee, dat absoluut niet.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:18

Ik heb ook border collies (ja meer als eentje) en wij moeten ook onze broodjes en het eten van de hondjes verdienen, maar niet allebei fulltime.
Normaal gezien zitten alle honden hier samen los in huis als we werken gaan, maar sinds een van de honden epilepsie heeft kan ik ze niet meer allemaal samen laten als we weg zijn, dat risico durf ik niet te nemen. We hebben dus buiten grote rennen gemaakt, zodat ze overdag plaats hebben.
Voor de nacht slaapt de epi hond op zijn kussen naast ons bed, mocht ie een aanval krijgen dat ik dat hoor, en de rest dan samen binnen.
Nu heb ik momenteel 2 rescue hondjes hier, en moeten we de groepen iets anders verdelen, maar ook dat lukt.
We hebben vroeger voor de pups wel een bench gehad, maar daar hebben ze niet lang ingezeten.
Verschillende honden als pup van 3 maand al niet meer, ze konden er wel in maar met de deur open.

Als je je hond zoveel uren in de bench moet zetten heb je wellicht te weinig tijd voor je hond en zou je er misschien beter geen genomen hebben?

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:22

Mijn hond zit uberhaupt niet in een bench.
Gewoon weg omdat dit voor hem niet nodig is .
Ik ben absoluut niet tegen een bench hoor, maar 16 uur in een bench is in mijn ogen zeker 10 uur te lang .

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:36

elenaMM77 schreef:
Herman97 schreef:

s nachts zit ze toch ook niet aan de tafelpoten? of zit ze dan ook in de bench?

als ze ook snachts in de bench zit en als je even snel boodschappen moet doen etc..

dan zit jij ook snel richting de 16 uur per dag dat de hond in de bench zit voor de dagen dat je werkt.. ook al mag ze er tussendoor uit.

als ze snachts los mag.. dan zou ik haar overdag ook gewoon los laten.. eventueel eerste keren even wat alufolie tegen de stoel en tafelpoten plakken als je het echt niet vertrouwd (smaak van metaal moeten honden niet)

Puk slaapt bij mij s' nachts. Ze kan dan bij de meiden komen, de overloop en de gang beneden. Als ik even de meiden van school haal zit ze gewoon in huis en met boodschappen doen ook. Ik doe het alleen maar als ik ga werken omdat ik wijs ben met onze meubeltjes en Puk gaat graag in de bench. Heb er echt een holletje va gemaakt. Kleden erover en kleden er in ... mevrouw ligt er nu ook in.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:49

Ik vind een bench ook vreselijk. Zal er nooit een aanschaffen. Mijn hond heeft als pup ook een tijdje gesloopt. En mijn oudste hond de eerste periode toen ze uit het asiel kwam. Gewoon waardevolle spullen buiten bereik leggen en zorgen dat ze genoeg beweging en aandacht krijgen. Ging vanzelf weer over. De jongste heeft alleen tijdens de honden training een uur in de bench gezeten. Ik had het liever niet, maar het was verplicht (of in de auto maar ik was met de bus). Dit was met de oudste sowieso niet gelukt.
Een pup snachts 8 uur in de bench vind ik echt heel zielig. Maar ik hou er ook niet van dat honden snachts in de bijkeuken ofzo worden opgesloten. Voor mij echt onacceptabel. En voor de mensen die de vergelijking maken: een paard 23 uur op stal opsluiten is ook onacceptabel.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:56

Wij hebben helemaal geen bench. Bij ons loopt ze gewoon los door het hele huis.
Waarschijnlijk ligt ze als we weg zijn hoofdzakelijk op de bank of in ons of haar eigen bed, maar dat vinden we prima.
Ook een border collie trouwens.
Ze is maximaal 7 uur alleen thuis als het echt niet anders kan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:56

dees-daan ben ik heel hypocriet als ik zeg dat als je niet een normale goede ruimte voor een grote hond hebt/kan geven, om evt de hond in op te sluiten dat je dan maar gewoon niet aan een grote hond moet beginnen??

bij elk dier wordt er altijd naar formaat leefruimte gekeken,zelfs die van een goudvis wordt onder de loep genomen,maar een hond,nee joh die stop je met gemak voor uren in een kooi waar die zich ter nauwernood net aan in kan omdraaien ( grote hond dan wel,zeg het,kleine hond in een groot formaat huiskamerkooi is dan nog wel te doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:08

Nikass schreef:
Ik vind een bench ook vreselijk. Zal er nooit een aanschaffen. Mijn hond heeft als pup ook een tijdje gesloopt. En mijn oudste hond de eerste periode toen ze uit het asiel kwam. Gewoon waardevolle spullen buiten bereik leggen en zorgen dat ze genoeg beweging en aandacht krijgen. Ging vanzelf weer over. De jongste heeft alleen tijdens de honden training een uur in de bench gezeten. Ik had het liever niet, maar het was verplicht (of in de auto maar ik was met de bus). Dit was met de oudste sowieso niet gelukt.
Een pup snachts 8 uur in de bench vind ik echt heel zielig. Maar ik hou er ook niet van dat honden snachts in de bijkeuken ofzo worden opgesloten. Voor mij echt onacceptabel. En voor de mensen die de vergelijking maken: een paard 23 uur op stal opsluiten is ook onacceptabel.

Maar een aantal uren op de trap moeten zitten omdat hij weet dat hij niet naar boven mag komen maar wel al halverwege is en niet meer terug durft is niet zielig? Of blijven hangen en de hele nagel er uit gerukt.. Op de trap heeft hij veel minder ruimte dan in de xxl bench waar hij in rond kan lopen.
Ik wil ze niet boven hebben, en in de bench gaan ze rustig liggen slapen terwijl mijn reutje als hij los in de kamer is gewoon naar boven wil en de trap afzetten niet vdoende werkt.
Zeker als ik een zware migraineaanval heb wil hij mee naar boven.
Ik vind ze echt niet zielig, ruimte zat, lekker dekbed er in, water, en ze gaan heerlijk liggen slapen. Overdag liggen ze er ook in maar dan dus met de deur open.
De bench is hier echt een rustplek en ik vind het wel zo veilig, moet er niet aan denken dat ze van de trap vallen.

Kimmie, ik ben het met je eens hoor, maar hier zou dat al niet mogelijk zijn, ik zelf zou dan de keuken afzetten maar er zijn genoeg mensen die dat niet zouden willen. (Ik vind ook dat je dingen aan moeten kunnen passen voor de hond maar zo denkt niet iedereen helaas)
Ik ben met je eens dat de meeste benches niet geschikt zijn voor een grote hond, maar als ze lang genoeg zoeken is er wel een passende te vinden maar ik ben sowieso niet zo voor het gebruik van de bench om slopen tegen te gaan, dat is af te leren en vaak het gevolg van verveling.
Ik zit zelf met die open trap hier die ik niet voldoende af kan zetten, als ik die niet in de woonkamer had gehad dan had ik geen bench nodig gehad.
Heb me iig al ingeschreven voor een ander huis en als ik die heb dan word de bench alleen nog gebruikt met het deurtje open omdat ze er overdag ook veel in liggen.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:34

16 uur is echt veel te lang, 16 uur alleen zijn al..
Bij ons staat de (veel te grote) bench altijd open en hij ligt er graag in, hij slaapt er ook in. We hebben hem genomen omdat hier vaak klanten over de vloer komen en er welleens iemad bij zit die bang is voor honden. Aangezien hij deuren kan openen is dit niet echt handig, dus som (lees 1/2 keer in de maand) zit hij max 30 min even opgesloten in de bench. Hij piept even omdat ie zo graag wil kijken bij het baasje en de visite maar daarna slaapt ie zo verder.
En zelfs dan voel ik me al schuldig, snap niet dat mensen dat kunnen..